Hon slipper åtal för sexuellt övergrepp

by

En kvinna i Storbritannien utvecklade en särskild metod för rån. Hon närmade sig ensamma män och klämde till ordentligt i skrevet. Medan offret vred sig i plågor tog kvinnan plånboken.

Först åtalades kvinnan för rån och sexuellt övergrepp. När hon hävdade att hon knipit till om pungen bara för att kunna genomföra rånen så släpptes åtalet för sexuellt övergrepp.

Jag undrar om en man som gjort motsvarande mot ett antal kvinnor hade sluppit åtal för sexuellt övergrepp/sexuellt ofredande bara genom att säga att det sexuella plågeframkallandet helt enkelt gjordes för att kunna råna bättre.

Läs mer här. Tack för tipset, Ann-Mari på Ann-Mari’s blogg.

För övrigt: Apropå Storbritannien, nu satsar även premiärministern på att stödja kampen mot bröstcancer. Entrédörren till 10 Downing Street dränks i rosa ljus. Inget fel i det – jag önskar att all cancer kunde utrotas. Jag hoppas bara att specifikt manliga sjukdomar får samma uppmärksamhet. Är så fallet, någon som vet? Se nedan, läs mer här. Tack för tipset, Fredrik!

21 svar to “Hon slipper åtal för sexuellt övergrepp”

  1. Daniello Says:

    Jag skulle tro att detta beror på att det mildare brottet konsumeras av det svårare. https://lagen.nu/dom/rh/2007:35

  2. Silver Levinsky Says:

    Njea.. Så då skulle rån och misshandel inte kunna utdömmas?

  3. Nils Jungenäs Says:

    Prostatacancern dödar ju tom 60-70% fler människor varje år än vad bröstcancer gör.

  4. bograhn Says:

    Cancerfonden har över 1.500.000.000 (1.5 miljarder) i eget kapital.
    Man kunde göra en bättre fördelning. Och då vill jag säga att min mor haft bröstcancer och klarade sig genom en utmärkt behandling
    på Danderyds Sjukhus i Sthlm och KS. Det är alltså inte så att jag är emot bröstcancer men jag vill ha en fördelning efter behov och inte efter den lobbyism och cynism som jag tycker att Cancerfonden utgör. Bröstcancer är helt enkelt det som ger mest positiv kassa.
    En prostata eller tarm gör det inte.

  5. Nils Jungenäs Says:

    Det som definierar ett ”rån” från en ”stöld” är att förövaren använt sig av våld eller hot om våld för att genomföra ”stölden”. Jag inbillar mig att om man vill kunna fälla henneskullars sexuella våldet, måste man extrahera det ur ”rån”-anklagelsen. Kvar blir då istället bara ”stöld” och sexuellt ofredande.

  6. ninnitokan Says:

    bograhn och ni andra:
    ”Det är alltså inte så att jag är emot bröstcancer men jag vill ha en fördelning efter behov och inte efter den lobbyism och cynism som jag tycker att Cancerfonden utgör. Bröstcancer är helt enkelt det som ger mest positiv kassa.
    En prostata eller tarm gör det inte.”

    Frågan är hur cancerfonden använder sina stålar, inte hur de ser till att få mest klirr i kassan. Jag tycker det är god företagsamhet. Problemet är inte att företag eller privatpersoner utnyttjar ”kvinnokortet”, problemet är att det kortet finns.

    Är där någon som vet hur cancerfonden fördelar sina resurser? Finns där en snedvridenhet till kvinnors fördel?

  7. vmm Says:

    OT: Som ni säkert har hört på nyheterna nyligen så kommer Italien kanske att höja pensionsåldern från 65 till 67 år. Det pratas inget om kvinnorna i nyheterna, men nu har ju Italien en pensionsålder på 65 år för män och 60 år för kvinnor. Ska pensionsåldern för kvinnor också bli 67 år nu? Eller har man, som feministerna säger, osynliggjort kvinnorna i nyhetsrapporteringen nu igen?

  8. blomrabatten Says:

    Prostatacancern ska inte ha fördelar på bekostnad av bröstcancern. Prostatagubbarna propagerar ju som kvinnorna gjort förr. Va inte så himla avundsjuka. Männen har haft alldeles för stora fördelar i vården jämfört med hur kvinnor haft det.
    Lyssnade nyss på P1 tendens. Vad säger ni män om att vissa av er tar hit kvinnor från andra fattigare länder för att komma åt deras barn sexuellt. Kan någon man ta avstånd från detta eller är det som vanligt kvinnorna som får skylla sig själva???????????

  9. ninnitokan Says:

    Blomrabatten:
    Nu blir jag osäker på om du är seriös feminist eller om du ironiserar över feminismens idioti. Jag väljer att svara som om du vore seriös iaf.

    ”Kan någon man ta avstånd från detta eller är det som vanligt kvinnorna som får skylla sig själva???????????”

    Varför ska någon man ”ta avstånd från det”? Jag tänker inte be om ursäkt för vad andra kvinnor gör. Varför har männen en kollektiv skuld till vad män gör?

    Har du någon som helst fakta att stötta upp ditt påstående att män tar hit kvinnor från fattiga länder för att komma åt deras barn sexuellt? Jag tittar jättegärna på dina källor till detta påstående. I mina ögon låter det mest som du försöker piska män till tystnad genom att använda dig av det utslitna ”pedofil”-kortet. (pedofil inom citat för att jag inte går på feminismens myter, här: att koppla en viss sexuell läggning till en manlig presumtiv förövare av värsta typen brott. Det kortet är inget annat än ett vapen att försöka tysta män med.) Det är precis det som är härskartekniker. Så har du källor så är dom varmt välkomna.

    Jag har några manliga vänner(tre stycken) som valt att gifta sig med thailändskor. Är det ett problem tycker du? Varför är det ett problem?
    Med den könskrigs-mentalitet som feminismen skapat i Sverige kan jag inte annat än att förstå deras val. Och, hör och häpna, deras kvinnor tycks mig lyckliga över att ha fått en chans att komma ifrån sin lott som kvinna i Thailand. Så jag kan inte uppleva problemet. Förklara gärna för mig vad jag missat.

  10. Musse Pig Says:

    Blomrabatten, du kan börja med att ta avstånd själv. Jag har inte mer med det att göra än du. Passa på att vara konsekvent och ta avstånd från allt annat brottsligt här i världen.

  11. ninnitokan Says:

    Musse Pigg:

    Notera hennes retorik. Hur hon försöker, med 7 ”?”(konstigt hon missat ”!”:P), försöker lägga skulden på män som grupp för något hon påstår ”män gör”. Retorik ämnad att spela på våra känslor för att få oss tystade. Det är så urtypiskt beteende för feminister, främst radikal- men det gäller generellt, att man inte kan annat än roas.

    Naturligtvis har du inte mer skuld till brottslighet än jag och blomrabatten har. Jag gillar att du inte för en sekund viker dig för det kollektiva ansvar hon försöker tillskriva dig. Bra!

  12. Leif Says:

    @blomrabatten:
    Har du tagit avstånd från de kvinnliga pedofilerna?
    Om inte, gör det nu genast!
    Allvarligt talat, skärp dig!
    ”Männen har haft alldeles för stora fördelar i vården jämfört med hur kvinnor haft det.”
    Hur menar du? Vad stöder du ditt resonemang på?
    Det här kollektivistiska dravlet (Som man har du ett ansvar för vad andra män gjort!) och hänvisande till historiska oförrätter är totalt uttjatat nu. Växla spår!

  13. Aktivarum Says:

    Blomrabatten:

    ”Lyssnade nyss på P1 tendens. Vad säger ni män om att vissa av er tar hit kvinnor från andra fattigare länder för att komma åt deras barn sexuellt.”

    För det första är det pedofiler som tänder på barn. För det andra säger jag att de skall ringa polisen eftersom det är ett grovt brott

    ”Kan någon man ta avstånd från detta eller är det som vanligt kvinnorna som får skylla sig själva???????????”

    Män (som grupp) har skapat såväl lagarna som förbjuder det som polismakten som man kan kontakta för att se till förbudet efterlevs. Vad har kvinnor (som grupp) skapat för att andra kvinnor inte skall kunna göra falska anklagelser till myndigheter nu igen? Eller är det kanske inte bara individer av manligt kön män skall reglera, vi skall tvingas reglera allt individer av kvinnligt kön gör också?

  14. Jay Says:

    Den där kommentaren om P1-tendens har blomrabatten kört med förr.

  15. Lasse Says:

    @ Ninnitokan

    ”Är där någon som vet hur cancerfonden fördelar sina resurser? Finns där en snedvridenhet till kvinnors fördel?”

    Jag vet enligt säker källa:

    2003-2009

    ca: 232 miljoner bröstcancer mot ca: 120 miljoner prostatacancer.

    Logiskt och humant sett borde det vara tvärtom eftersom det det dör dubbelt så många män i prostatacancer jämfört med bröstcancer.

    Men tyvärr feminismen är ingen human ideologi de ser bara till kvinnors bästa, inte individens.

  16. ninnitokan Says:

    Lasse; Nu kommer den där jobbiga Ninni som vill se själv. Vilken är källan?

  17. Musse Pig Says:

    Tack Ninni! Jag gillar din inställning med!

  18. Lasse Says:

    Forskningsprojekt
    Budgetår 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
    Bröstcancer 13 196 800 16 988 100 18 476 300 22 043 000 27 067 000 26 996 000 28 450 000 37 850 000 39 750 000 51 425 000

    Prostatacancer 10 359 600 12 136 600 13 910 700 12 605 100 12 400 000 13 150 000 18 650 000 19 400 000 25 150 000 25 650 000

    Hej! Härmed de uppgifter du efterfrågat via e-mail 20/10. Skillnaden i bevillning beror på de olika söktrycken mm.
    Med vänlig hälsning /Cancerfondens forskningsadm avd/ G Kållberg

    @Ninni har bara tid att klippa o klistra, annars kan du skriva till Kållberg själv skulle ju vara intressant att se 2010 års siffror, genomgående så har tjejerna fått dubbelt så mycket till brösten.

  19. ninnitokan Says:

    Tack Lasse:)

  20. Lasse Says:

    @Ninni

    Fick ingen klarhet hur de öronmärkt sina pengar avseende bröst/prostata. Enda jag vet är att de har en skyldighet att göra det.

    (Därav går det inte att göra en koppling till de insamlade pengarna.)

  21. Jämställdhetsfeministern Says:

    @blomrabatten

    Bra sagt Blomrabbatten. Jag skulle också vilja veta om jämställdisterna tar avstånd från manliga pedofiler. Antingen är man feminist, eller så försvarar man pedofiler. Bara att välja.

    Och de där suspekta männen som föredrar att ta hit kvinnor från andra länder än att inleda relationer med svenska feminister… Jag visste att de var förtryckare – men att de var pedofiler också, det kände jag inte till. Stort tack för den informationen. Det borde läras ut i svenska skolor!

    Och de där jävla prostatagubbarna ska inte ha någon hjälp. Som du säger har ju feministisk forskning visat att män alltid får bättre vård än kvinnor i Sverige. Så prostatagubbarna får klara sig bäst de vill. Tycker man inte det, så hatar man kvinnor!

Kommentera

