Fler män, färre kvinnor, blir hemlösa

by

 

Männen är inte några vinnare i Malmö, om man ser till hur antalet hemlösa utvecklas. Antalet kvinnor som är hemlösa minskar medan de hemlösa männen ökar i antal. Redan från början var det cirka tre gånger så många hemlösa män som kvinnor. Läs mer här.

Vi får se om det blir någon specialsatsning på manliga hemlösa i Malmö…

För undvikande av ev missförstånd: Det är INTE något jag tycker vore lämpligt, en hemlös är en hemlös oavsett kön. Men jag kan  inte låta bli att tänka på att om det tvärtom vore flest hemlösa kvinnor vore det stor sannolikhet för att det skulle lanseras specialsatsningar just för kvinnliga hemlösa. Så som samhällsklimatet är i Sverige.

(Tack för tipset, ”barfota ”- jag uppskattar tips!)

2 svar to “Fler män, färre kvinnor, blir hemlösa”

  1. Joakim Ramstedt Says:

    Det görs redan specialinsatser på kvinnliga hemlösa. jag stod och lyssnade på två totala rabiatfeminister från stadsmissionen stå och babbla på bok och biblioteksmässan om hur extra svårt och utsatt det var att vara kvinna som hemlös. Hur man alltid blir ett offer för odjur till män som utnyttjar dessa stackare skamlöst.

    Därför gör stadsmissionen i alla fall skillnad på dessa två grupper. En är offer och en är förövare, precis som överallt annars i samhället. Varför skulle denna grupp utgöra något undantag? Jag har för mig att jag videofilmade en bra bit av deras svammel.

    Rotar gärna fram den om det finns intresse.

  2. Thage Says:

    Uteliggare? Hemlös? Utslagna på grund av skilsmässor? Missbruk?
    Ingen skillnad man borde behandla dem med samma respekt som andra utsatta grupper.

Kommentera

