Malin Wollin attackerar mig i Aftonbladet

by

Aftonbladets krönikör Malin Wollin passar på att idag, på den internationella kvinnodagen, gå till angrepp mot mig som driver denna blogg. Malin Wollin skriver:

”Men så fort jag som kvinna försöker sätta ljuset på vad jag nu ser, som jag alltså inte såg förut, så blir det ett sabla kackel bland tupparna i hönsgården där de sprätter och försöker se malliga ut trots att de inte har mer penis än vilken pulla som helst.

Mannen som hatar kvinnor som försöker lyfta kvinnor, Per Ström, blir rosenrasande av formuleringar som ”bland offren fanns kvinnor och barn”.

Sådant gör Per Ström jätteledsen och jag vet inte vad han vill säga annat än att bland offren fanns kvinnor och barn och Per Ström.

Att prata om feminism med en del män är inte bara ett rött skynke, det är att peta i ett öppet sår med en skyffel. Man kan undra varför de är så sårade?

Är de så rädda att positionerna ska förflyttas, att vi ska bli likvärdiga?”

Om detta kan man säga många intressanta saker.

1. För det första kan man konstatera att Malin Wollin tillämpar det som feminister brukar kalla ”manlig härskarteknik” – i det här fallet förlöjligande (”kackel” och ”tuppar” och ”sprättande”). Och hon är duktig på det.

2. För det andra kan man återigen konstatera (för vilken gång i ordningen?) att feminister har ett märkligt intresse för männens könsorgan. Gång på gång kommer de in på könsorganet när de ska ägna sig åt en debatt om jämställdhet och genusfrågor. Man undrar varför.

3. För det tredje kunde hon väl ansträngt sig att stava mitt namn rätt, om hon vill behandla en debattmotståndare med respekt. Jag omnämner inte henne som Malin Vollin – hon heter ju Malin Wollin.

4. För det fjärde finns ingen grund för påståendet att jag skulle ”hata kvinnor som vill lyfta kvinnor”. Det är tvärtom. Eftersom det är en självklarhet för mig att kvinnor är starka så behövs inget curlande av kvinnor. Det är feministerna som tycker att kvinnor inte klarar sig om de inte ”hjälps fram” genom en massa stödåtgärder och statliga satsningar.

5. För det femte har hon uppenbarligen inte läst vad jag skrivit i samband med min kritik av begreppet ”kvinnor och barn”. Jag har skrivit varför jag är kritisk mot begreppet, men Wollin läste väl inte så långt. Det är enkelt: Om män och kvinnor dör, men det bara nämns att kvinnor dör, så är det ett osynliggörande av mäns lidande. Brukar inte feminister prata ganska mycket om osynliggörande?

6. För det sjätte: Här kom nu återigen det feministiska påståendet att män är rädda. Jag tror att jag plötsligt har insett varför feminister säger så hela tiden. Det handlar om projicering. Det är de själva som är rädda – livrädda för att män äntligen vågar gå i svaromål mot feministernas sexistiska krav och kränkande tillmälen. Livrädda för att deras korthus – byggt på könrasistisk ideologi och allehanda myter – ska rasa. Vilket det kommer att göra. Och då blir det räfst och rättarting!

Läs krönikan här. Vad tycker du om Wollins krönika? Skriv gärna en kommentar!

115 svar to “Malin Wollin attackerar mig i Aftonbladet”

  1. Hanen Says:

    Det är väldigt märkligt hur det alltid är kvinnor som Malin Wollin som sitter och gapar i våra medier och är manshatiska. Och vem är då Malin Wollin?

    Jo, vit svensk kvinna, akademiskt utbildad, sitter på ett högstatusjobb och tjänar runt 50 000 kr i månaden.

    HON är ju den privilegierade. HON kan uttala sig fritt i en av Sveriges största tidningar. HON har möjligheten att sitta i debattprogram på teve och radio och föra fram sina åsikter. HON har en makt som 99 procent av alla män saknar.

    Ändå är det HON som är förtryckt av patriarkatet. Visst är det jävligt märkligt!

  2. Joel Bergqvist Says:

    Jag skulle väldigt gärna vilja höra ett enda argument från hennes sida ang. varför man ska använda ”kvinnor och barn”. Hon säger att hon tycker illa om att du inte gillar när man skriver det, men skriver själv inte något om varför kvinnor ska buntas ihop med barn.

  3. 50/50 Says:

    Korthuset närmar sig kollapps…

  4. 50/50 Says:

    Undrar om inte detta är den mest kontraproduktiva krönika som skrivits? Alla, utom de mest hjärntvättade, som läser den förstår ju att hen inte har ett enda argument, förutom att hen är upprörd av att någon kräver att män ska behandlas med samma respekt som kvinnor. Dessutom kanaliserar hen nya läsare till Genusnytt som därmed sprider information som hen inte vill ska spridas. Grattis Wollin!

  5. Maria Says:

    Hanen:
    Är hon verkligen akademiskt utbildad och sitter på ett högstatusjobb? Jag trodde att hon försörjde sig på att skriva krönikor om sin fotbollskille och sina tre barn. Förvisso kan det inbringa kulor det med. Såg ett inslag med en modeinriktad 23-årig bloggerska som blev erbjuden 1500 € i månaden av ett nystartat företag för att skriva om företagets produkter.

    I övrigt, bra isärplockning av Pär. Ojoj vad den här bloggen retar upp feministerna och så lätt de har för att missförstå. Man undrar hur det står till med läsförmågan hos en del.

  6. Ursus Says:

    Men Aftonbladet är väl bara ute efter att sätta så många PK-poäng som möjligt. Idag skall de ha en chatt om mäns våld mot kvinnor, men jag ställde en tidig fråga – Varför?

    Trots att de är väldigt snabba att (Tja, ibland i alla fall) påpeka att män och kvinnor är precis lika mycket värda (Vilket självklart är fallet), så är de samtidigt väldigt snabba på att sätta ena könet i första rummet.

  7. piraya Says:

    Är HON rädd för att förlora sina 50 000 kr i månaden eller att HON inte får någon ”penis”?

  8. Garf Says:

    ”Duktigt” gjort Per 😉

    Skämt åsido. Jag uppskattade nedmontaget av Wollins obefogade fräckhet. Frågan är om hon själv är det hon vill framställa andra som? Dvs, i långa loppet, skulle de s.k feministerna klara sig bättre utan Wollin. Hon skadar jämställdheten mao.

  9. Hanen Says:

    Maria: Hon har tre års utbildning till journalist från Högskolan i Kalmar. Kandidatexamen.

  10. Johan Says:

    7. För det sjunde:

    Det är bara att konstatera att radikalfeministerna ser den framväxande mansrörelsen som ett allvarligt hot mot deras åsiktshegemoni… Ett tecken på att vi är rätt ute…

  11. robjoh Says:

    Vad jag inte får ihop, varför argumenterar hon inte? Inget i hennes resonemang innehåller något som helst motargument.

    Finns det ingen som faktiskt kan föra ett resonemang varför feminismen skulle vara bra? Vart är resonemanget över varför man ska lägga tyngdpunkten på att kvinnor och barn dödas?

    Varför pratar någon som sitter i en maktposition om att vi män som inte sitter i en maktposition skulle vara rädda förlora vår maktposition?

  12. Hanen Says:

    Precis Johan. Malin Wollin hade aldrig skrivit sin krönika om hon inte hade upplevt detta som sker inom mansrörelsen som ett rejält hot. Många feminister börjar bli jävligt skraja när de ser en tsunami av manligt raseri välla fram i bloggar och sociala medier. Och förr eller senar kommer denna att stiga upp till ytan som ett vulkanutbrott.

    Det är många feminister som börjar känna smaken av förlust i munnen. Det märks på desperationen.

  13. Tommy Jonsson Says:

    Ännu en gång Pär GRATTIS!!!! Andra gången i dag du tar hem en debattseger.
    Var finns deras sakskäl???????

  14. cark1 Says:

    Man är inte förtryckt förrän någon påpekar det för en. En maxim som uppkom under 1800-talet och som dras upp gång efter gång. Malin Wollin försöker ta billiga och enkla poäng genom ett förlöjligande av motståndaren. I sin lilla värld är hon säkert förtryckt trots att hon här helt klart spelar förtryckarens roll.

  15. ParStrom Says:

    Tack för ert stöd! Det värmer!

  16. Gösta Johansson Says:

    Mycket bra skrivet Pär! MVG faktiskt!

  17. Torbjörn Tjärner Says:

    Man blir ju bara ledsen när man läser det Wollin skriver.
    Hon är ett större hot mot kvinnorna än vad chauvinisterna är.
    Hon sänker debatten om JÄMLIKHET till en nivå som är nedanför bältet.
    Att man blir upprörd över hur människor, oavsett könstillhörighet är OK, men, som skribent i en av Sveriges största tidningar borde hon ha ett mer vårdat språk och inte nedvärdera det manliga könet genom att använda det som ett skällsord. Bara det visar på hennes oförmåga att ta fram relevanta fakta.
    Om män skulle kalla kvinnor vid deras könsorgan och övriga former av deras kropp i debatten skulle vi direkt bli kallade för mansgrisar mm. mm. Jag vill inte ens säga de orden som feministerna skulle komma på.
    Debatten spårar fullständigt ur när vokabulären sjunker på denna nivå som Wollin gör sig skyldig till.
    Jag ställer fullständigt upp på ett samhälle som är jämlikt,men inte på ett samhälle där könen ska vägas mot varandra pga. könet. Var och en ska värderas utifrån den person man är!
    Tobbe

  18. Lorem Ipsum Says:

    När man läser krönikor som hennes så förstår man att kunskap inte är en sköld utan ett vapen. I fallet med feministerna så har dom beväpnat sig med dålig propaganda och rena sakfel.

    ”Never bring a knife to a gun fight”

  19. anonym Says:

    Det är svårt att på ett kort inlägg reda ut varför jag avskyr feminister. De har naturligtvis rätt i att det mesta fysiska våldet begås av män, men det är inte hela bilden. Troligen har feminister begått en psykologisk våldtäkt av det manliga könet, då de har felaktigt summerat en hel rad fakta, missrepresenterat m.m. och därmed kränkt män. Sedan är det något med personerna som representerar feministerna. De förefaller vara drivna av hat och letar efter legitima utlopp för detta.

    Är feminister illgärningskvinnor?

  20. Maria Says:

    Det var som attan, jag trodde att hon hade gymnasiekompetens som mest. Med journalistutbildning i bagaget så bör man som arbetsgivare kunna kräva mer än så av sina skribenter, men tydligen har Aftonbladet andra kriterier än stringens och intellektuell hederlighet (vilket den blaskan har visat prov på oräkneligt antal gånger).

  21. Andreas Dahlin Says:

    Hoppas du inte hade förväntat dig någon form av saklig diskussion. Hoppas bara resten som läser krönikan inser att den bara innehåller personliga angrepp och är helt osaklig.

    Kom ihåg! Första steget mot seger är att ”motståndarna” uppmärksammar oss, sedan skrattar de åt oss, sedan slåss de och sedan vinner vi. Förhoppningsvis börjar vi nu nå stadiet där de inser att man bara inte kan skratta åt oss.

  22. Lasse Says:

    Vilken tomte hon är 🙂

    När jag var lite sa man alltid:

    ”Den som sa det den var det”

    Stämmer så otroligt perfekt in på henne och de rädslor som spökar.

    ps. undrar om hennes fitta är lika stor som hangererna på bromma*skratt*

  23. Elin Astrid Says:

    Bästa krönikan som skrivits i Aftonbladet under en lång, lång tid.

  24. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    Underbart att radikalfeminist och sk journalist Malin bekänner färg. Det är ju det här vi har väntat på!

    ”försöker se malliga ut trots att de inte har mer penis än vilken pulla som helst. ”

    Där bekänner verkligen radikalfeministen Malin färg! Hur var det nu ”vilken typ av killar tänder du på då?” ”Hårda och tuffa killar”, ”den tuffa typen inget snack””han ska se farlig ut” ”det är häftigare med killar som är bestämda och vet vad de vill”….

    Underbart politisk journalist Malin för att du också bekänner färg så man killarna vet vilka som är de ”justa” och ”riktiga” liberala feministerna som kvinnorna i omvärlden som står upp för Julian Assange.

  25. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    Mannen som hatar kvinnor som försöker lyfta kvinnor, Per Ström, blir rosenrasande av formuleringar som ”bland offren fanns kvinnor och barn”.

    Okej, förtals anmälan??????

  26. Joel Bergqvist Says:

    Elin Astrid, så du håller med Wollin om att kvinnor är värda mer än män och ska nämnas specifikt vid olyckor? Eftersom Wollin själv inte ansåg att det var viktigt nog att argumentera för varför hon tycker det så kanske du kan förklara.
    Varför ska det specifikt nämnas att kvinnor dog vid en olycka? Vad legitimerar det?

  27. Koo Says:

    Bra skrivet, Pär.

    De i särklass vanligaste feministiska reaktionerna på Ström och den växande mansmedvetenheten är (i denna ordning):

    • Osynliggörande.
    • Förlöjligande.
    • Demonisering.

    Det är mycket vanligt nu med förlöjligande (osynliggörande blir allt svårare). Gärna prat om små penisar eller att det inte handlar om ”riktiga män” osv.

    Nästa steg, som vi redan börjar se tecken på i avskrädesbloggar som Monica Antonssons och andra, är Demoniseringen, alltså att män som känner ett behov av att lyfta mansfrågorna och ställer sig kritiska till radikalfeminismen, skall utmålas som monster och pedofila våldtäktsmän, organiserade i mäktiga nätverk osv.

    Feminismen imploderar i galenskap – men förhoppningsvis uppstår ett klimat för riktig jämställdhet istället!

  28. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    ”Att prata om feminism med en del män är inte bara ett rött skynke, det är att peta i ett öppet sår med en skyffel. Man kan undra varför de är så sårade?”

    Nähä, du radikalfeminist och sk journalist Malin, det mer än välkomnas.
    Men det är skillnad på den liberala kvinnorörelsen och omogna radikalfeminister som dig. Som utgår från könskrig snarare än debatt utifrån både mannen och kvinna.

    Är de så rädda att positionerna ska förflyttas, att vi ska bli likvärdiga?”

    Det är du som vill ha könskrig, inte vi. Men när radikal statsfeminism ger sig på det egna folket,märk väl både män och kvinnor, då är det så klart som kvinnor och män biter ifrån. Skulle snarare vilja replikera radikalfeminist och politiska journalisten med att hon visar tecken på att vara en dålig förlorare.

    Det ska vara samma förutsättningar, lika spelregler. No lie can live forever! Vi män och kvinnor syns där ute för att visa Malin och resten av minoriteten radikalfeminister vårt stöd för Julian Assange och alla de felaktigt dömda män i Sverige. Tack Malin, du anar inte hur tacksamma vi alla är över att denna bekännelse från Aftonbladet…allagillarolika…Yeah,right!

    Free Julian Assange

    http://www.facebook.com/pages/Free-Julian-Assange/112794885456369

  29. Mattias Says:

    Apropå punkt nummer 5; det är ju rent självbedrägeri det där att ”män inte är intresserade och delaktiga i jämställdhetsdebatten”. För precis som Malin själv bevisar så när män HAR en åsikt i frågan, och kanske t o m ett inlägg, så lyssnar man inte på det. Det är snarare så att ”män inte släpps in i jämställdhetsdebatten”.

  30. Elin Astrid Says:

    Joel Bergqvist: Visa mig gärna var Malin skrev att kvinnor är mer värda än män. Det är väl mina feministiska glasögon som gör att jag själv inte kan se det.

  31. Mattias Says:

    Sen måste jag säga att jag vill se fler såna här artiklar! Varje gång Pär och Pelle nämns på förstasidorna i de stora tidningarna och sedan länkar till artiklarna i bloggen så syns ni i blogglistan vid artikeln. Varje gång de attackerar er så får ni X antal fler läsare! Spela roll om de är kritiska eller håller med så länge de läser. Och för varje ny läsare så växer er makt och möjlighet att påverka. För varje ny läsare Malin skickar hit så tappar feminismen en liten liten del av försprånget. Och gapet minskar fort nu!

    Hurra!

  32. Joel Bergqvist Says:

    Elin, hon blev upprörd över det faktum att Pär ogillar uttrycket, så jag tolkar det som att hon anser att det är helt legitimt att uppmärksamma kvinnor på det sättet.
    Pär anser att det är fel, Wollin håller inte med Pär. Då tolkar jag det som att hon har en annan åsikt, i den här frågan ser jag bara en alternativ åsikt och det är att det är rätt att skriva ”kvinnor och barn”.

  33. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ Pär Elin Astrid

    That´s dope!

    Äntligen, äntligen bekänner alla politiska radikalfeministiska journalister och minoriteten som vänder sig emot den manliga väljarbasen. Helt underbart! Som dessutom tar parti mot Julian Assange! Tack Malin!

  34. JD Says:

    Varför går då inte Malin Wollin in på denna blogg och argumenterar emot då hon anser att alla vi har fel i vår iakttagelse att dagens feminism inte är sund och jämställd? Det borde vara skit enkelt!

    Är hon rädd att hennes tourette får spel i brist på sakliga argument?

  35. rgsson Says:

    Läste bloggen Shed Light som har använt denna artikel i Aftonbladet för att föra fram sina egna åsikter. Blev mer är rädd. Tror jag har hittat feministernas djupaste hålor. Vet ni vem som bloggar där?

    http://shedlight.bloggplatsen.se/2011/03/08/4794808-den-svenske-jamstallda-mannen-och-livradda-natman

  36. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ Mattias säger:
    08 mars 2011 kl. 12:58

    Apropå punkt nummer 5; det är ju rent självbedrägeri det där att ”män inte är intresserade och delaktiga i jämställdhetsdebatten”. För precis som Malin själv bevisar så när män HAR en åsikt i frågan, och kanske t o m ett inlägg, så lyssnar man inte på det. Det är snarare så att ”män inte släpps in i jämställdhetsdebatten”.

    😉 Word!

    Om du inte har rätt åsikt i feminist kyrkan så är du inte välkommen i den offentliga debatten. Men gammel media håller på att utmanas vilket de inte är vana vid. Klart alla radikalfeminister blir skakis när de desperat försöker ge sig på befolkningen när befolkningen inte lyssnar.
    Sovjet stat???

    Kvinnliga förebilder som Helene Bergman,Ingrid Carlqvist,Carina Glenning,Camilla Lindberg,Sussana Popova,Erin Pizzey,Doris Lessing, Maria Abrahamsson,Tanja Bergkvist,Monica Pernroth Jenny Beltram http://www.rsorg.se
    Rigmor Robert Marianne Ahrne catrine2009.blogspot.com
    Thérèse Juel http://www.juel.se
    maukonen.wordpress.com
    blogg.tianmi.info

    samt alla de underbara ”justa” riktiga” kvinnor runt om i världen som stödjer Julian Assange. Det ger hopp och tydliga val när radikalfeminister i sverige som Malin mfl bekänner färg.

  37. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    DORIS LESSING TILL ATTACK MOT FEMINISMEN

    ”Elaka kvinnor förvandlar män till krossade förvirrade fegisar”

    ”Åhörarna på bokmässan i skotska Edinburgh häpnade när hon gick till våldsamt angrepp på den moderna feminismen, som hon kallade ”en försåtlig, fundamentalistisk kultur”.

    Hon sade att pojkar och män numera är offer som känner skuld för sin blotta existens, och UPPMANADE MÄNNEN ATT SLÅ TILLBAKA.

    – Jag är chockad över det ständiga och självklara tillplattandet av männen i vårt samhälle. De mest IDIOTISKA, OUTBILDADE och ELAKA KVINNORNA kan prata strunt om de trevligaste, snällaste och klokaste männen UTAN ATT NÅGON PROTESTERAR, sade hon.”

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article32633.ab

    Doris Lessing är främst människa-inte kvinna

    ”Lessing skriver feministiskt, men ger inte mycket för dagens feminism. 2001 var hon i Edinburgh och sa att en ”lömsk” och ”slapp” feministisk kultur höll på att ta över: ”De dummaste, sämst utbildade och obehagligaste kvinnorna kan smutskasta den trevligaste, vänligaste och intelligentaste man utan att någon protesterar.
    Sådan är Doris Lessing. En rejäl nagel i ögat även på feminister”

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/asapetersen/article1413537.ab

    Doris Lessing Svär i Feminist kyrkan

    ”Doris Lessing tror inte på den könlösa människan. Den allt vanligare uppfattningen att könsförtrycket börjar i ”sexet” motsägs också av hennes eminenta förmåga att skildra heterosexualitet som en plats där de två könen kan mötas.”

    http://www.dn.se/dnbok/dnbok-hem/lessing-svar-i-feministkyrkan

    http://www.crimes-against-the-body.com/

  38. Daniel F. Says:

    @Elin Astrid

    Du tycker alltså att Malin förvirrade trams är det bästa som Aftonbladet publicerat under ”lång, lång” tid, men du har inte läst och/eller förstått vad Malin skriver??

  39. Lars Says:

    OK, Aftonbladets dyngspridare i funktion även idag.
    Och eventuellt kvarvarande mansgrisar kan bara gnugga händerna och tacka för kviinlig assisatns i framställningen av kvinnor som höns.
    Malin Wollin, varför skulle dom vara rädda, med dig som motståndare ?

    Om Malin behöver hjälp med ett mer fylligt och könsordsberikat vokabulär för förståelsen kan jag omarbeta detta inlägg för hennes skull. Men för det offentliga rummet, och den egna hedern, tänker jag även i fortsättningen avstå från det kiss-och-bajs språk som Malin Wollin och Aftonbladet till fullo behärskar och upphöjt till kvinnlig journalistik.

  40. Olle Says:

    Penis. Hon sa PENIS!!! Och den som inte har en stor sådan ska tydligen inte göra sig besvär. Hur stort är hennes eget organ? Lika stort som hennes trut? Eller lika liten som hennes hjärna?

  41. Charlie Says:

    Det var nog det bästa inlägget jag läst på denna bloggen. Mycket klartänkt.

  42. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ rgsson

    från bloggen du länkade till

    ”intressant” att läsa vilka kommentarersom strömmar in efter artiklar som handlar om jämställdhet och kvinnofrågor och vilket förakt det finns mot kvinnor på nätet i olika kretsar.”

    Det de rabiata och sjuka radikalfeministerna inte begriper och som stämmer in på Doris Lessings beskrivning av dom som ”De dummaste, sämst utbildade och obehagligaste kvinnorna” och ”DIOTISKA, OUTBILDADE och ELAKA ” det är de kvinnor och män i majoritet kritiserar. Att sedan dessa omogna radikalfeminister inte kan spela offer,kvinnokort och allmänt utnyttja den feministiska agendan för egoistiska ändamål så börjar de böla och tål inte leken.
    ”Feminismen är verkligen reaktionär.” men framförallt minoriteten radikalfeminister är verkligen egoistiska och osolidariska mot alla kvinnor genom detta beteende.

    Männen och kvinnorna som börjar fatta vad det här ”makt spelet” handlar om kommer förenas som män och kvinnorna gör i alla andra länder utanför sverige. Därför välkomnas den här debatten så fler kan göra tydliga val och avslöja livslögnen. På det sättet verkligen fälla de verkliga förbrytarna aka kvinnor som män.

  43. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ rgsson

    Kvinnor och män hatar inte varandra. Majoriteten av män hatar inte kvinnor. En liten del, minoritet dvs radikalfeminister hatar män.
    Majoriteten av kvinnor och män dissar minoriteten sjuka radikalfeminister
    som enbart kämpar för en elit av obehagliga kvinnor. Majoriteten av kvinnor och män anser i sin natur att utgångspunkten är utifrån människan oavsett kön som behöver hjälp och stöd. Ibland mer ibland mindre. Som det är nu har en icke debatt sedan 70-talet då radikalfeminism tog över gjort att allt flutit samman och begreppen behöver redas ut igen. Det kommer i sin tur visa att majoriteten av tjejer kvinnor i Sverige är ”justa” och ”riktiga” i sin inställning för män och kvinnor ska respektera varandra och leva i samförstånd. Hur j… svårt kan det vara när en debatter förbjuds med menings skiljaktligheter i offentliga rummet och gammel media? Allagillarolika fy fan vad hycklande! Det finns väl en anledning till att det heter ”MediaLocket” som inte släpper fram den fria debatten och det finns en anledning till att Genus Nytt växer och växer och behovet av föreläsningar och debatter på arbetsplatser är så stort för folk går och bär på allt men får inte utlopp för det pga pk. Men den är för länge sedan bruten och debatten har bara börjat.

    Ord från fd militant feminist:

    ”Armas Lappalainen i Dagens story. Där skrivs:

    Det är denna feministiska rörelse som är den nya postmoderna epokens mäktiga reaktionära kraft. Den utger sig för att företräda den kvinnoemancipation som liberalerna sedan 1700-talet utvecklat, men i själva verket utgör den spjutspetsen i den patriarkaliska militärstatsreaktion som är vänd mot den liberala renässansen, den som vi kallar modernismen. Den spränger den liberala ordningen med sin häxjakt på män . . .

    Lappalainen menar att feminismen förstörde flowerpowerrörelsen som proklamerade “Make love not war”, inte minst mellan män och kvinnor. Genom att ställa kvinnor mot män splittrades vänstern och därmed möjligheterna att nå en verklig frigörelse.”

  44. Trio Says:

    Pär Ström presenterar sansade och välformulerade argument för jämställdhet. Malin Wollin svarar med plumpa personangrepp, sexistiska påhopp mot män i allmänhet samt barnsligt babbel om snoppar…

  45. Toddan Says:

    Det med feministernas fixering på penisen tycker jag borde undersökas av psykologer. Hela hatet sitter i ett missnöje med sig själva. Som fallet med Joanna Rytel. Hon verkar hata alla svenska män, men kanske beror det på att hon kom till Sverige som barn, och aldrig kände sig på samma nivå som svenskarna.

  46. Ej kvinnoslav Says:

    Hon är ett skämt, kan såna skämt tas på allvar, ärligt ….. ?

  47. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ rgsson

    Ur detta som händer nu, växer den liberala mansrörelsen jämte den kvinnliga som kommer avslöja radikalfeminismen. Dessa två rörelser kommer ena män och kvinnor istället för splittra. Att skapa samförstånd och dialog utifrån både mannen och kvinnan oavsett etnicitet,klass,ålder är en självklarhet för majoriteten av människorna. Istället används rättsvidriga radikalfeminister av makter bakom kulisserna(delar av det sk Patriakatet) som styr det hela och använder radikalfeminism som en bricka utan att radikalfeministerna själva är medvetna om det. Radikalfeministerna är avskydda av alla även dess uppdragsgivare som är högst ansvariga till denna utveckling där vanliga män blir förtryckta och blir fråntagen sin rättssäkerhet och blir felaktigt dömda. Radikalfeministerna är satta på piedestal i propaganda syfte med andra svsikter än deras egna Samhällsfrånvända. Radikalfeministerna är tragiska som inte insett detta. Radikalfeministerna sviker majoriteten av kvinnorna.

    Högst rankade kommentar:
    Good information, thank you.

    The distraction with the sexual misconduct charges has totally worked here in the U.S. The name ”Julian Assange” is now associated with rape, people aren’t even talking about the value of the leaks anymore. People here just think that it’s another celebrity scandal or something. They think he’s someone from Dancing with the Stars now. It’s all ”reality” show fluff over here.

    Kommentar:
    If Anna Ardin asks you to stay over at her place ….. JUST SAY NO !

  48. Skrämma-upp-kvinnor-dagen – 8 Mars – Uppvisning i hyckleri « Aktivarum Says:

    […] som i fallet SD så reagerar Massmedia med personangrepp och härskartekniker. Det värsta de vet är att debattera ett ämne där de utnämnt sig till experter med utomstående […]

  49. Nicklas Says:

    Kul kommentatorsfält ni har grabbar! 3 användare står för 40% av inläggen där de flesta är riktigt sköna foliehattsummeringar av någons åsikter tagna ur konsensus. Jag tycker f öv. att det är riktigt kul att Per Ström inte verkar fattar metaforen gällande punkt ett i Malins krönika.

  50. Lorem Ipsum Says:

    @Nicklas, Det verkar rimligt.

  51. Nicklas Says:

    @Lorem Ipsum

    Berätta mer!

  52. Nicklas Says:

    ”6. För det sjätte: Här kom nu återigen det feministiska påståendet att män är rädda. Jag tror att jag plötsligt har insett varför feminister säger så hela tiden. Det handlar om projicering. Det är de själva som är rädda – livrädda för att män äntligen vågar gå i svaromål mot feministernas sexistiska krav och kränkande tillmälen. Livrädda för att deras korthus – byggt på könrasistisk ideologi och allehanda myter – ska rasa. Vilket det kommer att göra. Och då blir det räfst och rättarting!”

    Måste bara tillägga att detta urklipp är så jävla kul så jag nästan kissade på mig nyss. ”Hon säger att jag är rädd alltså är det hon som är rädd för hon projicerar hennes känslor på mig”. Jag säger inte att Wollin är något högvattenmärke i denna debatt men allvarligt Per, är du på riktigt?

  53. Man* United* Says:

    @ Toddan
    Ovidkommande, men vilken härkomst? Hade inte hon proklamerat mot vita hextrosexuella män?

  54. Man* United* Says:

    @ Trio säger:
    08 mars 2011 kl. 14:23

    Pär Ström presenterar sansade och välformulerade argument för jämställdhet. Malin Wollin svarar med plumpa personangrepp, sexistiska påhopp mot män i allmänhet samt barnsligt babbel om snoppa

    Varför alltid denna besatthet av mäns könsorgan?

  55. Man* United* Says:

    @ Ej kvinnoslav säger:
    08 mars 2011 kl. 14:36

    Hon är ett skämt, kan såna skämt tas på allvar, ärligt ….. ?

    Instämmer. Men likväl har någon publicist godkänt detta i Sveriges största skvaller blaska….Aftonbladet har ju numera tagit bort illustrations tilläggs logotypen feministisk.

  56. Zzzzzz Says:

    Blir det inte lite av ett antiklimax detta med kvinnodagen nu, med tanke på alla kommentarer som fälls runt om på nätet. Effekten av kvinnodagen är; vadå? Uppprörda människor? Kvinnor och män som känner sig alienerade med varandra? Hatet mellan kön exkalerar?

    Vem trodde att en kolumnist på AB skulle argumentera sakligt?

  57. Clabbe Says:

    Malin-Pär 0-6.

  58. Ina Says:

    Bara litet nyfiken – det här räfst och rättartinget som kvinnor skall få smaka på så småningom ….hur har ni tänkt er att utforma de bestraffningarna 😀

  59. Ina Says:

    Men ärligt … blir ni verkligen så himla förbannade över en larvig krönika av MW i AB?

  60. Zzzzzz Says:

    Just ja… Från dagens Metro;

    Metro har sammanställt resultat från vetenskapliga studier och forskare
    som visar att kvinnor är bättre än män på ett flertal vardagliga saker:

    1 Slå i spik. En undersökning från 2009 från Amherstuniversitetet
    i Massachusetts kom fram till att kvinnor är 25 procent bättre än män på
    att träffa en spik med hammare.

    2 Ekonomi. En undersökning gjord av Lovemoney.com visade att män
    i större grad bortser från stigande kreditkortsskulder. Studien visade
    även att en fjärdedel av männen är sena med betalningen av räkningar på fasta kostnader, endast 17 procent av kvinnorna gjorde detsamma.

    3 Minne. De svenska psykologerna Agneta Herlitz och Jenny Rehnmans
    forskning har visat att kvinnor får bättre resultat i verbala, fragmentariska minnesuppgifter, som att minnas objekt och bilder.

    4 Ordförråd. En studie vid Manchester University visar att män, både i allvarliga och sociala konversationer, använder en mer be gränsad vokabulär än kvinnor och ofta använder fler ytliga komplimanger.

    5 Ikeamontering. Petra Hessar, chef för Ikea Tyskland, sa 2008 att
    kvinnor är bättre än män på att sätta ihop deras möbler eftersom ”män aldrig tittar på monteringsanvisningarna”.

    Tack Metro för veckans I-landsproblem. Jämställhet handlar om att fixa Ikea möbler, slå i en spikjävel, sena betalningar, bilder och objekt och ytliga komplimanger.

    Ärligt, vete fan om jag ska skratta eller gråta över människans enfald.

  61. Sebastian Says:

    ”Bara litet nyfiken – det här räfst och rättartinget som kvinnor skall få smaka på så småningom ….hur har ni tänkt er att utforma de bestraffningarna.”

    Jag hoppas på något klassikt, i sann reaktionär anda. Typ ättestupa eller stegling.

  62. Gubbe Says:

    Väldigt fult av Malin Wolin.
    Hon antyder att männen han för liten penis.
    Tänk om en man skulle t ex skriva att kvinnorna har för liten klitoris. Då ni skulle det ta eld!
    Dock är ju hennes ilska ett gott tecken.
    Hur var det det stod tidigare i denna blogg.
    Först nonchalerar dom dej, sedan skrattar dom åt dej, sedan blir dom arga på dej – and then you win.
    Detta skulle antyda att segern närmar sig.

  63. Hanen Says:

    Det är tragikomiskt. Jag skrev ett inlägg på AB där jag nämnde att Malin Wollin tjänar runt 50 000 kr i månaden och att hon är en ytterst privilegierad vit svensk kvinna som har en enorm makt genom att kunna orera fritt i Sveriges största tidning. Det blev såklart borttaget. Två gånger till och med.

    För övrigt skrev jag också följande till Malin:

    Är inte du bara en ytterst privilegierad och bortskämd kvinna som är totalt blind för din egen makt? Ett hormonrubbat och gnälligt fruntimmer som sitter högst uppe på apberget och visar blygdläpparna?

    Det blev också borttaget. Hehehe!

  64. Max Says:

    Ett delsvar på Wollins brydda fråga är förstås att feminism bara är just feminism, och i detta land en mycket ”radikal” och stundom aggressiv sådan. Den tar alltså inte tillvara båda könens intressen och är därför en partisk aktör inom mänskligheten. Men framför allt bakslug och fulspelande. När det gäller Pär Ström måste man väl ändå ge honom rätt i hans förundran över och beklagande av de ständiga omnämnandena att det också fanns kvinnor bland offren i olika sammanhang. En beklaglig rest från den ridderlighetstid som lär ha föregått föregick de nuvarande feministiska försöken till fullständig dominans. Vad han vänder sig emot är förstås den antydan detta ger om att kvinnor skulle vara mer värda än män. Det är de inte, inte om man ser oss alla som individer. Däremot är de det som man ser oss biologiska varelser av två OLIKA kön avsedda att säkra släktets fortbestånd. Men de vill ju dessa den fjärde vågens absurdfeminister inse.

  65. michael Says:

    Deras straff blir att leva i ett jämställt samhälle där man lika självklart talar om kvinnlig förövare i relationsvåld (vilket är lika vanligt) där man lika självklart talar om matriarkala strukturer t.ex skolan där pojkar diskrimineras o.s.v.Där dom inte längre kan sitta självgoda och peka finger och måla världen i svart och vitt ni är onda vi är goda.Ungefär som nazisterna i tyskland som tvingades leva i en demokrati det blir deras straff

  66. Simone Nordqvist Says:

    Om man driver en sån här 1800-tals blogg så får man väl räkna med ”attacker” från nutiden. Hälsningar / 2000-talsmänniska

  67. Lasse Says:

    Man blir full i skratt av alla fjortisfeminister och deras kommentarer 😉

    Fullkomlig lyser av hjärntvätt och indroktinering

  68. Max Says:

    Till Simone! Kan du utveckla lite, är du rar. Vad utmärker en 18- resp 2000-talsblogg och vem avgör vilka bloggar som tillhör vilket sekel?

  69. Toddan Says:

    Hej Toddan. Vi verkar vara 2 om detta namn.

  70. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    Simone Nordqvist säger:
    08 mars 2011 kl. 17:02

    Om man driver en sån här 1800-tals blogg så får man väl räkna med ”attacker” från nutiden. Hälsningar / 2000-talsmänniska

    Vad tror du, ska män attackera tillbaka och falla till föga för rabiata manshatande radikalfeminster som i sin tur är bara är en bricka i ett spel för högre makt syften. Att delar av radikalfeministerna själva vill ha könskrig kommer förhindras genom att VI dvs killar och tjejer,män och kvinnor genom Kärlek och lite indie-pop romantik hittar tillbaka till varandra och sluter upp mot anna ardin och sofia wiléns bottenlösa anklagelser mot julian assange. Bara för att ta ett exempel på hur extremistiska minoriteter och hemliga maktstrukturer kan bemötas och avslöjas. Ett annat exempel är att välkomna dig och hoppas på en utvecklande dialog och samförstånd trots meningsskiljaktligheter. Funkar inte det möts vi i alla fall i en debatt inför publiken som inte kommenterar men läsar Genus Nytt.
    När jag ändå passar på att välkomna dig så måste jag samtidigt fråga hur det kommer sig att du grundar dina antaganden på att GN är en 1800-tals blogg. Och på vad? Bevis? En annan fråga förespråkar du attacker med fysiskt våld? Eller menar du psykologiska attacker? Återigen varmt välkommen till Genus Nytt!

    ”Make love not war”

  71. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ simone

    Som jag förstått delar du kanske wikileaks tankegångar vilket många kvinnor runt om i världen även gör, många är vänster,socialister och miljövänner,men också liberaler. Frågan är om det finns förståelse och intellekt hos dig att det förekommer lögnerskor och kvinnor som anmäler med falskt uppsåt?

    http://fotolasse.se/index.php/samhalle/varfor-hander-inget.htm

  72. manckerstroem Says:

    Att Vollins vokabulär inte håller högre kvalitet än så här, är väl inte så mycket att förvånas över. Dagens officiella skribenter, är inte där dom är för sin kompetens skull, utan för hur villiga dom är att skriva det som chefen säger, även om det som produceras är stolpskott efter stolpskott. Vad värre är, är att Aftonbladet bekräftar att kvalitén inte behöver nå några högre höjder på en av det officiella medias största redaktioner. Detta trots vikande läsarsiffror och en ytterst oviss framtid i kapplöpningen med de nya fria media på nätet, fria från munkavlar, överhet och politiska direktiv. Då hjälper knappast fradgatuggande feministhönor som Vollin, höga som hus, tungt drogade av sin egen förträfflighet. Det statsfemenistiska projektet, känns som ett till bredden fyllt hönshus i fritt fall.

  73. antikythera Says:

    Alltid sagt att den där kärringen borde begravas levande, är så trött på dessa kackliga hönor som inte vet ett skit.

  74. Vi behöver inte någon kvinnodag, vi behöver en jämställdhetsdag « Pinglans Tankar – den ej politiskt korrekta bloggen Says:

    […] https://genusnytt.wordpress.com/2011/03/08/malin-wollin-attackerar-mig-i-aftonbladet/ […]

  75. Hann Says:

    ”3. För det tredje kunde hon väl ansträngt sig att stava mitt namn rätt, om hon vill behandla en debattmotståndare med respekt. Jag omnämner inte henne som Malin Vollin – hon heter ju Malin Wollin.”

    Snacka om härskarteknik! Right back at ya Pär

  76. Sören Says:

    Hanen: Samtidigt låter de signaturen lugn_och_fin spy ut hat och galla och jag vet inte vad. Aftonpravdan kommer jag aldrig mer att köpa.

  77. Simone Nordqvist Says:

    Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) (enade manskapet?): Hej! Har svårt att hitta en röd tråd i det du skriver, men som jag förstår av din text så har du ett stort behov av att sätta in mig i ett fack. Det är ju ett smart och lite simpelt sätt att vinna mark i en debatt. Men i detta sammanhang så är inte mitt politiska ställningstagande särskilt intressant.

    Om du studerar genusordningar ur ett historiskt perspektiv kommer du att finna att dina åsikter inte är särskilt uppdaterade. Om det är någon av oss som förespråkar könskrig så är det ju du och dina manliga gelikar. Ännu tydligare blir det när du anklagar mig för att komma med ”psykologiska attacker”, när jag i själva verket vill debattera kring ojämlika könsskillnader som råder i samhället. Det är helt klart att du är dåligt uppdaterad och har väldigt liten koll på den historiska genusforskningen. Hade du haft koll, hade du aldrig funnits bland dessa manliga ”Indie-pop” vänner som du nu företräder. Läs på, så kanske vi kan närma oss varandra. Make love, not war.

  78. Erik Says:

    Simone:

    Du verkar inte kunna bestämma dig om du skall hänvisa till genusordning eller genusforskning men då bägge motsvarar det retoriska felslutet ”Vädjan till auktoritet” så spelar det ingen roll.

    Vad du säger blir inte sant för att genusforskare HÄVDAR det, de är inga gudar så välkommen när du kan DISKUTERA innehållet, inte bara be om blind lydnad och kalla alla som inte lyder inaktuella.

  79. Simone Nordqvist Says:

    Nej men hjälp vilket ordbajseri. Vad tycker du vi ska gå efter om vi inte ska se till historia och forskning då? I övrigt, no comments.

  80. JD Says:

    @antikythera
    Jävligt korkat sagt!
    Förhoppningsvis är du någon som medvetet försöker misskreditera Pärs blogg!

  81. Sebastian Says:

    @Gubbe

    ”Hur var det det stod tidigare i denna blogg.
    Först nonchalerar dom dej, sedan skrattar dom åt dej, sedan blir dom arga på dej – and then you win.”

    Med den logiken borde feminismen redan ha segrat.

  82. Lars Says:

    Simone Nordqvist,
    vet inte om du råkade försäga dig nu, men du avslöjade feminismens främsta vapen i bekämpningen av män: historiska martyrskapet som offerkofta och härskarteknik. En historia som verka duga gott i en nutid där kvinnorna övertagit mansgrisarnas herravälde.
    Vilken forskning efterfrågar du förresten, med dagens genusvetenskap försedd med med ögonbindlar, vars enda kända grundteori är enögd sjävömkan ?

  83. Simone Nordqvist Says:

    Men…. Det var ju lite det som var grejen. Om du ser med klara ögon på dagens verklighet så finner du FORTFARANDE ett könssegregerat samhälle. Det är ett faktum att män dominerar jobben bland högre tjänstemän och ledande befattningar, medan tjänstemän på lägre nivåer domineras av kvinnor. Om man som dig nu menar, att dagens samhälle är jämställt, hur förklarar man t.ex. ovanstående fakta?

    För övrigt är din sista fråga väldigt dum. Motsägelsefull. Jag kontrar med; vilken forskning/genusvetenskap efterfrågar och vänder dig DU till, om du inte litar på den etablerade och redan befintliga forskningen?

  84. Lasse Says:

    @Simone

    Jämställdhet är när man har samma möjligehter, rättigheter och skyldigheter.

    Att det finns fler män (än kvinnor) som offrat halva sitt liv för att göra karriär, slitit som en hund för att slutligen bli ”top management” har inget med jämställdhet mellan könen att göra.

    Så kallad genusvetenskap är ingen vetenskap det är en ideologi, en teori och idé framtagen av några engelska tokfeminister på 70-talet. Hela genusvetenskapen bygger till stor del på postmodernism och redan där faller hela korthuset.

    Utdrag från ett uppslagsverk:

    ”Men vad postmodernism egentligen innebär är inte klart definierat, utan föremål för ständig debatt”

    Rent flum med andra ord.

  85. Erik Says:

    Simone:

    ”Nej men hjälp vilket ordbajseri. Vad tycker du vi ska gå efter om vi inte ska se till historia och forskning då? I övrigt, no comments.”

    Jag har aldrig sagt vi inte skall gå efter historia och forskning. Poängen är att genusforskning varken ÄR forskning eller historia. Det är Kvinnohistoria vilket på enkel svenska betyder att man kritiserar historia. Womens Studies, liksom Queer studies, liksom Afro Studies (första PK-studierna), etc sysslar inte med forskning överhuvudtaget. De sysslar med lobbyism. Huvudsakligen gruppindelning och skuldutdelning.

    Du förstår för att skapa en hjälte så behövs en skurk och det är vad alla dessa sysslar med sedan de skapades i USA. De sitter och delar ut hjälte och skurkrollen. Och folk som kallar det forskning att säga kvinnor är goda och män är onda och kvinnor har haft det hemskt och värlskrigen var en picnic sysslar inte med historia utan med historierevisionism!

  86. Lars Says:

    Simone Nordqvist,
    ”Grejen” är att om feminister fortsätter att bygga sin framåtsträvan på att
    ”se till historia och forskning” och skuldbeläggande av män i stället för att skaffa nödvändig kompetens lär ni även i fortsättningen få tråna efter dessa åtråvärda maktpositioner som ni påstår att endast maktgalna män eftersträvar. Vad hindrar er från att skaffa er de förutsättningar som krävs för att vi ska slippa alla inkvoterade kvinnor med curlingkvast på positioner som man inte klarar av ? Och som vi sen ska tycka synd om för att det var en kvinna.

  87. Erik Says:

    ”För det andra kan man återigen konstatera (för vilken gång i ordningen?) att feminister har ett märkligt intresse för männens könsorgan. Gång på gång kommer de in på könsorganet när de ska ägna sig åt en debatt om jämställdhet och genusfrågor. Man undrar varför.”

    Penisavund?

    ”För det femte har hon uppenbarligen inte läst vad jag skrivit i samband med min kritik av begreppet ”kvinnor och barn”. Jag har skrivit varför jag är kritisk mot begreppet, men Wollin läste väl inte så långt. Det är enkelt: Om män och kvinnor dör, men det bara nämns att kvinnor dör, så är det ett osynliggörande av mäns lidande. Brukar inte feminister prata ganska mycket om osynliggörande?”

    Det huvudsakliga problemet med begreppet är väl ändå inte att män osynliggörs ( något dom heller inte blir) utan att kvinnor i och med det försätts i en passiviserad, ”ömtålig” roll.

  88. Klas Says:

    Simone:
    Går utmärkt enkelt att förklara varför det inte är ett strukturellt förtryck, eller, snarare, varför det även om det är det som det inte är relevant.

    Det rör inte ens 1% av befolkningen.

    Det är inte höga chefer med miljonlöner som är emot feminismen, det är personer som inte har dessa positioner som finner det djupt orättvist att det faktum att den förra som hade positionen som man vill ha var en man ska göra att man är diskriminerad och utestängd från den platsen.
    För att fylla statistik.

    För övrigt, varför forskningen inte tas på allvar finns det MÅNGA skäl till, däribland för att det finns fina poänger som lärs ut som att man ska misstro manliga verktyg (som är grunden till vetenskap) och det faktum att det inte finns något sätt att falsifiera de sk hypoteser som den sk vetenskapen frambringar.
    En vetenskaplig teori är enbart vetenskaplig om den kan motbevisas.

    Exempelvis, släpper jag ett normalt föremål och det faller uppåt har jag motbevisat gravitationen.
    Hur skulle det gå till att motbevisa feminismen?
    50/50 på varje arbetsplats?
    Inte ens det bevisar något, varför inte?
    För det kan fortfarande finnas andra saker, säg att kvinnor eller män är mer skickliga eller arbetar mer inom ett jobb och ändå får de lika mycket lön, då är DET orättvist, eller?
    Ja, jag är luddig här, poängen är att feminism är politik, INTE vetenskap, därför hanteras det som politik.

  89. Gonzo Says:

    ”Mannen som hatar kvinnor som försöker lyfta kvinnor, Per Ström, blir rosenrasande av formuleringar som ”bland offren fanns kvinnor och barn”. ”

    Tänk om det vore tvärtt om. Om media var fyllda med rubriker och artiklar som löd.
    ”Över 100 döda i jordbävningen, många män och barn bland dom döda”
    ”Tre personer, varav en man, dödad i bilolycka”
    ”fem människor innebrända i natt. En man bland dom döda”
    ”25 döda i terrordåd, 5 män finns bland dom döda”

    Skulle feministerna tiga om detta??

  90. Erik Says:

    @ gonzo:

    ”Tänk om det vore tvärtt om. Om media var fyllda med rubriker och artiklar som löd.
    ”Över 100 döda i jordbävningen, många män och barn bland dom döda”
    ”Tre personer, varav en man, dödad i bilolycka”
    ”fem människor innebrända i natt. En man bland dom döda”
    ”25 döda i terrordåd, 5 män finns bland dom döda”

    Vad menar du?

  91. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    Simone Nordqvist säger:
    08 mars 2011 kl. 19:36

    Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) (enade manskapet?):

    Ja,precis. Hur kände du till det. Känner du någon som är med? Det är nämligen så att vi ur Genus Nytts manliga motstånds fraktion mot radikalfeminism träffas en gång i veckan i ett utrangerat gammalt lastfartyg i Värtahamnen och tränar MMA och Spetznaz teknik. Samtidigt som vi citerar Strindberg. Vår militanta antifeministiska ledare heter Paolo Roberto. Kännetecknet är våra rosa pannband med texten ”En stolt data nörd vägrar leva i ett matriakat”. Inga brudar är tillåtna att närvara. Strictly Forbidden!

    ”Hej! Har svårt att hitta en röd tråd i det du skriver, men som jag förstår av din text så har du ett stort behov av att sätta in mig i ett fack.”

    Din personliga upplevelse får du hålla för dig själv! Jag försökte endast ta reda på om du hatar män. Att du inte hittar någon tråd beror på det inte finns någon tråd. Det jag tänkte jag kolla var om man kunde hitta någon gemensam nämnare att diskutera utifrån.

    ”Det är ju ett smart och lite simpelt sätt att vinna mark i en debatt. ”
    Hur vinner man mark i en debatt? Är det en tävling? Jag bekämpar könskrig dvs jag deltar inte i dom men jag avslöjar ”strukturer” som förtrycker (män)niskor och mekanismerna bakom som skapar just dessa.

    Om du studerar genusordningar ur ett historiskt perspektiv kommer du att finna att dina åsikter inte är särskilt uppdaterade.

    Hur menar du? Det är allmänt känt att majoriteten av kvinnorna under ”make love not war” och flowerpower tidsepoken sympatiserade med den mer moderata delen av kvinnorörelsen med förebilder som Erin Pizzey och Doris Lessing representerade. Sedan kom radikalfeministerna i minoritet och tog över dvs förstörde. Det är det enda jag behöver veta. Jag dissar genus studier som inte är baserad på empirisk forskning och inte förnekar ideologi och evidens psykologi.

    ”Om det är någon av oss som förespråkar könskrig så är det ju du och dina manliga gelikar. ”

    Jag som verkligen försökte vara ödmjuk ihopp om att inleda en dialog. Nu får du förklara dig!

    ”Ännu tydligare blir det när du anklagar mig för att komma med ”psykologiska attacker”, när jag i själva verket vill debattera kring ojämlika könsskillnader som råder i samhället. ”

    What? Du skrev”Om man driver en sån här 1800-tals blogg så får man väl räkna med ”attacker” från nutiden. Hälsningar / 2000-talsmänniska”

    Jag skrev:”När jag ändå passar på att välkomna dig så måste jag samtidigt fråga hur det kommer sig att du grundar dina antaganden på att GN är en 1800-tals blogg. Och på vad? Bevis? En annan fråga förespråkar du attacker med fysiskt våld? Eller menar du psykologiska attacker? ”

    Jag frågade. Hur svårt kan det vara svara Ja eller nej!

    Jag skrev att jag ville ta reda på om du hatade män. Du får det att låta som att driver man en 1800tals blogg så får man ”väl” räkna med attacker från nutiden. Du låter som det är berättigade attacker utifrån ett ställningsstagande om bloggen som du redan fattat. Återigen knyter jag an detta om du hatar män? För annars skulle vi lätt kunna ”när jag i själva verket vill debattera kring ojämlika könsskillnader som råder i samhället. ” Återigen har du något belägg,bevis,fakta på att Genus Nytt är någon 1800-tals blogg?

    ”Det är helt klart att du är dåligt uppdaterad och har väldigt liten koll på den historiska genusforskningen.”

    Vad bra en gemensam nämnare. Ja, jag är dålig uppdaterad på genusforskningen för jag tar avstånd från den. Vill inte ha den. Kommer aldrig befatta mig med den. Eller rättare sagt det är ju ingen forskning. Forskning baseras på annat än politisk styrd ideologi.

    ”Hade du haft koll, hade du aldrig funnits bland dessa manliga ”Indie-pop” vänner som du nu företräder.

    Jag har inte koll för jag vill inte ha koll på asketisk genusforskning. Det sa,jag ju. Indie-pop kanske är inte är direkt inne. Men jag tog det som ett exempel på bra musik. Fd indie-popare och dess vänner skulle mycket väl kunna vara moderat,liberal eller vad f.. som helst dvs allt annat än manliga våp till feminister. Snacka om vem som placerar vem i fack.

    Läs på, så kanske vi kan närma oss varandra. Make love, not war.
    Fel! Jag behöver inte läsa på rättsvidrig genusforskning för vilja eller ha intentionen att närma mig en meningsmotståndare för att diskutera. Bara denne meningsmotståndare inte är manshatare,det räcker.

    No lie can live forever.How long,not long. We shall overcome-Martin Luther King

  92. Erik Says:

    @ gonzo (missade pastea poängen)

    ”Skulle feministerna tiga om detta??”

    Vad menar du?

  93. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

  94. Gonzo Says:

    Erik

    Jag menade: Tror ni att feministerna skulle tiga om media osynliggör kvinnliga offer och ständigt lyfter fram manliga offer.
    I dag kan man i princip varje dag läsa nyheter om olyckor och katastrofer där media är ”tvungen” att påpeka att det finns kvinnliga offer, även om det är fler män som drabbats.

  95. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    ”Men i detta sammanhang så är inte mitt politiska ställningstagande särskilt intressant. ”

    Jo, det är det visst det. Det viktigaste av allt är att ta reda på varför tjejer, kvinnor, radikalfeminister, feminister i Sverige är så speciella till skillnad från feminister,socialister, liberaler och miljövänner i te x Spanien,England och Australien som protesterar mot anna ardin och sofia wiléns anklagelser mot julian assange. Jag får inte logiken att gå ihop. Skulle italienska brudar vara mindre bittra än svenska feminister,scoialister som stödjer WikiLeaks?

  96. Erik Says:

    @ gonzo

    Skulle feministerna tiga?

  97. Erik Says:

    Simone:

    ”Men…. Det var ju lite det som var grejen. Om du ser med klara ögon på dagens verklighet så finner du FORTFARANDE ett könssegregerat samhälle.”

    Javisst, precis som biologin är könssegregerad och män genetiskt har sorterats dubbelt så hårt som kvinnor i tusentals år (bevisat faktum, se mitokondrieforskningen). Kvinnor kräver mer av män för att de skall få skaffa barn än män kräver av kvinnor och därför så blir det för kvinnor en fungerande taktik att vara medelmåttiga medan det för män inte blir det.

    Män måste sålunda utmärka sig för att finnas i andra könets blickfång. Antingen uppåt genom att grunda Microsoft och Google, Till sidan genom att grunda Rockband som Iron Maiden till andra sidan genom att göra en massa mål i Fotboll eller neråt genom att grunda gäng som Crips och Bloods som rånar folk. Alla dessa saker gör män mer än kvinnor

    I hela världen!

    ”Det är ett faktum att män dominerar jobben bland högre tjänstemän och ledande befattningar, medan tjänstemän på lägre nivåer domineras av kvinnor.”

    Nu är du ett offer för The Apex Fallacy http://aktivarum.wordpress.com/2011/03/05/handlar-internationella-kvinnodagen-om-kvinnor/ Det är också ett faktum att män dominerar bland uteliggare, självmord, missbruk och fängelsedömda samt lever kortare tid än kvinnor.
    Det är även ett faktum att nästan alla de högavlönade männen har fruar och flickvänner som drar nytta av sin mans höga position och som vid eventuell skilsmässa… tja se exemplet Elin ”Woods” för svar.

    ”Om man som dig nu menar, att dagens samhälle är jämställt, hur förklarar man t.ex. ovanstående fakta?”

    Jämställdhet betyder att män och kvinnor har samma rättigheter. När män och kvinnor har samma rättigheter så väljer de inte samma saker (se Susan Pinker, Sexual paradox). Den dag vi är jämställda enligt ”siffrorna” så har könen alltså inte alls samma rättigheter utan har tvingast av staten och myndigheter – in i de av överheten och eliten önskade kvotgrupperna.

    Det kallas söndra och härska!

    ”Jag kontrar med; vilken forskning/genusvetenskap efterfrågar och vänder dig DU till, om du inte litar på den etablerade och redan befintliga forskningen?”

    Det finns bra forskning och det finns dålig forskning. Resultat kan sålunda bara bedömas från innehåll och premisser som empiri. Det är helt irrelevant VEM resultaten kommer från. Etablerad eller oetablerad, spelar ingen roll. Se WikiLeaks! De struntar helt i vem som sänder information. Det är innehållet som avgör äktheten. Elitens rätt att bestämma vad som är ”seriös” information dog med WikiLeaks

  98. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ Gonzo säger:
    08 mars 2011 kl. 21:54

    Erik

    Jag menade: Tror ni att feministerna skulle tiga om media osynliggör kvinnliga offer och ständigt lyfter fram manliga offer.
    I dag kan man i princip varje dag läsa nyheter om olyckor och katastrofer där media är ”tvungen” att påpeka att det finns kvinnliga offer, även om det är fler män som drabbats.

    Julian Assange anar inte vilket köttberg av substans till material han hamnat i. Det du nämner ovan, Gonzo, har helt klart relevans när vi kan härleda gammel media som eldat på te x Sossarnas kampanj om Operaton kvinnofrid på 90-talet i Tunnelbanan och fullständigt pumpat ut propaganda. Å andra sidan ”MediaLocket” som fyller den funktionen att inte vilja släppa fram ”manliga offer”. Gas respektive broms.

    @ Erik med svart text;-)

    Om jag ska leka feminist ett tag, så ställer jag frågan till dig varför
    inte män och kvinnor kan uppnå samma rättigheter.

    ”Den dag vi är jämställda enligt ”siffrorna” så har könen alltså inte alls samma rättigheter utan har tvingast av staten och myndigheter – in i de av överheten och eliten önskade kvotgrupperna.”

    Kunde inte se logiken mellan siffrorna och verkligheten samt överheten.
    Skulle överheten aka staten agera preferenspunkt?

  99. Hanen Says:

    @ Sören

    Ibland undrar jag om inte lugn_och_fin jobbar på Aftonbladet. För ingen annan kan gå till lika hatiska personangrepp utan att bli censurerad.

    Och så tycks hon ha all tid i världen för att spamma sönder varenda debatt med hundratals inlägg. Det är ytterst märkligt. Ja, anmärkningsvärt.

  100. Ritsurei Says:

    Malin Wollin är ju fotbollsho..fru och vem kan ta henne på allvar? Jag förstår verkligen inte hur hennes man kan attraheras av henne och hon är verkligen inte bildfager. Hennes bloggande är inget annat än en guldgruva för hennes framtida psykolog om hon redan inte är en frekventerande kund hos en sådan.

    Var snäll mot henne Per, hon får ju inget jobb någon annanstans än på AB för där har man som regel att anställa folk med avvikande psykiatriska diagnoser.

  101. Erik Says:

    Manhood United:

    ”Om jag ska leka feminist ett tag, så ställer jag frågan till dig varför
    inte män och kvinnor kan uppnå samma rättigheter.”

    Isåfall har du missförstått något. Det var samma rättigheter (samma behandling) JAG förespråkade. Det var lika resultat jag förkastade.

    ”Kunde inte se logiken mellan siffrorna och verkligheten samt överheten.
    Skulle överheten aka staten agera preferenspunkt?”

    Om män och kvinnor är lika fria att välja vad de vill så väljer de också vad de vill – och män och kvinnor vill inte samma saker.

  102. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    ”Den dag vi är jämställda enligt ”siffrorna” så har könen alltså inte alls samma rättigheter utan har tvingast av staten och myndigheter – in i de av överheten och eliten önskade kvotgrupperna.

    Det kallas söndra och härska!”

    Så du menar, eftersom män och kvinnor inte vill samma saker pga män och kvinnor väljer olika som i sin tur baseras på empirisk forskning,biologi och evidens psykologi. Så tvingar elaka Tant statsfeminism de stackars liven att bli jämställda enligt te x styrmedel 50/50. Har Sverige någonsin i sin nutidshistoria varit så nära en kommunistisk sovjetstat som nu?

  103. Erik Says:

    Manhood United:

    ”Så du menar, eftersom män och kvinnor inte vill samma saker pga män och kvinnor väljer olika som i sin tur baseras på empirisk forskning,biologi och evidens psykologi. Så tvingar elaka Tant statsfeminism de stackars liven att bli jämställda enligt te x styrmedel 50/50.”

    Javisst, skulle vi vara 50-50 är det i sig bevis på statligt förtryck. Det är en siffra som aldrig kan uppkomma naturligt – helt omöjligt! I utlandet så kommer man nära 50% kvinnor genom att folk är så fattiga att kvinnor jobbar med saker som inte alls intresserar dem mest. Thats the only way!

    Sålunda är den feministiska lösningen att göra Sverige till ett U-land med fattiga människor där kvinnor tvingas jobba i ”högre” avlönade (som då har lägre lön än undersköterskor har idag) industrityrken.

    Ju fattigare kvinnor desto bättre för feminsterna, lättare att kontrollera då och kontroll är ju vad modern feminism alltid gått ut på.

    ”No women should be authorized to stay at home and raise her children,” said feminist founder Simone de Beauvoir. ”Women should not have that choice, because if there is such a choice, too many women will make that one”

    ”Har Sverige någonsin i sin nutidshistoria varit så nära en kommunistisk sovjetstat som nu?”

    Det är lätt att prata om Sovjet men faktum är att i Sovjet vann Stalin och nationalisterna vilket stängd landet medan Sverige mer liknar Trotsky-idealen där man inte bara är byråkratiska utan byråkratin i sig har globala ideal och mål. Internationalen förespråkade Internationalsocialism.

  104. Erik Says:

    Säga vad man vill.
    Men när det gäller exponering och intresse för könsorgan så är det nog det kvinnliga som förekommer oftast :))))

  105. Erik Says:

    Erik (svart text):

    Knappast, det kvinnliga förekommer mest på bild men det är oftare någon säger/skriver att folk skall visa stake än det är att de pratar om folks mus.

  106. Maria Says:

    Jag tycker inte att det är något större fel på Malin Wollins utseende men hennes klädsmak däremot… burr! Varför sätta på sig kläder som gör att man ser tjockare och äldre ut än man är? Uppenbarligen är hon attraktiv för sin kille ändå eftersom det har blivit tre barn gjorda, vilket inte är dåligt. Jag tycker dock att det är ointressant och för privat att skriva om sin karl och sina barn ständigt och jämt, så jag hoppar alltid över hennes skriverier.

  107. Så uppmärksammades den 8 mars | rutansruta Says:

    […] så rapporteras det från “könsmaktsordningens peniselitistiska verklighet” och “bland tupparna i hönsgården där de sprätter och försöker se malliga ut trots att de inte har mer penis än vilken pulla som helst“. […]

  108. Detta angående feminism « mycketyck Says:

    […] Hittade ett inlägg som är mycket intressant. Många kommenterade och en annan bloggare hade synpunkter på denna bloggares kvinnosyn. Malin Wollin som är en känd bloggare som ni hittar i aftonbladet är den som attackerade. https://genusnytt.wordpress.com/2011/03/08/malin-wollin-attackerar-mig-i-aftonbladet/ […]

  109. Erik Says:

    @ mattias

    ”Apropå punkt nummer 5; det är ju rent självbedrägeri det där att ”män inte är intresserade och delaktiga i jämställdhetsdebatten”. För precis som Malin själv bevisar så när män HAR en åsikt i frågan, och kanske t o m ett inlägg, så lyssnar man inte på det. Det är snarare så att ”män inte släpps in i jämställdhetsdebatten”.

    Det handlar ju bara om att du uppfattar att du inte släpps in när den du diskuterar med vägrar tillskriva dina åsikter eller argument något jämställdhetsvärde. Men du tycker att du tänker jämställt eftersom flocken på genusnytt tänker som du och gärna påvisar de orättvisor du känner dig utsatt för då obalansen i PRIVILEGIEfördelningen börjar jämnas ut. Du tror du vill ha ett helt jämställt samhälle, bara det inte sker på bekostnad av dina mansrollsfördelar och privilegier.

  110. Manhood United(barn till radikalfeminist som gör tok revolt;-) Says:

    @ Erik

    Ju fattigare kvinnor desto bättre för feminsterna, lättare att kontrollera då och kontroll är ju vad modern feminism alltid gått ut på.

    Kontroll Samhälle och feminism? Just ett snyggt par.

    Vad vill då feminismen visa med att döma oskyldiga män och ge sig efter Assange? Statuera exempel i propaganda syfte samtidigt som de säger sig förespråka neofascism. Det handlar om Makt som vanligt. Markera att männen ska inordna sig som slavar i denna pyramid med avskräckande syfte och kontroll. Söndra och härska.

    Var kommer begreppet 50/50 ifrån? Utvecklat ur marxismen?

    Vad känner du till om Frankfurtskolan? Anser du feminismen härstamma därifrån? Hur kommer det sig att feminismen lyckats spela på människors fundamentala drifter så väl? Har feminismen studerat Freud?

    Har du läst susanna popova elitfeministerna? Det är de som är roten till det onda som vi ser idag. Det är fler än Eva Lundgren, Irene von Wachenfeldt,Gudrun Schyman, Eva-Britt Dahlström,Margareta Winberg, Gunilla Ekberg och Monica-Dahlström Lannes.

  111. Mattias Says:

    Erik,

    för att summera så kallar du mig naiv, egoistisk och obildad. Tackar.

    Därmed är det ju rätt roligt att jag till skillnad från dig inser att jag ingår i en minoritetsgrupp med udda åsikter som skiljer sig från både norm och median. Jag gör det dock medvetet för att jag vill motverka er halva av pendeln och uppnå någon form av balans i mitten.

  112. antikythera Says:

    JD
    Och vem faan är du, jag säger väl vad fan jag vill. Duger det inte så kniper du

  113. Här EXCELLERAR feministisk dubbelmoral « GenusNytt Says:

    […] feministiska värderingar (som jag bland annat bloggat om här tidigare – hon har bland annat angripit mig och GenusNytt). Wollin säger om […]

  114. JD Says:

    * antikythera vid 11 mars 2011 kl. 5:43

    JD
    Och vem faan är du, jag säger väl vad fan jag vill. Duger det inte så kniper du
    *

    Vad syftar du på?

  115. JD Says:

    VEM HAR KAPAT MINA INITIALER?
    Admin. kan du se?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: