Detta är oerhört upprörande. Kvinnojouren i Uppsala har förmått Amnesty International att avstå från att visa en film om svårigheter för pappor i vårdnadstvister som var tänkt att visas på Amnestys filmfestival. Därefter tog Amnesty också bort den från sin webbsida. Allt för att inte stöta sig med den mäktiga feministlobbyn, får man förmoda.
Det rör sig om en film som ett antal studenter gjort tillsammans med bloggaren Daddy, Han bloggar om stoppandet av filmen här.
Pubträff ikväll: Glöm inte GenusNytts träff på puben ikväll (info här).
03 maj 2010 kl. 15:21
Ja, detta är skrämmande. MEN… det går i det här fallet lätt att visa vad man tycker istället för att bara skriva en bitter kommentar i en blogg. Skriv också ett meddelande till dom om vad du tycker om detta, går lätt att göra via deras webbformulär här: http://www.amnesty.se/kontaktaoss/lamnaettmeddelande/
Sprid detta vidare!
03 maj 2010 kl. 15:48
@Matte Matik
Jag skall inte skriva en bitter kommentar, jag nöjer mig med att skriva att detta är för djävligt och uppmana alla män (det otäcka könet) att bojkotta en sådan skitorganisation och inte skänka ett enda öre mer till dem.
03 maj 2010 kl. 15:53
@barfota: Man får gärna skriva hur bittra kommentarer som helst, men orkar man göra det tycker jag man borde orka skriva till Amnesty också.
03 maj 2010 kl. 16:00
Tack för länken, Matte! Jag skriver några rader till Amnesty och protesterar. Hoppas att många fler gör samma sak.
Amnesty har tappat all trovärdighet. Liksom för övrigt även Rädda Barnen.
Förr om åren tyckte man att dessa organisationer stod för någonting vettigt, men nu är de bara politiskt korrekta och öppet diskriminerande.
Usch och fy!
03 maj 2010 kl. 16:10
Har någon krävt kvinnojouren på en förklaring till varför de stoppade filmen?
03 maj 2010 kl. 16:19
Skickade just iväg följande mail till Amnesty
Hej
Jag skulle vilja att ni på Amnesty läser igenom hur ”Kvinnojour stoppar elevers bidrag i Amnestys tävling” som finns på följande länk Rätten att vara pappa och återkommer med svar om detta verkligen är sant och om det inte är sant varför stoppades då bidraget ”Rätten att vara pappa”
Amnesty borde hålla sig för goda för att ta något köns parti och se till alla människors rättigheter, skyldigheter och hjälpbehov. Min uppmaning till alla Sveriges män kan bara bli att vi kollektivt slutar skicka bidrag till er organisation som kollektivt betraktar alla män som våldsverkare.
Med synnerligen irriterade hälsningar
Sign: barfota
03 maj 2010 kl. 16:22
@Matte Matik
Håller med. Man skall skriva till de ansvariga och sätta ”tummen i ögat på dem” annars gör det ingen nytta.
03 maj 2010 kl. 16:25
@Musse Pig
Ja ”någon” har gjort det men alla andra måste också protestera. Vi på Genus nytt kan väl ta det som en given regel att dem vi bloggar om också dränks i våra högljudda protester!
03 maj 2010 kl. 16:31
I de fall där man kan göra något på ett så här enkelt sätt skulle vi ha ett sätt att koppla ihop blogginlägg med en lista med aktiviteter på ”det här kan du göra rent konkret’. Fast innan vi fastnar i teknikaliteter – det funkar ju också om man postar en länk, mail, telefonnr m.m.
03 maj 2010 kl. 16:46
Barfota, har kvinnojouren svarat då? Har de någon förklaring?
03 maj 2010 kl. 17:02
@Musse Pig
Det var Amnesty jag skrev till för en kort stund sedan och jag förväntar mig inget svar. Hur skulle man kunna försvara något oförsvarbart?
Kvinnojourer? Törs man tillskriva dem? Tänk om de får för sig eller känner på sig att det är en förövare (man) som skriver och att samme man misshandlar sin familj, bedriver någon sorts hemlig satanisk verksamhet i sin källare och säljer sin hund som sexslav.
Att tillskriva kvinnojourerna skulle nog vara att kasta pärlor för nazzarna
03 maj 2010 kl. 17:07
Hej Barfota, jag undrade bara om det fanns något uttalande från dem någonstans. De bör ju släpas fram i ljuset. Som privatperson så blir man säkerligen nonchalerad. Förhoppningsvis så tar någon tidning upp detta.
03 maj 2010 kl. 17:19
@Musse Pig
Vilken tidning förutom ”corren” möjligtvis, skulle det vara då?
Möjligtvis en annan blaska tar upp det med rubriken.
Amnesty vägrar samarbeta med känd kvinnomisshandlare
03 maj 2010 kl. 17:32
Barfota, enligt en kommentar på Daddys blogg så ville tidningen realtid.se skriva om det så jag hoppas att de eller någon annan tidning skrämmer upp suggorna på Uppsalajouren ordentligt och tvingar dem att förklara sig.
03 maj 2010 kl. 17:35
Skickade följande till amnesty.
Efter påtryckning från kvinnojouren avstod ni från att visa filmen med pappor som har svårigheter i vårdnadstvister. Varför det? Det spelar mindre roll, jag kräver inget svar men från och med nu kommer jag att bojkotta er diskriminerande organisation och förmå andra att göra likadant.
03 maj 2010 kl. 18:27
Skrev i Pelles Blogg och skickade mail till Amnesty, fick följande svar ej hunnit läsa det ordentligt, är på språng så Ni får bilda er egen uppfattning. Känns ändå bra att få respons.
Med anledning av att det förekommer en mängd oriktiga påståenden på bloggar och i mejlutskick om ett av bidragen till Amnestys filmfestival Angeläget vill vi klargöra följande:
Amnesty i Sverige arrangerar tillsammans med KulturUngdom Angelägets dokumentärfilmfestival om mänskliga rättigheter för unga filmskapare. Gymnasieelever skickar in dokumentärer kring frågor som de själva valt att gestalta. Innehållet i ungdomarnas filmer återspeglar inte nödvändigtvis de frågor som Amnesty International arbetar med.
Varje år får vi in drygt 60 filmer till festivalen. En jury väljer ut sju vinnarfilmer som visas på festivalen. Till filmfestivalen 2010 skickades en film in som heter ”Rätten att vara pappa”. Juryn såg filmen och gjorde bedömningen att den inte skulle utgöra en av de sju vinnarfilmerna. Ingen påtryckning från någon organisation eller person har framförts innan festivalen ägde rum. Ingen utomstående har heller försökt påverka juryns val av sju vinnarfilmer.
Efter festivalen har organisationer och privatpersoner offentligt gått ut med påståenden om att juryn skulle ha påverkats och att Amnesty censurerat filmen ”Rätten att vara pappa” – vilket är helt osant. Från annat håll har också förekommit påståenden om att Amnesty skulle ha sponsrat det enskilda bidraget vilket heller inte stämmer.
Vi vill tydliggöra att Amnesty varken finansierar eller på andra sätt står bakom själva produktionen av de filmer som skickas in till festivalen, utan de är fristående bidrag som har skickats in av ungdomarna.
Efter att festivalen hade avslutats valde Amnesty att plocka bort filmen från festivalens filmkanal på Youtube. Skälet är att Amnesty omnämns på ett sätt i sluttexten av filmen som har lett till att flera felaktigt uppfattat att Amnesty bidragit och medverkat till filmen.
Lise Bergh
generalsekreterare
svenska Amnesty
03 maj 2010 kl. 18:34
Förtydligande, att det blev respons betyder ej att jag tycker deras svar är tillfredställande eller korrekt. Återkommer med kommentar när jag läst och begrundat.
03 maj 2010 kl. 19:15
[...] är många och det verkar som om Rätten att vara Pappa inte är en rättighet som Amnesty Sverige kan ställa sig bakom i dags läget. Eftersom [...]
03 maj 2010 kl. 19:25
Fick samma svar som Lasse av Elisabeth.
Elisabeth Löfgren – elisabeth.lofgren@amnesty.se
03 maj 2010 kl. 19:30
Matte Matik
Vi (svenska folket) är fortfarande inne i en uppvakningsprocess när det gäller de här s.k. jämställdhetsfrågorna (statsfeminism/radikalfeminism). Även om kommentarerna kanske är bittra skulle jag nog hellre benämna dem upprörda/förvånade/frustrerade – och de behövs verkligen, för det är inte lätt att vakna upp ur en så pass lång Törnrosasömn. Det krävs att någon tar bort äppelbiten (skygglapparna). Och det är just det kommentarerna här hjälper till med (snöbollseffekten) eftersom de visar att allt fler drönare vaknar upp – ser vad som händer – mailar till t.ex. Amnesty och, inte minst –> tänker till innan valet.
03 maj 2010 kl. 19:45
Hemskt… hemskt att de inte ser sin egen dubbelmoral, är det ”rättvisa” att censurera kampen för pappor? Undra när detta ska sluta…
03 maj 2010 kl. 19:54
Problemet är nog att Amnesty inte är speciellt jämställt. Av 11 ledamöter i styrelsen är 8 kvinnor. På sekretariatet arbetar 41 personer. Av dessa är 28 kvinnor och 13 är män.
Konstigt att det enbart ropas på jämställdhet när männen är i majoritet, och aldrig när kvinnorna är i majoritet?
Om Amnesty haft en jämställd styrelse och ett jämställt sekretariat hade nog arbetet och fokusen sett annorlunda ut.
Nu har Amnesty som en gång var en organisation som arbetade för rättvisa och allas lika rättigheter – mer eller mindre förvandlats till en feministisk kamporganisation. Mycket tråkigt och tragiskt.
03 maj 2010 kl. 19:57
Amnesty är en skitorganisation. Tror inte ett skvatt på deras ursäkter.
För övrigt skriver Uppsala kvinnojour på sin webbplats:
”Uppsala kvinnojour är en ideell förening, partipolitiskt och religiöst obunden och fristående från myndigheter.”
Med tanke på alla bidrag de får från myndigheterna (googla!) – hur kan de påstå att de är ”fristående från myndigheter”?
03 maj 2010 kl. 20:03
http://www.dads-r-us.se/2010/05/03/uppsala-kvinnojour-stoppar-elevers-bidrag-i-amnestys-tavling/
03 maj 2010 kl. 20:03
Jag medverkade i filmen avseende kvinnorörelsen och deras utveckling bl.a. och vill lova att jag möter detta agerande från Kvinnojouren i Uppsala med stor besvikelse. Att Amnesti går ut och förnekar sin medvetna inblandning och samtidigt håller kvinnojouren på med ”intern” ryggdukning visar att det är något lurt.
Att feminism har ett informellt starkt inflytande – Det visste vi redan. De flesta sittande positioner (med inflytande) är idag satta med man eller kvinna som har dessa sympatier, men att de ”censurerar” UNGDOMAR och deras flit till nyanserad dokumentär – Det gör mig riktigt arg.
- Vart tog yttrandefriheten vägen?
Det är som att lära ut i skolan att ”betrakta det du läser som sant, om det kommer från oss (feminister) – Allt annat kan ni strunta i” – Vi är tillbaka på 1940-talet… Vart tog objektivitet och att våga kritiskt granska vägen?
Jag tar eleverna, Joakim och hela dokumentären i försvar och kommer att göra allt som står i min makt att kräva en ordentlig förklaring för varför en dokumentär, rankad som ”favorit” i Amnesti, plötsligt tas bort och sen ursäktas med att den kunde kopplas till dem… Klart att det skall tackas till Amnesti… Vilken dokumentär gör inte det?
- De gör ett helvetes bra jobb, och skall ha all kredit för det… Men det här…
Till feminister som läser detta:
En rolig detalj som kvinnojouren inte vet är att det är jag som tipsade dessa elever om att kontakta Daddy (eftersom de bodde i samma region). Så någon konspiration finns inte, tyvärr alla feminister som läser detta. I så fall är det jag som skulle föreställa urfadern till detta verk, och då vill jag be er att besöka http://www.pappamanualen.se och se både konkreta BEVIS och historik som går bra mycket längre tillbaka i sakfråga än just denna dokumentär. Och JA, ni omnämns där också.
Lycka till att försöka stoppa sanningen om hur pappor slaktas i vårdnadstvister… Och Daddy – Du är INTE ENSAM!
//Markus
Pappamanualen.se
03 maj 2010 kl. 20:04
Så skriver Amnesty om Om diskriminering
”Diskriminering är ett angrepp på själva begreppet mänskliga rättigheter. Diskriminering är ett systematiskt förnekande av vissa människors eller gruppers mänskliga rättigheter på grund av vilka de är eller vad de tror på. FN:s allmänna förklaring om mänskliga rättigheter och internationella människorättsnormer är grundade på principen om icke-diskriminering. Trots detta förekommer diskriminering i olika former och olika utsträckning i alla länder. Människor diskrimineras på grund av ras, etnicitet, nationalitet, klasstillhörighet, religion- eller trosuppfattning, kön, könsidentitet eller ålder.”
Jag har letat febrilt på deras sida för att finna en motsvarighet till Våld mot kvinnor men inte lyckats hitta den. Var finns den Amnesty, sidan om våld mot män? Män är väl också ett ”kön” eller har jag missuppfattat?
Kära Amnesty!
Var finns trovärdigheten i er organisation som bryter inte bara mot de mänskliga rättigheterna utan t.om. mot de regler ni påstår er leva efter?
Fy sjutton, ni har verkligen en del att förklara för halva mänskligheten (männen) och förvänta er inte en krona eller ens ett gott ord från min sida
03 maj 2010 kl. 20:26
Är plötsligt Kvinnojouren = Feminismen?
Kära nån, Amnesty valde att visa andra filmer av de 60 som skickades in än den ni gillade. Det är tyvärr inte lika roligt att gå vidare som att leta efter konspirationer.
03 maj 2010 kl. 21:02
Herr Ekipering (och andra): ledsen om jag gjorde någon upprörd genom att anklaga folk för bittra kommentarer. Det är inte fel att klaga då man har rätt att göra det – tvärtom. Jag upplever det som att män som protesterar kan bli stämplade som ”gnällkärringar”. En man ska ju bita ihop, acceptera läget och jobba vidare. Visst är det bra med kommentarer här i bloggarna, och trevligt att folk vaknar till, men det är också viktigt att vi visar det utåt. Både när det gäller sådant som är dåligt – och sådant som är bra. Resten av världen behöver få reda på att vi inte är beredda på att acceptera att ha det på det här viset längre.
03 maj 2010 kl. 21:13
@Matte Matik
Shit, då måste jag avboka tiden hos terapeuten
Ingen fara Matte…
03 maj 2010 kl. 21:20
@Karl
”Är plötsligt Kvinnojouren = Feminismen?”
Plötsligt är väl ändå att ta i, det har de väl alltid varit mer eller mindre.
03 maj 2010 kl. 21:48
Jag har fått samma svar som ni feministjouren i uppsala säger själva att dom lyckats med detta vad säger amnesty om det
03 maj 2010 kl. 22:17
Bara att konstatera att de håller varann om ryggen och far med osanning. Min bedömning är att Amnestys skäl att plocka bort filmen bara är en rökridå, förstår överhuvudtaget ej hurvida deras förklaring är relevant.
Räcker med att titta på organisationen som ovanstående skribenter redan gjort.
Amnesty är totalt genomsyrad av femin-ISMEN och de har tappat all trovärdighet i mina ögon.
04 maj 2010 kl. 4:10
När nu dessa håller varann om ryggen kan man undra: vilka fler gör det?
04 maj 2010 kl. 10:02
Amnesty stoppar Saras film
http://www.realtid.se/ArticlePages/201005/03/20100503161358_Realtid602/20100503161358_Realtid602.dbp.asp
04 maj 2010 kl. 10:16
@Uffe
Lika upprörd idag, det är så stötande när man ser två organisationer medvetet motarbeta och osynliggöra män. Såg även att det var fler filmer som tackade amnesty i eftertexten (stod även i artikeln) och trots det fick vara med.
Eller med andra ord deras argument för att stoppa filmen har krackelerat fullständigt.
04 maj 2010 kl. 11:00
@ Lasse
Håller med dig. Visst är det minst sagt upprörande.
Men detta är värt att uppmärksamma och med den
apparat som nu har dragits igång med massutskick
av mail till aktörer inom mans- och papparörelsen
i hela världen hoppas vi givetvis på ett enormt ramaskri.
Att kvinnojourerna ger sig på papparörelsen: helt OK.
PappaRättsGruppen visste redan från början
vilka papporna hade att göra med.
Att kvinnojourerna ger sig på ungdomar som har lagt
ner så hårt arbete på bland annat research: INTE OK.
Mvh Uffe/PappaRättsGruppen
04 maj 2010 kl. 12:19
Skönt att åtminstone någon, Realtid, tar upp det. Ta nu och skriv en kommentar till deras artikel så de förstår att det uppskattas!
04 maj 2010 kl. 14:45
[...] Skrämmande om det är sant… Posted on maj 4, 2010 by Roberts blogg Sitter och kollar lite här på WordPress och ser en inlägg som heter ”Kvinnojour stoppade film om pappadiskriminering” Läste det och det verkar som att fyra elever på ett gymnasium gjort en film om hur svårt pappor har det i vårdnadstvister. Den skickade de sedan in till Amnesty som har en filmfestival i Göteborg. Det var meningen att den filmen skulle medverka på festivalen men efter en påbackning från Uppsala kvinnojour mot Amnesty så tog de bort filmen inte bara från festivalen utan även från sin hemsida. Den filmen som prisades på festivalen handlade om kvinnomisshandel vilket givetvis är ett jätteviktigt ämne det med men det får en att börja fundera på om Amnesty bryr sig mer om kön än sak. Länk till den bloggen jag läste det på HÄR [...]
04 maj 2010 kl. 15:53
Jag mailade amnesty.
Det verkar ändå som att processen sköts på ett okej sätt. Sedan kan man ändå fråga sig varför pappavideon inte fick ta sig till finalen. Om situationen hade varit den motsatta, om mansfrågor styrde jämstäldhetsdebatten och mammor var diskriminerade i både samhället och i rättssalen, hade då filmen varit aktuell för final?
Amnesty hävdar iaf att påtryckningarna från kvinnojouren inte kom förns efteråt. Det kan man ifrågasätta beroende på hur konspiratorisk man vill vara. Hade jag varit rabiat feminist i motsvarande situation hade jag letat efter konspirationer överallt. Frågan är om man verkligen vill sjunka till samma nivå som dem?
Sannolikheten finns ju trots allt att juryn helt enkelt bedömde 7 andra videos som bättre, även om man kan ifrågasätta om det har att göra med att kvinnofrågor anses viktigare.
Svaret jag fick från amnesty:
”Du är en av många som har kontaktat Amnesty med anledning av filmfestivalen Angeläget som arrangerades den 28 april. I efterhand har det spridits en mängd felaktigheter på bloggar och i mejl och vi vill klargöra följande. Amnesty har aldrig stoppat någon film från att delta i Angelägets filmfestival, varken i år eller något annat år!
Angeläget är en tävling för unga filmare. I år skickades 63 bidrag in från gymnasielever. Av dem valdes 25 filmer ut att gå vidare till nästa omgång för juryns bedömning. Juryn består av fyra personer med bakgrund inom filmproduktion och människorättsfrågor.
Filmen ”Rätten att vara pappa” var med bland de 25 nominerade bidragen som juryn tittade på. Festivalen är en tävling och alla filmer visas inte på festivalen. Av de 25 nominerade filmerna visas sju vinnarfilmer på festivalen. Filmen ”Rätten att vara pappa” gick inte vidare till final, men det gjorde inte 17 andra nominerade filmer heller. Beslutet om vilka filmer som ska visas på festivalen är helt och hållet juryns.
Påståenden om att Amnesty har tvingat juryn från att plocka bort ”Rätten att vara pappa” från att visas är helt osanna. Vi har varken detta år eller något annat år lagt oss i juryns bedömning. Vilka filmer som visas är helt och hållet juryns ansvar och självklart har varken vi eller någon annan försökt påverka dem.
Dagen efter att festivalen hade avslutats började det spridas ett rykte om att Amnesty stod bakom filmen ”Rätten att vara pappa” och att den var sponsrad av oss. Vi fick arga samtal och mejl från personer som sa att det var helt tydligt att så var fallet eftersom Amnestys tackades i eftertexten. Detta var under valborgsmässohelgen och vårt sekretariat var helgstängt. Vi valde då att ta bort filmen från vår filmkanal på Youtube, men detta var flera dagar efter att festivalen hade avslutats och det påverkade inte på något sätt själva tävlingen.
Uppsala kvinnojour har gått ut med ett mejl där de, helt felaktigt, påstår att de har stoppat filmen på festivalen. Vi vill bara klargöra att ingen av dem var i kontakt med vare sig Amnesty eller juryn före eller under festivalen. Detta påstående har orsakat en massa ilska och anklagelser om att Amnesty har censurerat filmen på festivalen. Vi har nu kontaktat ungdomarna som gjorde filmen och erbjudit dem att filmen läggs tillbaka på vår filmkanal på Youtube, om de tar bort eftertexten om Amnesty.
Hälsningar
Elisabeth Löfgren”
04 maj 2010 kl. 17:21
Vore det inte intressantare att få reda på motivationen bakom Uppsala Kvinnojours beslut att rekommendera sina medarbetare att protestera mot filmen? Vad i den är det som är så hemskt? Vad är det som inte är bra att det kommer ut?
04 maj 2010 kl. 17:40
@morrhugg
Bra idé. Skriv till dem och fråga vet jag.
04 maj 2010 kl. 18:58
morrhugg: Ja det är sant. Vore intressant att höra ett svar på det.
Jag läste runt en massa och läste något nyhetsbrev från den kvinnjouren där de hävdade en personer som kämpar för pappafrågor etc bara försöker gynna pedofiler. Genom att ifrågasätta kvinnors vittnesmål om våldtäckt etc.
Dvs de förutsätter att alla kvinnorna talar sanning även i vårdnadstvister, och att alla som stödjer aktioner för pappors rätt att säga ifrån stödjer pedofiler.
Mycket möjligt att jag använder andra ord än dem men det var så jag tolkade det.
04 maj 2010 kl. 20:33
@ Erik
Jag skulle vilja påstå att din analys av kvinnojourernas
åsikter och arbetsmetoder är ovanligt klarsynt.
Önskar att fler kunde få upp ögonen för
vilka åsikter dessa antidemokrater (kvinnojourerna)
har och hur de arbetar!
04 maj 2010 kl. 21:34
Vissa kvinnorjourer börjar likna ”terrornätverk” som vill få intern ”credit” när ett attentat utförts….pheew
Med attentat menar jag:
Osynliggöra, förtrycka, motarbeta män och våra rättigheter.
(by all means necessary)
Nu drog jag självklart på väldigt kraftigt, men ta bort ordet terror och lägg till ett mildare uttryck av valfri kaliber
04 maj 2010 kl. 22:32
OK, det verkar uppenbarligen som att Amnesty betedde sig snyggt. Det var dock ändå bra att folket här skrev och klagade, det verkar ju inte som att filmen hade kommit tillbaka på youtube annars.
Frågan är dock vad i helvete Uppsala Kvinnojour sysslar med? Någon som skriver bättre än jag som vill skicka ett mail till dem?
04 maj 2010 kl. 23:31
Amnesty skrev: ”Vi fick arga samtal och mejl från personer som sa att det var helt tydligt att så var fallet [---]” Och vem skickade, eller såg till att någon annan skickade, mailen – Uppsala kvinnojour? Vem, eller vilka, skulle det annars röra sig om?
05 maj 2010 kl. 10:56
@Chiggevara
Det är bara att skriva ditt hjärtans mening, grammatisk korrekthet är överskattat och ibland ett hinder för människor som ej vågar uttrycka sin åsikt. Själv är jag nästan medvetet ”yvig” i mina kommentarer eftersom min övertygelse är att det behövs både ”raka rör” och ”förfinade” åsikter för att få uppmärksamhet.
09 maj 2010 kl. 16:06
Lise Bergh
generalsekreterare
svenska Amnesty
fd Socialdemokrat
http://www.etc.se/29316/vald-hoer-hemma-i-valdebatten/
ANVÄNDER SOCIALDEMOKRATERNA KVINNOMISSHANDEL SOM PROPAGANDA INFÖR VALET?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx? programid=128&artikel=3674900
Webb TV på expressen.se
http://mobil.expressen.se/nyheter/1.1976634
http://sverigesradio.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2349394&BroadcastDate=&IsBlock=
Se Monas kommentar i expressen webb TV, tycker ni Mona i förtäckta
ordalag håller med Socialdemokraternas toppkandidats uttalande
om kvinnomisshandel? TV4 borde bjuda in Läkaren och Sahmällsdebattören Pelle Billing som kan
redogöra för forskning och fakta kring det entydiga begreppet
kvinnomisshandel och ta del av fakta hur det verkligen förhåller sig. Kvinnors våld mot män. Falska
anmälningar. Utnyttjandet av Operation kvinnofrid i samband med att få ensam vårdnad. Mansmisshandel , kvinnors psykiska misshandel etc. Det är inte bara TV4 utan Socialdemokraterna och Moderaterna som borde bjuda in Läkaren Pelle Billing att uppdatera svenska folket om forskning och fakta från svensk och internationell forskning som inte är genus eller feministiskt vinklad.
DRAR SOCIALDEMOKRATERNA KVINNOKORTET SOM MAUD OLOFSSON FÖRSÖKTE MED?
http://genusnytt.wordpress.com/2009/12/30/maud-olofsson-spelar-ut-kvinnokortet/
Publicerat hotbrev inatt mot skolungdommarna i Halmstad som gjorde en film om barns rätt till sina pappor, det är ju bråttsligt, politiskt hot och måste väl polis anmälas? Kommer hotbrevet från Amnesty och fd Socialdemokraten Lise Bergh eller någon i Uppsala kvinnojour?
”Det valet som Ni har framför Er kan påverka Era liv, därför är det viktigt att ni tänker igenom detta noggrant.
Vi som är äldre har redan gjort våra aktiva val – Och blivit stämplade och sorterade i de olika fack som förknippas med våra ställningstaganden. Ni behöver inte bli en del av den resan ännu.
- Feminismen och kvinnojourer har kontakter långt in i maktens boning med inflytande över både i media, socialtjänst, utbildningar, politik och näringsliv och alla etablerade 090-organisationer som BRIS, Amnesty, Rädda Barnen, UNICEF etc.… Så hisnande stort är detta aber att man måste förstå dess förödande konsekvenser om man ger sig in i det.
Ni skall ha all heder för det arbete ni redan gjort, och det skall ni få erkännande för, men går ni in i kriget så finns det stor chans, om det inte vinns, att ni blir lidande. Och även om det vinns så är ni garanterat stämplade som ett hot mot mäktiga intressen.
Även om jag och många andra står vid er sida så kan ingen garantera Er skydd mot samhällets och feminismens hårda fördömande.
Så trots om ni äger full rätt att hävda er rätt till likabehandlande och yttrandefrihet, så måste ni förstå att det kan smälla hårt med motstånd, lögner och andra påhopp. Det är bara med omtanke som jag beskriver detta och jag vill bara ert bästa.”
Avsändare kan inte röjas om inte anmälan görs eller Uppdrag granskning eller liknande journalistisk blogg eller tidning gräver.
Hoten på mail har publicerats på http://daddys.blogg.se/