Författaren och journalisten Monica Antonsson går till rasande angrepp mot mig och GenusNytt på sin blogg idag. Antonsson är bland annat känd för sin bok Mia: sanningen om Gömda, som ledde till en stor debatt. Hon inleder sin attack med rubriken:
”Genusrebeller är inga riktiga män. Riktiga män älskar kvinnor”
Hon utvecklar sedan attacken:
”Den något märklige Pär Ström, som kallar sig genusrebell och driver bloggen genusnytt och något som kallas genusklubben, har fått uppenbarligen fått genus på hjärnan. (Ordet används för att urskilja vad som formar människors sociala kön, om någon undrar.) Av någon outgrundlig anledning har han dessutom tagit för vana att skicka sina egenhändigt ihopsnickrade inlägg på sin blogg till mig (!) om favoritämnet han hakat upp sig på: Kvinnor. Så agerar och debatterar inga rikiga män.”
Kommentar 1: Jag har aldrig ”skickat” ett enda blogginlägg till Monica Antonsson. Däremot har hon valt att gå med i GenusNytts Facebook-grupp som heter ”GenusNytt”, och där flaggar jag ibland för nya blogginlägg (se utdrag ur medlemslistan nedan – klicka på bilden om du vill se den större).
Kommentar 2: Är det inte härskarteknik att använda sig av dessa förlöjligande uttryckssätt?
Kommentar 3: Jag har inte ”hakat upp mig” på kvinnor. Däremot är jag engagerad i jämställdhetsfrågan. Får en man inte vara det?
Attacken fortsätter:
”Det står helt klart att Pär Ström känner sig otroligt provocerad och hotad av kvinnor. Inte av vargen i skogen, inte av den sviktande konjunkturen, inte av farsoter, sjukdomar och plötslig död utan kvinnor. Dessa obehagliga varelser som just i hans tid har börjat ta sig ton så oberäkneligt. Vilken otur! För Pär Ström!”
Kommentar: Det är mycket vanligt att feminister, som inte är vana att någonsin möta motargument, kallar motargument för ”uttryck för mäns rädsla”. Att göra ned argument på det viset är egentligen en slags härskarteknik.
Ännu mera härskarteknik från Antonsson:
”Han har skrivit en bok också, ser man om man googlar: Mansförtryck och kvinnovälde. Käre nån! Vad är det för karl?”
Monica Antonsson fortsätter:
”Problemet är att han inte är trovärdig. Det ser man tydligt av hans propaganda. Han vill ha fullt könskrig. Det är därför han uppviglar massorna i form av papparättshaverister på nätet till regelrätt kvinnohat.”
Kommentar: Efter decenniers våldssamma attacker mot män i det könskrig som feminismen har startat önskar jag inget hellre än att få uppleva pax genus (jämför ”pax romana”, den romerska freden). Jag ägnar mig inte åt propaganda – jag för fram argument och exempel för att visa på orättvisor för män i dagens samhälle.
Sedan skriver Antonsson något bra – att feminismen gått för långt och att ”tokfeministerna” bör rensas ut från forskning och universitet. Bra! Men det går inte riktigt ihop med det övriga som Antonsson skriver.
Därefter kommer ännu mer härskarteknik:
”Jag vet inte hur gammal Pär Ström är men han ser inte ut att vara purung precis. Kanske var han med revolutionsåret 1968 och har samlat på sig några törnar som gjort att han fått nog nu. Jag vet inte. Och vill inte veta heller. Men det märks att han har tröttnat på – kvinnor. De ska helst utrotas eller åtminstone förpassas tillbaka till mörkret där de hör hemma, tycker han. Allt för att han som man ska kunna andas ut. Så agerar och debatterar inga riktiga män.”
Det är sorgligt att Antonsson ska lägga debatten på en så låg nivå. Det där att gång på gång beskylla mig för att inte vara ”riktig man” är en ganska långtgående och aggressiv användning av härskarteknik. Jag själv skulle aldrig drömma om att skriva eller säga att en debattmotståndare inte är ”riktig” i sin könstillhörighet. Varför kan Antonsson inte hålla sig till sakargument?
Monica Antonsson lägger också åsikter i munnen på mig som jag aldrig uttryckt:
”Problemet är att Pär Ström mfl vill mer än så. De vill att samhället som sådant ska trycka ner kvinnor till hundnivå.”
Monica, kan du ge en källhänvisning till det uttalandet är du snäll?
Du kan läsa Monica Antonssons blogginlägg här.
Uppdatering: Monica Antonsson tycker inte om att läsare av GenusNytt skriver kommentarer till hennes inlägg. Hon har uppdaterat sitt inlägg med denna avslutning:
”Jag kan se att flera att mina besökare just nu kommer från ett inlägg på fjantbloggen med titeln ”monica-antonsson-attackerar-mig-och-genusnytt”. Det är ju patetiskt. Ska han springa hem till mamma och skvallra också? Det är ingen tvekan om att Pär Ström har velat blåsa igång en konflikt genom att smutsa mer min mailbox med sina fjantiga skriverier. Men tyvärr. Inte heller det kommer att gå. Jag har inte för avsikt att ödsla mer energi på Pär Ström.”
23 oktober 2010 kl. 11:43
Monica Antonsson debatterar som en hysterisk människa. Och mycket talar för att hon faktiskt är hysterisk – på riktigt!
23 oktober 2010 kl. 11:44
Ja vad ska man säga patetiskt skolexempel på hur feminister bemöter fakta, statistik och verkliga argument.
De kan härskarteknikerna på sina fem fingrar och om man sen skulle bemöta feministen på samma nivå. Då anses man vara oseriös, hålla låg nivå och förmodligen bli utnämnd till rikspucko.
23 oktober 2010 kl. 11:57
uttrycket ”riktiga män” som M.A använder flitigt säger ju allt, det finns 100tals såna grupper på facebook ”riktiga män” gör si eller så ”riktiga män” gör inte så eller så, män generellt är så vana vida dessa kränkningar att man inte längre tänker på det eller ser det som något naturligt, ponera en grupp på facebook ” riktiga kvinnor mördar inte sina spädbarn” helt otänkbart eftersom det är bara män som har kollektiv skuld bara för att dom är just män
23 oktober 2010 kl. 11:57
Bra försvar Pär! Egentligen alldeles för seriöst för den fula fjantnivå Monica Antonsson befinner sig på.
23 oktober 2010 kl. 12:01
Äh. Det finns ju en debattörer som också hävdar att alla män är pedofiler så fort de börjar kämpa för rätt att umgås med sina barn. Det finns ju till och med kvinnor som hävdar att Genusnytt egentligen är en förklädd pedofilring.
Men tillbaka till artikeln. Att missförstå och sedan argumentera mot missförståndet är ett standardknep. Inget att bry sig om. You go, Pär!
23 oktober 2010 kl. 12:25
Vad jag vet så kritiseras bara en ism på denna blogg inte kön
23 oktober 2010 kl. 12:28
Sigge Eklund (vem är det?) går ju till attack på PS i Aftonbladet och hävdar att han inte har källhänvisningar i det han skriver. Det stämmer ju inte alls. Ett vanligt knep bland feministerna är att mena att man inte kan kritisera feminismen om man inte preciserar vilken undergrupp av feminismen man menar. Mansrörelsen borde kanske köra samma knep?
23 oktober 2010 kl. 12:28
Ha ha Antonsson gör precis som alla andra, använder utrycket kvinnohat, riktiga män gör inte si och så för att få bort fokus från diskrimineringen av män…
Tröttnar hon aldrig på att göra bort sig?
23 oktober 2010 kl. 12:29
Ett typexempel på hur man bygger en halmgubbe och bränner den. Och sedan härskartekniken.
23 oktober 2010 kl. 12:30
Ja du, gisses! Där tappade hon mig som läsare i alla fall.
23 oktober 2010 kl. 12:33
Det var visst en gammal artikel jag talade om men den stod nämnd i Antonssons blogg.
23 oktober 2010 kl. 12:33
Bra Pär ! Stå på dig! Du är vår tids hjälte…Du har mera stöd än du kan ana bland – inte bara män – utan bland många – riktiga – kvinnor !
Många kvinnor skall vara mycket glada över att det inte är någon som skriver böcker – tidningar – nätupplagor på namn och bild på- kvinnor, som drabbat enskilda och samhället under de senaste 70 åren. Från att – i ett tidigt stadium – hindrat Hitler från att komma till makten till Margret Thatcher – barnmörderskor och nu senast – kvinnliga pedofiler… Hur alltför många myndighetespersoner- inom bank och andra företag är ostrukturerade,
ansvars- och aningslösa. De allra flesta i avsaknad av den patrialkariska kraft, indiviuell förmåga till att våra ta personligt ansvar, förstå konsekvenser, orsak och verkan samt ha nödvändiga visioner. De mest framgångsrika kvinnorna inom inom litteraturen – företagsledning mm är dessutom lesbiska. Flera kapitel kunde ägnas åt bara detta.
Tack för trevligt möte senast!
Mvh
Marco Polo
23 oktober 2010 kl. 12:36
Vem är denna kvinna monica antonsson som inte anser att Pär är ung och riktig man. Fy fan vad låg nivå.
Ska man spela med samma kort så kan man ju snabbt konstatera att damen själv inte är purung och att hennes text inte framstår som direkt knivskarp. Att hon inte förstår tekniken på facebook är lite komiskt men ganska förväntat av en tant.
23 oktober 2010 kl. 12:42
Bra skrivet Pär!
23 oktober 2010 kl. 12:44
Och till nytillkomna läsare kan det vara gott att påminna om vanliga och nötta feministlögner:
Feministsvinet låtsas i debatten att ”kvinnor” (biologiskt kön) är samma sak som ”feminister” (könshatisk ideologi).
Det vill säga, den stereotypa feministiska mentalpatienten tror att den som kritiserar ett som vanligt lögnaktigt feministsvin: ”Hatar” alla människor med en vagina, alternativt är ”rädd” för ”alla kvinnor”.
Eller. Den som avslöjar ett lögnaktigt feministsvin är ingen ”riktig man”, eller ”har liten kuk”.
Jösses… Det standardfeministiska apstadiet i sandlådan sätter verkligen ett stort P framför Patetiskt =)
23 oktober 2010 kl. 12:49
Monica Antonsson verkar vara en riktig nolla.
23 oktober 2010 kl. 12:53
Hon använder samma teknik som de som följer den nazistiska ideologin sionism.
Kritik av Sionism blir där automatiskt Antisemitisk och Israelhat.
Kritik av Feminism blir automatiskt Antijämställdhet och kvinnohat.
23 oktober 2010 kl. 12:55
Liberal
INTE nog med det. ”Feministsvinet” lossas som att alla feminister tycker lika, inget kunde vara mer fel. Ex att tyska feminister faktiskt är för (!) bordeller, inte emot.
23 oktober 2010 kl. 12:59
Det fanns nazister som tyckte det var fel att samarbeta med japaner eftersom dom tyckte dom var en lägre stående ras & sen fanns andra som såg det som något bra men båda grupperna var nazister
23 oktober 2010 kl. 13:14
””Den något märklige Pär Ström, som kallar sig genusrebell och driver bloggen genusnytt och något som kallas genusklubben, har fått uppenbarligen fått genus på hjärnan. (Ordet används för att urskilja vad som formar människors sociala kön, om någon undrar.)”
Det är inte bara Pär som fått genus på hjärnan. Hela Sverige dryper av genus i dag. Vem har missat Gudrun Schyman, Feministiskt iniativ, någon av alla genus utbildningar och genus studier och annat trams.
I dag ska allt genusanalyseras så det är väll inte så konstigt om Pär och vi andra hakar på trenden?
23 oktober 2010 kl. 13:14
Hmmm… – Monica Antonssons inlägg i genusdialogerna kan väl måhända ses som en bekräftelse av – att såväl kvinnor som män som princip har gravt understimulerade elektriska behov, tror jag… 💡
23 oktober 2010 kl. 13:18
”Av någon outgrundlig anledning har han dessutom tagit för vana att skicka sina egenhändigt ihopsnickrade inlägg på sin blogg till mig (!) ”
Hon är sjävl känd för sin ”egenhändigt ihopsnickrade” bok?
23 oktober 2010 kl. 13:19
Äsh… vem bryr sig om Monica Antonsson, hon är nog bara bortglömd, ensam och rädd för riktiga män, i stort behov av litet uppmärksamhet och en stund i skuggan av Pär.
Eftersom Monica Antonsson inte ens orkat läsa Pärs blogg så läste jag inte hennes heller, vill inte bjuda henne på en extra besökare.
23 oktober 2010 kl. 13:32
Bara jag som började gapflabba när jag läste detta? Hahahaha… Påminner om min farmors internetvanor…
23 oktober 2010 kl. 13:44
Vem bryr sig om Monica Antonsson? En systematisk åsikts-kappvändare som ständigt söker nya personliga vendettor eftersom de dämpar hennes ångestnivå. Ge ingen mer uppmärksamhet åt henne eller hennes sömnpiller till skvallerblogg.
23 oktober 2010 kl. 13:50
Att få kritik av en person som Monica Antonsson är ju samma som att erhålla ett Diploma för väl genomfört jämställdhetsarbete.
23 oktober 2010 kl. 13:55
Ja, Monica Antonsson det var en riktig ”kvinna” det, med sådana feminister behövs inga antifeminister. Argumenten bjuder hon frikostigt på, och ilskan råkar hon avslöja den unkna manssynen som feministerna baserar sig på. Så alla män, fortsätt för guds skull att inta vara Monica Antonssons ”riktiga män”.
Lite synd om henne är det i alla fall att hon fått in Pär Ströms ande i sin dator som sitter och skickar henne mail stup i ett. Kan det räckka med att boota om datorn ?
23 oktober 2010 kl. 13:56
I dagens samhälle kan vilken kvinna som helst, intelligent som korkad attackera, hetsa, och nedvärdera en god hederlig man utan att blinka. Det är så vanligt att ingen ser hur illa det är. Och man kan se det nästan dagligen i media.
Det är som om dessa kvinnor i dessa fall tappar all empati och förståelse för vad de gör.
23 oktober 2010 kl. 14:04
Visst är hon en tokfeminist! Det framkommer ju alldeles tydligt, ”riktiga män”, ”vill trycka ner kvinnor”, sånt nonsens! Det handlar ju om politik, en snedvriden sådan. Hon är ingen riktig debattör!
Ett mycket viktigt argument Pär, tror jag är detta: Nästan allt som genusnytt grundas på är ju länkar från media och politik och feminister (som henne själv). Inte i första hand våra ord, utan deras.
Men det är som med de fjäskiga feminissarna, manliga feminister (”riktiga män”, ho, ho!) vilka sväljer allt feministnonsens med hull hår. Vi förväntas bara hålla käft inför påhoppen! Icke, aldrig!
Kan en totalt oemotsagd feministmonolog verkligen kallas för en ”jämställdhetsdebatt”?
Nej MA visar som gamla tiders skällande bandhundar: hon är rädd där i sin fångenskap!
23 oktober 2010 kl. 14:11
F.ö. har hon ju själv gått ut med sin kritik mot feministen Marklund! Det bästa vore ju om de kunde ta kål på varandra, tokfeministerna! Men det märkliga är att hela statsapparaten i princip ställer sig bakom rörelsen trots alla skandaler, lögner och könsdiskriminerande påhopp!
23 oktober 2010 kl. 14:15
[…] full i skratt när jag läste att Monica nu hade gett sig på Pär Ström på sin blogg. Hon har väl tappat en massa läsare på sista tiden så det är väl en liten […]
23 oktober 2010 kl. 14:40
Hon är precis som Israelen som när Israel blir kritiserat för deras ageranden och politik hävdar att omvärlden är antisemiter. Jag älskar kvinnor och jag är övertygad om att alla här, inklusive Pär Ström gör det, men vi avskyr manshatande kvinnor som enbart ser rättigheter och inga skyldigheter.
Jämställdhet stavas ekvalism, inte feminsim (eller maskulinism för den delen). Denna Monica Antonsson borde vara tillräckligt ödmjuk för att inse detta och jag förutsätter att hon är intelligent nog att inse skilnaderna mellan dessa åskådningar. Förmodligen försöker hon övertyga sig själv – vilket faktiskt säger att hon är den som är rädd.
23 oktober 2010 kl. 14:43
Det är fullmåne nu. Hon kan ha PMS. Hon kan befinna sig i klimakteriet. Hon är feminist. Hon har för lite att göra. Hon saknar en riktig man som kan ge henne terapi och kärlek. Hon är en ökänd hatare. Hon är definitivt förvirrad. Någon borde erbjuda sig att ta hand om henne. Men det kanske inte finns någon sådan människa, flåt, kvinniska.
23 oktober 2010 kl. 14:47
Monica Antonsson är varken feminist eller humanist. Jag har följt hennes stolligheter ganska länge och få personer passar bättre in på beskrivningen ”skvallertant”. Hon är dessutom ohederlig och lömsk i det att hon drar till sig folk, för att i nästa ögonblick ge sig på dem. I någon mening verkar hon finnas och skriva utan några som helst sociala spärrar – och helt befriat från ett intellektuellt ställningstagande.
Webben och bloggosfären blev en efterlängtad matjord för den här typen av oseriösa journalister – som både drivs av en vilja att uppfattas som politiskt korrekta och samtidigt har fått lära sig att det är viktigt att göra ”scoop” (för det blir man ju framgångsrik på…). Egentligen ett matrecept för ett garanterat trovärdighetshaveri.
Antonsson har helt öppet geggat ner sig i denna motsägelsefulla soppa, som endast hon själv en dag kommer att känna och förstå helheten av.
Håller med Lilla My: Tröttnar denna människa aldrig på att göra bort sig?
Samtidigt blir jag bekymrad av en del kommentatorer här.
Det finns ingen som helst anledning att rikta särskild kritik mot kvinnor eller tjejer som grupp. Vi är alla människor.
Det här handlar om politik och ideologi. Det är inte tjejerna som behöver ställas till svars – det är den radikala feminismen som ideologi som måste avskaffas. Kvinnor och tjejer är drabbade av detta i samma utsträckning som männen och pojkarna – även om det kanske inte ser så ut just nu.
Men för att återgå till Monica Antonsson. Hur hon på detta sätt kan gå till angrepp mot Pär Ström genom att försöka förlöjliga honom…, ja, det påminner om skolgårdens dumdristiga tjäbbel bland mellanstadieeleverna om vem som minsann levererade det längsta brännbollsslaget…, och jag antar att på Antonssons skolgård fanns det bara beröm eller förakt, där ”sådana som Pär Ström” skulle hånas, för att de inte var ”riktiga killar”. Misstänker också att Antonsson var en av de pådrivande krafterna bland 10-åringarna när rättvisa skulle skipas där på hennes egna skolgård.
Och rättvisan skall fortsatt skipas – efter Monica Antonssons humör och lynne… Inga idéer eller åsikter – eller tankar kring vad som är rätt och fel. Utan bara detta att Monica Antonsson skall få tycka och tänka som hon vill – och sen få en jävla massa beröm för det.
Ja, pinsamt är bara förordet. Att ”göra bort sig” har fått en helt ny innebörd i Sverige.
Och detta är en person som på fullt allvar kallar sig journalist och författare.
Ingenting hon gör eller säger kan tas på allvar.
23 oktober 2010 kl. 14:52
Läs kommentarerna också på hennes blogg!
Verkar som signatur malin försvarar per
http://monicaantonsson1.blogspot.com/2010/10/genusrebeller-ar-inga-riktiga-man.html
Kommentarerna finns under artikeln
Notera att Monica raderar och styr inläggen så att hon ska framstå i god dager ex genom att bara spara inlägg som är mindre genomarbetade. Vad jag sett så raderar Pär Ström sällan eller aldrig nåt här.
23 oktober 2010 kl. 14:58
Men ma vi älskar kvinnor, men inte samhällsfrånvända feminister som vill utrota män. Du har fått det hela om bakfoten. Vi vill bara belysa den obelysta halvan av jämställdhetsfrågan i sann yttrandefrihet.
Detta går nästan under en polisanmälan om förtal! Är det inte fler som polisanmält denne ma för hennes förtal på hennes blogg?
Denna ”revytant” har trampat i klaveret förr och är nu månne ute efter ett litet scoop att klara sig.
ma känner uppenbarligen inte till att Doris Lessing,Erin Pizzey, Ingrid Carlqvist,Tanja Bergkvist, Maria Abrahamsson,Sussanna Popova och Camilla Lindberg; för att bara nämna några kvinnor, inte håller med ma och feministerna i sverige. Hur ställer sig ma till det? Att dess ovan nämnda kvinnor inte delar mas uttalande om att Genus Nytt och Pär vill förtrycka alla kvinnor i Sverige. Utan de ser sakfrågorna och tar debatten på allvar genom att respektera att både kvinnor och män diskrimineras. Till skillnad från ma och feministerna. Vilken självutnämnd rätt sig ma att förespråka alla kvinnor i sverige?
* Det som däremot behövs är ett kvinnligt upprop mot samhällsfarliga feminister som ma!
23 oktober 2010 kl. 15:18
Vad denna tant behöver är en rejäl omgång i sängen av Julian Assange.
23 oktober 2010 kl. 15:22
Monica Antonsson tycker inte om att läsare av GenusNytt går in på hennes blogg och skriver kommentarer till hennes inlägg. Hon har nu uppdaterat sitt inlägg med denna avslutning:
”Jag kan se att flera att mina besökare just nu kommer från ett inlägg på fjantbloggen med titeln ”monica-antonsson-attackerar-mig-och-genusnytt”. Det är ju patetiskt. Ska han springa hem till mamma och skvallra också? Det är ingen tvekan om att Pär Ström har velat blåsa igång en konflikt genom att smutsa mer min mailbox med sina fjantiga skriverier. Men tyvärr. Inte heller det kommer att gå. Jag har inte för avsikt att ödsla mer energi på Pär Ström.”
23 oktober 2010 kl. 15:25
Monica Antonsson har skrivit EN bok och fler lär det knappast bli. Boken är i och för sig mycket bra och avslöjande när det gäller den lättfotade och mytomaniska Mia Eriksson, som dessutom har PAS:at sin dotter Sara att tro att hennes far är en massmördare och att han försökt döda henne (vilket inte är sant). För detta avslöjande har Antonsson fått mycket välförtjänst cred, men hon vägrar inse att Mia bara är ett exempel på en ljugande kvinna. Att inse och påtala att det finns många fler kvinnor av Mias typ i Sverige menar Antonsson är kvinnohat. Tyvärr har det slagit slint i Antonssons huvud. Hade hon lagt ner bloggen när striden var vunnen, för det är sant att hon fick en svans galningar efter sig efter sitt avslöjande, hade hon haft respekten i behåll hos många. Nu harvar hon dessvärre i samma träsk som de galningar hon förut bekämpade. Alltså kritiken från detta håll är inget att haka upp sig på, Pär. Couldn’t care less. Att gå dit och kommentera är meningslöst, låt bloggen vila i frid.
23 oktober 2010 kl. 15:31
Håller med Maria. Att kommentera där ger liksom inte något.
Hon lever i sin lilla bubbla där hon själv vet alla sanningar och vad som är rätt och fel. Hon är inte representativ för ”kvinnor”, ”feminister” eller ”tokfeminister” utan hon representerar sig själv och sin kunskap. Om någon annan vet något om det ämne som hon anser sig vara expert på för att skapa en diskussion så dödas den ganska snart med Monicas ”lilla vän” attityd.
Tråkig uppföljning med tanke på jobbet hon gjorde med Sanningen om Mia, och jag gissar att Liza Marklund skrattar gott ju mer Monica gräver ner sig i sin idioti. Som att klaga på Pärs mailspamming…..
23 oktober 2010 kl. 15:32
Off topic; Pär Ström påpekar titt som tätt att forskning som inte faller feministerna på läppen inte får några anslag, detta som någon sorts bevis på att feministerna styr Sverige. Om det nu är feministerna som styr, hur kommer det sig då att forskare som Eva Lundgren, Jenny Westerstrand m.fl. inte får några anslag till sin forskning efter att ha genomfört och publicerat en omfångsundersökning om mäns våld mot kvinnor?
23 oktober 2010 kl. 15:37
”Vad denna tant behöver är en rejäl omgång i sängen av Julian Assange.”
O ja! För lösningen på alla hysterikors problem är ju som bekant kuken..
23 oktober 2010 kl. 15:37
@Malin
Läs kommentarerna också på hennes blogg!
Verkar som signatur malin försvarar per
Bra skrivet 🙂
23 oktober 2010 kl. 15:42
Jag har nu uppdaterat mitt inlägg med en skärmdump från Facebook som visar att Monica Antonsson har valt att gå med i GenusNytts Facebook-grupp som också heter GenusNytt. Det är därför hon ibland får information från GenusNytt. Det är det som är meningen med att vara med i en grupp.
23 oktober 2010 kl. 15:46
Riktiga män moderna män jag kan upplysa Monica Antonsson om att lika länge som det funnits machomän så har det funnits Lilla Fridolfs
23 oktober 2010 kl. 15:46
@Sandra
”hur kommer det sig då att forskare som Eva Lundgren, Jenny Westerstrand m.fl. inte får några anslag till sin forskning efter att ha genomfört och publicerat en omfångsundersökning om mäns våld mot kvinnor?”
Du får ursäkta mig men ovanstående var den dummaste jämförelse jag hört på länge. En kommentarer som förtjänar ett ickesvar. Kom med konstruktiva nyanserade argument istället, så ska jag svara dig med respekt.
23 oktober 2010 kl. 15:47
Monica Antonsson föraktar uppenbarligen män och det är tydligt att hon är väldigt rädd för jämställdhet. Antonssons hat är urskiljningslöst och irrationellt och därför kan hon inte argumentera rationellt för sina åsikter. Det är därför Monica Antonsson kommer med yttest låga och korkade personangrepp mot Pär. Dessa hysteriska och osakliga angrepp visar bara vilken tragisk, fördomsfull och osäker person Monica Antonsson är. Ännu en rabiat feminist som tappar huvudet helt, då hon märker att allt fler vill ha jämställdhet i Sverige.
23 oktober 2010 kl. 15:55
HAHhahahhhahHHAHahhAhHAHAHhAAHHA,
Det underbara med Monica Antonssons uttalanden är att de bevisar att du har rätt Pär. Hon är saknar argument och är desperat, låt dig inte provoceras!
Fortsätt det goda jobbet Pär, så kommer vi närmare verklig jämställdhet!
23 oktober 2010 kl. 16:01
Vad Monica Antonsson inte begriper är att Ingrid C, Pelle B och Pär S reagerar mot det könskrig som radikalfeministerna bedrivit de senaste 30 åren (kanske ännu längre) mot män. Hon tror att dessa bedriver ett eget krig mot kvinnor specifikt. Finns ingen anledning att ödsla energi på sådan enfaldighet. Antonsson är en solitär, hon är ingen organiserad feminist/radikalfeminist utan tror bara att hon såsom stormorsa måste hålla reda på ungarna (Sveriges kvinnor och män) så att de inte bråkar. Hon ser sig också som moralens väktare men är mest inskränkt.
23 oktober 2010 kl. 16:06
@Sandra
Eva Lundgren fick en stor summa pengar Uppsala Universitet som plåster på såren, för att hon utsattes för anklagelser om forskningsfusk. Vet inte riktigt varifrån du tar dina uppgifter, men de är faktiskt inte sanna.
23 oktober 2010 kl. 16:06
Sanjo:
”Hon är dessutom ohederlig och lömsk i det att hon drar till sig folk, för att i nästa ögonblick ge sig på dem. I någon mening verkar hon finnas och skriva utan några som helst sociala spärrar – och helt befriat från ett intellektuellt ställningstagande.”
Ja, man känner sig lurad. Allt det hon sa i sin bok motsäger det hon numer skriver om i sin blogg. Min egen reflektion är att avslöjandena om Gömda var något som Monica fick serverat för sig. Det var inte av genuin övertygelse, letande i arkiv och intellektuellt arbete som ledde till att Marklunds historia kunde avslöjas som lögn. Detta fick hon berättat för sig av andra. Ur det perspektivet är det inte märkligt att hon idag gör sig ovänn med i stort sett alla som däremot gör djuplodande analyser och jobbar för att avslöja ogentligheter.
23 oktober 2010 kl. 16:19
Är ni säkra på att det är samma person som skrivit boken?
23 oktober 2010 kl. 16:22
Ja, bra skrivet Sanjo. Pär.B, jag har gjort samma reflektion. Antonsson fick mycket riktigt historien serverad för sig, genom att Mias exman ringde upp redaktionen och var fly förbannad efter MA:s artikel om Mia, där hennes lögnaktiga story upprepades ännu en gång. Exmannen var nyckeln till Mias identitet, utan honom skulle hon inte ha kunnat få tillgång till övriga källor. Det MA har gjort är att kontakta alla inblandade, skriva ner vad de säger och sedan gräva efter handlingar. I och för sig ett gediget arbete, som gäller ett enda case. Vad Antonsson inte gillar och inte har kapacitet för att sätta in detta case i ett sammanhang.
23 oktober 2010 kl. 16:23
@ Lasse
Du får gärna tala om varför jämförelsen är dum.
23 oktober 2010 kl. 16:26
@ Mars
Jag tar mina uppgifter från Jenny Westerstrand, en av de forskare som var med och genomförde undersökningen och som nu inte får anslag till vidare forskning. Läs mer om det på hennes blogg.
23 oktober 2010 kl. 16:37
Vad gäller Eva Lundgrens forskningsanslag är det väl lätt att konstatera följande:
1) En gång i tiden fick hon forskningsanslag.
2) Dessa forskningsanslag upphörde.
Vad gäller 2) så är det ju bara att konstatera att ur ren PR-synpunkt så kan man inte hålla fast vid en professor (!) som hävdar att det finns satanistiska pedofilringar som offrar barn. Att påstå en sådan sak är omåttligt korkat, och ingen tror på det. Av ren överlevnadsinstinkt måste man omedelbart dra in en sådan persons forskningsanslag eftersom det riskerar att svärta ned ett helt universitets rykte. Eva Lundgren kunde lika gärna ha påstått att häxor flyger till Blåkulla vid påsk.
23 oktober 2010 kl. 16:46
@Sandra
”hur kommer det sig då att forskare som Eva Lundgren, Jenny Westerstrand m.fl. inte får några anslag till sin forskning efter att ha genomfört och publicerat en omfångsundersökning om mäns våld mot kvinnor?”
”Du får gärna tala om varför jämförelsen är dum.”
Klicka för att komma åt Granskarnas_rapport.pdf
På sidan 17-18 i (GRANSKNING AV PROFESSOR EVA LUNDGRENS FORSKNING I
ENLIGHET MED UPPSALA UNIVERSITETS REGLER AVSEENDE
FÖRFARANDET VID ANKLAGELSE OM VETENSKAPLIG
OHEDERLIGHET)
Margareta Hallberg avslutar med följande omdöme
” Lundgren m.fl. hävdar att de har avlivat myten om att våldet mot kvinnor kan knytas till särskilda grupper av män. Den analys som leder fram till denna slutsats innehåller dock flera brister, och en reanalys av samma data visar att slutsatsen borde vara den rakt motsatta. […] Framställningen präglas av en stor iver att hitta bevis för de egna teserna, men saknar nästan helt ambitionen att pröva de egna tesernas hållfasthet. […]
Sammantaget har vår granskning identifierat flera allvarliga problem i Lundgrens forskning. Här finns empiriska påståenden som saknar empirisk grund, oklarheter vad gäller urval och antal intervjupersoner, avsaknad av alternativa tolkningar, påståenden som motsägs av egna data, generaliseringar utifrån ett litet underlag. För min del betyder det att trovärdigheten i Lundgrens forskning måste ifrågasättas. Vilka slutsatser som bör dras av detta vill jag dock överlåta åt Uppsala universitet att avgöra. ”
23 oktober 2010 kl. 16:51
Om du nu behöver hjälp med att tolka mitt ovanstående inlägg.
Hennes forskning får inte stöd för att det är dålig forskning.
23 oktober 2010 kl. 17:07
Senst jag hörde meningen ”ska han springa hem till mamma och svallra”var på min skolgård på femtiotalett.Jag trodde inte att vuxna människor idag kunde skriva så låga och vulgära ”debattinlägg”.
23 oktober 2010 kl. 17:12
Den här tanten är verkligen ett skämt..
23 oktober 2010 kl. 17:13
@Hamstr
Frågan är hur efter rapporten kan Eva Lundgren fortsätta med sitt kvasivetenskap med en stor (och genusjämställd) forskningsgrupp på skattebetalarnas bekostnad..
http://www.samgenus.uu.se/personal.html
23 oktober 2010 kl. 17:16
@ Hamstr
Tack för PDF:en!
Verkligen ett guldkorn i samlingen.
Mvh Uffe/PappaRättsGruppen
23 oktober 2010 kl. 17:23
[…] GenusNytt: Monica Antonsson attackerar mig och GenusNytt […]
23 oktober 2010 kl. 17:33
@ 50/50
Jo det är samma person som skrivit boken ”Sanningen om Mia” och bedriver en ”trivsam” blogg där det finns ett inlägg med ett verbalt angrepp på Pär och Genusnytt.
23 oktober 2010 kl. 17:41
”Så agerar och debatterar inga riktiga män”
Riktiga män?? Finns det verkligen riktigta män?
Hon syftar naturligtvis på män som fortfarand lever i den klassiska mansrollen. Kvinnor ska vara fri medan män ska fortsätta leva som ”riktiga karlar” i den klassiska mansrollen.
Försörja kvinnor, beskydda kvinnor, ta på sig skullden för allt ont som sker, acceptera att bli utsatt för våld framförallt av kvinnor. Riktiga karlar är män som inte gnäller om rättvisa, så länge den inte drabbar kvinnor då.
23 oktober 2010 kl. 17:51
Antonsson sa ni? Gääääsp!… blev lite trött och uttråkad. Hon skrev en förbaskat bra bok en gång i tiden men sen har det gått utför, rejält. Det bevisar ja bara ordspråket att även en blind höna kan hitta ett korn.
23 oktober 2010 kl. 18:06
Den kvinnan e ju skvatt galen. Hon har inte fattat att hon e medlem i genusnytt pa facebook och att det darav komme rnyheter fran genusnytt. Sen anvander hon otroligt mycket harskartekniker. Kan det finnas en underliggande tanke bakom hennes orgasm?
23 oktober 2010 kl. 18:10
@ Omar
Word!
@ Uffe Andersson /Papparättsgruppen
Grymt jobb du gör! Fortsätt rapportera från Antifeministiska sammankomsten i Schweiz. Förresten Edvard hälsar till sin broder.
Thats dope Manschaft!
@ Pär och Genus Nytt
Har denna ma någon som helst belägg för det hon påstår att hon fått mail med blogginlägg ifrån Pär? Är det inte den knuten som ska redas ut för alla parter?
Daddy, Ingrid Carqvist mfl har haft problem med denna revyskojare tidigare och kan uppdatera Genus Nytt med fakta.
@ Anna F säger:
”23 oktober 2010 kl 17:13
@Hamstr
Frågan är hur efter rapporten kan Eva Lundgren fortsätta med sitt kvasivetenskap med en stor (och genusjämställd) forskningsgrupp på skattebetalarnas bekostnad..
http://www.samgenus.uu.se/personal.html ”
Sehr intressant! Om ni gräver mer puffa ut det här..
Till alla ma och radikal feminister i Sverige:
No lie can live forever. We shall overcome – Martin Luther King Jr
Stop Snitchin’ f.. feminists
Fan, det här är så mkt soul och sanning. Sjukt jävla bra.
Word Genus Nytt
vi ses på Jugen Klubb | Marie Laveau http://www.marielaveau.se/?sida=kalendarium&klubb=317
23 oktober 2010 kl. 18:13
@ Anna F
Jag blir inte direkt förvånad då det är Uppsala Universitet. 🙂
Sen blir jag smått fundersam om jag skulle fått forska i samma ämne som Tanja Joelsson. ”Kritiska studier av män och maskuliniteter.” Fast motsatt då.
Hamstr. ”Kritiska studier av kvinnor och feminiteter.” (Rättstavningsprogrammet säger att orden maskuliniteter och feminiteter inte finns…)
Undra vad hennes forskning kommer fram till / kommit fram till?
23 oktober 2010 kl. 18:15
Monica Antonsson har rabblat upp i stort sett alla feministiska floskler som finns. Patetiskt. Men de känner på sig att deras tid håller på att ta slut vartefter fler och fler upptäcker feminismens negativa konsekvenser. Så att det är lönlöst att fly med orden ”Jag har inte för avsikt att ödsla mer energi på Pär Ström” – feminismen är på väg ut. Nu är det bara en tidsfråga. De som flyr debatten, som Monica Antonsson, har redan förlorat.
Antonsson skriver också ”Problemet är att Pär Ström mfl vill mer än så. De vill att samhället som sådant ska trycka ner kvinnor till hundnivå.” Det fick mig att tänka på en artikel i Expressen: http://www.expressen.se/nyheter/1.248712/uppfostra-din-man-som-din-hund
Inga riktiga kvinnor resonerar så.
23 oktober 2010 kl. 18:21
fest ikväll ;~
ingen ma och feminism i baren, bara brudar med gt på golvet och snubbar i baren
på Jugen Klubb | Marie Laveau http://www.marielaveau.se/?sida=kalendarium&klubb=317
23 oktober 2010 kl. 18:34
Antonsson var helt enkelt tvunget att göra något nu när det visar sig att hon har samröre med nazisten och rasisten Henrik Johansson (vem vet, lika barn leka bäst), lägga fokus på någon annan. Men här gick hon på fel person, det syns inte minst på antalet kommentarer på denna blogg. Likaså syns det på antalet och hur kommentarerna på hennes egen blogg, det även när hon redigerar bort det som inte passar denna egenkära madam.
Hon skriver att hon inte tänker ödsla mer tid på dig Per Ström. Det går att anta att det är lika sant som när hon inte skall ödsla mer tid på Ingrid C och Joakim R dvs låta er ta över hennes liv.
Jag har sällan skådat en mer nedvärderande person än Monica Antonsson. Därmed mister hon de hon har haft som vänner, lägger skulden på de fd vännerna och sedan stalkar dessa. Hon vänder sig nu till extremfeminsiter, nazister och rasister istället.
Bra replik Per!
23 oktober 2010 kl. 18:48
Pär, efter långvarigt krig på MAs blogg mellan henne och tokfeminister så hände så småningom något som fick henne att helt byta sida. Plötsligt började hon att förfölja Ingrid Carlkvist med envisa påhopp som verkade syfta till att få igång ett gräl. Nu angriper hon dig. Förändringen sammanföll i tiden med att hennes egen historia som skild förälder med vårdnad om sina barn började komma på tal. Om det fanns ett orsakssamband eller inte har jag ingen aning om, men jag undrar lite. Sedan verkar det som att hon ändå från början tillhört de gamla grupp8-feministerna som idag bär upp tokfeminismen. Troligtvis så hamnade hon i sin konflikt med Liza Marklund på motståndarsidan till grupp8-tokfeministerna och hade ett starkt behov att återförenas med dem. Hon var ju en av de journalister som spred Liza Marklunds historia som sanning och hade ju naturligtvis ett behov av att rentvå sig själv när sanningen började gå upp för henne. Att hon skulle hamna på motståndarsidan till tokfeministerna var nog en oönskad effekt. Efter att hon började balla ur så verkar det som att hon permanent söker gräl med antifeminister. Hon kanske saknar den tiden då hon hade många besökare på sin blogg. Det är ju dock positivt att hon i viss mån tar avstånd från sådana som Eva Lundgren, men där skulle det ju hursomhelst vara svårt att backa efter vad hon skrivit tidigare på sin blogg. I dagens läge ser jag dock inte att hon tillför något av värde och enklaste förklaringen att hon angriper dig är att hon vill få fart på sin blogg igen, denna gång i polemik med feminismens motståndare.
23 oktober 2010 kl. 18:54
Jag tror att det handlar om pengar.
Antonsson och många andra feminsiter som gjort sig en kariär på feminismen och fått sina bidrag till än det ena än det andra, börjar se sin försörjning försvinna mer och mer.
Att tvingas ta vanliga jobb och jobba som oss vanliga dödliga är något som skrämmer dom något så ohyggligt
23 oktober 2010 kl. 19:08
Jag som trodde Antonsson var vettig efter hennes avslöjande bok om Liza Marklund – men kärringen är ju bildgalen!
Bry dig inte om henne, Pär!
23 oktober 2010 kl. 19:25
Ett bevis på framgång.
23 oktober 2010 kl. 19:26
Jo jag kände mig tvungen att kommentera Monicas helt sanslöst otänkta utspel. Snacka om att göra sig själv en otjänst genom att skriva så som hon gör, hennes motrepliker bland kommentarerna är dessutom ren underhållning.
23 oktober 2010 kl. 19:36
Ännu en blindgalen kärring.
23 oktober 2010 kl. 19:47
Bra skrivet hos Monica, Malin. Trots vad jag tidigare skrev är det bra om hon får mothugg på sin egen blogg. Saken är den att hon aldrig kan ta åt sig, därför är det meningslöst, men det kan vara roande för andra att läsa. Sedan är ju hennes självinsikt noll när hon skriver:
”Jag tycker för övrigt att mitt inlägg är alldeles utmärkt. Direkt ypperligt faktiskt. ”
”Och jag tycker fortfarande att mitt inlägg är rasande bra! ”
Mitt råd är ändå att skita i kärringen. Hon har fått sin tid i rampljuset och tror att hon fortfarande är viktig i samhällsdebatten, men hon är mest som en sten i skon numera.
23 oktober 2010 kl. 20:07
Monica verkar vara en sån där energitjuv som projicerar sina egna tillkortakommanden på andra och kommer nog göra så fortsättningsvis också. Lika bra att ignorera henne om hon håller på så.
@Malin
Du ägde henne ett tag på hennes blogg, jag är stolt över dig 🙂 Men tro för den skull inte att jag litar på dig fullt ut ….. Vi är fortfarande meningsmotståndare på denna blogg 🙂
trevlig kväll alla, nu ska jag på galej!
23 oktober 2010 kl. 20:15
Bry dig inte Pär. Monica har redan förlorat slaget. Och det genom att vara nedlåtande och förlöjligande. Hon verkar ju dessutom fullständigt hysterisk och känslomässigt instabil.
Att säga att en man inte är ”en riktig man” är dessutom en känd kvinnlig härskarteknik. Vi kan helt enkelt bara svara och säga att Monica Antonsson inte är en riktig kvinna – och hur smart låter det?
Därför återstår bara att skratta åt hennes pinsamma utbrott. Patetiskt!
23 oktober 2010 kl. 20:17
Monica Antonsson attackerar inte bara dig som person, utan även din familj.
23 oktober 2010 kl. 20:20
Nja, jag håller inte med om att vis ska ignorera henne. Har hon tagit strid så ska vi svara med strid. Även om hon är ett ”hopplöst” fall så ser hon och andra att det inte längre går att dominera debatten med sina feministiska floskler och att feminismen är ifrågasatt. Ingen kan stå opåverkad av det. Feminismens framgångar hittills har berott på att feministerna har fått hålla på oemotsagda. Det är dags att ändra på det nu.
Egentligen tycker jag att vi ska flytta över en del av debatten på feministernas egna bloggar. Hoppas Pär kommer i polemik med ytterligare några och tar upp det på sin blogg så kan vi göra en gemensam ”aktion”. Dessa oförskämda tanter (och en o annan gubbe) ska inte få hålla på i lugn och ro med sin totala feminisering av det svenska samhället.
23 oktober 2010 kl. 20:38
@ Clabbe säger:
23 oktober 2010 kl 19:08
”Jag som trodde Antonsson var vettig efter hennes avslöjande bok om Liza Marklund – men kärringen är ju bildgalen!
Bry dig inte om henne, Pär!”
Varför har gömda rönt sådana framgångar? Tycker mig ideligen se den där pocketen hos kvinnliga bekanta och släktingar jämte filmen män som hatar kvinnor. Det är som ett sjukt mantra som fullständigt pumpar in radikal feminismens budskap i folks undermedvetna. Följdaktligen har inte lögnen om gömda tillräckligt avslöjats eftersom den inte nått ut i stugorna.
En annan sak som bara fått passera är mammans delaktighet vid ”skotten i gamla stan mot greve piper” som startade i en vårdnadstvist med incestanklagelser. Har ni Clabbe mfl GN läsare reflekterat över den tidigare anstiftan till dråp misstänkte Johanna Piper numera medverkar i Atsub?
http://www.daddys-sverige.com/3/post/2010/08/varning-titta-inte-p-detta-inlgg-det-r-frbjudet.html
23 oktober 2010 kl. 22:40
Maria:
”Vad Antonsson inte gillar och inte har kapacitet för att sätta in detta case i ett sammanhang.”
Ler när du säger detta eftersom det är precis vad det handlar om.
23 oktober 2010 kl. 23:32
Maria
Tack!
Ja, det är förmodligen endast tidspill att spendera tid på människan (Monica), men jag kunde liksom inte motstå när dumheter serverades sådär upplagt som på buffébord. Så du har förmodligen rätt, det mesta tycks rinna av henne som vatten på en gås, men jag tror mest det är en yta. Ingen kan ta emot så mycket mothugg utan att börja tänka över sitt egna inlägg, såvida man inte lider av någonting seriöst.
Det är förmodligen smartast att skita i kärringen, ingen idé ödsla tid på någon som inte gör det minsta för att ens försöka förstå.
Mats
Inte så svårt att ”äga nån” som uttrycker sig som hon, iofs. Oj vad du festar, värsta partyanimalet.
23 oktober 2010 kl. 23:45
@ Sandra säger:
23 oktober 2010 kl 15:37
”Vad denna tant behöver är en rejäl omgång i sängen av Julian Assange.”
O ja! För lösningen på alla hysterikors problem är ju som bekant kuken..
”..eller som någon på flashback uttryckte det ”jämställdheten behövs inte den sitter mellan benen”. * ironi sandra ironi med glimten i ögat
ma är för last gammal för att vara en juste milf? Sandra, du missuppfattar väl inte Torstenssons sarkasm och ironi om mas attack på Maskulismens högborg Genus Nytt?
Obit anus, abit onus
nä, nu måste jag verkligen sticka ut och klubba, Prince Language på Marie Laveau
soul!
24 oktober 2010 kl. 0:19
Och jag som höll M.Antonsson så högt.Hon verkar att ha gått i spinn på något sätt. Synd på så rara ärter.
Jag gav henne Mitt Stora Journalistpris för boken Sanningen om gömda. Det var hon värd då.
24 oktober 2010 kl. 0:34
Tokfeministerna är pressade. Härligt…. det börjar vända.
24 oktober 2010 kl. 2:01
MA vill så gärna göra bort sig och visa världen sin dubbelmoral, sin okunnighet, sitt nedvärderande bemötande av andra människor, samt visa att hon förföljer och skriver ned tidigare vänner, att hon redigerar bort kommentarer av folk som hon inte klarar av att bemöta, och hon vill hemskt gärna och gång på gång visa upp sin totala okunnighet då det gäller teknik och datorer. Dessutom så släpper hon gärna iväg en och en annan liten lögn då och då också (se bl a nefs kommentar på trollans blogg http://trollan.wordpress.com/2010/10/23/fulltraff-hos-genusnytt/)
Hon är desperat efter bloggbesökare. Har inte varit inne på hennes (jag lånar hennes ord) ”fjantblogg” på länge, och kommer inte bidra till fler hits nu heller, trots att jag gärna skulle vilja läsa Malins kommentarer.
24 oktober 2010 kl. 2:01
Pär
Det är bara dumt att ge henne den uppmärksamhet som hon är ute efter.
Att det publika intresset för sanningen om Mia har svalnat får många sota för…
24 oktober 2010 kl. 3:34
Haha, maken till rabiat bitterfitta och IT-inkompetent pensionär får man leta efter… You go Pär!
24 oktober 2010 kl. 10:39
@Gonzo
””Så agerar och debatterar inga riktiga män””
Riktiga män?? Finns det verkligen riktigta män?
Hon syftar naturligtvis på män som fortfarand lever i den klassiska mansrollen. Kvinnor ska vara fri medan män ska fortsätta leva som ”riktiga karlar” i den klassiska mansrollen.
Försörja kvinnor, beskydda kvinnor, ta på sig skullden för allt ont som sker, acceptera att bli utsatt för våld framförallt av kvinnor. Riktiga karlar är män som inte gnäller om rättvisa, så länge den inte drabbar kvinnor då.”
Mycket bra synpunkt! Vad är riktiga män? Det var ju feministerna som ville att mansrollen skulle ändras så att den t.ex. blev mjukare!
24 oktober 2010 kl. 11:51
MA har plockat ut vårdnadstvistdomar på personer hon attackerat. Hon samarbetar med bland annat nazister i kartläggningen av sina motståndare. Det pågår ett projekt i en gruppering för att kartlägga hennes bakgrund, framför allt hennes egen vårdnadstvist och hennes avkommors vedermödor. Fakta kommer att publiceras så snart det arbetet är färdigställt.
24 oktober 2010 kl. 19:06
Att jämföra genus, jämlikhet med kärlek, är absurt, och gränsar till galenskap!
Och om M.A läser detta, så SKÄMS PÅ DIG..
För jämlikhet, för lika värde, för alla!
/Mohammad
24 oktober 2010 kl. 19:21
@Peter Alshane.
Det var goda nyheter. Antonsson har i så många fall dragit in familjemedlemmar men när det kommer till hennes egen familj blir hon rent otäck och kommer med hot.
På sin blogg skriver hon att det inte finns någon dom då hon inte har genomgått något vårdnadstvist, men det är inte speciellt trovärdigt efter hennes alla lögner.
Hon har samarbete med bla Annika Sunbaum-Melin vilken har nazistiska kontakter. Nu har det visat sig att Antonsson även valt att ha samarbete med nazister.
Henrik Johansson är en av nazisterna och skriver på hennes blogg som HenrikJ. Likaså Marika Sjelin som skriver på hennes blogg som Micro113.
Gå in på Facebook och Monica Antonssons profil där hittar ni en del av hennes släkt.
Antonsson skriver även att hon inte läser här, vilket utan tvekan är skitsnack. Hon kan inte hålla sig borta och tror att vi andra är så korkade som inte förstår att hon försöker luras, den skatan.
25 oktober 2010 kl. 6:24
Mitt råd är att låta det vara nu och istället skriva om andra saker än MA och hennes bloggskriverier.
25 oktober 2010 kl. 6:56
@Anonym kl 6:24.
För ett tag sedan tyckte jag precis som dig. Men har ändrat mig då det som skrivs av Antonsson oftast är personliga påhopp i mycket nedväderande ordalag. Antonsson har dessutom har mage att sitta och skryta med sig själv över hur förträfflig hon är, vilket kan vara mycket provocerande för din som är utsatt för hennes sjuka stalking.
Det märks att Antonsson har gett sig i lag med nazister, deras sunsett lyser genom.
25 oktober 2010 kl. 8:51
Det blir bara tydligare och tydligare.
Antonsson som är en vanlig motfårejournalist snubblade över Gömda-historien, blev förvånad och skrev en bok. Hon blev genast hatad av feministmaffian och till hennes stöd kom en mängd icke-feminister. Antonsson klarade dock inte motvinden och efter en tids kämpande så tänkte hon att det var lättare med en förnedrande kapitulation, hon sökte genast förlåtelse från feministerna även de som förföljt och förtalat henne mest och stötte sedan bort sina vänner en efter en.
Tyvärr för henne så glömmer dock inte feministerna och hon har inte fått komma in i stugvärmen än, därför fortsätter hon sina angrepp på icke-feminist efter icke-feminist i förhoppning att hon ska bli förlåten.
25 oktober 2010 kl. 9:36
Det finns några som tror att Antonsson har skrivit boken för att hämnas, det trodde jag inte då. Nu efter hennes utspel på flera fronter är jag övertygad om att drivkraften till boken ligger i Antonssons hämndlystenhet.
25 oktober 2010 kl. 9:54
Drevet mot IC får mig att må illa. Mobbing och stalking på högsta nivå av en handfull människor som älskar att klia varandras ryggar.
Vett, Etikett och lämpligt uppförande på Internet är en Hederscodex som dessa människor ständigt bryter mot.
25 oktober 2010 kl. 9:55
🙂 Trevligt att se din nuna igen profanum_vulgis…
25 oktober 2010 kl. 10:06
@JD.
Instämmer till fullo. Den stalking mot IC är driven in i absurdum där Antonsson har utsett sig till chef.
Antonsson drar in ICs familj, men nåde den som ger sig på hennes familj, då kommer hoten på löpande band.
Jag undrar vad som är nästa steg i hennes stalkande mot IC. Först såg hon till att IC blev av med sitt jobb. IC fick ett mycket bättre jobb till Antonssons stora förtret. Nazisterna kom in i Antonssons liv och cirkeln är sluten igen.
Nu får Antonsson känna på hur det är att vara i den situation hon själv har satt andra.
25 oktober 2010 kl. 15:09
Nej, det var absolut inte MA som låg bakom förtalet mot IC. Det hände långt innan MA bytte sida. När det gäller varför hon skrev sanningen om ”Gömda” så kan man ju spekulera om än det ena och än det andra. Hon berättar dock om bakgrunden på ett sätt som jag inte alls betvivlar. Hon var en av de journalister som gick på bluffen och skrev om hur synd det var om den stackars ”Mia”. För eftervärlden så vill man nog då rätta till misstaget. Hennes bok är bra och den efterföljande debatten blottlade fullständigt vänskapskorrumptionen inom svensk media och svensk åsiktselit. Sverige är djupt förljuget, vilket inte minns feministkampanjerna bevisar gång på gång. När det gäller MA så vill jag bestämt minnas att hon tillhörde den där grupp8-kretsen från början. Det är hennes kompisar som bär upp det tokfeministiska eländet. Jag kan mycket väl tänka mig att hennes skriverier mot Pär, Inger och andra delvis handlar om att tas till nåder av feministkretserna igen. Med sina nätverk så kan det säkerligen utöva grym och mycket hård påtryckning på enskilda individer för att de ska ansluta sig. Det är nog antingen är du för eller emot som gäller. Är du för så får du all möjlig uppbackning, förtur, gemenskap och en tankevärld där du har ett hatobjekt som fråntar dig allt ansvar för dina tillkortakommanden och som kan beläggas med all skuld. Du kan hata denna avhumaniserade syndabock samtidigt som tanekvärlden beskriver dig som kvinna som överlägsen på alla plan. Om du är sådan så kan du ge utlopp för all din girighet och ditt hat utan att behöva reflektera. Det är en masspsykos. Livet blir enkelt och svartvitt.
25 oktober 2010 kl. 16:07
@Anonym
”Det är nog antingen är du för eller emot som gäller. Är du för så får du all möjlig uppbackning, förtur, gemenskap och en tankevärld där du har ett hatobjekt som fråntar dig allt ansvar för dina tillkortakommanden och som kan beläggas med all skuld.”
Det du beskriver låter exakt som hur knarkarvärlden och den grovt kriminella världen beskrivs. D.v.s Har du droger eller utför kriminella tjänster så ingår du också i den falska sfären av omtanke och omhuldande.
25 oktober 2010 kl. 16:10
Så illa är det väl ändå inte utan snarare som en sluten värld där stödet till varandra innebär avsaknad av respekt inför andra…
25 oktober 2010 kl. 17:12
Monica Antonsson är inte speciellt kunnig och har ingen längre erfarenhet av jämställdhetsdebatter. Hon fick upp ögonen för tokfeministerna när folk skickade in bidrag till hennes blogg, som hon sedan publicerade. Mest minnesvärd är hyllningsskriften till Eva Lundgren, som bekostades av Uppsala universitet, och som pryds av Eva Lundgren som biskop. Överstepräst i genuskyrkan.
Att hon inte ens kände till Pär Ström sedan tidigare utan var tvungen att googla för att få fram att han skrivit en bok säger ju det mesta om kunskapsnivån. Men rasande blogginlägg kan hon skriva och argumenten är ju också därefter. Det är alltså inte en debattör att räkna med. Om jag får säga vad jag tycker så är Pär Ström i högsta grad en riktig man och gissa vem som blir inbjuden till jämställdhetsdebatter i tv, ja inte är det Monica Antonsson i alla fall.
26 oktober 2010 kl. 12:48
@ Manhood United
Word??
05 november 2010 kl. 10:00
[…] hävdar bestämt att hon struntar in Ingrid Carlqvist och Pär Ström efter att hon effektivt med sina ”fantastiska” inlägg klämt åt dem totalt.Jag kan […]
06 november 2010 kl. 10:43
Ja tack för alla goda skratt jag fick av att läsa alla kommentarer. När det gäller den här bloggaren detta handlar om så var det aldrig så att hon var med i Grupp 8. Däremot har jag varit det och jag har märkt att folk inte har kunnat skilja på mig och henne tidigare.
Jag är också en av de som hon har vänt sig emot. Efter att jag har stöttat henne när hennes bok kom ut, skrivit om detta på Newsmill och i en massa blogginlägg. Och fått andra journalister att ställa upp och länge kommenterat på hennes blogg för att hjälpa henne. Men nu gör jag inte det längre sedan några månader efter att hon lika rasande vänt sig mot mig, som mot andra.
Det stämmer att hon fick sin bok i knäet eftersom hon hade intervjuat Mia när hon snyftade fram sin bok hos Bonnier tillsammans med Liza Marklund. Och det stämmer att Monica pratade till slut med Osama och därmed förstod att det var något fel på Marklunds bok.
Något har gått fel i hanteringen av allt hos denna bloggare. Jag frågade henne redan för drygt ett år sedan om hon inte skulle lägga ned sin blogg. Om hon hade gjort det hade människor i allmänhet haft henne i gott och bra minne. Men hon svarade då att hon hade flera tusen besökare om dagen så det kunde hon inte göra (vet inte om det var sant).
Jag tycker att det är alldeles utmärkt att hon nu blir stämd för själv har hon inte den kontakt med polisen, som hon alltid kommer dragande med då när hon känner sig hotad. Hon har beskrivit dem som hennes vänner. Och nu senast har hon också sagt att hon lämnat in material till dem. Allt tror jag är lögner hon tar till när hon känner sig trängd. Jag tror att det kan rensa en del i bloggvärlden ifall detta dras hela vägen. Jag hoppas att Yakida verkligen är allvarlig i sitt uppsåt. Det behövs.
För övrigt så kommer inte denna bloggare att ge ut någon mer bok. Hon har för tid och evighet gjort sig osams med sitt förlag, där ju också Ingrid Carlqvist är en av delägarna.
20 november 2010 kl. 21:26
[…] Monica Antonsson attackerar mig och GenusNytt (GenusNytt) […]
18 februari 2011 kl. 16:10
Ja jag känner mig lurad, hon verkade ju vara en klok och förståndig människa.
Men nu har jag ju märkt att hon drivs av en otrolig hämdlystnad, vilken tur att jag aldrig avslöjad mitt riktiga namn är henne. En riktigt elak kvinna, den enda man hon gillar verkar vara Kungen om honom skriver hon bara gott 🙂
24 maj 2011 kl. 20:43
[…] . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . […]