Folkpartist erkänner kvinnors våld mot män

by

Något anmärkningsvärt har hänt. Det folkpartistiska landstingsrådet Birgitta Rydberg har skrivit en artikel på DN Debatt om att våld mot män inom relationer är ett ”dolt skambelagt samhällsproblem”. Hon nämner våld utövat mot män ”av en kvinnlig eller manlig partner”. Rydberg vill inrätta en mottagning för våldsutsatta män på Södersjukhuset i Stockholm.

Birgitta Rydberg skriver:

”Våldet i nära relationer är ett stort och dolt samhällsproblem. Skambeläggning är en viktig orsak till att så många som misshandlas av någon närstående inte anmäler – eller uppmanas att anmäla. Våldet från män mot kvinnor står oftast i fokus för den livliga diskussion som förs om problemets omfattning och vad vi gör och kan göra mer. Än mer dolt, och ibland än mer skambelagt, är våldet mot män, av en kvinnlig eller manlig partner, och även våldet mot kvinnor i enkönade relationer.”

Man häpnar. Och man tar av hatten för Birgitta Rydberg!

43 svar to “Folkpartist erkänner kvinnors våld mot män”

  1. Jocke S Says:

    Ja Pether tog ju upp det här innan idag och jag komenterade det så här:
    ”Pether, ja hur skall man ställa sig? DN har vaknat upp efter 30 år? ”Dags att inrätta”, häpnadsväckande rubrik egentligen!
    Med ojämna mellanrum kommer DN med dylikt, sen blir det alltid tyst. Ett uppvaknat ”intresse” för båda könens ”jämställdhet”, som sällan blir så mycket mer. Hittills iaf.
    De hade en serie för flera år sedan av DN-journalisten Thomas Lerner, (som jag haft kontakt med), om kvinnligt våld mot män.
    Inget mer hände sedan. Men vem vet, det kanske vänder?”

  2. Rydberg klarar biffen! « No size fits all Says:

    […] går numera från klarhet till klarhet. Nyss gällde det sprutbytesprogrammet, nu gäller det relationsvåld. I dag skriver hon i DN Stockholmsdebatt: Våldet mot män – av en kvinnlig eller manlig […]

  3. Feras Says:

    Apploder!

  4. Penumbra Says:

    Jag väntar på att någon ska uppmärksamma det mer sofistikerade psykiska våldet mot män, från kvinnors sida. I det avseendet har män inte en chans. I nära relation kan det pågå i åratal och vara minst lika förnedrande och smärtsamt som det fysiska våldet. Eftersom samhället i stort sett alltid står på kvinnans sida har hon tillgång till en rad ”utpressningsverktyg”, där vårdnaden om barnen vid en eventuell skilsmässa är ett av de starkaste.

  5. Jocke S Says:

    Penumbra, mycket viktigt påpekande! Hela debatten är ett psykiskt våldsutövande mot män!

  6. Träd Says:

    Penumbra:

    behöver nog inte uppmärksamma just det, är ju bara att göra alla lagar könsneutrala så finns ingen möjlighet för kvinnor att hota med sina ”extra rättigheter”. Men om man nu ska uppmärksamma psykiskt våld borde det vara all psykisk våld, och inte bara det från kvinnor mot män – man vill ju inte göra samma misstag som feministerna (att fokusera på bara mäns våld mot kvinnor istället för hela området ”våld” är ju ett misstag).

  7. michael Says:

    Kära vänner vi vinner mark för varje dag som går den feministiska saltstoden vittrar sönder för varje dag som går kom ihåg att alla ismer innan dom faller skriker som högst.Om vi bara orkar ett tag till så ser vi en ny gryning ske

  8. Cuben Says:

    Härligt att se att poletten har ramlet ner. Birgitta Rydberg är ju dessutom en auktoritet i ämnet och har tyngd inom politiken och i folkpartiet. Camilla Lindberg är ju sedan förut en klart lysande fixstjärna i folkpartiet och kanske har varit lite av en stigfinnare. Nu verkar fler följa efter, det är ju verkligen bra.

    Jag hoppas och tror också att bloggar som den här och Pelle Billing bland annat har skapat förutsättningar för en artikel av den typ Rydberg har skrivit.

    Nu väntar vi spänt på vad som kommer ut, när poletten nu har ramlat ner.

  9. Torstensson Says:

    JockeS

    ”Penumbra, mycket viktigt påpekande! Hela debatten är ett psykiskt våldsutövande mot män!”

    Respekt för det uttalandet. Bra tänkt och det där är ett utmärkt ”argument” att dra till med. Det stämmer ju och dessutom är det finurligt. Jag spar den och lägger till i min lilla arsenal av fulknep =).

  10. barfota Says:

    @Träd

    ”behöver nog inte uppmärksamma just det, är ju bara att göra alla lagar könsneutrala så finns ingen möjlighet för kvinnor att hota med sina ”extra rättigheter”.”

    .

    Jag håller helt med dig om detta. Att fokusera på det ”psykiska våldet mot män” skulle få helt motsatt effekt. Feministerna skulle hävda att kvinnorna är mest utsatta för denna typen av våld också med hänvisning till statistik och ”man vet ju erfarenheter” som visar på att betydande fler kvinnor än män söker hjälp och vård för psykiska besvär. Besvär som givetvis orsakats av….. gissa vem?

  11. Mia Says:

    Häpna inte, det är Pride. Men tacka de som gått före och de som tragglar på. Kvinnor som utsattes för våld tyckte inte de fick tillräcklig hjälp och tog saken i egna händer för 30-40 år sedan. DN skrev inte automatiskt om detta heller. Nu kommer de andra ut ur garderoben också, HBT-folket och de heterosexuella männen.

    Det fysiska våldet är bara toppen på ett isberg, under ligger alltid det psykiska våldet som inte sällan pågått i år innan slagen kommer. Mot detta psykiska våld har man (och kvinna) ingen chans om de inte får rätt hjälp. Hoppas skrotandet av könsmaktsordningen som orsaksförklaring kan ge fler rätt hjälp oavsett kön och läggning.

  12. Mia Says:

    Glömde länken

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/skyldigt-kon-bara-trams_408063.svd

  13. Politiker skriver om våldet mot män « Ann-Mari's Blogg Says:

    […] No size fits all och GenusNytt har lagt märke till Rydbergs debattartikel. No size fits all skriver att i Bromma har man bytt ut […]

  14. Jocke S Says:

    Som sagt, ämnet har varit uppe förr i DN. Kommer det inte in i den politiska debatten på allvar, kommer inget att hända, mer än kanske lite på ”klinisk nivå”.
    Den dagen politikerna måste ta hänsyn till sanningen om könsmakt, könsrelaterat våld, lön efter kön och BÅDA könens dilemma. Den dagen faller feminismen i politiken sönder, statsfeminismen.
    Det fordrar något slags maktens paradigmskifte, lagändringar osv, osv, och där är vi inte…

  15. Bo Says:

    Många års arbete av oss ALLA som velat ha upp
    detta på agendan har nu kommit upp i den nivå
    det förtjänar!!!!!!

    Jag tror dock att FI, ROKS och andra kommer att
    reagera negativt eftersom det tar bort fokus från
    deras håll.

    Såg att FI skall ha ett samtal under Pride där man
    skall ta upp hur man skall agera när man ”tar över
    Riksdagen” (!) så deras självförtroende är gott…

  16. (M)askulinism Says:

    Tur att Ideella krafter bakom http://www.mansjouren.nu/ runt om i riket har stöttat upp de män som farit riktigt illa. Märk väl,det utan ekonomiska resurser och stöd. Vilka hjältar och hjältinnor! Man vill inte veta hur mycket och vart skattepengarna ensidigt försvinner till odemokratiska genusprojekt som HILDA etc eller slukas upp av fundamentalistiska organisationer som Roks mfl.

  17. (M)askulinism Says:

    Könskriget har nått den sista utposten för världens mest jämställda land. Det är den demokratiska grundpelaren som sätts på prov hos de som arbetar inom Rättsväsendet -Domarkåren. Är de tillräckligt modiga för att vara oberoende och inte falla till föga för feminism i media? Som också en utpost i sig att granska!

    Med finare ord en Mänsklig rättighet i landet Sverige ska fortfarande åberopa ”Utom allt rimligt tvivel” framför radikal feminism.

    T.o. m såssarna har förstått det
    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1345&blogg=2025

    När ”Felaktigt dömda” släpptes höll JK-ämbetet presskonferens. Trots att det rörde sig om en utredning av mycket grava missförhållanden och skarp kritik mot domstolar, åklagare, advokater och polisutredningar, fanns bara en handfull journalister på plats.-Per Lindberg

    Kommer initiativet om resningskomissioner gå i stöpet med nya HILDA feministen till JK?

    http://www.dn.se/debatt/ny-lag-behovs-for-att-starka-rattssakerheten-1.993411

    Säkerligen kommer det bli så om man lyssnar till vad HILDA vill. Det ända sättet till förändring är genom enträget arbetet som Genus Nytt bland många bloggar driver, för att väcka debatt och kanske attitydförändring. Det är också dags för ett upprop bland kvinnorna i Sverige! Här har en kvinna redan påbörjat uppropet om Rättssäkerhet oavsett kön. Ett satement som är bland de modigaste sedan Evin Rubars dokumentär ”Könskriget” i Svt.

    Katrin Zytomierska om Marie Plosjö

    ”Det är tack vare kvinnor som Marie som vi har ett rättssystem som alltid måste ifrågasätta sanningshalten på ”offret”. Varför så många kvinnor tvekar att anmäla är för att kvinnor som Marie förstört trovärdigheten helt för de kvinnor som verkligen hade rätt och råkat riktigt illa ut. Det är tack vare kvinnor som Marie som det sitter oskyldiga män fängslade i Sverige. ”

    http://finest.se/userBlog/?uid=28711&beid=1175872

    Rättsrötan är Asks fel!

    ”Allmänhetens förtroende för rättsväsendets förmåga att granska egna försyndelser har fått sig ytterligare en törn. Om inget görs kommer vi att få se fler arroganta åklagare som kör sitt eget race. Vi kommer att se fler förtvivlade anhöriga som förlorat hoppet om ett korrekt ansvarsutkrävande.
    Inget system är hundraprocentigt. Här handlar det som så ofta på polisens område om en organisationsfråga. En helt självständig kontrollmyndighet – en rättsinspektion – med ordentliga utredningsresurser skulle definitivt höja trovärdigheten när det gäller internutredningarna.
    Vi har på denna sida länge krävt att justitieminister Beatrice Ask agerar i just den riktningen. Kanske kan de skandalöst misskötta internutredningarna efter Johan Liljeqvists död sätta fart på justitieministern. Annars bli skandalen även politisk.”

    http://www.expressen.se/1.1799724

  18. (M)askulinism Says:

    Pär Ström visa det här inslaget för Sahlin, Bodström, Baylan, Reinfeldt, Schlingman, Ask, Charlie Weimar, Gullio, Gudrun, Björklund, Camilla Lindberg, Schyman,Marie Abrahamsson, Jämställdhetsministern, Lena Melin, Winberg, Roosberg, Åkesson och MP. Gör ett Genus Nytt youtube repotage och be få en kommentar av ovan personer.

  19. (M)askulinism Says:

    @ barfota

    Enligt BRÅ´s rapport del 2 som släpptes i våras fäster BRÅ stor vikt vid problemen med uteblivna resurser i Samhället för att hjälpa och stötta män som är utsatta för misshandel, kvinnors våld mot män, oskyldigt dömda, faska anmälningar etc. Det saknas resurser genomgående med allat från Brottsofferjour,avsaknad av Mansjourer, Polisens bemötande och hantering av kvinnors våld mot män, Poliserna skrattar åt män som blir slagna av kvinnor och görs anmälningar läggs dom ner. Där har du problemet och det stavas Politiskt ignorerande. Men det är väl därför vi här på Genus Nytt läser, skriver,träffas och debatterar och har föreläsningar manifestationer etc.

    Förresten det eferfrågades en lista på partier som var minst feministsiska och en lista på partier som är mest maskulina.
    Barfota, kan du dra analysen om SD igen som i allra högsta grad
    feministiska.

  20. Torstensson Says:

    Skrattar poliser verkligen åt anmälningar där en man anmält en kvinna för misshandel?

    Är det för att dom är allmänt korkade och manschauvinistiska eller är det för att dom fått direktiv?

    Polisen och åklagare besluttar om en förundersökning skall ske. Undra om det finns direktiv från högre ort att inte prioritera sådana anmälningar där kvinnans är gärningsmannen.? Att Polisen inte har resurser vet vi ju. Vore otroligt allvarligt om det sitter en polis och skrattar.

    Det skulle inte förvåna mig. När jag anmälde förlust av ID kort och saker som en person hade snott i mitt namn så fick jag höra av polisen ”ja men vad vill du att jag ska gööööra?”

    Vad sägs om ditt jobb. Luft luren och ring affärerna och fråga om de fångade snubben på kameran när han tog ut saker i mitt namn. TYP.

    Polisen har jag all anledning att misstro. Många poliser skyller säkert på att det inte finsn resurser men jag tror att många poliser är förbannat lata.

  21. Torstensson Says:

    jag visste vem det var ska det sägas. Därav att jag använder ordet ”snubben”.

  22. barfota Says:

    @(M)askulinism

    ”kan du dra analysen om SD igen som i allra högsta grad
    feministiska.”

    Feministiska, röstfiskare eller helt enkelt vanligt fjäskande politiker? Läs och avgör själv:

    http://sverigedemokraterna.se/valet-2010/jamstalldhet-och-okad-trygghet-for-landets-kvinnor/

    ”Jimmie Åkesson är för omfattande invandring från Mellanöstern”
    http://www.realisten.se/2010/04/24/jimmie-akesson-ar-for-omfattande-invandring-fran-mellanostern/

    Jag får inte ihop det helt enkelt!

  23. barfota Says:

    @Torstensson

    Du måste skämta menar du på fullaste allvar att polisen skulle anstränga sig helt i onödan. Vad skulle de kunna ”gööööra?”

    😀

  24. Jocke S Says:

    Hela offentliga feministiska sektorn…Från polis till soc till skola till…
    forts följer!

  25. (M)askulinism Says:

    @Barfota

    Instämmer helt, får inte heller ihop det annat än den slutsatsen att de är lika flata som övriga politiker som Hägglund Reinfeldt & Co. Den enda det är ryggrad i är Maria Abrahamsson och Camilla Lindberg (Fp). Det är nästan så jag ska ändra folkbokföringsadress till Dalarna för att få rösta på Camilla Lindberg i personval. Det är den första politikern som talat ifrån hjärtat och varit så enkel tillskillnad från alla fega nyfeministiska gubbar som Ingvar Carlsson Reinfeldt och Schlingman. Borg är ju gammal anarkist så det är naturligt att ränderna aldrig går ur honom.

    @Torstensson

    Majoriteten av Poliser är traditionella och koservativa dvs en man är man och en kvinna är en kvinna dvs en kvinna kan aldrig slå en man. Det finns inte i deras tänk. Där har du attitydproblemen i Samhället som Brå Klara Selin Hradilova på BRÅ visar i sin rapport del 2. Rapport 1 och 2 finns som pdf på BRÅ´s sida. Pelle Billings blogg innehåller än mer internationell och Skandinavisk forskning och statistik.

    http://www.dn.se/insidan/feminister-har-olika-syn-pa-kvinnors-vald-1.327033

    Det är nog denna etik och ryggrad Torstensson och Jocke S mfl efterfrågar bland Soc, Poliser och övriga rättsväsende

    http://svt.se/2.60664/1.1903618/polis_jo-anmaler_egen_myndighet?page1850785=2

  26. barfota Says:

    @(M)askulinism

    Vad gör man inte för en röst eller två?
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sverigedemokraterna-portade-pa-pride_4997559.svd

  27. Stensture Says:

    Tänkte bara tipsa om en artikel att uppröras över: Singelkvinna som vill slåss för just singelkvinnors rätt att skaffa barn.

    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/familj/article7540630.ab

    Naturligtvis nämns inte barnlösa singelmän överhuvudtaget.

    Artikeln får mig också att tänka på debatten angående sexköp och män som köper sex. Ett vanligt motargument brukar vara att det inte är en rättighet att ha sex. Hur som helst, skall det vara en rättighet att skaffa barn? Eller skall det kanske bli en rättighet enbart för kvinnor?

  28. Jocke S Says:

    Bra argument: Är det en verkligen en ultimat ”rättighet” att skaffa barn!? I vilket fall som helst? Dessutom är planeten överbefolkad!

  29. Jack Says:

    Läst någonstans att 82% mött sitt första våld från en kvinnas händer. Våld som de sedan reproducerar.

    Och här, kvinna mördar 8 barn:

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/inga-brottsmisstankar-riktas-langre-mot-mannen-1.1145384

  30. barfota Says:

    @Jack

    ”Läst någonstans att 82% mött sitt första våld från en kvinnas händer. Våld som de sedan reproducerar. ”

    Det är väl ungefär vad jag försökt säga sedan den här bloggen startades. Det är till största delen mammornas fel som uppfostrat barnen till att bli våldsamma…. slaget barn slår!

    Jag har en hel del exempel från verkliga livet där mammor skriker. SKRIK INTE SÅ FÖRBANNAT ALLTID! VARFÖR MÅSTE DU ALLTID BRÅKA, SKYNDA DIG NU, KOM NU!
    Barnet har kanske vid det laget varit färdig en timme och tålmodigt väntat på att mamman skulle byta skor, klänning eller fixa sminket 10 gånger om.

    En del mammor skulle definitivt INTE tillåtas att ens komma i närheten av barn men ändå så ställer Soc och samhället upp på dessa dåliga mammor och försvarar dem gång på gång.

  31. Jocke S Says:

    Jag skulle gärna vilja veta någom vad statistisken säger om de barn som vuxit upp i huvudsak med ensamstående mammor. Och de som gjort det i huvudsak med båda föräldrarna. (Oavsett hur mycket de förvärvsarbetat båda två, ”frånvarande pappa” på jobbet, plastpappor mm. Kan bli för krångligt om alla sociala och tidsfaktorer skall vara med!)
    Vet någon, eller var man kan finna? Eftesom det är så oerhört vanligt med skilsmässor i Sverige, idag på kvinnors villkor oftast!

  32. Jocke S Says:

    Det finns med all sannolikhet inget samhälle på planeten med så mycket mans och pappaförakt som dagens ”vita” västerländska samhälle. Eftersom våld mot män från kvinnor därmed också varit negligerat och sas ”legitimt”, så har detta missförhållande säkerligen skapat hybris hos en hel del kvinnor.
    Med ökade provokationer OCH ökat kvinnligt våld mot män genom åren. Det skall bli intressant att se vad som händer här, och om det kanske är någon utländsk forskningsrapport som lyckats väcka en svensk politiker som Rydberg?

  33. Torstensson Says:

    Jocke S

    Det där stämmer. Jag har sett många kvinnor med hybris. Dom vet att dom kan slå en kille utan att kille pucklar tillbaka. Har sett det när jag var yngre hur tjejer flippade ut på sina pojkvänner och kastade saker osv. Framförallt kasta saker. Projektiler. Det kunde vara allt som låg nära itll hands, kökskniv eller frukter. Rent vansinne har jag sett.

    Hade det funnits självbevarelsedrifttänkande i den saken hade dom ju inte kastat saker. Dom vet alltså i sin ilska att dom kan så killen utan att han gör något tillbaka.

    Ungefär som när man själv var liten 5 årig grabb som skrek och spottade på sin pappa. Man visste att han hade kunnat mosa en, men man visste att han var ens pappa och att han aldrig skulle göra det.

    Samma övertag har kvinnor på killar idag generellt sätt.

  34. morrhugg Says:

    Trevligt och bra, men det är bara en artikel i DN Debatt. Hade det varit uppe på partiprogram och diskuterats på allvar hade det varit mycket bättre.. de pengar som idag går till kvinnliga våldsoffer borde delas upp och gå till ”våldsoffer i nära relationer”.. first come, first served, så får alla offer det bättre istället för att som idag, enbart ge hjälp till kvinnor.

  35. morrhugg Says:

    För att inte tala om den utbildning till rättsapparaten om just kvinnliga våldsoffer, den borde också justeras så att den informerar om att detta är ett verkligt problem som dubbelt stigmatiseras för just män. Kommer genast att tänka på den finska killen som ringde polisen (har rapporterats tidigare om här på bloggen) där personen som mottog samtalet hånade honom för att hans kvinna slog honom och att han var rädd.

  36. Komplex Says:

    Utbildning om kvinnliga offer brukar stavas G-E-N-U-S-P-E-R-S-P-E-K-T-I-V, dvs patriarkala strukturer och kön som social konstruktion. Men självklart vet feministerna var man effektivast kan få genomslag för sina åsikter.

    De är givetvis ett lättfångat skrå. Ett stort antal manliga brottslingar som begår grymma brott är vad dessa jurister ser hela dagarna, så för dem är det förstås bara att visa hur man sammanbinder punkterna.

  37. (M)askulinism Says:

    @ Stensture Jack

    AVELSTJURAR

    Det är f…. sjukt. Det är en pusselbit som fattas,tror feministerna att folket köper den falska bilden och statsfeminismen som är finansierad med skattebetalarnas pengar? I det stora hela är Modern och kvinnan god, aldrig otrogen,har aldrig sex, är aldrig den dominanta i sängen och vill ha hårdare tag, slåss aldrig,psykar och slår aldrig sin pojkvän/man våldtar aldrig, tar aldrig droger,utövar aldrig PAS på sina barn,utsätter aldrig barn för övergrepp, ljuger aldrig,fifflar aldrig med försäkringskassan, mördar aldrig, är aldrig gärningsman, anmäler aldrig falskt.

    En gammal förljugen bild av den goda modern och heliga Madonnan. Är det gammel media som bär ansvaret för den mentala hjärntvätt
    tillsammans med Scum manifestet som är anammat av svenska politiker?

    Inte ens barnen till kvinnorna/mödrarna tror på den hjärntvättade bilden som Media återgett i nu snart 30år. Hur många rättsfall har inte fått blivit styrda av feminism media? Titta bara på hur allt började med Catrine da costa? Är det i gammel media man ska börja och se vilka ultra feminister som signerar artiklarna i alla år sedan de avslutade sin journalist utbildning på 70-talet? Sedan kan vi gå vidare med HILDA,Roks och Soc och för att inte tala om alla fega sk feminist män på företag,Soc och i Domarkåren. Någon som vill göra gemensam sak: granska på allvar, börja trycka på och ifrågasätta vad som händer på alla plan i Samhället.

    Det viktigaste av allt hur finansieras det hela? Att alla inblandade som ser det här pågå och som faller undan istället för att kritisera i sin yrkesroll som jurister,advokater,soc arbetare, domare, politiker och journalister kan leva med sig själva! Hoppas de sover gott om nätterna. Vart tar deras ångesten vägen tabletter, flaskan eller gör de som Polischefen Göran Lindberg eller blir de inspirerade av Christine Schürrer? Nu får det f…. vara nog.

    Kalla det könskrig som feministerna provocerar med. Ställ krav på majoriteten av kvinnorna att göra upp med sig själva och feministerna, göra upp med 68/70-talisterna och Frankfurtskolan.

    Men en sak är säker, hädanefter ska Maskulinitet,Maskulinism, Maskulism råda. Det startas nu grupperingar, föreningar och organisationer som tar upp männens rättigheter och binder samman dessa och samarbetar med likasinnade i Sverige. Se Pelle Billings plattform för samarbete och möten ”Mansnätverket”.

    Någon som vet om litteratur kopplat till Maskulinism? Wikipedia skriver ”Termen maskulinism myntades som motsvarigheten till feminism i början på 1900-talet. Den förkortade formen maskulism syntes första gången i början på 1980-talet.”

    Kan en lista skapas med författare av filosofi,Psykologi,Skönlitteratur,Politik mm. Räknas Norman Mailer, Leif GW Persson och Jan Guillou som Maskulinistiska författare? Mailer skrev väl könets fånge och krigade i stilla havet under sin tid. Strindberg blev beskylld för kvinnohatare för att han skrev om kvinnan/modern som den onda? Feministerna gillar inte Strindberg! Finns det några psykologer, filosofer som är likasinnade idag på Universitet och Högskolor? Någon som läst Elitfeministerna av Susanna Popova.

  38. (M)askulinism Says:

    @ Torstensson Jocke S

    Hade det funnits självbevarelsedrifttänkande i den saken hade dom ju inte kastat saker. Dom vet alltså i sin ilska att dom kan så killen utan att han gör något tillbaka.

    Ungefär som när man själv var liten 5 årig grabb som skrek och spottade på sin pappa. Man visste att han hade kunnat mosa en, men man visste att han var ens pappa och att han aldrig skulle göra det.

    Samma övertag har kvinnor på killar idag generellt sätt.

    Väldigt intressant! Det säger sig självt att i takt med att kvinnan enligt feminismen har fria händer i allt så frigörs även aggression. Ser ni inte mönstret utifrån feminismens styrning av Scum manifestet och rättfärdigande av våld och makt likt en annan diplomats immunitet och lägg därtill det evinnerliga skuldbeläggandet utifrån freuds beprövade teser.

    Läste Pelle Billings artikel appropå kvinnors rätt att använda våld och begreppet Avelstjurar som har nu 345 kommentarer!

    http://www.pellebilling.se/blogg/

    Pelle skriver:
    ” Den feministiska tidskriften Bangs nya nummer har temat våld och feminism. Kvinnor bör fundera på att ta till vapen, eller åtminstone hota med våldsamheter, för att krossa manssamhället.

    http://www.bang.se/artiklar/2010/priset-vi-betalar-2010-06-21

    Snacka om att man tappat kontakten med demokrati, lag och ordning samt mänskliga rättigheter när man förespråkar en sådan demonisering av alla manliga individer, och dessutom antyder att ett hot om våld föreligger.”

    ”Bryan Sykes, professor i mänsklig genetik vid Oxford University, provocerade häromåret med boken Adam’s Curse – A Future Without Men: en dag måste mänskligheten klara sig utan män, för Y-kromosomen är dödsdömd. Den kan inte reparera sina skador och utrotas om 125 000 år.

    Fast kvinnorna lever vidare genom konstgjord befruktning, i framtiden kan ägg befruktas med ägg, hävdar Sykes.

    Visst, det kanske kommer en dag då ägg kan befrukas med ägg. Men det kanske även kommer en dag med konstgjorda livmödrar, som gör att män kan reproducera sig oberoende av kvinnor.”

    @ Barfota

    Pride

    Vidrigt billigt Röstfiske men samtidigt pinsamt för Politikerna
    mest för Alliansen som absolut inte kommer få min röst!
    Jag anser det som Moderaternas fel till att de har förstört de andra
    partierna i Alliansen Folkpartiet och KD. Men att Fp och KD har varit mjäkiga och följt med. Nu står de alla och darrar inför valet och hoppas
    på röstfiske istället för ryggrad och betydande långsiktiga värden som medborgana uppskattar. Men folk måste ju välja något och Oppositionen har ju delikat gjort det lätt för folket att välja röd eller blå sida fast i själva verket är alla sidor röda och feministiska. Hade Gamla Moderaterna och Marie Abrahamsson brytit sig ur och lierat sig med Pensionärs partiet och fått med sig Fp,Centern om de sparkat Maud och KD då pratar vi framtidstro.

  39. michael Says:

    Såg en dokumentär där forskare tittade på att män kunde bli med barn genom att plantera in ett befruktat ägg som skulle växa som i ett utomhavandeskap & förlösas genom kejsarsnitt jag hoppas inte att hatet ska leda dit

  40. Torstensson Says:

    Jag vill bara uppmärksamma er på att jag nu skrivit en kommentar till Wendela (feministblaskan) på min blogg.

    http://torstenssons.wordpress.com/

  41. Bishounen Says:

    (M)askulinism säger 30 juli 2010 kl 13:36 :” ”Bryan Sykes, professor i mänsklig genetik vid Oxford University, provocerade häromåret med boken Adam’s Curse – A Future Without Men: en dag måste mänskligheten klara sig utan män, för Y-kromosomen är dödsdömd. Den kan inte reparera sina skador och utrotas om 125 000 år.

    Fast kvinnorna lever vidare genom konstgjord befruktning, i framtiden kan ägg befruktas med ägg, hävdar Sykes.

    Visst, det kanske kommer en dag då ägg kan befrukas med ägg. Men det kanske även kommer en dag med konstgjorda livmödrar, som gör att män kan reproducera sig oberoende av kvinnor.”

    Kommentar: Först, är hävdandet att Y-Kromosomen sakta dör ut, en lögn, som dessutom avslöjades som lögn strax efter det första påståendet om att den höll på att försvinna. Faktum är, att man inte heller förstod var det påståendet ens kom ifrån eller hur det hade uppkommit, men att det alltså var fel och att Y-Kromosomen tvärtom är väldigt stark och inte är på väg någonstans.

    ”Researchers found no sign of gene loss over the past 6 million years, suggesting the chromosome is ”doing a pretty good job of maintaining itself,” said researcher David Page of the Whitehead Institute for Biomedical Research in Cambridge, Mass.”

    Wikipedia: ”Recent comparisons of the human and chimpanzee Y chromosomes show that the human Y chromosome has not lost any genes since the divergence of humans and chimpanzees between 6-7 million years ago, providing direct evidence that the linear extrapolation model may be flawed.”

    Att feministerna ändå håller fast vid detta påstående, säger mer än ord.

    Sedermera, och beträffande tekniken att fortplanta sig partnerlöst, så FINNS den tekniken redan idag- och för Män. Tekniken praktiseras dock inte, men man vet precis hur man gör, och i praktiken kan en man med denna teknik befrukta sig själv.
    Problemet uppstår i och med att man, som du tog upp, ännu inte lyckats skapa en artificiell livmoder(Åtminstone inte offentligt), och därför skulle embryot skapat av den självbefruktade mannen, dö redan i provröret. Denna metod fungerar självfallet även på kvinnor, men med skillnaden att kvinnan ju dessutom kan låta embryot färdigutvecklas i sin egen livmoder.

    Men kontentan kvarstår alltså: Tekniken FINNS även för män. Ändå talas det ytterst tyst om detta, faktum är att det inte talas om det alls. Däremot upprepas lögnen gång på gång om att ”Mannen är på väg att dö ut, men Kvinnan kan nu fortplanta sig helt utan män så var lugna, medsystrar!”

    Så nu vet du, och nästa gång någon säger att du är på utdöende, så vet du att det alltså inte stämmer.

  42. Jocke S Says:

    Intressant! Men det finns ju könlös befruktning hos t.ex ödlor, alla blir nog tjejer. Och vissa fiskar kan byta kön. Medan hos sjöhästen ”hingsten” är den som blir gravid. Men det är förstås inte samma sak.
    Kvinnor skulle förresten aldrig klara sig utan män: Ingen att gnälla på, ingen som gör skitjobben. Och ingen som tar dem från stenåldern till modern tid.
    Men löspenisar finns det ju numera ett överflöd av!

  43. Bertil Born Says:

    Apropå psykiskt våld…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: