Är man inte två om att göra Det?

by

Expressen idag:

”Engelsmannen Dominic Baronet har gjort tolv kvinnor gravida – efter att ha raggat upp dem på Facebook.  – Dominic borde stängas av från Facebook. Han gör kvinnor gravida utan att tänka på konsekvenserna, säger Kerry Martin till News of the World.  – Dominic borde ha en varningsskylt på sin Facebooksida och han borde också sterilisera sig för att skydda andra kvinnor, säger Stacy till News of the World.”. Hon är en av de drabbade kvinnorna.

Två människor möts på internet. De träffas sedan i verkliga livet. De går i säng. Graviditet uppstår. Killen får hela skulden.

Rätt typiskt för tidsandan. Man undrar – har inte kvinnor ansvar för sina handlingar?

Läs artikeln här.

6 svar to “Är man inte två om att göra Det?”

  1. Info Says:

    LYSTRING, LYSTRING! GENUSPERSPEKTIV PÅ FOTBOLL!

    TIINA i P1 i eftermiddag! Just i förbigående råkade jag höra, att någon som heter Allex Schulman bjudit in TIINA ROSENBERG till antingen programmet ”Schulman i P1” (15.03) eller Studio Ett (16.03-17.45) nu i eftermiddag. Anledningen skulle vara,, att Allex tittat på en fotbollsgala i Malmö och då fått för sig (han bad uttryckligen om ursäkt!) att damfotbollsspelare i sammanhanget hade beretts orimligt stor plats och orimligt mycket uppmärksamhet.

    Det kan ju vara hur som helst med dessa s.k. ”damer”. Båda Sveriges främsta fotbollsspelerskor, t.ex., Pia S:e och Victoria S:n, lever ju som bekant var och en på sitt håll i registrerat partnerskap eller något liknande. Nu har Allex i alla fall bjudit in TIINA ROSENBERG för att hen skall ”TALA HENOM TILL RÄTTA”. Tror ni, att han därmed ber om pisk? Det tror inte jag. Jag tror att han bara är ute efter ytterligare några fjädrar i sin PK-hatt.

    http://www.malmgrenpaintings.se/adoration_of_the_delsida.htm

    Men vi får väl se. Jag hoppas, att jag får tillfälle att lyssna på Allex och Tiina med egna öron.

  2. vmm Says:

    Är det någon mer än jag som då och då hör människor som säger angående det här med män och som efter ett onenightsstand med någon tjej dom knappt känner och som blir gravid, får höra saker som ”men har man sex får man faktiskt ta konsekvenserna” och ”det finns ju skydd! Hallå!? Hört talas om kondom?” och liknande.

    Värt att påpeka i sammanhanget är ju att kvinnan har rätt att göra abort medan mannen inte har någon som helst rätt till att avbryta graviditeten, som dom ju onekligen varit två om att skapa.

    Prova att säga att kvinnor som haft sex måste ta ansvar för om dom blir gravida för dom visste förmodligen att sex kan leda till att dom blir gravida. Och ville dom inte bli gravida och ha sex ändå så finns det ju skydd (tex p-piller). Så kan man inte säga till kvinnor utan att bli betraktad som en skitstövel. Det går liksom inte att resonera på det sättet när det gäller kvinnor, men däremot vräker folk ur sig den här typen av åsikter utan problem när det gäller män. ”Män ska ta ansvar”, ”har man knullat så ska man ta konsekvenserna” osv osv osv. Män ska ha ansvar – kvinnor ska ha rätt att slippa ansvar. Så tycker jag debatten ser ut.

  3. Jocke Says:

    Minns för något år sedan hur man kunde läsa i tidningen om två tyska syskon som blivit kära och skaffat barn. Båda var vuxna och hade träffat varandra i vuxen ålder om jag inte minss fel.

    Gissa vad man gjorde, jo man satte mannen i fängelse. Inte kvinnan dock som fortsatte att avla barn med en annan man.

    Det är jämställdhet anno 2000-talet.

  4. vmm Says:

    Av någon anledning så tycker jag gravida kvinnor är så vackra. Nej, det är inte sexuellt för jag ”tänder” inte på gravida kvinnor utan jag tycker bara dom är så vackra. Jag misstänker att det är genetiskt och mänskligt. Gravida kvinnor är någon slags symbol för vår arts framtid. Jag får myskänslor i ryggraden när jag ser en gravid kvinna.

  5. knäppo Says:

    Näe, det verkar ju finnas en syn som sådan att kvinnor är ”befriade” från ansvar. Jag, och sannolikt många andra kvinnor ser förmodligen detta som en förolämpning.

    Vad beror det på att vi inte anses ha något ansvar? Vad jag vet så har de tidiga feministerna försökt att bekämpa synen som kvinnan som en irrationell och enfaldigt, barnlik varelse. Men det verkar som att de nya feministerna vill införa denna kvinnosyn?

    Hur ska jag veta vem jag ska vara arg på? När gravida Stacy ovan framhåller att allt ansvar är mannens – är hennes syn ett resultat av en patriarkal kvinnosyn som ser kvinnor som barn eller är den resultatet av en matriarkal=radikalfeministisk syn på kvinnan som barn?

    *förvirrad*

  6. Gonzo Says:

    ”Dominic borde ha en varningsskylt på sin Facebooksida och han borde också sterilisera sig för att skydda andra kvinnor”

    Hur kan en kvinna missa att karln inte använder kondom?
    Kondomer syns vilket inte P-piller gör.

    12 kvinnor som tydligen inte vill bli gravida, väljer att inte skydda sig själv och att ha sex med en karl som dom träffat via internet.
    Ingen av kvinnorna tycks veta hur en kondom ser ut.

    Kanske dags att lära kvinnor hur en kondom ser ut och hur den fungerar i stället för att skylla på oss män.
    Om kvinnor vet hur en kondom ser ut så kan dom själva ta ställning till om dom vill ha sex med karln eller inte.

Kommentera

