Här är lappar – skriv ut och sprid!

by

På flera bloggläsares begäran kommer här ett antal lappar om bloggen GenusNytt som du kan skriva ut och sätta upp på anslagstavlor. Syftet är att sprida information om det skruvade samhällsklimatet på genusområdet, och därigenom förändra opinionen!

En lapp har kommit in från Matte Matik (den översta). Resten har jag gjort själv. Jacks mejl med förslag har tyvärr kommit bort. Jag tar gärna emot fler filer med lappförslag och lägger då upp dem på bloggen (par@atomer.se). Observera att Matte Matiks lapp är länkad till ett pdf-dokument (som ger bäst upplösning). För alla bilder: vänsterklicka först för att komma till högupplöst version.

Gör gärna en kampanj. Så här: Sätt upp en lapp. Den kanske blir nedriven. Nästa dag sätter du upp en lapp med en alternativ formulering. Och så vidare. Kan bli rätt kul…

Uppdatering: Fler lappar (gjorda av Philip) finns här.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

22 svar to “Här är lappar – skriv ut och sprid!”

  1. Liberal Says:

    True. I like it. =)

  2. leifer Says:

    Risk dock att många av dessa lappar inte tas på allvar, inte ens av de som är förtryckta alltså.

  3. Lars Says:

    Den första lite längre lappen är nästan svår att inte ta på allvar, den skapar nog en del eftertanke. Det räcker ju att få män att börja tänka på de här sakerna för att få dem att inse hur orättvis jämställdhetsdebatten egentligen är. Det är en mycket bra idé det här.

  4. Cavatus Says:

    Kul att se att flygbladsmetoden att nå ut till folk sprids. Dina flygblad är oerhört bra och vissa även provocerande. Det ska de vara. Meningen inom parentes är genialisk ”om den här lappen är borta imorgon …”. Det tipset ”lånar” jag gärna till vår flygbladskampanj, som just nu befinner sig på upploppet före valet.

    Bra jobbat! Lycka till!

  5. parstrom Says:

    Jag upptäckte att man först ska vänsterklicka på resp bild för att få den högupplösta versionen, och först därefter ladda hem den.
    Om någon har synpunkter på hur lapparna BORDE vara istället så gör gärna en egen version så lägger jag upp den här.

  6. Träd Says:

    Jag skall skriva ut och sätta upp!

  7. Lasse Says:

    Tyckte det var bra🙂

  8. Jocke S Says:

    Hoj, jag har precis hämtat min nya T-shirt, lite försenat på grund av skilsmässa och massa struk med soc.
    STATSFEMINISM
    ÄR
    KÖNSRASISM
    Står det på den, skall jag skicka Pär en bild ikväll? Den kanske kan stå vid min ruta? Iaf.
    När jag hämtade den kollade den kvinnliga expediten.
    Hon skrattade till, ”jamen det är ju så.” (!)
    När jag berättade att jag skulle gå runt till valstugorna i morgon skrattade hon ännu mer, lyckligt.
    Tyvärr tog jag inte på den med detsamma. För när jag passerar Vällingby torg så hör jag. ”Och så får vi presentera Claes Borgström här!” Och där står han och flinar, men jag buar och viftar vid passerandet i alla fall.

  9. Patrik (PP) Says:

    Många bra och roliga texter och snygg grafik! Paxar för Stockholms östra innerstad.

  10. leifer Says:

    Jimmie Åkesson var i studio ett p1 idag, han pratade faktiskt lite om detta när etniska svenskar /etniska svenska män diskrimineras. Lyssna på det!
    Enda partiet nu som inte är så feministiskt, oavsett vad man tycker om det partiet i övrigt.

  11. leifer Says:

    http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1637

  12. Urban Says:

    Pojkar, det otäcka könet som man dessutom får skära förhuden av, glömde ni.

    Bra jobbat grabbs!

  13. leifer Says:

    Ja Urban, kroppsympning av minderåriga är bara dumt om det är flickor. Vilket förvisso är intressant då ju normalt ”kvinnor och barn” brukar räknas som en grupp.

  14. Mrs X Says:

    Rosa Khmererna …. mitt i prick och bra svar på Spymans skitsnack om talibanerna.

  15. Jakob Says:

    Vissa gillade jag skarpt, andra inte. Det jag tycker borde komma fram är hyckleriet som feminismen står för. Det jag gillade var dock den klockrena avslutningen ”Om den här lappen är borta imorgon har en feminist slitit ned den.” Borde vara med på alla.

  16. Mrs X Says:

    Om män drabbas blir det som regel knäpptyst. Men herregud och vilket liv i skällan det blir om en kvinna drabbas, då reagerar rosa khmererna prompt:
    http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html
    1000 kommentarer på 2 dygn knappt. Jösses så många rosa panter tanter som reagerat ……

  17. Matte Matik Says:

    Jag tänkte att den första, den som jag gjort, som har många små ”notiser”, kan man klippa efter en strecken in mot mitten så att folk kan riva av lappar och ta hem. Som på såna här lappar man sätter på anslagstavlor där man river av en flik med telefonnummer.

  18. Jocke S Says:

    De är bra Matte Matik. Det måste vara klara sakfrågor i första hand. Och MÅNGA! Sedan kan slogans komplettera.

  19. Fler lappar att skriva ut « GenusNytt Says:

    […] Fler lappar att skriva ut Av parstrom Jag har tidigare lagt ut förslag på lappar som du kan skriva ut och sätta upp på anslagstavlor om du vill hjälpa GenusNytt med opinionsbildningen. Nu har det kommit in fler lappar – se nedan. Tack Philip för mycket väldesignade lappar med bra budskap! De tidigare lapparna finns här. […]

  20. Hjälp mig sprida kännedom om GenusNytt! « GenusNytt Says:

    […] ut lappar om GenusNytt och sätt upp på lämpliga anslagstavlor. Du finner förberedda lappar här och […]

  21. Hjälp GenusNytt spränga 20.000-vallen! « GenusNytt Says:

    […] – Skicka mejl till alla kontakterna i ditt epost-programm och tipsa om GenusNytt. Om det är känsligt behöver du ju inte nämna att du stöder bloggens ideologi, du kan skriva ”Titta här, en blogg som ifrågasätter feminismen, vad ovanligt”. – Skriv och tipsa om GenusNytt på Facebook och Twitter – Messa dina kontakter om GenusNytt om du vet att många av dem har en surfmobil – Har du egen blogg eller sajt, skriv och tipsa om GenusNytt, gärna i form av en permanent länk – Sätt upp lappar om GenusNytt på anslagstavlan på ditt jobb eller högskola (du finner lappar färdiga för utskrift här och här) […]

  22. Vågar du sätta upp en lapp idag? « GenusNytt Says:

    […] något idag? Sätta upp lappar på anslagstavlor till exempel (du finner färdiga lappar här och här). Om en tredjedel av dagens besökare sätter upp tre lappar var blir det 9.000 lappar. Om varje […]

Kommentera

