Ledarskribent angriper manlighet och vit hudfärg

by

Ur Expressens ledarblogg:

Det är tillåtet att vräka ur sig vad som helst om gruppen män, utan att någon reagerar (nåja, vi är några få som gör det). Nu har Expressens ledarskribent Ann-Charlotte Marteus gått till angrepp mot manligheten på Expressens ledarblogg.

Hon tar avstamp i det faktum att Håkan Juholt har petat Maryam Yazdanfar som ordförande i civilutskottet och bostadspolitisk talesperson för socialdemokraterna. Till att börja med skriver Marteus om petningen:

”Det är en grundbult inom feministiskt tänkande att reproduktionen – det faktum att ett av könen bär på och föder barn – inte ska hållas emot kvinnor. Därför är det olagligt att fråga anställda kvinnor om de tänker skaffa barn och att sparka föräldralediga.”

Men Maryam Yazdanfar har inte fått sparken. Hon har sitt jobb som riksdagsledamot kvar! Det är för övrigt ett jobb som man inte kan få sparken från. Ska en kvinna ha immunitet mot att få förändrade arbetsuppgifter?

Sedan kommer generalangreppet mot manlighet och vit hudfärg:

”Dessutom undrar man om Juholts sparkande av en ung kvinna av utomnordisk härkomst är ett tecken på AVG, akut vit gubbighet. Samma gubbighet som fick partiledaren att dra förmoderna vitsar om snaps och groggande under sitt installationstal.”

Hon skriver ”akut vit gubbighet”. Vad menar hon? Är det fel att vara av manligt kön generellt sett? Eller är det bara om man är av manlig kön och ligger inom ett visst åldersintervall som man är förkastlig? Varför, i så fall? Och med vilken rätt utfärdar Ann-Charlotte Marteus denna dom? Vad är det för övrigt som säger att färgade kvinnor är mer värda än vita män? Kom med argument, Ann-Charlotte! Understöd din tes!

Sedan har vi det här med hudfärg. Själv tycker jag illa om rasism – jag tycker alla raser och hudfärger är lika mycket värda. Men Ann-Charlotte Marteus har tydligen problem med den vita rasen. Vad är det för fel på vita personer, Ann-Charlotte? Kan du specificera på vilket sätt de är underlägsna och olämpliga för politiska uppdrag?

Dessutom måste jag kommentera att Marteus skriver ”sparkande av en ung kvinna av utomnordisk härkomst”. Är det något särskilt anmärkningsvärt med att sparka (vilket i och för sig inte skett denna gång) en person som är ung + kvinna + utomnordisk? Ska den gruppen ha evig anställning? Är det ett nytt frälse, infört av den feministiska rörelsen?

Sedan går Ann-Charlotte Marteus till angrepp mot nästa vita medelålders man, närmare bestämt socialdemokraternas nya ekonomisk-politiska talesman. Här kommer attacken:

”Det lilla man har hört och läst av Tommy Waidelich tyder inte på att Juholt har perfekt rekryteringsgehör. Att han gör sig av med Maryam Yazdanfar av geniala skäl är därför inget man köper i första taget. Och om näste civilpolitiske talesperson och/eller näste socialdemokratiske gruppledare i riksdagen uppenbarar sig vid horisonten, bärandes slips och grånat kalhygge på skulten, då kommer M att börja framstå som F! i jämförelse med S.”

Vad är det för fel på slips? Är det ett alltför manligt plagg? I så fall, vad är det för fel på att bära ett manligt plagg om man är man? En del kvinnliga politiker bär ju kjol. Kommer du att attackera kjol som plagg för politiker också? Och vad menar du med ”grånat kalhygge på skulten”? Är det lyteskomik du har börjat med? Är det inte feminister som brukar säga att kvinnor bedöms efter sitt utseende men inte män? Jag tror aldrig jag sett någon manlig ledarskribent attckera en kvinnlig politiker med antydningar om att hon skulle vara ful. Men motsatsen är tydligen helt i sin ordning.

Läs Marteus blogginlägg här. Tack för tipset, Erik!

Uppdatering: Här erkänner Ann-Charlotte Marteus att hon blev inkvoterad till sitt nuvarande toppjobb på Expressen. Tack för tipset, Kristin!

För övrigt är Ann-Charlotte Martues den ledarskribent som på Expressens ledarsida kallade mig ”lat” (se bilden nedan) och skrev den underliga formuleringen (riktat till mig) ”Ta en kopp jämställt kaffe men koppfan får du diska själv”. Det var i samband med att min bok ”Mansförtryck och kvinnovälde” kom ut. Du kan läsa det angreppet på mig här om du orkar.

.

49 svar to “Ledarskribent angriper manlighet och vit hudfärg”

  1. Toddan Says:

    Med en sådan manshatare på redaktionen förstår jag att dom har jämställdshetsbråk på Expressen.

  2. Whirre Says:

    Bara för att förtydliga mig – hade jag vetat att det skulle komma män som Ström och Billing när jag var liten så hade jag haft affischer med dem i stället för stålmannen på väggen.

    Nu i 2011 då man blivit 43 så har jag inte längre kvar planschen av min hjälte. Han var en omtänksam och snäll kille som alltid kämpade för dom svaga och utsatta, utan att blanda in kön eller genus. Han var en stor och välbyggd man som i ett nafs kunde tillfredställa alla kvinnors drömmar.

    2011.

    Tur att han inte finns här i Sverige idag.

    Han hade rostat sönder direkt när feministerna ställt sig och pissat på hans ideal, förmågor och manlighet. Som de säger -”Det är inte jämställt!!”

    Om jag rotar låångt ned i en gammal bananlåda hittar jag kanske ett nummer av Superkvinnan, nån som kommer ihåg henne..?

    ”This is the greatest thing that happend to me!”
    Visst blir man curlad så blir man…

    Skapa debatt med att få in skällsordet ”Kärring” i kvällspressen – dom har kallat oss för ”Gubbar” & ”Gubbslem” utan replissarier åt h_vete för länge nu, så räta på ryggarna och sätt ‘kärringarna’ på pottkanten då de ALDRIG kan försvara sig med alla dräpande Gubbskriverier i garderoben.

    / Whirre

  3. Matte Says:

    Det är för mycket kärringar som skriver ledare/krönikor. Smaka på den🙂

  4. Torstensson Says:

    Ännu än etnisk svensk kvinna som pratar om ”vita män”.

    Är det någon som kan upplysa Ann-Charlotte Marteus om att hon är vit och medelklass? Du är inte en fattig invandrarkvinna som lidit Ann-Charlotte. Du är uppfödd på svenks husmanskost och har ett bra liv. Du har säkert själv varit på en del snapps-tillställningar och fnissat förnöjt åt ramsorna.

    När hon kallar Pär för lat så är det ju bara att titta på hennes egna kroppshydda. En rundlagd (minst sagt) arg kvinna som säkert skyller patriarkatet för att hon själv valde att plugga till undersköterska och för att ingen karl stöter på henne. Ur det tror jag mycket hat mot vita etniska män kommer. Hon är bortvald helt enkelt.

    Hon har en retorik som får en att tänka på om dom borde införa intelligenstester för att få jobba på Expressen. Det är ju ett kokande manshat som hon uppvisar. En mycket obehaglig aggrsivitet som skadar män otroligt mycket.

    Jag tycker detta ”påhopp” var motiverat. I övrigt håller jag med om att det här med utseende är något som måste få ett slut. Men ständigt beskrivs män som lata, vita och medelålders och gubbiga och med små snoppar etc. Är det kanske dags att börja bedöma dessa manshatare med samma reotrik?

  5. Clay Says:

    Fet, ful, motbjudande elak korkad kärringjävel…

  6. Torstensson Says:

    Om vi nu ska börja bedöma utseenden som dessa feministiska vita västerländska tjejerna gör så kan jag börja med att säga att jag inte tycker att att Ann Charlotte är attraktiv utseendemässigt. Hon pratar om begynnande flinter och slipsar. Jag tycker hon är tjock och verhar obegåvad.

    Unni Drougge är en kvinna som pratade om fula män med urin läckage. Hur gammal är Unni själv? Ser ju ut som en uppstramad stofil.

    Sen har vi Wollin. Inte heller attraktiv. Osymmetriskt ansikte.

    Gudrun Schyman , en kvinna som jag inte heller tycker ser bra ut.

    Liza Marklund- Skeva framtänder och för blond.

    Tina Rosenberg- En kvinna med manlig haka och som klär sig fult.

    listan kan göras lång. Jag är så förbannad på dessa beskrivningar av vita etniska män som faktiskt utgör en betydande del för Sveriges välfärd genom sin villighet att ta risker och skapa företag.

    Låt gärna detta stå kvar Pär. Som ett dumt men talande exempel på hur absurt det här är. Feministerna pratar ju STÄNDIGT om männen utseende och klädval.

  7. michael Says:

    Hellre gröt i huvudet än ingenting vilket verkar vara fallet med henne.Bra att hon så avslöjande visar att feminism inte har något med jämställdhet att göra.Utan att den uteslutande handlar endast om kvinnors rätt alltså könsrasism

  8. Leif Says:

    Såvitt jag kan förstå är Ann-Charlotte Marteus 49 år. Hon kvalificerar sig alltså med råge för epitet ”medelålders”. Dessutom är hon ”vit”. Och vad blir slutligen tillmälet som motsvarar männens ”gubbe” när hon redan fyllt 49? Just det! Precis. Det börjar på k.
    Ann-Charlotte Marteus kommer om hon får ha hälsan liksom alla andra, såväl kvinnor som män, att få finna sig i att så småningom hamna på den s k ”dösidan”, ja är hon inte rentav redan där? Jag tycker inte någon, inte ens Ann-Charlotte Marteus, kan lastas för det. Det är inget man kan påverka. Ett ”grånat kalhygge” har faktiskt sina kvinnliga motsvarigheter i kroppsligt förfall. Eller är Marteus fortfarande en ljuv tonåring i sin fysiska apparation?

  9. Jack Says:

    Torstensson,

    Att kommentera invasionstruppernas utseende ska vi inte vara rädda för. Vi definierar vad det innebär att vara kvinna.

    Säg nej till feminisaurus rex och tyrannosaurus regina. Säg nej till Hen-dynastin. Säg istället ja till förändring, en svensk framtid där det finns hopp, en med fria män och kvinnor, med fria pojkar och flickor.

  10. Kristin Says:

    Ann-Charlotte Marteus: ”Jag blev inkvoterad på Expressen. Könskvoterad. Och det känns bara bra, tack.”

    http://www.expressen.se/ledare/1.1694007/ann-charlotte-marteus-dum-debatt-om-konskvotering

  11. Erik Norén Says:

    Motsvaras inte ”gubbe” av ”gumma” ?

  12. Leif Says:

    @Erik Norén
    Du har rätt så tillvida att det en gång varit så. Varken ordet ”gubbe” eller ordet ”gumma” hade förr en negativ klang. Det var helt enkelt gamla människor av respektive kön.
    Numera är ordet ”gubbe” ett skällsord. Ofta förstärks det också med tillägg, t ex ”gubbjävel”. Ordet gumma har inte haft den utvecklingen. Ska man hitta en kvinnlig motvarighet till ”gubbe” och ”gubbjävel” måste det bli ”kärring” och ”kärringjävel”.

  13. Torstensson Says:

    Leif

    Ja, men visst är det märkligt ändå att medelålders kvinnliga ouppfostrade feminister ständigt hånar mäns utseende. Hur ser de själva ut? Varför detta hat mot gubbars utseende? Svenska kvinnor har tex inte alls något att hämta mot många utländska kvinnor. Fattar inte detta enorma självförtroende till att klanka ner på svenska män när svenksa kvinnor också är ganska överviktiga och slappa. Svenska män i viss ålder får mage, ja? Det får kvinnor också. Bilringar är inget som drabbar enbart män utan snarare kvinnor mer. Men det är sällan eller aldrig som manliga krönikörer uttalar samma förakt mot kroppsligt utseende som kvinnliga feministiska krönikörer ofta gör. Att dom som i Linda Skugges fall försöker förekomma mothugg genom att hon själv påtalar hur illa hon ser gör det i mina ögon inte legitimt till att sen börja prata illa om mäns utseende.

    Av den anledningen kan jag säga att jag börjar se ett samband mellan kvinnor med komplex och deras inriktning på mäns utseenden. Antagligen är dom djupt olyckliga över sin egen sitation.

    Svenska män är otroligt snygga och vältränade och bör sträcka på sig. Svenska yngre killar är ju otroligt vältränade om man ska jämföra med männen i medelhavsländerna. En kurdisk kvinna som jag samtalade med berättade för mig att när hon kom till Sverige så såg hon att etniska svenska killar ofta klär sig snyggt och är väldigt muskolösa och vältränade jämfört med kurdiska killar.

    Faktum är att vi ses som exotiska. Något jag har sett på mycket nära håll är att kvinnor utomlands kan sitta och prata om hur kalla nordbor är och att vi saknar kultur. Men ändå så är vi svenksa män intressanta i samma kvinnas ögon. Vi är helt enkelt väldigt attraktiva i många utländska kvinnors ögon och jag vill förmedla det till er svenksa män som ständigt för höra hur jävla dåliga ni är när ni lyssnar till svensk media.

    I mitt eget fall så satt jag ofta på kaffer med min nuvarandra kvinna och fick höra hur kalla vi nordbor är etc etc. Som om hon hade ett behov av att prata ut om saken. Men vem var det som fick henne? Vem var det hon skickades massvis med SMS till om kvällarna. Jo det var jag. Hon valde mig framför alla italienska killar.

    Svenksa män. Sträck på er. Ni är snygga och skitbra helt enkelt. Jag vet det.

  14. Jakob Says:

    Kroniskt arg vit feminist som skriver akut arga krönikor i Expressen.

    Mycket nydanande. Gäsp.

  15. Gonzo Says:

    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article12822166.ab

    ”Justin Bieber får flickorna att svimma och deras mammor att strippa.”

    Hur skulle det se ut om vuxna karlar strippade och slängde underkläder till 16-17 åriga kvinliga artister?
    Hur friskt skulle det betraktas?

  16. Gonzo Says:

    Dom flickor som svimmar bör väll vara i åldrarna 10-18 år?
    Deras mammor borde vara i åldrarna 30-45 år?

  17. Jack Says:

    Gonzo,

    Kan intyga från när jag själv var i sport med invägning så stod det ibland damer som ville titta på när pojkarna/unga männen vägde in i kallingarna och de sa det rakt ut att det var det de vill göra. Heller var det inte ordnat med något särskilt skydd.

  18. Kenneth Says:

    Kvällspressens arga kvinnliga feministkrönikörer, unga som medelsålders, känns allt mer mossiga med sitt hätska och ointelligenta manshat. Att de bara orkar.

  19. Erik Norén Says:

    @ Leif

    Det jag menar är att ”kärring” har ett bit ilska i sig (ex man säger för sig själv ”jäkla kärring” ). Men visst ”gumma” har inte samma klang som ”gubbe”. dock ska det väl vara nåt som är en term för ”gammal” och med ”tonläget” ange att det är inte bara de gamla som menas och att alla som menas är dåliga?

    ”alla dessa gummor som kommer till mässorna och ställer krav”

  20. Jack Says:

    packor

  21. Per Says:

    Borde inte mansrörelsen börja attackera AVK inom skola, vård, omsorg och socialtjänst? Jag har ingen större lust att finansiera de här verksamheterna när det bara är en massa vita kärringar där..

  22. Erik Says:

    Per

    ”Borde inte mansrörelsen börja attackera AVK inom skola, vård, omsorg och socialtjänst? Jag har ingen större lust att finansiera de här verksamheterna när det bara är en massa vita kärringar där..”

    Nej nej nej nej och nej…. vi skall inte börja fåna oss som dem, kom ihåg att en stor del av orsaken deras fånerier (där ingår rasismen) accepteras är mäns biologiska tendens att vilja erövra och skydda kvinnor. Män som säger samma sak gynnas inte av någon sådan biologisk mekanism och kan sålunda aldrig vinna den fighten.

    Däremot så bör mansrörelsen attackera ARF (Akut Rabiat Feminism) i media, skola, sjukvård och socialtjänst.

  23. Leif Says:

    Det bör också noteras att både Juholt och Waidelich är yngre än Ann-Charlotte Marteus.
    Jag tycker det känns mossigt att Expressen håller sig med en gammal tant som ledarskribent. Kan man inte hitta något yngre och fräschare? Marteus är ju uppenbarligen väldigt trött. Hon orkar enligt egen utsago inte ens läsa böcker hon är kritisk till. Hon tycker t o m det är krävande att läsa ett debattinlägg.

  24. Info Says:

    DET DÄR MED

    avsky för vit (svensk) hudfärg har väl alltid varit en huvudorsak till Marteus enastående viktighet (med åtföljande hög lön) och uppskattning i Sverige.

    Jag citerar från en blogg;

    ”Ann-Charlotte Marteus är på många sätt själva urtypen för den duktiga politiskt korrekta skribenten, skribenten vars artiklar många gånger är så förutsägbara att de lika gärna kunde ha satts ihop av en dator. Hennes negativa relation till Sverigedemokraterna gränsar till besatthet, och hon har bland annat föreslagit att radioprogrammet Ring P1 skulle läggas ner när det gav utrymme även för invandringskritiska lyssnares röster.”

  25. Shastra Says:

    Feminist-rasisternas xenofobiska hotbild akut vit gubbighet är inte ny. Det som är mest fascinerande är inte att en tokdåre som Ann-Charlotte Marteus säger sånt här, utan att hon tillåts kombinera rasism, sexism, och åldersdiskriminering utan att bli utstött och pariastämplad av sina journalistkollegor.

  26. manckerstroem Says:

    Att Marteus är fullständigt slut i rutan, det har vi märkt långt tidigare. Hon är en i den närmast oändliga raden av kvackande ankor som Expressen, förmodligen av ren barmhärtighet, har under sina vingars beskydd. Expressen, denna pesthärd, till bredden fylld med nedbrytande och destruktiv materia, ungefär lika välkommen i fungerande sociala strukturer, som böldpest eller kanske cancer. Är det något vi borde försöka prioritera, så är det att få fram ett vaccin mot den förtvinande smitta som Expressen sprider omkring sig. Den dyngblaskan står för mer elände och förstörelse än vad Reinfeldt, Olofsson, Wetterstrand och alla andra dödgrävare orkar prestera tillsammans.

  27. Whirre Says:

    Är ”mansrörelsen” en chatt eller ett initiativ?

    Orkar att jag hade mer kraft just nu, men min mamma ligger på NÄL hjärintensiv avd. och jag har inte träffat min fyraårige son sedan juni förra året trots TR beslut om GV och 2 dygn hos mig per vecka.

    /Whirre

  28. Whirre Says:

    ”Pär är en latmask”

    Allvarligt talat?

    JAG känner mig lat om jag skulle missa ett av Hans publiceringar!

  29. Whirre Says:

    Kom till Uddevalla så tar vi en fika.

    /BJ

  30. leifer Says:

    Torstensson

    Även om du skrev till Leif och inte till mig (med samma förnamn) så tycker jag ditt inlägg var uppmuntrande. Svenska kvinnliga feminister pissar på svenska ”vita” män samtidigt som vi anses vara världens mest jämställda. Som du säger klagar dom också på ”gubbar” vilket ju är samma som att säga män som antingen genom ålder eller genom dålig kroppslig skötsel blivit mindre attraktiva. Faen om man säger nåt sånt om en medelålders ”kvinna”! Då tar det hus i helvete. Kvinnor är ju då offer, och att sparka på offer är ju inte ok. Däremot att sparka på svenska män (förövarna) kan man tydligen aldrig få nog av.

  31. leifer Says:

    ”akut vit tantighet” (ej kvinna) har tydligen drabbat Ann-Charlotte Marteus hur som helst. Är det månne den berömda projektionen som feminismen tycks vara mästare på som spökar?

    Som vanligt finns inga andra feminister som står upp och säger ifrån när nån annan feminist gått för långt. Ett tyst medgivande alltså.

  32. Whirre Says:

    Hela tiden läser jag i kommentarerna liknande ”leifers” inlägg:

    ” Faen om man säger nåt sånt om en medelålders ”kvinna”! Då tar det hus i helvete.”

    Men om INGEN gör det så – ja vad händer då gott folk?

    Inte direkt en resning som i Libyen vilket kvällspressen ejakulerar sig åt i varje upplaga vågar jag lova.

    En FÖRÄNDRING sker genom att VÅGA ta steget.

    VÅGA få med ordet ”Kärring” i en kvällstidning för att tända på raketen.

    Jag önskar jag hade kraften.

  33. leifer Says:

    Whirre

    Jag vill inte klanka ner på kvinnor på det sättet som feminismen gör mot ”vita” män (men inga andra män). Men min poäng var att det är omöjligt för nån att säga nåt om vita kärringar generellt i media. Den personen som ändå försöker har sagt sitt sista ord, om det mot förmodan ändå skulle komma i tryck.

  34. Whirre Says:

    JAG hoppas ni hittar många ”lingon” men indokrinera inte jämställdhets konceptet – om en Kvinna byter däck på en bil är hon duktig.

    Så många kommentarer om om just ”ingenting” mer än …

    FI är ett Problem. FAMILJERÄTTERNA i våra komuner

  35. Whirre Says:

    …………..

    , , ,, ,

    Neeeeejjj.

    The Invasion Is Here!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  36. Whirre Says:

    Aaaaaaarggghhh..!!

    Fan, Supergirl kickar ass i tidningen… =D

    /BJ

  37. Shastra Says:

    @Whirre

    Att efterlikna feminismens och vänsterns kollektivistiska hatpredikan vore ett steg i fel riktning. Det bästa vi kan göra är att påvisa de självgoda dårarnas hyckleri.

  38. Whirre Says:

    En varm kram till dig, Shastra!

    Jag hoppas Din idé slår rot.

    Kram

    /B

  39. Whirre Says:

    Nu skall jag sätta mig i soffan och titta på TV. Kanske t.om. ta en macka.

    Det jag saknar mest just nu… Är min Lilleman som brukade springa runt här och dra i mig om jag ens nuddade stolen för att sitta ned.

    ****
    Shastra säger:

    03 april 2011 kl. 21:16
    @Whirre

    Att efterlikna feminismens och vänsterns kollektivistiska hatpredikan vore ett steg i fel riktning. Det bästa vi kan göra är att påvisa de självgoda dårarnas hyckleri.

    ****

    Nej.

    Nej.

    Nej.

    Kvällstidningarna ÄGER Svenska folket!

    En Blogg för 20 år sedan hade haft 110% av möjliga besökare.

    En blogg idag..? Tja, du hitta hit Shastra. Jag gillar att du skriver (ursäkta men det känns så skönt att för en stund tänka på något annat än min mor på NÄL.) om feminismens hatpredikan.

    Under min uppväxt hörde jag talas om en person som uppviglade folk att tro på hans framtid för deras Fädernesland som den enda rätta. Ett helt land ställde sig bakom honom och snart hade de erövrat det mesta av europa.

    Jag tror att den enskilde svenska medborgaren har blivit betydligt mer noga informerad om hur den lilla mikroskopiska masken räven (som vi kanske skymtar vid sidan av motorvägen vart femte år) bär med sig – än hur ända in i …

    Fan. Orkar inte argumentera mer. Saknar dig Robin!

  40. Trio Says:

    För en rasist-feminist som Ann-Charlotte Marteus faller det sig naturligt att döma och håna människor pga av deras utseende, hudfärg och kön. Principen om alla människors lika värde och att alla människor därför ska ha samma rättigheter och skyldigheter är tyvärr helt främmande för Ann-Charlotte Marteus.

  41. Stina Says:

    Förmodligen har någon vit man sagt att hon ser lite rund ut.

    Det kan räcka. 😉

  42. Galina Says:

    Jag tror inte hon är speciellt intresserad av ha relationer med män. Hon är hatisk mot det manliga könet vilket hon har gemensamt med många andra journalister. Bojkotta dessa tidningar

  43. JD Says:

    Jag började må illa då jag nått till detta stycke i den vita kärringens artikel.

    ”Aha, tänker man, nästa led i Ströms resonemang borde rimligen se ut så här: Killar, vi har mycket att lära av feministerna. Låt oss göra dem till våra förebilder. Upp till kamp! Om båda könen jobbar från sitt håll och frilägger dolda ojämställdheter och utmanar varandras perspektiv kan vi bygga något riktigt bra.”

    Hon förstår ju inte själv vilken fascistisk prägel hennes könsseparatism innefattar i och med att hon utgår från att båda könen måste strida mot varandra i den kamp hon förespråkar. Om det vore Palestinier och Israeler eller Khadaffistyrkor mot rebeller hon pratade om så skulle vi kunna ha förståelse för att konflikten kommit så långt att aggression och kamp vore den enda vägen till en lösning men det hon pratar om är ju vanliga människor som råkar ha olika kön, män och kvinnor!
    Vanliga män och kvinnor som arbetar tillsammans, går i skola tillsammans och lever tillsammans. Dessa ska ställas mot varandra och kämpa mot varandra istället där feminismen ska vara ett slags religiöst uttryck för ”den rätta vägen” som alla måste bekänna. En feminism som i årtionden har utmärkt sig till att enbart handla om kvinnors kamp medan män och pojkar helst ska raderas från universum.

    Feminism har utvecklats till en ond, könsseparatistisk ideologi uppbyggd på makt, mutor och pengar!
    Därför kommer feminism aldrig att bli någon förebild för människor som tror på ett äkta jämlikt samhälle där alla har ett lika värde.

  44. Matte Says:

    Sexism och feminism är fina grejer det.

  45. Hjalmar Says:

    ACM är rasistfeminist och sk batikhäxa…
    Inget gott kan komma från hen.

  46. Statsfeminism Says:

    Könshat i kombination med rasism är very good for you!

  47. GenusNytt-läsare skällde ut Expressen – fick svar « GenusNytt Says:

    […] Expressens ledarskribent Ann-Charlotte Marteus skrev under rubriken ”Vita gubbars revansch?” på ett nedlåtande sätt om män och personer av vit ras. Bland annat använde hon termen ”akut vit gubbighet”. Jag bloggade om saken här. […]

  48. Toddan Says:

    Är svenskar inte vita? Kan man bara gå ut och förnedra en hel befolkning?
    Är inte detta kopierat från USA (där en del av befolkningen är svart)?
    Har fru Marteus inga egna ideer? Hon kan tydligen inte låta bli att hämta dem från andra sidan oceanen.
    Är hon själv inte vit?

    Vad är detta för trams?! lägg ner hela Expressen.

    Stolt över att inte köpa vare sig morgon- eller kvälls press.

  49. Toddan Says:

    @ Stina 04 april 2011 kl. 5:05
    Full träff!

Kommentera

