Sanna Lundell ”hatar hela manssläktet”

by

Nu är det dags igen. Börjar bli tätt mellan fallen.

Som jag skrev i förrgår – de unga kvinnliga krönikörerna förnekar sig inte. Nu har Aftonbladets krönikör Sanna Lundell – dotter till Ulf Lundell och sambo med Mikael Persbrandt – uttalat sig på sin blogg. Här är en av hennes intellektuella höjdpunkter (läs hela hennes inlägg här):

”Jag känner att jag hatar män, ja – hela manssläktet åker med – när jag läser sånt här. HATAR. Jag vill införa dödsstraff.”

Detta skrivet mot bakgrund av att en 14-årig förståndshandikappad flicka i Rosengård har utsatts för våldtäkter i mars månad. Förvisso ett vidrigt brott – det är jag den första att hålla med om – men vad har det men gruppen ”män” och ”hela manssläktet” att göra? Det är väl den skyldige som är den skyldige? Om det varit en invandrare bakom brottet, hade Lundell då vågat skriva sådär generellt nedsättande om gruppen invandrare?

Sedan följer Sanna Lundell upp sitt resonemang i nästa blogginlägg. Då får hon med den berömda könsmaktsordningen också. Lundell skriver:

”Jag tror personligen att våld föder våld. Barn som växer upp med sexuellt eller annat våld riskerar att bli förövare. Våld föds ur desperation, ur frustration, ur hjälplöshet. Ur fattigdom, ur krig. Ju mer utsatta vi människor känner oss, ju mer våldsbenägna blir vi. Men det sexuella våldet tror jag också härrör ur könsmaktsordningen. Att många män fortfarande tycker att kvinnor finns till för att behaga männens intressen. Som tycker att det är helt ok att köpa kvinnokroppar. Prostitution är liksom våldtäkter sexuellt våld. Det ska vi inte glömma.”

Det där med könsmaktsordningen är ett feministiskt knep för att lägga en kollektiv skuld på hela den manliga halvan av befolkningen. Vilket i sin tur är ett knep för att skaffa sig själva makt och förmåner. Jag kallar det härskarteknik. Feministisk härskarteknik. Faktum är att feminismen är mästare på härskarteknik.

För övrigt: Här kan du läsa en artikel på Aftonbladet Wendela som upprört redovisar en undersökning som kommit fram till att kvinnor står oftare vid spisen än män. Att män i sin tur lägger mera tid än kvinnor på att dra in pengar till den där maten (och annat) nämns inte. Utelämnande av information är en annan slags härskarteknik.

Mina damer och herrar – jag tror vi befinner oss i krig. Könskrig. Och jag vet vilken grupp som har startat det. Det är inte gruppen ”kvinnor”. Det är en betydligt smalare grupp – men högljudd…

41 svar to “Sanna Lundell ”hatar hela manssläktet””

  1. leifer Says:

    Hatar Sanna Lundell även sin farsa Ulf och Mikael Persbrandt? Och ännu viktigare, har DOM ett kollektiv ansvar?

  2. Hanen Says:

    Ibland undrar jag i mitt stilla sinne om det är på väg att ta slut snart. Det vill säga trenden bland unga kvinnliga krönikörer som man väl kan säga startades av Linda Skugge en gång i tiden. Den som handlar om att göra karriär genom kvinnochauvinism, sexism mot män och en rejäl skopa misandri.

    Men, nej. Det är fortfarande lönsamt att vara ung kvinnlig könsrasist.

  3. Ville Says:

    Psykologiskt våld är också våld. Om våld föder våld, vilket jag tror är riktigt, vore det då inte på sin plats att avstå från det våld det innebär att orättvist anklaga oskyldiga män för vissa individers handlande. Detta anklagande är i sig en våldshandling som spär på vålds spiralen. Med detta i åtanke är det ju rimligt att påstå att dom som anklagar män som grupp, bidrar till våld på ett sätt som individer som vägrar anklaga grupper inte gör.

  4. Gonzo Says:

    Var det inte mest invandrare som utnyttjade den förståndshanidkappade flickan och var det inte en invandrartjej som greps två gånger innom en väldigt kort tid efter att hon varit med och sålt tjejerna?

    Kan det vara så att det är invandrarna som har en kolektiv skuld?
    Eller invandrar kvinnorna det var ju en sådan som sålde tjejerna?

  5. Matte Says:

    Jag gillar både Ulf och Persbrandt så jag vill inte totalsåga henne, när jag läser hennes blogg så tror jag att hon är 14 men hon är ju 32!

    Jag tror och hoppas att Sveriges kvinnor förstår att det hon skriver inte är ok, att Sveriges kvinnor tar avstånd från allt vad feminism har blivit.

    Egentligen är ju varje sån här krönika en stor tjänst åt antifeminister.

    Hoppas du inte har rätt Pär att det är könskrig på gång. Livet är nog svårt ändå.

  6. Mats Says:

    Om ni ursäktar, så var väl de som våldtog flickan zigenare?

    Tänk om Lundell hade varit lite mer specifik i sitt hat. Det hade blivit fullständigt politiskt inkorrekt och omöjligt att publicera.

  7. leifer Says:

    Mats, spelar tydligen ingen roll. Det är svenska heterosexuella vita män som har ansvar och skuld. Konstigt då att inte hennes man och hennes pappa då har skuld. Men det kanske är så att dom är uttalat långt till vänster och uttalat feminister, då slipper man kanske den kollektiva skulden. Samtidigt är det ju såna män som ju är ”gubbslem”, som alla flickor vill vara med. Kända rika män med hög status. Jag tycker det låter som Sanna Lundell sparkar neråt.

  8. Lorem Ipsum Says:

    Feminismen jobbar vidare på sin egen undergång. Nu gäller det bara att ge den tillräckligt med rep för att hänga sig.

    Fortsätt det goda arbetet allihopa.

  9. Matte Matik Says:

    Pär, inte för att det spelar mig någon roll, men enligt PI så bär de som är misstänkta för brottet i princip öststatsklingande invandrarnamn allihopa – men av någon anledning är alla vi män kollektivt ansvariga bara beroende på vad vi är födda till för kön. Jag tycker inte man kan göra samma sak som feministerna gör mot oss män och kollektivt skuldbelägga alla av ett visst folkslag för det några få individer av det folkslaget gör – men det är skrämmande hur okej det är att kollektivt generalisera om män.

    Persbrandt är knappast nån mjukiskille och har väl för övrigt rykte om sig att uppföra sig illa mot sina kvinnliga motspelerskor? Man kan undra varför hon tar ihop det med en sådan man och inte nån mesig liten mjukisgenuspojke istället. Det val hon och andra kvinnor gör när de väljer partner får ju minst sagt betydelse för vilka mäns gener det är som får föras vidare. Om man nu ska anklaga män för att vi är som vi är borde man titta på vad det är för män kvinnor verkar dras till.

  10. Patrik (PP) Says:

    ”Prostitution är liksom våldtäkter sexuellt våld.”

    Jasså?

    ”Att många män fortfarande tycker att kvinnor finns till för att behaga männens intressen.”

    Vilka är alla dessa män?

    ”Svenska gubbs som vill påpeka att det minsann är invandrare/zigenare som ligger bakom de här övergreppen. AAAAAAHHHHHHH. Jag skriker här på Sofo Café för att det är så idiotiskt att påpeka detta. Sexuellt våld utövas i ALLA kulturer.”

    Det är väl lika dumt att dra alla män över en kam som alla utlänningar. Det senare är dock mer PK och ger säkert poäng i somliga kretsar.

  11. Matte Says:

    Hon får ju duktigt med mothugg i kommentarerna, sen försöker hon rädda upp situationen med att beskylla ”könsmaktsordningen”. Sen tar hon dessutom fram rasistkortet. Har man sett det förut?🙂

    tar argumenten slut kan man alltid skylla på ”könsmaktsordningen”. Har man stött på detta ett tiotal gånger så börjar det nästan bli humoristiskt.

  12. Matte Matik Says:

    Via transgenusmotorn ser man för övrigt precis hur det hade kunnat se ut: http://transgenus.eu/tg/?conv=invandrare&url=http://blogg.aftonbladet.se/sannalundell/2010/11/sitter-pa-chokladfabriken

  13. Urban Says:

    Patetiskt med tanke på att det är Ulf Lundells dotter.

    Han är väl, om någon, betraktad som sinnebilden av gubbslem. Och han som alltid hyllat den svenska kvinnan i sina böcker; läste en som hette ”Hjärtats ljus” för många år sedan som var rena hyllningen till kloka, svenska kvinnor. Och så gick det såhär, hehe.. det är lika komiskt som tragiskt.

  14. Matte Says:

    @Matte Matik

    Briljant med transgenusmotorn.

    En av kommentarerna av Ing-Marie blir så sjukt visande hur sjukt det är.

  15. Info Says:

    SANNA LUNDELLS MANSHAT

    Invandrarna i Malmö kunde mer än bara utnyttja en 14-årings dysfunktion. De kunde också genom upprepade hot skrämma Reepalus ”dialogpolis” till underkastelse och sätta det svenska rättsväsendet ur spel:

    ”Rosengård | Publicerad: 2010-11-02
    Det blev låga straff för de tio män mellan 17 och 67 år som utnyttjat en förståndshandikappad 14-årig flicka i främlingsghettot Rosengård.
    Rättegången har väckt mycket uppmärksamhet, utöver det vidriga brottet i sig. Åklagare, utredare och domare har alla hotats. Den första domaren lämnade uppdraget efter att hon och hennes familj hotats. Polisens brist på skydd väckte stor kritik i och med att nysvenskarna i fallet kunnat omkullkasta den svenska rättvisan genom att hota rättsväsendet medan polisen tyst tittade på och uppmanade kvinnan att lämna sitt uppdrag.”

    Av någon anledning kommer jag att minnas Gudrun Schymans och Fi:s helt seriösa krav på en generell ”mansskatt”.

  16. Davidholman Says:

    HAHAHAHA! Hur kan man tillåtas skriva sånt här när man är ihop med Persbrandt OCH son till Ulf Lundell! De två största ärkesvinen i Sverige just nu måste jag säga!

    Handlingar berättar mer än ord någonsin kan!

  17. GeschlechterMachtordnung Says:

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-1327445/Raped-wife-jailed-months-falsely-dropping-charges.html

  18. Erik Says:

    Snabb analys:

    ”Jag känner att jag hatar män, ja – hela manssläktet åker med – när jag läser sånt här. HATAR. Jag vill införa dödsstraff.”

    Om man ligger med en av manssläktets främsta representanter i Sverige kanske det inte är det mest intelligenta att försöka inbilla folk man hatar manssläktet. Det är ungefär lika intelligent som att vara i landslaget för dataspels som Counter Strike och sitta på kommitteen för avskaffandet av våldsamma dataspel. Hyckleri värre!

    ”Detta skrivet mot bakgrund av att en 14-årig förståndshandikappad flicka i Rosengård har utsatts för våldtäkter i mars månad.”

    Som om det var den enda skit som hände i Rosengård… Det är kanske inte så konstigt att våldtäkter inträffar i ett område där Brandkår och Ambulans inte ens vågar ge sig in utan poliseskort. Är det för övrigt ovanligt att det sker våldtäkter i sådana områden?

    ”Om det varit en invandrare bakom brottet, hade Lundell då vågat skriva sådär generellt nedsättande om gruppen invandrare?”

    Sist jag kollade så är en bra bit över hälften av alla invandrare också män. Det går liksom inte att skriva om det ena utan att det blir en skrift om det andra.

    ”Jag tror personligen att våld föder våld.”

    Det är bevisligen en grundlös tro och mig veterligen har hon ingen kompetens på området heller så varför skulle nån bry sig om vad hon personligen tror?

    ”Barn som växer upp med sexuellt eller annat våld riskerar att bli förövare.”

    Vilket betyder ingenting överhuvudtaget och precis samma sak kan sägas om barn som inte växer upp med endera. Grattis till helt värdelös information.

    ”Våld föds ur desperation, ur frustration, ur hjälplöshet.”

    Nej! Vissa specifika typer av våld (våldsbrott) föds ur de sakerna. Våld i allmänhet gör det inte. Zlatans våld på fotbollsplanen föds exempelvis oftare av en stark vilja att prestera och vara till nytta för laget.

    ”Ur fattigdom, ur krig.”

    Krig föder inte våld, Krig ÄR våld. Sanna har förväxlat vissa specifika typer av våldsbrott med våld i allmänhet. Det är vanligt hos inkompetenta journalister att drivas av en ÖNSKAN att slå ihop saker. Brott blir våld, Striptease blir prostitution osv..

    ”Ju mer utsatta vi människor känner oss, ju mer våldsbenägna blir vi.”

    Våld och vissa specifika kriminella handlingar är inte samma sak. Det är irrelevant vad som gör oss benägna till våld i allmänhet. De mest våldsamma personerna är inte de mest kriminella personerna.

    ”Men det sexuella våldet tror jag också härrör ur könsmaktsordningen. Att många män fortfarande tycker att kvinnor finns till för att behaga männens intressen.”

    Jaså? Vilka män då? Operationell definition på dessa ”många” tack. Jag tror inte för en sekund på det här skitsnacket. Jag kan slå vad om att vad än för definition du gör så är det massor av män som begår våldtäkt utan att falla innanför definitionens gränser.

    ”Som tycker att det är helt ok att köpa kvinnokroppar. Prostitution är liksom våldtäkter sexuellt våld. Det ska vi inte glömma.”

    Prostitution och Våldtäkt är inte i samma universum av att vara samma, likvärdiga eller jämförbara. Sanna Lundell-Persbrandt har samma problem att hålla isär två helt olika saker som debattchefen Karin Magnusson.

    Dessa femse-kvinnor tycker helt enkelt fakta är oviktiga. Sedan blir de sura på oss som inte tar dem på allvar. Varför skall vi ta vad de säger på allvar när de själva bevisligen inte gör det?

  19. GenusJesus Says:

    ”Varför skall vi ta vad de säger på allvar när de själva bevisligen inte gör det?”

    För att de sitter på maktpositioner?

  20. Erik Says:

    GenusJesus:

    ”För att de sitter på maktpositioner?”

    Maktpositioner är helt beroende av frivillig lydnad. En kvinna på maktposition kan inte göra ett skit om alla hennes underlydande vägrar att gå med på idiotierna.

    När poliser på om jag minns rätt Uppsalapolisen prackades lögnaren, radikalfeministen och sadistvåldtäktsmannen Göran Lindberg så fick ledningen besked med råge.

    Däremot så lyckades Kapten Klänning hålla sig kvar ett tag genom att inbilla Tomas Bodström att det var buhuuuu hans jämställdhetsengagemang som var orsaken till kritiken.

    Thomas Bodström var så ininorden korkad att han trodde på smörjan

    ”Dåvarande justitieminister Thomas Bodström har i efterhand påstått att kritiken mot Lindberg handlade om att han arbetade för mycket med jämställdhetsfrågor. Detta tillbakavisas av Christer Nordström.

    – Kritiken handlade om bristen på ledarskap, absolut inte om kritik mot jämställdhetsarbete. Det var inte poliser i Uppsala som hittade på öknamnet ”Kapten Klänning”, utan det myntade han själv”

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/lindberg-hade-stora-brister-i-sitt-ledarskap-1.1146677

  21. Musse Pig Says:

    Ja, Pär, det är helt motiverat att tala om ett könskrig. Det är ett krig mot det manliga könet och angriparna har en enorm styrkeposition då man länge dominerat media och politik. Nu sitter tokfeministerna även på en hel del av de viktigaste chefspositionerna inom rättsväsende, socialtjänst och utbildning. Den kritiska massan är uppnådd och det är nu ett nödvändigt villkor att vara tokfeminist för att kunna göra karriär. Tro inte ett ögonblick att tokfeministerna bryr sig om individuell rättsvisa i sitt könskrig. De är i sin tankevärld en blandning av hatideologi och kollektivistisk ideologi och rymmer nog i sina kretsar både en och annan Hitler-personlighet som en och annan PolPot-personlighet. Den stora massan feminister verkar vara lika öppna för intryck som går emot ledarskapets propaganda som vilken islamist som helst.

  22. robjoh Says:

    Jag slutar aldrig att förvånas över att folk väljer enkla lösningar, kollektivskuldsättning av män är exakt samma sak som nazisterna gjorde emot judarna. Har vi inte lärt oss något av historien?

  23. Oskari Says:

    ”Om” det varit invandrare inblandade! De dömda var alla invandrare, huvudpersonen var dessutom en gång i tiden Zlatans tränare och en person som han beskrivit som en ”fadersfigur”. Lite läskigt måste jag säga.

  24. JD Says:

    ”Jag känner att jag hatar feminister , ja – hela kvinnosläktet åker med – när jag läser sånt här. HATAR. Jag vill införa dödsstraff.”

    En död feminist är en bra feminist!

    Är det den typen av respons Sanna vill ha?
    Ger hon sig inte förrän hon fått alla att sänka sig till samma usla, intelligensbefriade och syniska nivå som hon själv befinner sig i?

  25. JD Says:

    Jag blev förbannad arg och ledsen då jag läste om den 14-åriga förståndshandikappade flickan som utsattes för dessa övergrepp.

    Jag blir ännu argare då jag läser att Sanna skuldbelägger mig och andra män för detta och jag anser att Sanna inte är ett dugg bättre än de män som utsatte den här stackars flickan för detta.

    Dessutom saknar jag Sanna´s analys av ett liknande fall som det stått mycket om i tidningarna under hösten.
    Nämligen det fall där några tjejer har utnyttjat och sålt en annan tjej för att själva få pengar till kläder, smink. etc.
    Hur reflekterar Sanna över det?

  26. JD Says:

    @Matte
    ”Jag gillar både Ulf och Persbrandt så jag vill inte totalsåga henne, när jag läser hennes blogg så tror jag att hon är 14 men hon är ju 32!”

    JA! Det är helt sjukt!
    Jag slutar aldrig förvånas över att dessa kolumnister i Aftonbladet och DN både skriver, för sina resonemang och använder ett språk som om dom vore trotsiga 14-åriga småtjejer.
    Det är oerhört häpnadsväckande!!!
    Driver dom med oss eller ligger dom verkligen på den här nivån?
    Vart hittar dom dessa stolpskott egentligen?

    Som normalbegåvad kvinna borde man skämma rejält över att dessa kolumnister påstår sig representera Sveriges alla kvinnor!

  27. putte Says:

    Kärringarna i Sverige växer som ogräs i det offentliga rummet. Sanna är bara en av tusentals.
    Skall kärringarna bemötas med tystnad? Nej, en riktig ”Waberi”-omgång vore nog det bästa. Inget annat verkar ta.

  28. Olle Says:

    Saknas pojkvän?

  29. michaeleriksson Says:

    Vad som länge har fascinerat och iirriterat mig är att olika medlemmar av PK-rörelsen (de som brukar väsna om hur viktigt det är att inte dra alla X över en kam) så ofta griper till absurda och uppenbart felaktiga generaliseringar, ”guilt by association”, kollektivskuld, osv. Frågan är vilka som är värst—feministerna eller ”anti-rasisterna”. (Båda är i mitt intryck betydligt värre än tex SD.)

  30. leifer Says:

    michaeleriksson
    ”Frågan är vilka som är värst—feministerna eller ”anti-rasisterna”. (Båda är i mitt intryck betydligt värre än tex SD.)”

    Amen till det!

  31. Gonzo Says:

    leifer säger:

    07 november 2010 kl 21:33
    ” Samtidigt är det ju såna män som ju är ”gubbslem”, som alla flickor vill vara med. Kända rika män med hög status. Jag tycker det låter som Sanna Lundell sparkar neråt.”

    Gubbslem är väll alla svin till karlar och äldre / rika karlar som inte är stöter på just ”dig” i detta fall Sanna Lundell.
    Det är som bekant dom största svinen och dom rikaste karlarna som kvinnor vill ha, även om dom råkar vara 80 år eller sitter på kåken.

    Frustrationen av att inte få deras uppmärksamhet övergår till hat mot dessa män.

  32. 50/50 Says:

    Och så blir de förvånade när vi pratar om manshat.

    Jag känner att jag hatar feminister.

  33. Ulf Andersson Says:

    Vad romantiskt och upphetsande det måste kännas för
    Mikael Persbrandt att älska med flickvännen Sanna Lundell
    efter att ha läst hennes blogginlägg…..

  34. Ulf Andersson Says:

    P.S. Var inte feministerna i luven på hennes farsgubbe,
    Ulf Lundell, i något sammanhang?

  35. Sigvard Lingh Says:

    Som jag skriver i min nya bok ”Psykopater och sociopater – ett spektrum” är det kvinnliga fysiska som psykiska våldet frekventare än männens – och texten är forskningsbaerad.

    Se: http://psykopat.info

  36. Jesus Says:

    Då Sanna antagligen inte kommer publicera denna kommentar, så läggs den här istället, så att andra kan få ta del av vad jag tycker.

    ”Sanna, du valdes till årets mamma 2009, tycker du verkligen att du idag genom detta inlägg upprätthåller bilden av en mamma som förtjänar denna utmärkelse?

    Faktum är att du berör en brottsgärning som normala människor… avskyr, men i detta inlägg så frångår du vett, sans och jämlikhet, genom att skriva som du gör, och jag är djupt besviken på att du faller för frestelsen att smutskasta hela manliga släktet pga några usla förövare som begår ett övergrepp på en annan människa.

    Vill du verkligen att män ska bry sig, så kan du börja med att be om ursäkt för den kränkningen ditt inlägg i själva verket är mot män.

    Till Jenny, jag håller med dig, det finns inget vackrare än kärleken mellan barn och förälder, speciellt då mellan barn och deras pappor, det är äkta dom gånger man ser de.”

  37. Jimmy Rock Says:

    ”Jag känner att jag hatar män, ja – hela manssläktet åker med – när jag läser sånt här. HATAR. Jag vill införa dödsstraff.”

    Det låter som hon är desperat och har problem i sitt förhållande.
    Precis Leifer, har henens man en kollektiv skuld. Vilken bitter kvinna.

    Näh, kära genus satanister, upp i ottan och dra in bröd födan

  38. Malin Says:

    Sanna Lundell är en tragedi eftersom hon inte ens kan skriva utan har fått jobbet för att fadern och sambon är berömda och hon har inte ens vett att förstå det.

  39. Petter Says:

    Sigvard Lingh säger: 09 november 2010 kl 1:01
    >Som jag skriver i min nya bok ”Psykopater och sociopater – ett spektrum”
    >är det kvinnliga fysiska som psykiska våldet frekventare än männens

    Förvånar mig inte det minsta. Verkar vara en mycket intressant bok av döma av innehållsförteckningen.

    Har du läst M. Scott Pecks bok ”People of the Lie: The Hope For Healing Human Evil” (1983)? Rekommenderad läsning i detta sammanhang också.

    Sanna Lundell… årets mamma? Jag är mycket nöjd med att hon inte är mor till min son i allafall.

    Hon kanske avhandlas i ”Kap. 9 Psykopaten inom opera, film och litteratur – ofta som hjälte” i din bok, Sigvard?

  40. Sigvard Lingh Says:

    Hej Petter,

    Jag har läst ”alla böcker” som har att göra med pp – utom några nyligen utkomna och förstås inte alla sensationsromaner (Kolla referenslistan).

    Sanna Lundell hör nog inte hemma i Kap 9 utan i Kap 10 och där en av gruppena feminister. Jag skilje på vetenskapliga feminister, politiska feminister och ”övriga”. I den sistnämnda gruppen finns de rabiata, som Lundell.

    http://psykopat.info

  41. Bo Says:

    Skrev så här på hennes blogg.
    Sanna!
    Ett gott tips; skrev Aldrig när du, eller någon annan heller för den delen, när man är i affekt.
    ”Jag känner att jag hatar män, ja – hela manssläktet åker med – när jag läser sånt här. HATAR. Jag vill införa dödsstraff.”
    Det brukar oftast slå tillbaka på en själv. Visst..det du beskriver är avskyvärt – håller med dig där. Men att dra alla över en kam då är man farligt ute. Gäller att bedöma saker och situationer som dom är vid varje tillfälle. Ta som exempel att en människa med invandrarbakgrund begår ett brott – är då ALLA invandrare brottslingar…? Svaret som den analytiskt kloke gör är ju att så är det naturligtvis inte. Avslutnigvis; män ock kvinnor är lika mycket värda …låt oss kämpa för det!

Kommentera

