”Rädsla för feminismen avgjorde styckmordsdomen”

by

”Rädsla för feminismen avgjorde domen. Styckmordsmålet blev en möjlighet för många att visa sig radikala och skrika ut sin feministiska vrede. I efterhand vill inte mäktiga män och kvinnor tvätta sin byk. Det är huvudorsaken till allmänläkaren och obducenten inte fick upprättelse av tingsrätten i Attunda”.

Det skriver idéhistorikern och frilansjournalisten Patrik Nyberg, som forskat på styckmordsrättegången, idag på Newsmill. Läs artikeln här.

11 svar to “”Rädsla för feminismen avgjorde styckmordsdomen””

  1. Kenneth Says:

    Detta fall är en rättsskandal utan dess like. En feministisk sammansvärjning som fick tragiska konsekvenser för de båda läkarna. Det är skandal att samhället inte vill ge dessa män upprättelse och det är skandal att statsfeminismen tillåtits att påverka ett rättsfall på detta sätt.

  2. Info Says:

    JAG HAR TRÄFFAT CATRINE DA COSTA

    Ja, inte på Malmskillnadsgatan utan i vegetationen nära en liten grusväg genom kulturskog – strax söder om den plats, där obducenten hade sin arbetsplats.

    Jag har träffat henne i form av en stinkande smet i gräset. Förruttnelsevätskor, som runnit ur den dumpade, svarta plastsäck, där delar av hennes lik hade stoppats in. Säcken hade just flyttats. Min uppgift var att genom en analys av vegetationen på platsen för polisens räkning försöka tidsbestämma tillfället, då säcken gömdes invid vägen.

    Jag har senare genom rättsläkarstationens chef fått ta del av de foton som togs på samtliga funna likdelar.

    Jag måste medge, att styckningen företagits på ett till synes yrkesmässigt, egendomligt systematiskt (och symmetriskt) sätt. Och att omständigheterna kring en av de åtalades hustrus död i hemmets badkar är ytterst märkliga. Samtidigt håller jag barnets ”vittnesmål” från en påstådd obduktionssal vara icke trovärdig. Eva Lundgren-skröna. En del andra vittnesmål tycks däremot vara fullt tillförlitliga, medan ytterligare andra visat sig vara uppenbara fantasifoster.

    Målet är komplicerat. ”Rädsla för feminismen avgjorde domen.” Det håller jag inte med om. ”en feministisk sammansvärjning” håller jag inte heller med om.

    Jag har inte läst Nybergs Newsmill-artikel än men återkommer kanske om denna.

  3. Rick Says:

    Jasså, Info, du är polisens expert och kör med signatur…? Fast å andra sidan, det skulle väl jag också ha gjort om jag hade varit inblandad i denna skandal.
    Allvarligt talat, lämna de två olyckliga människorna i fred. De har inte skadat någon. På grund av en märklig kollektiv perversion har de blivit psykiskt misshandlade i drygt tjugo år. Välj ett annat objekt för dina bisarra böjelser.

  4. michael Says:

    Det var ett feministiskt media drev som drev på så att politiker rättsväsende där även feminister ingick ylade ikapp så är det när pöbeln styr med hjälp av skådeprocesser för att förtrycka & att skrämma.En doft av 30talets sovjet ligger över sverige idag där Catrins ruttnade kropp borde sticka i näsan på dessa mäniskor som lät den riktiga mördaren gå fri p.g.a politisk vinning ibland skäms man att vara svensk

  5. Anonym Says:

    I detta fallet går jag inte ut med namn,vilket jag annars alltid gör.
    Låt oss för allt i världen inte ta in denna fråga i arbetet mot feminismen. Jag ber er.Det finns så mycket annat att granska.Catrine-fallet är inte bra för oss.

  6. theicecreamconnection Says:

    Info: känner du kemisten Gunilla Wetterling?
    Rättsläkare är inga yrkesmässiga styckare, det borde väl du veta som jobbar inom rättsmedicin.

    Det verkar vara fullt med tokstollar på rättsmedicinalverket.

    Läs mer om tokstollen Gunilla här.
    http://catrine2009.blogspot.com/2009/12/tokerier-fran-bussiga-begavade.html
    http://theicecreamconnection.wordpress.com/2009/12/08/om-tolkningar-2/

    (Skulle inte bli förvånad om det är Wetterling som skriver under aliaset info.)

  7. Info Says:

    INTRESSANT

    Då fick man veta det. Tillåt mig sätta ljuset på några förvirrade signaturer, bakom vilka möjligen döljer sig en och samma person:

    RICK: ”Jasså, Info, du är polisens expert och kör med signatur…? Fast å andra sidan, det skulle väl jag också ha gjort om jag hade varit inblandad i denna skandal.”

    SVAR AV INFO: Jag är inte på något sätt polisens expert. Jag känner för övrigt inte en enda polis. Inte heller är jag inblandad i denna skandal. Vad menar du med ”inblandad”, för resten? Ska jag uppfatta beskyllningen som ett hot eller som förtal eller bådadera? Sign. Info har jag använt i otaliga sammanhang under många år.

    THEICECREAMCONNECTION: ”Info: känner du kemisten Gunilla Wetterling?
    Rättsläkare är inga yrkesmässiga styckare, det borde väl du veta som jobbar inom rättsmedicin. Det verkar vara fullt med tokstollar på rättsmedicinalverket.”

    INFO SVARAR: Kag känner ingen Gunilla Wetterling. Mitt eget namn är inte Wetterling. Jag jobbar inte inom rättsmedicin. Jag är inte medicinare. Jag har inte heller någon kontakt med Rättsmedicinalverket och har aldrig haft. I motsats till dig, som känner så många där, att du på rak arm kan avgöra, att en stor del av verkets anställda är ”tokstollar”.

  8. Rick Says:

    Exakt så här skrev du själv, Info: ”Min uppgift var att genom en analys av vegetationen på platsen för polisens räkning försöka tidsbestämma tillfället, då säcken gömdes invid vägen.”

    Det här betyder ingenting annat än att du påstår dig jobba som expert för polisen. Jag antar naturligtvis att du ljuger och att din utgjutelse i sin helhet handlar om någonting helt annat. Jag och antagligen många fler vore förstås intresserade av vilka drivkrafter du har har för att fantisera så här: ”Jag har träffat henne i form av en stinkande smet i gräset. Förruttnelsevätskor, som runnit ur den dumpade, svarta plastsäck, där delar av hennes lik hade stoppats in” (kopierat ur din text).

  9. Lasse Says:

    @INFO

    Vad håller du på med ?

    Du talar emot dig själv flera gånger, kommer med obegripliga påståenden. Ser du inte själv att du gör bort dig ?

    Hmmmm……alla bestick i lådan ? förmodligen inte

  10. Lennart Hane Says:

    ryggradslösaoch ängsliga skall icke anfotros att vara domare eftersom de ej kan vara oberoende, Tvärtom! Läs min artikel om karriärdomaren på min newsmillblogg.

  11. Shastra Says:

    Den som mördade och styckade Catrine Da Costa kan mycket väl ha varit feminist. Eller inte. Eller rödhårig. Eller inte. Eller man. Eller inte. Eller en person som gör omotiverade antaganden. Eller inte.

Kommentera

