Schyman kastar sten i glashus!

by

Gudrun Schyman och kd-ledaren Göran  Hägglund har råkat i luven på varandra på Twitter. Schyman har retat upp sig på Göran Hägglunds begrepp ”verklighetens folk”, som hon tycker är exkluderande. Hägglund har ju bland annat kritiserat genushysterin, med genuscertifiering av utbildningslinjer och andra ideologiskt drivna fenomen, och med rätta sagt att sådant inte har stöd i folkdjupet. Alltså bland ”verklighetens folk”.

Gudrun Schyman är nog inte den som ska anklaga andra för att vara exkluderande. Med sina kollektiva angrepp mot gruppen ”män” exkluderar hon ju halva befolkningen. Män ägnar sig enligt Schyman åt ”manlig härskarteknik”, män har startat något som kallas ”patriarkatet” för att förtrycka kvinnor, män har skapat en ”könsmaktsordning”. Svenska män ”är som talibaner”. Och så vidare.

Gudrun Schyman, den stora exkluderaren. Snacka om att kasta sten i glashus! Läs mer här på Expressens sajt.

Twitter: Följ GenusNytt på Twitter, användarnamnet är GenusNytt

3 svar to “Schyman kastar sten i glashus!”

  1. krille Says:

    är jag förvånad eller?

  2. Lövet Says:

    Och om nån trodde att Hägglund var fel ute så kan vi nu till den tidigare listan av kritiker där bl a Ann-Charlotte Marteus, Expressen och Åsa Linderborg, Aftonbladet Kultur redan finns nu lägga till ytterligare en ”vanlig människa” med ”osedvanliga insikter” i hur verkligheten ”i verkligheten är strukturerad”…

    …Han kommer aldrig mer att behöva snegla på nån 4-procentsspärr!

  3. Ann-Britt Serstam Says:

    Visst kan man uttrycka åsikter, FI´s initiativ, f.a. Schymans att bränna (symboliskt) pengar gick hem hos mig. Men ändå måste jag uttrycka min beundran för Görans lite mjukare, alls icke, schauvin-
    istiska stil. Önskemålen om en familjesammanhållning tyckte vi på den tiden vi höll ihop var precisa. Så kan väl bara erfarenheten tala-
    om det vi varit med om. På den tiden jag läste Cooper (?) och Laing
    (?) var jag lika blåögd som Gudrun, dvs. ignorant – nu när jag (kanske) vi längtar efter det Hägglund lovar känns det mera riktigt-
    måste jag säga.

Kommentera

