Aftonbladets krönikör liknar mig vid Breivik

by

Idag skriver Aftonbladets krönikör Natalia Kazmierska en krönikadär hon går till attack mot dem som kritiserar feminismen.

Hon klagar på att den feministiska rörelsen är (enligt henne) så oerhört utsatt gör kritik och granskning i Sverige, medan de som kritiserar feminismen (enligt henne) aldrig granskas eller kritiseras.

Intressant analys – stämmer den med din verklighetsbild?

Krönikan börjar med att kritisera ett aktuellt program på Sveriges Radio med titeln ”Vem älskar en feminist?”.

Natalia Kazmierska skriver:

”Jag är helt uppriktig när jag säger att det är ganska tröttsamt att just feminismen alltid ska nagelfaras på det här viset, likt liken på bårhuset i CSI. Detta petande och skärande och analyserande, som om man tvångsmässigt letar efter orsaker och förklaringar: ”Hm, få se nu, vad är det som är FEL här egentligen? Vem i hela friden kan älska en feminist?”

Märklig analys som sagt att ”just feminismen alltid ska nagelfaras”. Är det någon ideologi som i princip aldrig kritiseras eller nagelfars så är det väl just feminismen?

Sedan berättar krönikören vilken rörelse hon tycker borde granskas istället:

”Vore det inte intressant att titta närmare på någon annan politisk rörelse någon gång? Kanske radioprogrammet ”Vem vill ligga med en liberal”? Eller en granskning av den växande mansrörelsen? Hade man verkligen velat diskutera genusfrågor så vore ju det sistnämnda en utmärkt idé. För det är ju mansrörelsen, snarare än feminismen, som har radikaliserats de senaste åren.”

Och sedan kommer en attack på de värsta personer Kazmierska kommer på:

”I Sverige har vi företrädare som Pelle Billing och Pär Ström, som ofta bjuds in till morgonsoffor och debattsidor för att lansera skrangliga teoribyggen kring den så kallade genusfascismen.”

Först kan jag konstatera att det där med ”skrangliga teoribyggen” gränsar till härskarteknik. Bemöt oss i sak istället, Natalia!

Sedan undrar jag var det där ordet genusfascismen kommer ifrån. Jag har då aldrig tagit det ordet i min mun, och jag betvivlar starkt att Pelle Billing gjort det. Natalia Kazmierska målar upp en påhittad fiende för att det ska bli lättare att kritisera fienden.

Krönikören skriver sedan:

”Mansförbundet Moderatmännen säger sig vilja lyfta fram mansfrågorna och uppdaterar på Facebook med gnäll om ”klappjakten på gubbar” och Sveriges utveckling mot ett feministiskt Saudiarabien.”

Det är lustig det där – så fort män kritiserar en företeelse säger feminister att de ”gnäller”. Men jag tror inte de skulle drömma om att kalla det ”gnäll” när ett problem för kvinnor kritiseras. En man ska bita ihop och lida i tysthet.

Sedan kommer då guilt by association:

”Internationellt har maskulinismen exploderat, driven av gurus som Warren Farrell och rädda-mannen-nätverk på nätet. Extremister finns också – Anders Behring Breivik drevs lika mycket av hat mot feminister som mot invandrare.”

Jag, Pelle Billing och andra som driver tesen att även män har rätt till jämställdhet kopplas alltså ihop med en massmördare. Det är ett lågt sätt att debattera. Mycket lågt.

Tänk att det ska vara så oerhört provocerande att kräva lika rättigheter och skyldigheter för könen. För det är ju bara det jag gör. Det kallas jämställdhet, har jag hört.

PS: Har du tänkt på att det egentligen är ett tecken på en stor framgång att krönikören över huvud taget pratar om något hon kallar ”mansrörelsen”? För några år sedan ansågs det knappast finnas någon mansrörelse. Nu finns mansrörelsen – och den är erkänd av media och feminister! En delseger kan inkasseras!

101 svar to “Aftonbladets krönikör liknar mig vid Breivik”

  1. Bishounen Says:

    Heh.. Jag läste faktiskt alldeles nyss denna krönika.

    Kan av någon orsak inte undgå känslan av att hon greppar efter halmstrån när hon drar upp Breivik tillsammans med diverse lösryckta citat och uttalanden från allehanda debatter,

    Dessutom verkar hon tyvärr grundligt ha missförstått Antifeminismen och blandat ihop den med Patriarkism.

  2. Men@Work Says:

    Välkomna, mansrörelsen är öppna för granskning! Av oberoende journalister om sådana nu finns? Vi har inget att dölja, vi vill ha lika rättigheter och skyldigheter för båda kön.

    Dessutom behöver vi inte, likt radikalfeministerna, använda korrumperad forskning, och medias åsiktsmonopol för att driva vår agenda. Men eftersom nästan enbart personer som Natalia finns i MSM så strider vi från en underdogposition, ännu så länge…

    Pär, Pelle och andra, se upp för fler fula knep från medievänstern. Vi har sanningen på vår sida, och den räcker långt.

    Nu blåser förändringens vind på allvar…

  3. Matte Says:

    Feminister ogillar att bli emotsagda efter år av tolkningsföreträde när det kommer till jämställdhet, som hör och häpna inkluderar män och deras problem.

    Deras reaktion verkar vara att jämföra meningsmotståndare med kvinnohatare eller Anders Breivik.

  4. petta Says:

    Japp, det är lågt att dra paralleller mellan Breivik och saker man tycker illa om är lågt, lika lågt som när Ström gjorde något liknande för några veckor sedan. Hur var det nu? Jo, han antydde att det kanske fanns ett samband mellan det som skedde i Norge och kvinnlig dominans bland personalen i skolor. Om det stämmer får vi ta och spärra in alla kvinnor så slipper vi problemet(varför spärra in män som begår brott när vi bara kan eliminera roten till deras ont direkt:kvinnorna). Bra söndag för att sila kameler tydligen.
    https://genusnytt.wordpress.com/2011/07/24/forskare-kraver-mera-manlighet-pa-dagis/

    Att Ströms ideologi jämförs med läskiga saker är förresten hans minsta problem, med tanke på den mycket ingående granskning av vad han egentligen länkar till här på Genusnytt. Spearhead till exempel, en blogg som hotar feminister och tycker en del kvinnor ber om att bli våldtagna. Townbloodyhall har gjort en eminent genomgång här:
    http://townbloodyhall.livejournal.com/

  5. petta Says:

    Men@work, på tal om ”forskning”, det finns nog ett och annat läsnyttigt för dig också på Townbloodyhall. Ströms tolkningar av källorna till Sex feministiska myter till exempel. Trevlig läsning!🙂

  6. barfota Says:

    Jag önskar att åtminstone litet av hennes påstående var sanna. Då hade vi ju kunnat se “företrädare som Pelle Billing och Pär Ström” i “morgonsoffor och debattsidor” litet oftare. Extremfeministerna behöver sågas jämte fotknölarna och det gör ni två förbaskat bra.

    Lycka till med pubträffen i Sthlm. Pelle Billing skall ha en i Malmö också på samma dag.

  7. Men@Work Says:

    @Petta:

    Du får förtydliga dig, inte tala i allmänna svepande ordalag. Då finns möjlighet för Pär och oss andra att sakligt bemöta din kritik. Varsågod.

    Vad jag kan se försöker även du med den feministiska härskartekniken guilt-by-association.

  8. ParStrom Says:

    petta:
    Jag har inte liknat någon person vid Breivik. Jag citerade en specialläkare i barnpsykiatri som sa att pojkar som växer upp i en nästan helt kvinnlig miljö riskerar att bli ”rastlösa, aggressiva och gränsöverskridande”. Sedan hade jag följande mening: ”När jag läste den sista meningen gick min tanke till vansinnesdådet i Norge. Finns det möjligtvis ett samband?”. Det är många som har tagit upp problemet att brist på manliga förebilder kan göra att unga män hamnar på glid och kommer in i kriminalitet.

  9. Matte Says:

    @petta

    ”Hur var det nu? Jo, han antydde att det kanske fanns ett samband mellan det som skedde i Norge och kvinnlig dominans bland personalen i skolor. Om det stämmer får vi ta och spärra in alla kvinnor så slipper vi problemet”

    Kanske inte var så han menade, utan att det behövs fler manliga förebilder. Då det är ofta unga män som saknat manliga förebilder som ballar ur, inte att det är kvinnornas fel. Stor skillnad.

    Hur man tolkar texter, medvetet eller omedvetet genererar olika slutsatser.

  10. CG Says:

    Jag är faktiskt lite sugen på Natalia…🙂

  11. Nova Says:

    Jag håller med Kazmierska. Man kan inte bara kritisera feminismen sådär. Det är faktiskt jättemånga som jobbar med genus. Vill ni att dom ska bli av med jobbet, kanske?

  12. Jocke S Says:

    Petta blander huller om buller ser jag.
    Iaf så hörde jag på det där programmet i SR! ”Vem älskar en feminist” härom dagen. En förädisk titel, som skulle antyda någon slags kritisk granskning av denna.
    Men det handlade om ren och skär propaganda, programledaren sjöng provokativt ”varför har tjejer så tunna röster” för ett antal utvalda män.
    Och alla var de lite för manliga för hennes smak. Hon kritiserade och kallade ett par för ”mansgrisar” med sin rätt snorkiga stämma. ÄNDÅ så var de alla postitiva till ”starka kvinnor”, ”feminismens grundideer” osv!
    Inte en enda riktigt kritisk man vågade hon plocka fram. .
    Jag blev väldigt irriterad på programmet.
    Att Kazmierska gnäller om detta är väl för att hon är extremist.
    Feminismen borde ha kritiserats av media för mycket länge sedan, Men det var locket på, ända tills internet kom.
    Själv fick jag ändå in en kritisk insändare i Expressen -82.

  13. Terje Says:

    ”Jag håller med Kazmierska. Man kan inte bara kritisera feminismen sådär. Det är faktiskt jättemånga som jobbar med genus. Vill ni att dom ska bli av med jobbet, kanske?”

    De här bidragsjobben som genusgeggan skapar kan gott upphöra pronto och de som har dessa anställningarna övergå till att söka riktiga jobb på samma villkor som vi andra på arbetsmarknaden, ja!

  14. Men@Work Says:

    @Nova:

    Det var väldigt många som arbetade inom säkerhetsapparaten och med marxistisk propaganda i DDR också… Du anser alltså att det är okey att använda våra skattepengar till sådant? Jag hoppas du är ironisk…

    Kritisera feminismen bara sådär?? Läs ”Sex feministiska myter” som finns att ladda ner gratis på sidan. Där har du över 100 seriösa belägg till varför feminsterna har fel.

  15. Olle Says:

    Logik i klass med ‘Hitler var inte heller feminist’

  16. Ulf Andersson Says:

    Jag välkomnar en granskning av PappaRättsGruppen,
    som står för sann jämställdhet mellan könen.

    Vi har inget att dölja.
    I år på Lucia (den 13 december),
    ”firar” jag dessutom 10 år som aktiv papparättsaktivist
    och antifeminist.

    Kravet på granskning från feministernas håll
    kommer att innebära att de kommer att granskas
    ännu hårdare än hittills.
    Jag är själv halvungrare och därmed är det
    osannolikt att jag är emot invandrare.
    Någon kvinnohatare är jag inte heller.
    Däremot hatar jag feminister (av båda kön).

    Kvinnor som kallar sig feminister,
    räknar jag inte som kvinnor.

  17. Argus Says:

    Det här var nog inte första gången kritik mot feminism eller multikultur förknippas med ABB:s massmord. De politiskt korrekta kommer inte att undvika att dra den parallellen så fort tillfälle ges. Innan massmordet på Utöja så tyckte jag mig märka något av en islossning i dessa frågor. Flera medier och tankesmedjor hade börjat förstå att man inte för evigt kunde tiga ihjäl dessa frågor. I och med ABB:s vansinnesdåd så frös isen igen och man gick tillbaka till sina tidigare ståndpunkter.

  18. Men@Work Says:

    @Argus:

    Medievänstern ser nostalgiskt tillbaka på den tid där de oemotsagda kunde skedmata folket med lättserverade lögner och propaganda.

    Förändringen på dessa områden är ännu i sin linda, men det finns inget sätt för medierna att vrida tillbaka klockan. Anden är ute ur flaskan, som man brukar säga…

    Tack och lov för internet!

  19. David Holman Says:

    Detta är vidrigt och är inte något riktigt försvar av feminismen eller någon riktig attack på mansrättsaktivisters påståenden för den delen heller utan handlar bara om ”jag tycker så här och du får inte säga emot mig med fakta”!.

    Patetiskt.

  20. Bishounen Says:

    Argus säger:
    28 augusti 2011 kl. 18:26

    ”Det här var nog inte första gången kritik mot feminism eller multikultur förknippas med ABB:s massmord. De politiskt korrekta kommer inte att undvika att dra den parallellen så fort tillfälle ges.”

    Javisst, det är inne just nu, förstår du! Alla som inte är tillräckligt Politiskt korrekta i sina uttalanden när det gäller Statsfeminism och Invandrarpolitik liknas nu vid terrorutövare!:)

    Se följande länk för ytterligare exempel: https://genusnytt.wordpress.com/2011/08/23/genusvetare-spyr-osande-hat-mot-mig-och-billing/

  21. michaeleriksson Says:

    Det är dock knappast förunderligt att fenomen som (genus-)feminism, kreationism, astrologi, eller homeopati utsätts för ett ständigt granskande och hård kritik—annat än tex astronomi baserar de på falska premisser, feltydningar av fakta, och andra problem. Även reagerar man annorlunda på kritik och granskning: Kärnan i vetenskapen är villigheten att pröva och anpassa teorierna när empiriska observationer står i konflikt med det teorierna förutsäger. Ovanstående, däremot, hävdar envist att de har sanningen och att observationerna är falska (eller förvränger dem på ett sätt som skulle ge Ockhams lik ett epileptiskt anfall).

    Jag ser förövrigt en hel del paralleller mellan kreationismen i USA och genusteorin i Sverige, tex politiskt inflytande på skolan, motattacker mot biologisk forskning som är ohållbara, och en total oförmåga/ovilja att umgås seriöst med logiska argument och vetenskapliga data.

  22. Stahlin Says:

    Likhet inför lagen.

    Det är tydligen inget som feminister kan gå med på. Hur ska man tolka det? Kvinnor tillåts bryta mot lagar som män inte tillåts bryta mot. Varför då? Och när de bryter mot lagar som gäller även kvinnor så får de lägre straff.

    NK är trött på att feminismen ifrågasätts. Frågan är om vi också ska sluta kritisera andra ideologier som gör skillnad mellan människor. Feminismen har ju dessutom tagit sin åtskillnads-politik till en nivå som ingen annan samtida ideologi i Sverige. Är det ett skäl att inte granska feminismen? Att den är så inflytelserik att den ska anses stå över all tänkbar kritik.

  23. Men@Work Says:

    @michaeleriksson:

    Exakt! Att feminismen är mer eller mindre sekteristisk understryks ju även av att det finns ett litet men inflytelserikt nätverk hardcorefeminister inom media och politik som satt agendan. Fram till nu…

  24. John Says:

    Natalia Kazmierska, titta här så kanske du ändrar uppfattning

    fulingen.se

    mvh
    john

  25. Stahlin Says:

    Nu kände i alla fall jag för att läsa något annat. Något med mer hjärna och mindre av det där som får andra tjejer att tappa självförtroendet… :-oT

    Appropå Göteborgs universitet, så är ju åtminstone en professor kvar och kämpar mot zombifieringen; Bo Rothstein
    Han skriver på DN-debatt om den intellektuella inaveln vid lärosätena. Mycket, mycket intressant för den som undrar lite över tillståndet i en skolform som till varje pris försöker undergräva sig själv. Inte för att Genusvetenskap nämns vid namn, men där nämns särintressen som… äh, läs själva:

    http://www.dn.se/debatt/intellektuell-inavel-hot-mot-forskningen-i-sverige

  26. Jocke S Says:

    Bo Rothstein (kollade, budkapet var väl någotlunda tydligt…) ja, han har tidigare haft artiklar om den låga kvaliten internationellt, inom svensk genusforskning.
    Men i övrigt, ”intelligentian”, eller ”de intellektuella”, om man nu kan tala om sådana längre. Dom tiger ju still! Ingen kritik alls under trettio år.
    Precis som media, jounalister, och politiker!
    Och ändå gnäller den här Kazmierska.
    Det behövs en frigjord mansrörelse!

  27. Valeria Says:

    Vad är det som är så farligt med en saklig debatt?

    Jag förstår överhuvudtaget inte hur man kan bli irriterad över att den ena eller den andra rörelsen granskas – så länge det sker på ett sakligt vis så finns det väl ingen problematik, annat än att man kan behöva försvara sina åsikter.

    Om Natalia vill diskutera begrepp som fascism, så kan jag lanser ett nytt begrepp åt henne: svensk neofascism. Begreppet syftar på åsiktsfriheten i Sverige, en frihet som är fullkomligt paradoxal. För å ena sidan framhäver både etablerade politiker och media ofta hur viktigt det demokratiska samhället är. Men å andra sidan så har desamma upprättat en form av åsiktsfrihetsram. I Sverige får man ha vilka åsikter som helst – inom begränsade ramar. Om man har minsta lilla åsikt som inte passar inom dessa ramar blir man betraktad som en extremist. Undantaget är om man kommer från en vilt främmande kultur, då är i princip vilken åsikt som helst tillåten, eftersom etablissemanget är så rädda för allt som kan associeras med rasism att man drar sig för att kritisera extremister från främmande kulturer.

  28. Liberalen Says:

    Pär Ström skriver: ”Tänk att det ska vara så oerhört provocerande att kräva lika rättigheter och skyldigheter för könen.”

    Exakt.

  29. Bishounen Says:

    Nu åkte offerkoftan på igen; ”Bra, Natalia! Äntligen någon som skriver om detta. Det har skrivits spaltmil om rasism men inget om det kvinnoförakt som ligger till grund för all främlingsfientlighet, för den första främlingen är alltid kvinnan.”

    Det var en nyhet för mig som jag skall erkänna att jag aldrig ens övervägt, att främlingsfientlighet i grund och botten är lika med förakt för kvinnan, och, underförstått av insändarens text, att kritik av nuvarande Invandringspolitiken per automatik är rasism, i ordets genuina betydelse? Hur kom hon exakt fram till detta, frågar man sig?
    Och vem är den där ”Första främlingen”?

    För det är ju naturligtvis inte de genuina rasisterna som postaren åsyftar, utan ”rasisterna” inom citationstecken.

  30. Matte Says:

    Har feminismen något att dölja eftersom att de är så rädda att granskas?🙂

  31. RBK Says:

    Makt? Hur många ur ”mansrörelsen” finns i riksdagen och som därmed har makt att påverka, hur många har egna krönikor i Aftonbladet, Expressen eller annan gammal media?

  32. Maja Says:

    ”Skakad inte rörd” verkar det som att Natalia är=)

    Lite desperat och hysteriskt, om man skulle använda maktspråket, å det gör jag. Jag som tillhör det täcka könet är nog mer besvärad av dessa kvinnor än du. Med könsneutrala dagis, tillrättalagd historik, upprop till svenska vänstern att dra på mer ang revolutionsstatus osv, denna aggressiva oförsonlighet upphöjd till magiska nivåer.

  33. Jocke S Says:

    Bravo, såna bra argument ovan! I 35 år har jag hållit på, äntligen!!!

  34. barfota Says:

    @Valeria

    ”Om man har minsta lilla åsikt som inte passar inom dessa ramar blir man betraktad som en extremist. Undantaget är om man kommer från en vilt främmande kultur, då är i princip vilken åsikt som helst tillåten, eftersom etablissemanget är så rädda för allt som kan associeras med rasism att man drar sig för att kritisera extremister från främmande kulturer.”

    Sveriges heliga kor HBTQ, Feminism, Invandringen och Invandrare. Jag tror faktiskt det är direkt farligt för en demokrati att sopa obekväma frågor under mattan.

  35. barfota Says:

    @Maja
    Så bra med en kvinna här på GenusNytt.
    Har du märkt att det skulle finnas något allvarligare eller utbrett kvinnohat här på GenusNytt?

  36. dolf Says:

    Klart som fasiken att ingen granskar den ”växande mansrörelsen”, du kan inte granska något som inte finns. En mansrörelse kanske håller på att växa fram, men någon egentlig rörelse (organiserad) finns inte vad jag vet. Det finns tongivance individer (Tanja Bergqvist, Pär Ström etc) som rör om i grytan och blir samlingspunkt för andra individer. Men någon rörelse, som förutsätter någon form av organisation med gemensamt formulerade mål eller gemensamt formulerad ideologi finns inte.
    Till skillnad då från femismen som har ett alldeles eget parti (F!) och är starkt förankrad med bl.a. särskilda kvinnoförbund i de flesta övriga partier. Vi hör nästan dagligen talas om hur man i den offentliga sektorn gör särskilda feminstiska/genusistiska(?!) satsningar osv. Så tacka fan för feminismen nagelfars. Synd att denna psykotiska samhällsböld inte blir på långa vägar så hårt granskad som den borde bli.

  37. Valeria Says:

    @barfota

    Min personliga uppfattning, med risk att komma bort från ämnet, är att invandringen är den heligaste kon i Sverige. Minsta kritiska röst mot den befintliga invandringspolitiken klassas antigen som populistisk eller rasistisk. Eftersom min släkt invandrat till Sverige så brukar jag fundera över hur det kommer sig av vi numera assiminlerats i det svenska samhället (en process som skedde relativt snabbt), medan Sverige idag misslyckas med att integrera nyanlända. Och hur jag än vänder och vrider på resonemanget så återkommer jag alltid till samma slutsats: Oss vågade man ställa krav på, på ett helt annat sätt än man vågar på dagens invandrare. Arbetsmarknaden såg också helt annorlunda ut, och risken för att bli sittande arbetslös i en förortslägenhet fanns överhuvudtaget inte.

  38. JD Says:

    Jag har skrivit vad jag tycker på hos Pelle Billing och jag hoppas att Natalia läser det!
    Mer om den här extremt låga debattartikeln orkar jag inte skriva om.
    Sjuka människor ska man helst hålla sig undan!

  39. CG Says:

    Ur Candide
    ”Han var mycket bedrövad över att vara tvungen att skiljas från sin bagge; det kunde emellertid inte hjälpas och han överlämnade den till Bordeaux vetenskapsakademi och strax uppställde om ämne för årets pristävlan att förklara varför ullen på denna bagge var röd – priset tillerkändes en lärd från norden, vilken med formeln A plus B minus C dividerat med Z bevisade att djuret nödvändigtvis måste vara rött samt dö i fårkopporna”.

    Ungefär som genusvetenskap ???

  40. Man United Says:

    Sedan berättar krönikören vilken rörelse hon tycker borde granskas istället:
    ”Vore det inte intressant att titta närmare på någon annan politisk rörelse någon gång? Kanske radioprogrammet ”Vem vill ligga med en liberal”? Eller en granskning av den växande mansrörelsen? Hade man verkligen velat diskutera genusfrågor så vore ju det sistnämnda en utmärkt idé. För det är ju mansrörelsen, snarare än feminismen, som har radikaliserats de senaste åren.” Ja,men det är ju det som är yttrandefrihet och omprövning av demokrati på riktigt. Men som någon skrev en saklig diskussion och öppen debatt har vi väntat på. NK behöver inte frukta bara att ta mansfrågor om bl a systematiska rättsövergrepp på allvar och neutral/-könsneutral lagstiftning så kanske vi har mer gemensamt för en konstruktiv debatt är vad hon och feministerna fruktar. Det här som händer nu är bara sunt för Samhället i det långsiktiga arbetet för jämställdhet oavsett kön,ålder,etnicitet,klass och religon.

  41. Backlash Says:

    Jag har bestämt mig för att byta nick. Postade tidigare under namnet Olle, men det är fler än jag som gör det, så jag tar något mer unikt för att undvika förväxling.

    Det märks att feministerna i akademi och media känner sig hotade när deras världsbild ifrågasätts och deras levebröd riskeras. Dags att dra åt tumskruvarna några varv till!

  42. Ella Says:

    barfota:
    ”@Maja
    Så bra med en kvinna här på GenusNytt.
    Har du märkt att det skulle finnas något allvarligare eller utbrett kvinnohat här på GenusNytt?”

    Jag är säker på att det finns många kvinnor här med en sund och frisk syn på jämställdhet, även om vi inte kommenterar så ofta. Upplevt ”kvinnohat” här? Nej, aldrig faktiskt.

  43. Lorem Ipsum Says:

    @Ella, roligt att höra att du inte upplever nått kvinnohat. Ibland blir tonen här en smula raljant. Men att kalla det kvinnohat är nog att dra det lite långt.

    Feminister idag har börjat få slut på ”strider” att ta. Minns inte vem som skrev det här, men det börjar bli mycket diskussioner om färgen på cykelskjulet istället för att ta tag i dom riktigt jobbiga grejorna bland feminister idag.

  44. Man United Says:

    Nk och resten av radikalfeminister bland politiker och ga:media har sig själva att skylla när de sätter sig över makten som ska utgå från människorna. Felet dom sgör är att inte sätta sig in i sakfrågorna och problematiken med systematiska rättsövergrepp på män. Journalistkåren är välbeställd och granskar inte makten maktmissbruk som skulle innebära att få lämna sin dyra bostadsrätt på söder. Det är klart pk överheten blir orolig.Men det behöver de inte vara bara att ta bort skygglapparna för vad som händer med vanliga enkla män ur arbetarklassen och medelklassen
    samt dess anhöriga vid tex ett rättsövergrepp och en vårdnadstvist. Att följa en mall till absurdum gör att folket reagerar sunt. Att sedan Nk och andra ytliga radikalfeminister lägger använder härskarteknik och jämför den sjuka massmördaren i norge vittnar bara om att lögnen står i vägen för sanningen som vi vill diskutera jämställdhet oavsett kön. Samtliga här eller annorstädes fördömmer massmorden. Påstår feminist journalister och kommentarer (petta jämställdhetsfeministen) något annat säger det mer om dom och deras förhållningssätt till sanningen. Verkligheten. Håller med feminsterna har inget att frukta när statistik och forskning ska granskas och prövas. Ödets ironi visar att mansrörelsen består mer av avhoppade sosialdemokrater,vänster människor,socialister,feminister än de kan ana. Tankeställare för NK att vakna upp? Och rannsaka sig själva och radikalfeminsmens mörka bakgård. Kjejsarens nya kläder där julian assange likt pojken utropar att kungen inte har några kläder aka Sverige har allvarliga problem med sin radikala statsfeminism och rättsstat som är korrumrepad och används för egna syften. Där hellre fälla än fria män råder och ställt utom allt rimligt tvivel är ett minne blott. Är Nk så Pk att hon inte ser att det inte är någon skillnad i förtrycket mot folket i syrien och egyptien med rättsövergreppen i sverige. Då är man en farlig journalist som dessutom sviker sitt kall.

  45. Backlash Says:

    Feminister idag har börjat få slut på ”strider” att ta. Minns inte vem som skrev det här, men det börjar bli mycket diskussioner om färgen på cykelskjulet istället för att ta tag i dom riktigt jobbiga grejorna bland feminister idag.

    Men smurfarna i Happy Meal har ju fler killsmurfar än tjejsmurfar! Och de nya sedlarna, är det inte orättvist att kvinnorna får de låga valörerna?

  46. CG Says:

    Vad jag minns så fanns det bara en tjejsmurf🙂

  47. Man United Says:

    Feministerna #pratarom kvinnohat och mansrörelsen berättar och utbyter tankar om manshat misandri feministers vilja till könskrig. Nk pratar om den störda massmördaren i norge och försöker billigt koppla ihop det med den oberoende mansrörelsen. Massmördaren har gjort så vidriga saker och skapat så mycket ondska.Inget snack om saken! Avrättning är för lindrigt straff. Det man även skulle veta är hur nk ser på kvinnliga massmördare. Vad är det för skillnad på störda kvinnor som Solanas,Hitlers kvinnliga bödlar,

  48. Ella Says:

    Comments on this one, please!
    http://sverigesradio.se/sida/sok.aspx?q=barnen

  49. Lorem Ipsum Says:

    @Backlash @CG, det är chockerande. VAD GÖR REGERINGEN ÅT DET HÄR?😀

  50. Man United Says:

    ,Biljana Plavšić,

  51. Man United Says:

    ”…anklagad för folkmord och anstiftan till våldtäkt i en internationell domstol. Den rwandiska före detta familjeministern Pauline Nyiramasuhuko fick livstids fängelse.”

  52. Man United Says:

    Scum och s.k.a.m manifest. Vad är det för skillnad på kvinnliga och manliga massmördare? Båda är lika onda. Kopplar någon av oss ihop dessa kvinnliga massmördare med feminism? Har träffat motsvarigheten till höger fundamentalister extremister och det är inga trevliga kvinnor och män.Avstängda och inte kontaktbara där ingen får ha en egen och annorlunda åsikt. Det skrivs det sällan om i ga:media. Och det blir genast logiskt varför inte radikalfeminister som Nk inte uppmärksammar gräver skriver och publicerar om sveriges mörka bakgård. Sånt får allmänheten läsa här på flashback WikiLeaks ,GenusLeaks osv. Hur var det nu alla gillar olika -aftonbladet och sossarnas ”alla ska med”. Varför tog aftonbladet bort loggan feministisk,någon som vet? Free Julian Assange!

  53. You Godwin some, you lose some… « Certatio Says:

    […] går vidare till att namedroppa Pär Ström och Pelle Billing, och orerar om hur de enligt henne får sitta i morgonsoffor i TV och lansera […]

  54. per Says:

    var hittar aftonbladet alla stolpskott? fas 3?

  55. Le Ingenieur Says:

    ”Aftonbladets krönikör liknar mig vid Breivik”
    Ehm, nej, det gör hon. Skärpning.

  56. Man United Says:

    @ ella citerar en intervju med en kvinnlig lärare i en lokal tidning som är ganska talande.Lite samma inställning som Doris Lessing och Erin Pizzey. ” Jag gör till exempel inte barnteater med barn,jag undervisar dem vuxet. Barn blir barnsligare och barnsligare. De vågar inte bli vuxna” ” Jag kan till exempel inte säga att jag är genustänkande och kan nästan bli rädd för yngre generationer ibland som ser allt ur bara detta perspektiv.Det finns fler faktorer än genus att ta med ta med i beräkningen. Kvinnor kan precis som män ha olika egenskaper-en del är starka,andra svaga,vissa är elaka. Under åren arbetade och levde jag med tjejer,men jag kan vara rätt trött på tjejer ibland.” En tanke som dök upp om framtidens journalism som kommer skapas på nätet och utifrån folket blir allt mer realistisk.

  57. sveket Says:

    Ja allt kan tydligen koppla till ABB om någon har goda skäl för det

    Samt sedan missbrukas kopplingen till ABB felaktigt på många sätt bara för att tidningar som AB ska köpa så många billiga politiska poäng som möjligt!

  58. Jämställdhetsfeministern Says:

    Natalia Kazmierska har helt rätt. Ständigt kommer kritik och granskningar mot feminister i Sverige. Inga får utstå så mycket kritik och granskningar i Sverige som just feministerna. De som kritiserar feministerna däremot – som Pär Ström och Pelle BIlling – glider fram på en räkmacka och får aldrig någon kritik. I enstaka fall bjuds de till och med in på tv. Skandal! Detta trots att Ström och Billing bara är två gnälliga gubbar, som lanserar skrangliga teoribyggen, som t.ex. att män och kvinnor ska ha lika rättigheter och skyldigheter. Som Natalia Kazmierska säger – den som kritiserar feminismen är precis som en nazistisk massmördare!

  59. Man United Says:

    @ sveket tror du Nk får betalt hur många träffar eller lösnummer ab säljer? Är det därför ab envisas i artikel nummer två eller tre att koppla ihop massmördaren i norge med genus nytt och pär ström pelle billling. På flashback vrider man sig över hur korkade och klantiga pk och feminist journalister framstår som inte har koll och gjort research. Men det hela blir logiskt om när ga:media går mer mot skvallerjournalistik ytlig feminism och säljmål. Nk måste ju få hop till bostadslånen och samtidigt inte släppa sitt radikalfeministiska skrivande.

  60. barfota Says:

    @Valeria

    ”Och hur jag än vänder och vrider på resonemanget så återkommer jag alltid till samma slutsats: Oss vågade man ställa krav på, på ett helt annat sätt än man vågar på dagens invandrare. Arbetsmarknaden såg också helt annorlunda ut, och risken för att bli sittande arbetslös i en förortslägenhet fanns överhuvudtaget inte.”

    Mitt i prick, så skönt att få bekräftelse på vad man redan vet. Har som sagt var både bott och jobbat bland många invandrare och vad jag har funnit är att det är just de tidiga invandrare alltså de som hade krav på sig och som det inte curlades med som är de mest kritiska till invandringspolitiken.
    Tack för din öppenhet och ärliga svar, det uppskattar jag.

  61. barfota Says:

    @Ella

    ”Jag är säker på att det finns många kvinnor här med en sund och frisk syn på jämställdhet, även om vi inte kommenterar så ofta. Upplevt “kvinnohat” här? Nej, aldrig faktiskt.”

    Tack. Jag är nämligen seriöst intresserad eftersom kritik och påståenden om kvinnohat på GenusNytt förekommit. Jag har varit med sedan starten och har bara upplevt en och annan tomte/troll eller kanske någon illasinnad extremfeminist som vill svärta ned Pärs blogg. Tack för ditt svar och kul att ha dig med ombord på jämställdhetsskutan med Pär som kapten.

  62. Sigvard Says:

    Man kan räkna in Aftonbladets krönikör Natalia Kazmierska i gruppen ”Övriga feminister”.

    (De andra är vetenskapliga, politiska och mediafeminister).

    Med tanke på Natalia Kazmierskas text platsar hon mer i gruppen Övriga än i gruppen mediefeminister.

  63. sveket Says:

    @ man united

    Nu vet du hur invandringskritiker har det lite grann… att AB kopplar invandringskritiker med 218.000 arbetslösa invandrare direkt till ABB när det inte finns nån koppling

    Vi invandringskritiker har vridit oss åt PK de senaste 20 åren

  64. barfota Says:

    @John

    ”Natalia Kazmierska, titta här så kanske du ändrar uppfattning
    fulingen.se”

    Hej, har sökt på din sida men inte hittat någonting om Natalia Kazmierska, var exakt hittar jag det du vill tala om?

  65. Monodemon Says:

    Det skulle vara intressant att höra Natalia Kazmierskas genustolkning av partnern Mustafa Cans famösa porrnovel med honom och Siv Jensen i de bärande rollerna…

  66. JockeVXO Says:

    Denna ”maskulinism” (borde väl ändå vara maskulism?) visste jag inte att Pär Ström, Pelle Billing eller Warren Farrell förespråkade… Jag kan bara anta att maskuli/in/ism är raka motsatsen till feminism: Ett trossystem, grundat på en teori som närmast framhålls som en axiomatisk sanning, om ett ”matriarkat” där män och pojkar alltid har varit, alltjämt är och alltid troligen kommer att vara förtryckta av kvinnor.
    Jag tror aldrig jag har hört talas om en maskuli/in/istisk rörelse ens en gång, men jag kan ju ha fel.

    För övrigt har jag alltid sett SD och andra främlingsfientliga element som, om inte feministiska så åtminstone, misandriska och gynocentriska. Det är ju nästan alltid enbart invandrarmän och -pojkar de kritiserar och när de håller sina brandtal mot islamiska och utomeuropeiska kulturer (läs: icke-västerländska) så är det alltid med emfas på hur kvinnor behandlas i dessa kulturer, att muslimska män förtrycker kvinnor och därför ska de inte komma hit. Så, som jag förstår det är den enda skillnaden mellan FI och SD den att SD menar att i islamiska kulturer existerar ett ”patriarkalt kvinnoförtryck” medan FI menar att kvinnor är ”förtryckta” av ”patriarkatet” även i västvärlden. Vilket budskap som är mest hatiskt lämnar jag åt andra att fastställa.

  67. Joakim Says:

    Om Breivik hatade feminister lika mycket som invandrare så har det INTE framgått i media, och om så varit fallet hade det definitivt fått medial uppmärksamhet. Håller Kazmierska möjligen på med historierevisionism?

  68. Ulf Andersson Says:

    @ Joakim
    ”Håller Kazmierska möjligen på med historierevisionism?”

    Intressanta tankegångar, mannen.
    http://www.dads-r-us.se/2011/01/24/feminists-copy-neo-nazis-by-re-writing-history/

  69. dolf Says:

    Jag lyssnade igenom alla fyra programmen och kan bara konstatera att den goda Natalia svamlar, förmodligen berusad av någon feministisk häxbryggd. Programmen hon ondgör sig över granskar över huvud taget inte feminism, de granskar en samling män och deras inställning till feminism (vilket är något helt annat än att granska feminism). Jag kan bara konstatera att människan verkar vara sällsynt intelligensbefriad.

  70. anders Says:

    Jo, uppenbart att hon missuppfattat hela radioprogrammet. Eller mer troligt att hon väljer att missuppfatta det för att kunna skriva en arg ”feministisk” krönika.

  71. AnnanDan Says:

    Angående Jämställdism:
    Vill vi verkligen vara jämställda med ett kön som enligt kvällstidningarna skriver kärleksbrev till Breivik?
    Jag måste erkänna att jag blir tveksam.

  72. Johannes Ek Says:

    Kazmierskas artikel innehåller onekligen en del fula debattknep och ganska få argument. Härskarteknik, ren smutskastning och guilt-by-association.

    Det visar ganska tydligt att den inte är skriven för oss. Man övertygar ingen med den sortens metoder och det vet hon mycket väl. Artikeln är i själva verket ett interndokument för de redan frälsta. Hon smörar för extremfeministerna och de älskar henne för det.

  73. Johannes Ek Says:

    @Annandan.

    Det är inte ”ett kön” som skriver kärleksbrev till Breivik. Det är enskilda individer, aka tokstollar.

    Kom igen, låt oss inte sänka oss till feministernas nivå genom att ge halva mänskligheten skulden för något enskilda individer har gjort.

  74. AnnanDan Says:

    Johannes Ek:
    Försökte bara ge dem en känga på deras eget sätt.
    F.ö. är väl mitt argument inte särskilt gångbart eftersom själva förövaren Breivik är man -som du och jag…🙂

  75. Lars I Says:

    Det är inte alla som föraktar Breivik. Från kvinnor över hela världen får han beundrarbrev
    http://www.corren.se/Varlden/articleId=5754992&date=&menuids=

    Något märkligt med tanke på allt som kvinnor anklagar män för.

  76. Valeria Says:

    @Lars I

    Jag blir inte ett dugg förvånad, det hade tvärtom varit konstigare om han blivit utan beundrarinnor. Även har Juha Valjakalla haft massor med kvinnor, trots de bestialiska mord han begick i Åmsele. Till och med personer som Anders Eklund och Josef Fritzl har fått beundrarpost så, man kan knappast tala om uppochnervända världen i fallet Breivik.

  77. Mattias Says:

    Varför nagelfars feminismen och inte mansrörelsen frågar Natalia. kanske för att feminismen betalas av VÅRA skattepengar, tagna från dagisplatser, sjukskrivna, äldres middagar och lärarlönerna.😦

  78. Man United Says:

    @ mattias ryggdunk;-)

  79. Man United Says:

    En ”riktig journalist” följer sitt kall att granska makten, maktmissbruk och stå upp för den ensamma utsatta människan även om det är systematiska rättsövergrepp på män tillfogat av radikal statsfeminism. En riktig journalist uppoffrar välbetalt jobb och dyr bostadsrätt för att ta reda på sanningen som döljer sig bakom lögnen även om den strider mot personliga förutfattade meningar och politiska åsikter.

  80. Jonna Says:

    Amen Heeregud asså hon har ju sjukt rätt den tjejen

  81. Josef Boberg Says:

    ”En ”riktig journalist” följer sitt kall att granska makten, maktmissbruk och stå upp för den ensamma utsatta människan även om det är systematiska rättsövergrepp på män tillfogat av radikal statsfeminism. En riktig journalist uppoffrar välbetalt jobb och dyr bostadsrätt för att ta reda på sanningen som döljer sig bakom lögnen även om den strider mot personliga förutfattade meningar och politiska åsikter.”

    = sparken direkt – eller❓

  82. Jonna Says:

    En ”riktig journalist”? Är det en sån som Pär Ström då antar jag?

  83. Bishounen Says:

    barfota säger:
    29 augusti 2011 kl. 0:05

    ”Tack. Jag är nämligen seriöst intresserad eftersom kritik och påståenden om kvinnohat på GenusNytt förekommit. Jag har varit med sedan starten och har bara upplevt en och annan tomte/troll eller kanske någon illasinnad extremfeminist som vill svärta ned Pärs blogg. Tack för ditt svar och kul att ha dig med ombord på jämställdhetsskutan med Pär som kapten.”

    Barfota, min jämlike vän, om du har varit här ända sedan starten, så är det givet att du har korsat vägar med de tur nog relativt få men ändå markanta individer som själva begår feministernas misstag och jämställer Feminism med Kvinnor som folkgrupp, och dessutom attackerar kvinnor som kön istället för att attackera feminismen.

    Jag vet, Barfota, att du har sett sådana debattörer, vare sig de varit flyktiga besökare eller inte.

    Detta deras agerande är per automatik Sexism.

    Detta är, väldigt tråkigt nog, något som alla Antifeministiska sidor och debatter förr eller senare trollas av, just på grund av dessa individer som söker sig till dessa fora som en ursäkt för sitt köns-agg, precis på samma vis som vissa kvinnor ack så ofta uttalar sig nedsättande om män som grupp i feministdiskussioner.

    Barfota, med handen på hjärtat så kan du inte påstå att du aldrig någonsin sett dessa individer.

    Åter igen, det spelar igen roll om det är utbrett eller relativt sällsynt- det skall motarbetas lika aktivt som diskrimineringen mot män som kön.

    Tilläggningsvis, så hade jag helt ärligt inte tagit upp ämnet i samband med Helana’s inlägg igår, om min erfarenhet hade varit den att dessa individer blir konfronterade av andra jämlikister- vilket dock tyvärr inte brukar vara fallet då dessa istället brukar förbli obemötta.

    Det är mycket viktigt inom just Jämlikhetsarbetet att aldrig acceptera agg mot någon grupp, oavsett kön, eller heller för den delen Sexuell läggning, som också ibland kan ske i dessa samband.

    Nå, detta om detta.

    Hoppas du har en Skön Måndag!:)

  84. Carl Says:

    Klart att feminister skjuter sig i fötterna gång på gång: de har ju inte tvingats göra lumpen. Eller ens gjort den frivilligt i jämställdhetens ädla namn…

    De saknar disciplin, varför alla deras argument är personliga emotionella tankevirvlar istället för faktaunderstödda logiska resonemang.

  85. barfota Says:

    @Bishounen
    Återkommer, jag ser nu att jag helt har missat en replik från dig.
    I grund och botten så är vi nog överens om det mesta. Skall läsa igenom och återkommer, hinner inte i kväll.

  86. Man United Says:

    @ josef jonna ”…rättsövergrepp på män tillfogat av radikal statsfeminism. En riktig journalist uppoffrar välbetalt jobb och dyr bostadsrätt för att ta reda på sanningen som döljer sig bakom lögnen även om den strider mot personliga förutfattade meningar och politiska åsikter.”
    = sparken direkt – eller
    av Josef Boberg on 29 augusti 2011 den 15:24
    Det är väl överilat men det var du som föreslog det. Journalistkåren är inget undantag för granskning. Varför vågar du inte bemöta sakfrågan istället om rättsövergrepp på män och behovet av en resningskommission för de över tusen felaktigt dömda. Det verkar vara känsligt att över huvud taget debattera vad fri oberoende journalism står för. Refererar till de väldigt många artiklar och kommentarer som refuseras, cencureras och avfärdas som näthat.Istället för att sätta sig in i problematiken som handlar människor. Känner du till frilans Ingrid Carlqvist som fick sparken för att hon granskar ”fel ämnen” och rättsfall. Det är ingen hemlighet att ga:medias framtid är osäker när fri oberoende press, grävande journalister och bloggar tar över mer och mer. Man kan säga så här fenomenet att radikalfeminister själva börja döma och vinkla rättsfall började i och med anklagelserna mot läkaren och obducenten i fallet catrine da costa. Det hela startade i en smutsig vårdnadstvist. Hur fan tror ni vi kan uppnå jämställdhet om inte alla är lika inför lagen och där samma rättigheter och skyldigheter kvinnor som män. Att som Nk avfärda sakfrågor om mäns rättigheter och rättssäkerhet samtidigt som hon försöker lögnaktigt koppla ihop pelle billling pär ström och mansrörelsen med höger extrema eller massmördaren i norge säger mer feminismens rädsla för likhet inför lagen och samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön. Det den riktiga kvinnorörelsen står för. Det kan ni gå tillbaka och läsa om under upplysningen och franska revolutionen. Som startade genom att bekämpa just systematiska rättsövergrepp genom att riva

  87. Man United Says:

    Bastiljen

  88. Bishounen Says:

    Uppdatering apropå ovanstående krönika och beträffande allmäna kommentarfunktioner i exempelvis Aftonbladet och andra tidningar:

    från SVT TEXT: ” Tidningar stramar åt nätkommentarer

    Tidningarna Expressen, Aftonbladet
    och Dagens Nyheter stoppar eller
    skärper nu möjligheten att kommentera
    artiklar i realtid i diskussionsforum
    på nätet.

    Tidningarna vill få bättre kontroll
    över vad som skrivs och hoppas slippa
    rasistiska kommentarer och person-
    angrepp.

    Expressen tänker förhandsmoderera in-
    läggen. DN inför ett nytt inloggnings-
    system som kräver registrering och
    e-postadress. I Aftonbladet måste
    kommentarer göras med en inloggning
    via en Facebook-profil. ”

    Kommentar: Har ytterst sällan, verkligen sett en genuint rasistisk kommentar i omnämnda debattfält, och det menar jag verkligen också.
    Förmodligen är de så sällsynta för att flertalet debattörer där VET att det inte är tillåtet och att man bör uttrycka sig städat.
    Däremot har jag sett mycket könshat, och, HBTQ-hat, om man nu ser på det sammantaget, men YTTERST sällan rasism.
    Däremot har jag sett drypande rasistiska kommentarer på Flashback, men nästintill aldrig i Kvällstidningarnas kommentarfält.
    Eller, så kan de förstås ha raderats innan jag helt enkelt hunnit se dem.

    I vilket fall; Misstänker att de bara använder den förklaringen som en ursäkt för något annat.
    Feministiska debatter, kanske?

  89. Josef Boberg Says:

    ”Hur fan tror ni vi kan uppnå jämställdhet om inte alla är lika inför lagen och där samma rättigheter och skyldigheter kvinnor som män.”

    Hmmm… – Man Unitet – har det någonsin funnits eller finns det överhuvudtaget något som kan benämnas som ”lika inför lagen” – annat än som en vacker drömvacker dröm❓

  90. Hataren Ulf « fittstimm Says:

    […] https://genusnytt.wordpress.com/2011/08/28/aftonbladets-kronikor-liknar-mig-vid-breivik/ […]

  91. Man United Says:

    @ Bishounen Samtidigt som de släpper lös Nk mfl att fritt attackera och manshata. Det är vackert!

  92. Man United Says:

    @ josef I have a dream uttalade Martin Luther King sen sköts han, sen blev det upplopp i detroit osv..sen lite senare blev obama vald. Black power united;-) Glöm inte bort Advokatupproret 2005,rapporten ”felaktigt dömda” 2006 och krav på införandet på Resningskommission se motioner i riksdag. Den Internationella rättsskandalen med Tomas Quick,Fns kritik av svensk rättsstat med bl a tortyrliknande häktningstider. Över 1000 felaktigt dömda män under radikalfeministiska och systematiska rättsövergrepp aka 1000 politiska/-samvets fångar. Icke neutral/-könsneutral lagstiftning. En Radikalfeminstisk rättsstat där polis ber oss skriva och ta upp denna problematik när deras chefer och åklagare inte lyssnar. Vidare det finns Ungefär 1000 domar som står på kö att få överklaga i Europa domstolen. Och icke att förglömma super swedish feminism vs julian assange wikileaks genusleaks och omvärldens kritik. En kritik där Ga:media inte hymlat i sin rapportering och tack och lov avslöjat sig själva för omvärlden hur det fungerar i sverige. Ga:media liksom radikalfeminismen har hitintills sedan 70talet stått ogranskade. Så dröm vackert,hm, vi får väl se. Fortsättningen följer för riktig jämställdhet dvs samma rättigheter och skyldigheter för kvinnor och män. Den vackra drömmen om likhet inför lagen oavsett kön är ofrånkomligt arvet från franska revolutionen där symbolen för rättsövergrepp bastiljen kunde rivas för mindre. No lie can live forever. How long,not long. We shall overcome-Martin Luther King. Say it like it really is-public enemy

  93. Musse Pig Says:

    Bishounen, jag gjorde en kritisk kommentar under en feministiskt vinklad artikel på Expressen för kanske 5 år sedan. Kommentaren innehöll inga invektiv osv utan var saklig. Den kom aldrig igenom och sedan dess är jag portad på Expressen. Mina kommentarer kommer aldrig igenom oavsett artiklars ämne och kommentarens karaktär. Jag har testat. Jag är personligen portad för en saklig invändning mot en feministisk skrönika.

  94. barfota Says:

    @Bishounen

    ”Barfota, min jämlike vän, om du har varit här ända sedan starten, så är det givet att du har korsat vägar med de tur nog relativt få men ändå markanta individer som själva begår feministernas misstag och jämställer Feminism med Kvinnor som folkgrupp, och dessutom attackerar kvinnor som kön istället för att attackera feminismen.”

    Om de nu är så få och markanta så tycker jag att dels att du borde bemöta dem direkt här på bloggen och tillika kunna prestera en länk till dessa sexistiska inlägg som stöder dina påståenden.

    ”Jag vet, Barfota, att du har sett sådana debattörer, vare sig de varit flyktiga besökare eller inte.”

    Det förekommer alltid någon som bär sig dumt åt och vill förstöra, vet fö. inte hur många gånger jag själv blivit anklagad för både det ena och det andra. I de fall jag själv uppmärksammat en sådan debattör så har jag talat om för honom/henne vad jag tycker d.v.s. att kvinnor och feminister inte är samma sak, att feminismen drabbar kvinnor hårdare än män och att det är feminismen som är huvudfienden.

    ”Tilläggningsvis, så hade jag helt ärligt inte tagit upp ämnet i samband med Helana’s inlägg igår, om min erfarenhet hade varit den att dessa individer blir konfronterade av andra jämlikister- vilket dock tyvärr inte brukar vara fallet då dessa istället brukar förbli obemötta.”

    Jag håller inte med dig om att de inte blir bemötta eller att det skulle vara ett problem på GenusNytt helt enkelt.

    Men som jag skrev innan, vi är nog i stort sett överens om det mesta. Nog om detta.

  95. Josef Boberg Says:

    Jo… – Man Unitet – ”Allt som har en början har ett slut !”

  96. Lövet Says:

    @per:

    ”var hittar aftonbladet alla stolpskott? fas 3?”

    Vad jag förstår så har AB rekryterat en journalist som ansågs för dålig för att få fortsätta på Expressen…

  97. Magnus Says:

    Natalia är en principlös svammelmoster, det har hon varit sen hon först dök upp i Expressen för nästan tio år sen. En av landets absolut sämsta skribenter (”journalist” är för mycket sagt). Någon borde ge henne en örfil, verbalt eller på riktigt.

  98. Magnus Says:

    @Lövet: snarare litet för gammal för att med trovärdighet fortsätta spela rolen som ”ung arg bitch”. Expressen har ingen kvalitetskontroll alls, men däremot vill man ha mycket unga skribenter, helst under 30, det är man tydligare med än AB.

  99. Krönikör: Mäns fel att kvinnor opererar brösten « GenusNytt Says:

    […] Kazmierska har tidigare liknat mig vid massmördaren Breivik (se här). Och hon har gått till rasande angrepp mot GenusNytt (se här). Like this:GillaBli först att […]

  100. Vad Säger Jämställdismen? - Genusfolket Says:

    […] Ström är den feministiska kritiken märklig då det enda som jämställdismen står för är en äkta jämställdhet: ”Tänk att det ska vara så oerhört provocerande att kräva lika rättigheter och […]

  101. Vad Säger Jämställdismen Del 2 - Genusfolket Says:

    […] Ström är den feministiska kritiken märklig då det enda som jämställdismen står för är en äkta jämställdhet: ”Tänk att det ska vara så oerhört provocerande att kräva lika rättigheter och […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: