Mansdiskriminering i Grön Ungdoms stadgar föreslås

by


Det är en sjuk tidsanda vi lever i. Fullständigt sjuk. Läs det här.

Grön Ungdom har ett språkrör i Uppsala som heter Erik Thor.

I februari skrev Erik Thor en motion till Grön Ungdom Uppsalas årsmöte med krav på ändring av stadgarna för att dessa ska ”ifrågasätta patriarkatet”.  Han vill ändra formuleringarna kring vilka som kan utses till språkrör, så att språkrör kan utgöras av en eller flera personer enligt någon av följande kombinationer:

– En enda kvinna (det måste vara minst en kvinna enligt stadgeförslaget)
– Flera kvinnor (det kan vara hur många som helst enligt förslaget)
– OBS: Det behöver inte finnas någon man
– Det går alltså bra med exempelvis fem kvinnor och noll män som språkrör
– Det går också bra med en kvinna och en queerperson (Erik Thor nämner särskilt detta alternativ)
– Det går däremot inte med en man (eller flera män) om det inte finns kvinnor också

Erik Thor vill alltså införa en uttrycklig ojämställdhet i föreningens stadgar. Kvinnor ska ges en särställning. Detta utgående från en situation (om jag förstått saken rätt) där stadgarna är könsneutrala och därmed jämställda.

Man tar sig för pannan. Man skakar på huvudet i förtvivlan. Detta är galenskapens triumf.

Så här motiverar Erik Thor sin antijämställdistiska motion:

”Vi lever i en patriarkal värld. Maktens säte domineras av de med juridiskt manligt kön. [..] Vi förtjänar bättre än osynliga barriärer som försvårar halva befolkningen.”

Jaha, men en synlig barriär för halva befolkningen är tydligen helt OK –  det vill ju Thor skriva in i stadgarna!

Jag fortsätter citera Erik Thor:

”Vi bör inte heller utestänga de som hamnar i ett annat biologiskt kön än man eller kvinna. Våra stadgar och vårt förbund bör vara öppet även för dem. Kvinnlighet värderas lägre – vilket även påverkar juridiska män med vad som idag uppfattas som ett kvinnligt uttryckssätt. Queerfeminism innebär att ifrågasätta vad som är manligt respektive kvinnligt, att ifrågasätta normer kring sexualitet, och att ifrågasätta patriarkatet, något som även bör eftersträvas i våra stadgar.”

Att införa könsvinklade stagar är alltså att ”ifrågasätta patriarkatet”.

Sedan skriver Thor:

”För ett frihetligt och queerfeministiskt förbund – rösta för en stadgeändring som inte reglerar hur många språkrör vi bör välja, och som inte reglerar vilket kön de bör ha. Men blunda inte heller för de osynliga barriärer man möter som kvinna. Denna stadgeändring möjliggör att välja två eller fler kvinnor som språkrör, att kunna välja in en kvinna och en queerperson, eller två queerpersoner varav minst en med det juridiska könet kvinna. Den reglerar inte heller antalet språkrör man bör kunna välja, utan låter årsmötet bestämma det själva.”

Därefter konkretiseras förslaget, och då visar det sig gå ut på att minst ett av språkrören ska ha ”det juridiska könet kvinna”. Det behövs däremot ingen man.

Man skakar som sagt på huvudet. Vi lever i Sverige i nådens år 2011, det är uppenbart.

Stackars, stackars Erik Thor. Vad han måste lida av att gå omkring och hata sig själv för att han är kille, vilket jag antar att han gör. Känna sig som ett vandrande hinder för alla duktiga tjejer. Proppen Thor.

Egentligen finns det bara en sak för honom att göra: Maka på sig, avgå som språkrör och lämna plats åt en tjej. Det vore ju en viss tillbakaträngning av Patriarkatet, faktiskt. Inte stor, men ändå – och varje erövrad meter räknas ju.

Nu skulle ju Erik Thors ungdom kunna anföras som en förmildrande omständighet. Men ungdomen verkar inte ha med saken att göra – det är tidsandan som bär skulden. Vänsterpartiet har redan en formulering i sina stadgar som i princip är densamma som den som Erik Thor vill införa. Jag citerar:  ”§ 21. Kvinnor skall vara representerade i valda organ och på förtroendeposter med minst 50 procent om inte synnerliga skäl förhindrar detta.” Inget om män. Och här talar vi om vuxna människor och ett gammalt etablerat parti.

Tack för tipset, Adam. Läs Erik Thors motion här.

För övrigt 1: Elbolaget GodEl (som gör anspråk på att vara en särskild godhjärtad elleverantör) skickar ut en julhälsning till sina kunder där deras kvinnliga vd meddelar att företaget stöder kvinnliga företagare i Indien och utsatta kvinnor i Stockholm. Se här. Tack för tipset, Andreas!

För övrigt 2: Läs debattartikeln ”Det är en myt att män åker betydligt mer bil”. Tack för tipset, Joakim!

För övrigt 3: Det blir en mer jämställd jul med modernaterna och alliansen, enligt denna debattartikel.

För övrigt 4: Den socialdemokratiska riksdagsledamoten Carina Hägg skriver i en debattartikel på Newsmill att Fredrik Reinfeldt inte tar kvinnomisshandel på tillräckligt stort allvar. Jag börjar undra – vad krävs egentligen för att antijämställdister ska vara nöjda med åtgärderna mot kvinnomisshandel? Att all annan brottsbekämpning läggs ned, skulle det vara nog? Eller kanske införande av en mansskatt på 10 procent som finansierar ett antal tusen nya poliser som enbart jobbar med brott mot kvinnor? Kanske ska Brott mot kvinna ges en särställning i brottsbalken?

För övrigt 5: Mera jul-genushysteri, se nedan (tack för tipset, Henrik). Att de bara orkar….

93 svar to “Mansdiskriminering i Grön Ungdoms stadgar föreslås”

  1. PO Says:

    Jag tror att hönan på hans högra sida har föreslagit att de två ska göra ägg och bacon tillsammans.

  2. Jimmy Says:

    Det enda som är dåligt med att socialdumokraterna tappar väljare är att dessa går till MP…

  3. Musse Pig Says:

    Angående vad som skulle göra feminister nöjda, ja det vore väl i första läget att samtliga invändningar och protester mot feministiska maktutövning och feministisk politik vore fullständigt kvästa. Det skulle dock inte räcka, snart skulle mäns bristande förmåga att förändra sin egen biologi läggas dem till last med krav på utveckling av metoder för biologisk manipulation, underkastande sig program för olika typer av medicinering samt diskussioner om en slutlig lösning. Naturligtvis så skulle ett förslag om att män själva skulle bekosta detta komma genom särskild mansskatt. Den skulle då kunna finansiera en särskild poliskår som är särskilt inriktad mot att beivra brott mot kvinnor inom ramen för en alltmer extremt könsrasistisk, kvinnochauvinistisk lagstiftning. Naturligtvis så blir i ett tidigt skede en kvinnas påstående tillräcklig bevisning i alla brottsmål mot män.

  4. Nils Jungenäs Says:

    Det var mycket på en gång Pär.

    Suck. Än en gång bekräftas att det är helt ok att diskriminera, bara man diskriminerar vita män.

    Jag vill inte leva i denna tidsanda!

  5. President Says:

    Det har verkligen börjat spåra ut nu. Denna genushysteri blir bara mer och mer perverterad.

  6. ParStrom Says:

    Ja. Jag blir alldeles matt av alla uttalanden och artiklar jag ser i media som jag blir upprörd över och vill blogga om. Alldeles matt. Det är en veritabel tsunami.

  7. Ella Says:

    Den svenska könsförvirringen bland unga människor tycks accelerera i samma takt som statsbidragen till genus”vetenskapen” pumpas in. Kan ingen forska kring det snart.🙂

  8. JHJ Says:

    Ärligt talat har jag svårt att bli upprörd. Det vi ska uppmärksamma är att staten diskriminerar män legalt och i byråkratierna. När privata företag gör detsamma. När mäns skattepengar slösas på feministisk ”forskning”. Olika former av kvotering som riktas mot män och backas upp av statens makt. När män missgynnas av feministiska domstolar. När enorma pengar transfereras från män till kvinnor.

    Att ett politiskt parti som profilerat sig på att attrahera de obotligt korkade väljer att diskriminera är däremot inte något samhällsproblem. MP får väl vara precis hur mycket nazister, feminister eller islamister de vill. Man kan skratta åt tomtarna och rösta på något seriöst parti istället. Vill de positionera sig som ett Fi! som dessutom kryper för islamofascismen så får de väl göra det.

  9. Info Says:

    DEN QUEERA ASPEKTEN HOS MILJÖPARTIET

    Det är intressant, att GenusNytt vågar nämna den uttalat ”queera” specialinriktningen hos Mp.

    En annan tongivande politiker inom partiet är Erik Thors företrädare som språkrör för Grön Ungdom, Maria Ferm, numera riksdagsledamot, själv öppet lesbisk. Redan 2007-10-23 skrev hon t.ex. följande i sin blogg:

    ”GAY MARRIAGE

    Just nu pågår en annonskampanj i Stockholm för att bevara äktenskapet heterosexuellt. På affischerna som finns i tunnelbanan står ”Mamma, pappa, barn” för att förtydliga kärnfamiljsidealet. RFSL kräver stopp för annonskampanjen, och jag håller med om att det är diskriminerande mot alla som inte passar in i kärnfamiljsnormen. Nu ska vi se vad HomO säger. Jag vill att SL tar ner reklamen då det strider mot deras policy om att inte ha stötande reklam! Jag tycker reklamen är stötande, kränkande eller vad man vill kalla det.”

    Maria Ferms inflytande är stort.

    Om sig själv skriver ERIK THOR i sin blogg 2011-11-17:

    ”Jag tycker inte att ditt kön spelar roll. Fast jo, det gör jag visst det. Men nej, det gör jag inte. Jag hör inte till de [= dem] som är queer för att glömma allt om patriarkat och strukturer, utan den som vill ha queer som utgångspunkt för att kunna motverka patriarkatet.”

    Bådas största fiende är Jimmie Åkesson och framförallt Sverigedemokraternas Kvinnoförbund, vilket senare t.o.m. tar avstånd från SCUM och vill avskaffa den svenska misandridagen den 8. mars.

  10. Kristin Says:

    Apropå ”För övrigt 5”
    Det stör mig att de skriver ”vi” hela tiden.
    ”Vi har problem med det som ses kvinnligt”

    Vore bra om de kunde tala för sig själv och inte pålägga alla en åsikt eller ett beteende.

  11. Kristin Says:

    Miljöpartiets partistöd bör väl dras in om de diskriminerar halva befolkningen?

  12. Backlash Says:

    Var snäll mot Thor. Hen är ju så ung och grön.

  13. Sötisen Says:

    Ja. Färgen rosa är helt jättefarlig och ”SES som svagt och har lägre status”. Tycker en tidningstant. Den hårresande manligt ljusblåa färgen är helt ofarlig och SES ju då följaktligen som mera värd.

    SES? Av VEM bortsett från tidningstanten? =)

    Tänk vad mycket klokhet, fakta och vetenskap feministisk tro bringat mänskligheten. Vi hade inte klarat oss utan. =)

    Och tänk vad hemskt om världens barn via speciellt hemska färger, via julklappar, skulle få för sig något så rent otroligt som att pojke och flicka inte är samma sak. Och tänk skräckscenariot att en flicka, fler flickor, skulle önska rosa saker, och tycka att rosa saker är fina. Härrre guuud vilken katastrof =)

    Det behövs ännu fler feministiska artiklar om hemsk-färgen rosa i tidningarna!

  14. Grodan Boll Says:

    Vad gnäller de om? Jag tycker killen i den rosa princessklänningen ser riktigt gullig ut.

    För övrigt blir jag förvånad att en rasist som Erik Thor är med i MP. Han har lobbar ju inte aktivt för några etniska minoriteter som språkrör och hade gjort sig bätter i SD.

  15. Ulf Says:

    Det här handlar ju om Grön Ungdom. Miljöpartiet, på riksnivå, har jämställda stadgar – det skall vara en kvinna och en man – men det verkar inte vara lika självklart med Grön Ungdom. Jag har inte hittat Grön Ungdoms stadgar på nätet, men jag hittade följande notis från Grön Ungdom Norrköping:

    http://gronungdom.se/engagera-dig/vaara-lokalavdelningar/norrkoeping-1/nyheter/nya-spraakroer-och-ny-styrelse

    De nya språkrören är Ellinor Sundberg och Maria Külen (omvald) och styrelsen består, förutom dessa, av Madelene Eriksson (kassör) och Martin Gutsch samt Sanna Lestander.

    Två kvinnliga språkrör, och totalt 4 kvinnor och en man i styrelsen. Jag har inte hittat några dokument som talar specifikt om Grön Ungdom Norrköping ur ett jämställdhetsperspektiv.

    För GU’s årsmöte i Stockholm 2011 hittade jag handlingar. En snabb genomgång gav vid handen att man verkligen strävar efter en så jämn könsfördelning som möjligt i förtroendeuppdragen. Rimligt, eftersom det är rätt jämnt fördelat mellan könen i GU, såvitt jag kunnat se.

    Den här paragrafen var dock inte helt jämställd i sin utformning:

    16.2 Könskvotering tillämpas vid val till alla av årsmötet tillsatta poster med 2 eller fler platser, med minst 50% av det kvinnliga juridiska könet, undantaget revisorerna. Detta gäller grupper med jämnt antal. Vid ojämnt antal gäller principen om plus minus en person.

    I grupper med jämnt antal är det alltså stadgeenligt att ha enbart kvinnor – dock inte mer än 50% män.

  16. UNDRANDE Says:

    Vad är ”juridiskt manligt kön” för något?
    Thors förslag ligger helt utanför alla juridiska ramar.

    Erik Thor borde sluta snacka skit och maka på sig, avgå som språkrör och lämna plats för en kvinna!
    Han kan exempelvis börja jobba som sopgubbe istället.
    Han kan börja sin sopgubbe karriär genom att slänga alla sina juridiskt oacceptabla förslag på historiens soptipp.

  17. Koo Says:

    Den radikala feminismen har inneburit en tydlig försvagning av vänstern – nu kommer sakteliga samma sak hända med de gröna. Det är tragiskt eftersom rättvisefrågor och miljö är viktigt – och Sverige behöver en stark opposition.

  18. Håkan Says:

    Jag har en gång hört talas om ett ”seriöst” förslag till mansskatt. Jag ska forka vidare i detta. Någon som känner igen det?

  19. Håkan Says:

    Japp. Jag hittade det: http://www.sydsvenskan.se/sverige/article80362/Schyman-vill-ha-mansskatt.html

  20. The Flegm Wad Says:

    GU har bytt ord ordet ombudsman mot ombudsperson

    http://gronungdom.se/politik/artiklar/groen-ungdom-soeker-en-ombudsperson-1

  21. Farbror Torsten Says:

    Kanske hade komikern Lasse Lindroth (RIP) rätt, i alla fall när det gäller Thor. Teorin är att allt en man gör, gör han för att få ligga med kvinnor. Om Thor lägger fram ett tillräckligt manshatande förslag så kanske hans ligga-odds förbättras?

    Undrar hur många av alla dessa mansförnedrande och självkränkande män som håller på och ”feministar” enbart för att bli populära?

  22. loppool Says:

    Enda problemet med den flickans rosa kläder är att hon ser utmanande ut, ögongodis för pedofiler, usch!

  23. Info Says:

    TILL ENGELSMANNEN ”THE FLEGM WAD” OVAN (11.01)

    Några reflektioner rörande nyordet ”ombudsperson” finns här:

    http://tanjabergkvist.wordpress.com/2010/08/21/145-miljoner-for-konsbyten-pa-bestick-och-genusbanker-i-svenska-skolor/#comment-9537

  24. Jocke S Says:

    MP: ”Den heterosexuelle, västerländske mannen varken kan eller ska representera oss alla. Det är dags att ta de politiska konsekvenserna av detta och modernisera Sverige. Löner ska jämställas. Styrelser kvoteras. Och straffvärdet på sexköp ska höjas.”
    Så skrev MP i annonser inför valet 2010. Då fick jag nog, och skrev artikeln nedan.
    Miljö är grenen vi sitter på, biosfären, vårt förhållande och påverkan kan/skall mätas vetenskapligt och matematiskt.
    MP har numera inte mycket med detta att göra, det är ett toppstyrt parti för en queerfeministiskt miljö och nedgången kommer nog att börja, när folket vaknar.
    Dessutom kan unge Thor varken svenska och bör inte ha politisk makt, men hjärtvättad är han, genom samtliga politiska partiers försorg. Jag sitter utomlands, och ser hur landet Sverige domineras av omogna människor
    http://www.sourze.se/D%c3%a4rf%c3%b6r_avfallssorterar_jag_MP_10723788.asp

  25. hutti Says:

    http://svt.se/2.22584/1.2657566/pappan_hade_sex_500_ganger_med_dotter_-_frias_fran_valdtakt?lid=puff_2657566&lpos=rubrik

  26. Leif Says:

    Ogillar i högsta grad att grön ungdom snyltar på den etablerade symbolen för Gnome. Har de verkligen rätt att så skamlöst knycka symbolen? Usch och fy!

    http://foundation.gnome.org/licensing/index.html

  27. Toddan Says:

    Man kan ju undra om antijämställdistiska manliga politiker (och aspiranter) som Erik Thor är rent utav dumma, eller cyniskt opportunistiska? Om han lever som han lär, ska han lägga ner sina politiska ambitioner, maka på sig, och kämna plats åt en kvinna. Annars är han en hycklare, som ju många andra politiker, den egenskapen har man stor nytta av som politiker) inom politiken tycks det vara viktigare att man säger rätt sakrr, än att man gör rätt saker.

  28. Valeria Says:

    Snart är det jul, och från Fanny Ambjörnsson, som nämns i förövrigt nr 5 så önskar jag mig några timmar av mitt liv tillbaka. Det var den tiden det tog för mig att läsa igenom ”I en klass för sig”, en bok som för några år sedan var obligatorisk litteratur på lärarutbildningen.

    Fast om sanningen ska fram så hade jag visst utbyte av boken. För faktum är att det var någonstans under läsningens gång som jag började inse dels hur förvrängd genusfeministernas världsbild är, dels vilka problem Ambjörnsson har med unga tjejer.

  29. Valeria Says:

    @Toddan

    Troligen är det en kombination.

  30. Sötisen Says:

    Glin som får heltaskiga julklappar, av taskiga föräldrar =)

    http://uberhumor.com/video-how-to-troll-kids/

  31. JD Says:

    En liten anspråkslös artikel i en svensk lokaltidning. http://op.se/lanet/ostersund/1.4225163-kvinna-misshandlade-mannen-systematiskt

  32. Glenn Jason Says:

    Jag vill minnas att jag läst i en bok om idéella föreningar att en förening med dylika apartheidstadgar inte kan kallas demokratisk, och odemokratiska föreningar har inte samma fiskala rättigheter. Minns dock inte exakt vilka rättigheter det är som skiljer mellan odemokratiska och demokratiska föreningar… Nån som vet mer?

  33. Lorem Ipsum Says:

    @JD, kvinnors våld mot män ger en notis på fyra-fem rader. ”Mäns våld mot kvinnor” ger mångmiljardbidrag.

  34. JD Says:

    @Hutti

    Den åklagare som menade att den 60-årige mannen klarade av att våldta samma tjejer 8 ggr varje dag i flera månader runt hela landet är nu chef för en tingsrätt i södra norrland.
    Det fimns mycket bakgrundsinformation i fallet som talar emot att någon våldtäkt eller ens sexuell samvaro har inträffat. Förutom det medicinskt osannolika i historien. Mannen var ett enkelt karriärsoffer skulle man kunna säga.

  35. Ulf Says:

    @Glenn Jason,

    Det har i alla fall tidigare varit så att man, för att kvalificera för aktivitetsstöd, bör hålla sig till etablerade grundstadgar så långt som möjligt, men det som är det centrala är att man inte diskriminerar medlemskap. Det skall vara öppet att bli medlem, och medlemmar har rösträtt på årsmötet, där också stadgar, styrelse och annat bestäms.

    I fallet GU kan väl sägas att årsmötet fastslagit de regler som skall gälla för könsbalans i olika grupper, de har även tillsatt de förtroendevalda och styrelsen, så då uppfyller de de krav som ställs på demokratisk process. Om årsmötet i demokratisk ordning bestämmer att bara välja in kvinnor i styrande positioner, står det dem fritt att göra så. En sak de inte får göra är att neka männen rösträtt.

  36. Man & Woman United Says:

    @ jimmy

    Tjejer och kvinnor i storstäder som tidigare röstat på(s) eller (v) går till mp. Yngre och män lämnade (s) för två val sen för piratpartiet. Dock inte numera pga de fallit till föga för radikalfeminism och svek julian assange samt wikileaks.

    Männen som tidigare röstat på (s) röstade även på moderaterna och (sd) som reaktion på radikalfeminismen. Inte några lyckade alternativ.

    Bättre alternativ till partier måste till för att utmana ovan radikalfeminism och scum propagandister. Framförallt Moderaternas radikalfeministiska utspel.

    http://www.jämställdhetspartiet.se
    Jämställdhet 2,0
    Moderat Männen
    Genus Leaks
    Oberonde Rättspolitisk reformering
    Whyweprotest
    Norska Mansrörelsen
    http://www.swedenvsassange.com
    Rättssäkerhets rörelsen
    Men’s Liberation Front
    Antikönskrigsrörelsen
    Jämställdhetsrörelsen
    Anomynous
    Mansnätverket.org
    Journalister utan gränser
    http://www.manwomanmyth.com

    Kommunikation och rapportering med omvärlden via sociala medier

  37. Sam_Vimes Says:

    OT: En pågående genusdiskussion på Wikipedia.

  38. Men@Work Says:

    Nu hör jag hur frustrerad Pär är över galenskaperna. Jag delar den frustrationen.

  39. Anders Karlsson Says:

    Svar till JHJ: ”Man kan skratta åt tomtarna och rösta på något seriöst parti istället.”

    Vilket parti då??? Tacksam för förslag!

    God Jul till er alla!

    Önskar Anders K

  40. Mörker Says:

    ”oppool säger:
    23 december 2011 kl. 11:34
    Enda problemet med den flickans rosa kläder är att hon ser utmanande ut, ögongodis för pedofiler, usch!”

    Tycker du? Vad obehagligt för dig. Är du feminist möjligtvis?

  41. JD Says:

    KD är nog det parti som är mest fritt från cynism och feminism samtidigt som man är för jämlikhet mellan kön och likavärde oberoende av etniskt ursprung.

  42. Man & Woman United Says:

    @ Nils J

    Det är inte enbart vita män i Antikönskrigsrörelsen Rättssäkerhets rörelsen Mansrörelsen och bland Fäder som blir utsatta för rättsövergrepp. Män oavsett etnicitet,klass,ålder och sexuell läggning protesterar,demonstrerar,visar motstånd mot rättsövergrepp,diskriminering,misandri och antijämställdism;-)

    @ Pär Ström

    Bly tunga analyser av antijämställdistiska övergrepp av gammel media,statsfeminismen,politiken och rättsväsendet. Men ju mer antijämställdismen avslöjar sig med självmotsägelser,manipulation och livslögner baserad på bl a eva lundgrens genusforskning och 90talets militanta riksdagsbeslut desto mer urholkas trovärdigheten. Så fortsätt använd ordet som kamp metod att rapportera och avslöja.

    Aktivarium tolkar eminent förandringens och jämställdhetens tid före och efter internet. Var tacksam för avslöjandena och gläd dig åt den förändringen du, Pelle,vi mfl bidrar till. Se vad som hände när fi bekände färg, efter repotaget svt könskriget,hjernevask, se på Norges jämställdhets debatt. Att gräva,publicera och göra det jobb gammel media misslyckats med dvs att granska maktmissbruk,rättsövergrepp och antijämställdism föder en ny typ av rapportering. Detta Kommer påverka vår kultur och demokratiska styrelseskick. Att ta hjälp från omvärlden (Norge,Danmark,England,Spanien,Australien och Usa)är nödvändigt ont i kampen att bekämpa antijämställdism och rättsövergrepp. Det är även betydelsefullt att genus nytt läsare översätter inlägg till engelska.

    Jämställdhet förenar oavsett tidigare politisk bakgrund,etnicitet,klass,kön och ålder. Jämställdhet bygger på kärlek,medkänsla och upplysning vilket är en enorm kraft som övervinner hat,ondska,våld och (köns)krig.

    @ Koo

    Du är inne på helt rätt spår. Men efter två piss val utan proggressiva jämställdistiska förändringar inom regering,riksdag,stat Samhälle behövs det göras mer underifrån. Lägg därtill ett läge där moderaterna okritiserat står som det ”nya feministpartiet”. Retar upp kärnväljare och visar på allt annat än jämställdhet. Visar på allt annat än tomt prat som retar upp männen från (s) som röstade på hycklande moderaterna.

    Genus Nytt och ovan nämnda Jämställdhetsrörelse utgör sakfrågorna, oppositionen och kritiken. Politiken kommer bli tvungna att lyssna till dessa frågor; annat än vid valupptakten. Det ingjuter hopp, mod och en spännande tid med att ompröva demokratins grundvalar när traditionell partipolitik misslyckats fundamentalt.

  43. Pelle Says:

    Jaha, så nu är miljörörelsen en genusfråga. Det känns ju produktivt… not.

  44. vmm Says:

    Julen är tydligen jättehemsk för kvinnor. Så jag tycker det är olämpligt att säga God Jul till kvinnor. Säg istället ”Stackars, stackars dig…” och lägg huvudet på sned och visa ditt medlidande med den stackars kvinnan. Då känner hon att du bryr dig om henne och är medveten om hennes svåra situation som hennes könstillhörighet har försatt henne i.

    Säg också ”du kan ju inte rå för att du blivit född till en förlorare. Prova att använd några kläder som inte är rosa så blir det kanske lite bättre”.

    Eller… jag vet inte. Det kanske bara blir jobbigare för henne att påminnas om hur svårt hon har det.

  45. vmm Says:

    Om GodEl: jag undrar om dom kan garantera att pengarna till utsatta i Stockholm verkligen inte går till någon utsatt man. Det måste ju finnas någon kontroll av stödet så att det inte går en spänn till en utsatt man. Om man till exempel delar ut mat till hungriga kvinnor så finns det ju en risk att någon tar med mat och delar med sig till en man, och då är ju GodEls kunder grundlurade! Dom har trott att deras pengar inte ska gå till hjälp till utsatta män och så har en hungrig man smusslat åt sig mat! Detta måste hindras och jag undrar vilka kontroller GodEl utför för att säkerställa att hjälpen inte går till utsatta med fel kön.

  46. vmm Says:

    Mer om GodEl: det står att deras pengar gått till att vaccinera barn. Men det står ju inget om vilket kön barnen har!! Har dom verkligen vaccinerat barn helt utan att ta hänsyn till kön? Tänk om hälften av dom som fick vaccinet var pojkar, det gör ju att över hundra tusen flickor gått miste om vaccin. Hur kan GodEl försvara det? Vill dom inte att flickor ska bli vaccinerade? Vill dom könsdiskriminera?

  47. vmm Says:

    Mer om GodEl: att dom inte vill hjälpa män i Indien att starta företag tyder i alla fall på en genomtänkt strategi. Män i Indien kan ju jobba på datorsupportföretag. Det kan inte kvinnor. Kvinnorna kan däremot starta städföretag och restauranger. Städa och laga mat är dom ju bra på. Dessutom är det ju så att om man hjälper en man så hjälper man en person men om man hjälper en kvinna så hjälper man en hel familj. Kvinnor är ju så givmilda och generösa och har ju rollen som familjeförsörjare. Män dom bara slösar bort pengarna på sig själva. Så är det i Indien och över hela världen.

    Hoppas också att GodEl arbetar med att påverka Indien som stat. Man kan ju till exempel ställa krav att Indien inte ska ge män något stöd om dom vill starta företag. Det vore ju helt meningslöst om GodEl inte ger män stöd och sedan kommer någon annan aktör in och ger männen stöd istället. Det gäller ju att alla samarbetar om det här.

    Jättebra att GodEl är så humana och bidrar till att göra världen lite bättre för kvinnor och att ingen människa ska behöva diskrimineras på grund av kön.

  48. Lasse Says:

    test

  49. Lasse Says:

    Svar på mitt mail till God El.

    Hej!

    Tack för ditt mejl.

    Jag förstår inte riktigt hur du menar, vi delar ut vår avkastning till SOS-Barnbyar, Rädda Barnen, Läkare utan Gränser, Stockholms Stadsmission och Naturskyddsföreningen som hjälper alla i behov oavsett tillhörighet vad gäller kön, etnisk härkomst och religion. Vissa av projekten dessa organisationer driver vänder sig särskilt mot kvinnor eftersom forskningen visar på att stöd till kvinnor ofta har bäst effekt på hela familjen, men vår avkastning öronmärks inte för särskilda projekt utan respektive organisation använder pengarna på det sätt de tycker är bäst. Texten i vår utskick ger exempel på vad pengarna från våra kunder har hjälpt till med.

    Om du har fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss igen!

    Med vänliga hälsningar

    Björn Dahlberg
    GodEl Kundtjänst

    08-519 199 99
    support@godel.se

  50. Lasse Says:

    ”eftersom forskningen visar på att stöd till kvinnor ofta har bäst effekt”

    Bah Humbug

  51. Micke Says:

    Och där byte jag elavtal från God El.

  52. Micke Says:

    bytte skulle det vara

  53. Lasse Says:

    http://svt.se/2.151554/1.2329694/mikrolanen_har_blivit_en_skuldfalla_for_fattiga

    Så går det när man satsar på enbart kvinnor.

  54. Chroni Says:

    Gissar på att Thor är ”queerperson”

  55. Nils D Says:

    Det är nog inte helt klart för de som värnar om utsatta grupper, att de är farligt nära att förneka de demokratiska principerna. Även om demokratin är långt ifrån perfekt, så är det det bästa vi har att tillgå. Och grunden är att majoritetens intressen och väl och ve, ska komma i första rummet. Sen kommer minoriteten.
    Det kan självklart finnas stora problem och svårigheter och lidanden för minoriteten, och det bör majoriteten i anständighetens namn ta hänsyn till. Men, det är inte minoriteten som bestämmer – det är inte demokrati.

  56. Helena Says:

    Jimmy säger 23 december 2011 kl. 7:08: ”Det enda som är dåligt med att socialdumokraterna tappar väljare är att dessa går till MP…”

    Jimmy, själv är du förstås en enkel arbetare som tror att Högern är bäst för enkla jobbare?

    Eller – är du en framgångsrik företagare som har gott om tid att skriva här?

    Jag förstår ändå att du tänker moderat.

  57. Hjalmar Says:

    Croni:
    ”Gissar på att Thor är ”queerperson””
    Jag sätter inte emot… Egenintresset är det enda riktiga intresset…

  58. Jämställdhetsfeministern Says:

    Erik Thor är ung men mycket klok – trots att han inte är en tjej. Han förstår att lika om män och kvinnor behandlas lika, så är det kvinnoförtryck och att kvinnor därför alltid måste åtnjuta positiv särbehandling i alla lagar och regler, för att det ska vara jämställt.

  59. Patrik / PL Says:

    En artikel om en lungsjuk som dog på sjukhus på dn.se idag. En person. En patient. Det är orden som används. Om det var en man eller kvinna nämns inte, totalt avkönat. Men hade det varit en kvinna hade det väl definitivt nämnts, eller hur? Och så hade feministerna klättrat på varandra och skrikit att män burit ansvaret för dödsfallet, att kvinnor alltid får sämre vård, för far en kvinna illa är det alltid män som bär skulden eller feministerna.

    http://www.dn.se/nyheter/sverige/lungsjuk-dog-efter-nio-timmar-pa-akuten

    Manshatet på DNs redaktion äcklar mig.

  60. Patrik / PL Says:

    far en kvinna illa är det alltid män som bär skulden *enligt* feministerna, skulle det stått ovan.

  61. Joakim Says:

    ”…eller två queerpersoner varav minst en med det juridiska könet kvinna.”

    Så kvinnor är alltså mer värda än queermän? Vad hände med den sociala konstruktionen?

  62. Torstensson. Says:

    Vad händer om alla heteromän börjar kalla sig queer när de frågar? Ska dom då undersöka ens privatliv för att se om det stämmer?

    Som jag sag tidigare, jag är definitivt homosexuell om jag ska bli politiker i framtiden. Börja ljuga killar. Behöver ni ett jobb där dom inte vill ha heterosexuella killar så LJUG. Ljug ljug ljug.

    Vad ska dom göra? Ska dom ge er sparken för att ni som homosexuell har sex och lever med en kvinna? Ingen hade vågat pilla på det. För så feg är svensken och det kan man utnyttja.

  63. En Läsare Says:

    ”eftersom forskningen visar på att stöd till kvinnor ofta har bäst effekt”

    Fan också, jag trodde ju på Lasse Åberg😦

  64. Gonzo Says:

    Erik Thor rider bara på feministvågen. Utan den hade han inte varit i den position han är i dag.
    Erik går inte runt och hatar sig själv. Han snarare njuter av att få känna sig ”farlig”, en riktig karl som dominerar kvinnor.

    Kvinnor drar sig till dominanta män.

    Skulle Erik ta upp det faktum att dom flesta självmord begås av män, dom flesta våldsbrott som mord och misshandel drabbar män, så skulle han genast ses som en feg vekling.

    Karlar ska inte gnälla. Bit i hop och visa att du är en karl. ”Ta det som en man”. Det är inte manligt att gråta och gnälla.

    Erik har kommit på det effektivaste sättet att imponera på kvinnor och bli framgångsrik. Spela macho och osårbar.
    Sårbara män ses som patetiska och omanliga.
    Gråt inte om ni blir misshandlade.

  65. Johan Says:

    Ursäkta språket men Erik Thor tror nog att han ska få fitta när han i och med sina åsikter. Jag kan föreställa mig att pojkspolingen i princip är oskuld och en nolla av största mått.

  66. Johan Says:

    Först trodde jag att det var ett lesbiskt par. Tur att där stod ”det är han till höger” under bilden, annars hade jag nog blivit lite förvirrad.

  67. Johan Says:

    Just sådana som han är de bästa villebråden att förnedra en fredagskväll. Jag hade njutit av att lära han en läxa om jämställdhet.

  68. Johan Says:

    Angående färgen rosa: Jag älskar rosa, faktiskt den finaste färgen enligt mig. Det har dessutom kommit en studie som visar att bubbelgumsrosa färg i fängelser minskar det interna våldet.

  69. Chroni Says:

    Helena:

    Högern är det enda vettiga valet för alla.

  70. Lena Says:

    http://lenalilliedropssomewords.blogspot.com/2011/12/hyckleri-och-arlighet-dan-fore.html

  71. UNDRANDE Says:

    Själv har jag anlagt en blomsterrabatt med rosa rosor, blå lavendel och silver prydnadstistlar. Det var rätt snyggt.
    Är det något fel med det? Ja, man undrar🙂

  72. Argus Says:

    Hbtq-män drar ju nytta av feminister. Kvinnor upplever inte dessa män som något hot och kan vara sig själva tillsammans med dem. Ett slags asexuell symbios. Det finns också andra män som kapitulerar för feminister:

    1. Opportunisten, som vill vara populär bland kvinnor och på så sätt dra sexuella fördelar av det. 2. Svag- eller medelmåttigt begåvade män som köper den feministiska retoriken med hull och hår. 3. Karriäristen, som ser yrkesmässiga fördelar med att ha ”rätt åsikter”. 4. Kvotinvandraren, som också dra fördelar av feminismen på så sätt att båda grupperna omfattas av särskilda stöd.

    Det finns säker fler…

  73. Helena Says:

    Chroni säger 24 december 2011 kl. 1:02 till Helena: ”Högern är det enda vettiga valet för alla”.

    ”Vettiga”? Ja, högern = med sin paradoxala organiserade egoism…

    Högern = Frihet för de starka att suga ut de svaga. Eftersom de svaga utgör 99 % av befolkningen kan de ”starka” leva gott på de samlade småpengarna från de svaga.

    Hela den här diskussionen är extrremt paradoxal – med ett enda vettigt svar. Först två orimliga svar:

    1 De enkla jobbarna ställer upp på högerpolitiken
    2 De rika har tid att skriva här.

    Det rätta svaret -och sug på det – precis som Marx och Engels introducerade begreppet falskt medvetande – som togs upp av den galna feministen Yvonne Hirdman, skriver nu fattiga skribenter på GenusNytt att det är rätt att Högern för suga ut oss fattiga.

  74. Helena Says:

    Det har nog utvecklats dithän att kampen mellan rabiata feminister och GenusNytts ärade deltagare till stor del utspelas via Internet.

    Härav följer att (inte trollen) men äkta och kämpande GN-deltagare med fördel borde lära sig hur Internet, Youtube, Facebook och Twitter fungerar.

    Med tanken på vad män (?) lyckas presentera här på GN kanske Pär Ström kunde lägga in några pedagogiska rader?

    Istället för sårade och förtrytsamma kommentarer kanske männen ( i den mån det finns några sådana riktiga här) kude prova lite humor och satir?

    Det som presenteras här på GenusNytt duger möjligen ibland till underlag för elaka mediefeministiskar i kvällspressen.

    … Och en liten prognos: De flesta män kommenterar inte min text ovan, därför att de inte förstår den – några anar att det är något elakt och svarar så elakt de kan – något som i bästa fall innebär uttryck som ”lilla du”, ”okunnig” eller ”idiot”.

  75. Ulf Says:

    @Helena,

    Jag föreslår du själv läser igenom dina kommentarer och räknar förolämpningarna. Om du själv är intresserad av en riktig diskussion här, kanske det är dags att fundera på den taktik du valt.

  76. Helena Says:

    Ulf, nu gör det precis det jag försöker få er att sluta med.

    Kvinnor, mediafeministerna, är mycket duktigare än du att spela masochist. Med din lilla masochism har du inte en chans mot deras aggressiva masochism.

  77. Ulf Says:

    @Helena,

    Nej, nu missar du poängen. Jag spelar inte masochist, men försöker få dig att förstå att du med dina förolämpningar och tvärsäkra uttalanden signalerar att det inte är någon mening att ge sig in i diskussion med dig. En konstruktiv diskussion förutsätter en ömsesidig respekt och en beredskap att upptäcka att man kanske inte sitter inne med alla svar.

  78. Man & Woman United Says:

    @ helena

    Det många feminister inte förstått genom att sticka ut huvudet är att feminismen splittrade hela socialdemokratin, vänstern och nu också alliansen.

    Genus Nytt mfl bloggar består av avhoppade vänster och höger,-piratatpartister-jämställdhets och pirater, socialister,liberaler,fattiga och förmögna,kvinnor och män. Det ni måste begripa är att motstånde mot rättsövergrepp och statsfeministiskt maktmissbruk går bortom partipolitik och kategori baserad på inkomst,ekonomi. Det är oväsentligt när det handlar om förlorade grundvärderingar ,politik och ideologi som inte vill enligt detta bli nedsmutsade och stå med brallorna nere inför omvärlden. Där skapas livslögnen med rättsövergreppen som följd.

    Kampen mot rättsövergrepp förenar och skapar nya förutsättningar för ett Samhälle och rättsstat att vila på där grundvärderingar,jämställdhet och samarbete är avgörande.

    Framtiden vilar Inte på korrumperad gammel media,korrumperade ombudsmän på någon facklig strejkbrytar organisation som företräder sig själva istället för grundvärderingar.Framtiden bygger inte på den låtsasvärlden vid genus fackulteterna, neokapitalistisk allienation med militantfeminism som systematiskt slaktar män och fäder i tron att kunna komma undan med det.

    Vi är Rättssäkerhetsrörelsen. Vi är Antikönskrigsrörelsen. Vi är Mansrörelsen. Föräldra-barn och Papparörelsen. Vi är Jämställdhetsrörelsen som kritiserar reinfeldt lika mycket som fd oppositionen.

    Vi går bortom klasskamp-könskamp-könskrig aka systematiska rättsövergrepp. Vi går bortom partipolitiken och bekämpar könskriget med kärlek och upplysning.
    Vi tar vid Jämställdhetstankarna på 60-talet innan radikalfeministiska rättsövergrepp fick fäste och sedermera fick stämpeln Feminismens saudiarabien.

    Swedenvsassange.com Wikileaks Anomynous och omvärlden bevakar rättsläget i Sverige. Och Sverige rapporterar till omvärlden via sociala medier.

    Partipolitiken,rättspolitiken har förlorat sitt förtroende och nu kommer förändringarna med krav på reformer underifrån av folket.
    Socialdemokraterna är radikalfeministiskt korrumperade infekterade. Nya Moderateraterna likaså. Och alla partier mer eller mindre där emellan bortsett från modiga individer,frilans som tystats eller fått avgått pga sin uppriktighet.

    Feminismen är så infekterad i Sverige. Feminism är genom korrumperad,rutten och har förlorat sin betydelse och trovärdighet allt sedan tyst accepterande av rättsövergreppen började ordentligt på 70talet ovan genom politikerna och statens införande av radikalfemistiska ideologi i rättsstaten.

    Nu återstår fria individer,empatiska kloka kvinnor av den sunda kvinnorörelsens dialog och samarbete med mansrörelsen för jämställdhet 2,0

    No lie can live forever. We shall overcome.

    Jacta Alea Est

  79. Man & Woman United Says:

    @ Helena

    Glömde vi säga att vi är kvinnor och män oavsett etnicitet och religon som ingår i Rättssäkerhetsrörelsen och Antikönskrigsrörelsen. När grunda skvallerjournalister försöker koppla ihop bekämpandet av antijämställdism med främlingsfientlighet eller Sverigedemokraterna.

  80. Helena Says:

    Ulf säger 24 december 2011 kl. 14:31 @Helena: ”Nej, nu missar du poängen. Jag spelar inte masochist, men försöker få dig att förstå att du med dina förolämpningar och tvärsäkra uttalanden signalerar att det inte är någon mening att ge sig in i diskussion med dig. En konstruktiv diskussion förutsätter en ömsesidig respekt och en beredskap att upptäcka att man kanske inte sitter inne med alla svar.”

    Ulf, jag håller med. Du spelar inte masochist. Du är masochist.

    Du skriver: ”förolämpningar och tvärsäkra uttalanden”.

    Ja, det är precis vad mediafeministerna sysslar med.

    Hur ska du hantera det? Du försöker på ett typiskt manligt sätt resonera. Det biter inte på mediafeminister. De bara skojar bort dig.

    När du sen visar din masochistiska sida, då är det julafton för dem.

    Å andra sidan…. en äkta masochist är inte behandlingsbar.

  81. Ulf Says:

    @Helena,

    Hur ska du hantera det? Du försöker på ett typiskt manligt sätt resonera. Det biter inte på mediafeminister. De bara skojar bort dig.

    Att avfärda vanligt hyfs som ett ”manligt sätt”, är rimligen även det en förolämpning, men knappast mot män. Att många tjejer dyker in här, eller kommenterar Pär Ström på annat håll, med invektiv och osammanhängande svammel, har inte undgått mig, men jag föredrar att inte se det som ett ”kvinnligt” sätt att resonera – bara okunnigt och arrogant. Det enda som lär bita på dem är att tillräckligt många andra kvinnor tar upp kampen mot dem.

    Sedan föreslår jag att du inte skall anta att du vet något om mig. Du får gärna bemöta mina argument. Att ägna sig åt personangrepp är ett generalfel i all diskussion.

  82. Helena Says:

    Ulf, du skriver: ”Sedan föreslår jag att du inte skall anta att du vet något om mig. Du får gärna bemöta mina argument. Att ägna sig åt personangrepp är ett generalfel i all diskussion.”

    Jag angriper inte din person utan ditt beteende, dvs. ditt sätt att argumentera genom att inta en masochistisk skuldbeläggande position.

  83. Ulf Says:

    @Helena,

    Jag angriper inte din person utan ditt beteende, dvs. ditt sätt att argumentera genom att inta en masochistisk skuldbeläggande position.

    ”Du spelar inte masochist. Du är masochist”, är ett klockrent exempel på Ad Hominem. Insinuationer om att männen här inte är några riktiga män, och inte förstår dina argument… personangrepp.

    Sedan kan du väl gå tillbaka till mina kommentarer i den här tråden och visa på hur jag skuldbelagt någon eller över huvud taget beklagat mig. Eftersom jag skrivit rätt många kommentarer totalt på Genusnytt, kan det hända att du hittar något inlägg som skulle kunna tolkas så. För all del, visa gärna upp det, så får jag fundera på om jag behöver bättra mig.

    Själv gjorde jag en snabb sökning och hittade inga exempel på vare sig personangrepp eller masochism bland ett 30-tal av mina kommentarer.

    En liknande sökning bland dina kommentarer visar på ett mönster av häcklande och von-obenattityd. Det är synd, eftersom det verkar som om du har kapacitet att prestera mycket, mycket bättre än så. Men då skulle du behöva kasta av dig den nedlåtande attityden och försöka bidra till en konstruktiv debatt.

    F.ö. gissar jag att du blandar ihop mig med Ulf Andersson. Såvitt jag vet har du inte bemött mina kommentarer direkt förut. Däremot såg jag i min googling att du haft ett antal debatter med Ulf A i andra trådar.

  84. Genusnytt hathe… | Erik Thor Says:

    […] hathetsar mot mig på sin blogg. Det är en sjuk tidsanda vi lever i. Fullständigt sjuk. Läs det […]

  85. Matilda Says:

    Att ”diskriminera” männen är något som måste göras för att uppnå jämställdhet. Normer och idéer gör det otroligt svårt som kvinna trots att man har reglerna på sin sida. Skulle det vara lika lätt för en kvinna att nå toppen som en man skulle detta inte behövas, men så är inte fallet.

    Ps. Blått och rosa är precis lika farligt när de tar en dominerande roll så tidigt. Barn formas in i roller i tidig ålder och har inte möjlighet att utvecklas till sin egen person. Killar ska leka med bilar och titta på spiderman. Tjejer ska leka med dockor och titta på Barbie. Det är normen, Tv följer den, tidningar följer den, föräldrar och släktingar följer den. Klart som fan vi inte kan få ett jämställt samhälle när vi skapar killar som ska vara macho och tjejer som ska vara fåfänga!

  86. Ulf Says:

    @Matilda,

    Att ”diskriminera” männen är något som måste göras för att uppnå jämställdhet. Normer och idéer gör det otroligt svårt som kvinna trots att man har reglerna på sin sida.

    Det finns massor av forskning kring styr- och reglerteknik. All reglering bygger på att man inför en störning för att uppnå det önskade läget, men det mest önskvärda är om systemet är självreglerande, dvs i jämnvikt. Det centrala är att om man skall reglera måste man veta vilket tillstånd systemet faktiskt befinner sig i, och vad effekterna kommer att bli av den införda störningen. Det gäller också att om man infört en störning, och systemet reagerar trögt, måste störningen tas bort innan jämvikt uppnås – annars kommer det slå över åt andra hållet, och man måste kompensera igen. Vill det sig illa kan man hamna i självsvängning.

    Ett exempel (hoppas jag minns rätt): Den första JAS-kraschen inträffade då systemet i princip hade två olika reglersystem: piloten och det automatiska styrsystemet. Det var en fördröjning i det automatiska styrsystemet, och piloten försökte kompensera. Hade han släppt kontrollerna och inte gjort något alls, hade planet landat sig självt.

    Som en som studerat reglerteknik på högskolenivå, kan jag ofta tycka att den offentliga debatten totalt saknar insikt i detta. Man förälskar sig i en viss typ av reglering, och tillämpar den till förbannelse, utan att visa något större intresse för de ‘intrinsiska’ egenskaperna hos de system man ger sig på att reglera.

    Skulle det vara lika lätt för en kvinna att nå toppen som en man skulle detta inte behövas, men så är inte fallet.

    Jo, faktiskt är det i åtskilliga fall lättare att nå toppen för kvinnor än för män. Det är detta som Pär Ström brukar kalla för ”glashiss”. Naturligtvis gäller detta inte alltid – vet inte om det ens gäller ofta – men min poäng här är just att man måste titta på varje enskilt fall.

    I sitt senaste inlägg skrev Pär om hur man rekryterar kvinnor till brandkår utan att kräva att de gått brandutbildning, och utan att kräva att de skall klara de fysiska proven (som utformats utifrån de faktiska krav som ställs i livshotande situationer). I kampen för att nå jämn representation bland dirigenter har de stora operahusen dammsugit marknaden på kvinnliga dirigenter och använt sig av alla som är ”tillräckligt bra” – ofta flera gånger.

    Problemet är just den ensidiga fokuseringen på att kvinnor skall få hjälp att nå ”toppen”. Det är inte på något sätt enkelt för män att nå dit – för de allra flesta män är det praktiskt taget omöjligt, och de som är där har oftast nått dit i stenhård konkurrens.

    Det duger inte att bara anta att de fått sin framgång till skänks, och att kvinnor som inte nått lika långt, blivit diskriminerade. Det är inte ens givet att man gör kvinnorna en tjänst genom att hjälpa dem uppåt. Risken är att man skapar ett slags förstärkt ‘peterprincip’ för kvinnor – där de kvoteras och befordras upp till sin inkompetensnivå.

  87. Ulf Says:

    För att komplettera mitt inlägg med referens, kommer här en länk till en tidigare kommentar där jag tog upp problematiken med kvinnliga dirigenter.

    Ursäkta slarvet, men det var dags för julbord…

  88. Angelica Says:

    Mycket bra skrivet Ulf!
    Som tidigare sagt, försök håll alla diskussioner sakliga och utan personangrepp. Det är destruktivt och odemokratiskt med personangrepp.

    MVH

  89. Gustaf Says:

    ”Brott mot kvinna” är i praktiken redan strängare än samma typ av brott mot en man.

  90. Gustaf Says:

    Jag tycker det är dags nu att kvotera antalet våldtäktdomar. Lika många kvinnor ska dömas som män, annars är det något fel i lagen.
    Om inte våldtäkt går att döma rättvist så ska nya begrepp som endast gäller kvinnor öppnas upp. Jag har varit inne på detta förut men nämner det nu igen. Tex sexuell olaga lockelse, utnyttjande av sexuelll makt för annat ändamål och manssmädelse.

  91. Man & Woman United Says:

    @ Gustaf

    Rättssäkerhet för män ska skrivas in i regeringsformen samt revideras att följa grundlagen.

    Varför ska brott finnas om inte lagstiftat brott om falsk anklagelse och lögn om samma brott med likvärdig straff skala utan straffrabatt pga kön. Vi snackar likhet inför lagen.

  92. Man & Woman United Says:

    Matilda skriver 25 december 2011 den 13:47

    Att ”diskriminera” männen är något som måste göras för att uppnå jämställdhet. Normer och idéer gör det otroligt svårt som kvinna trots att man har reglerna på sin sida. Skulle det vara lika lätt för en kvinna att nå toppen som en man skulle detta inte behövas, men så är inte fallet.

    Som svar på feminismens hets mot folkgrupp. Vi snackar inte att feministerna ska övertala,övertyga,samarbeta med männen kring antijämställdism(feminism). Nä,det är könskrig och utrotning av pojkar,fäder och män. Feministers Tro på våld och våldspiralen.

    Vad blir svaret på super swedish feminism(systematiska rättsövergrepp) i Feminismens saudiarabien?

    Wo,feministernas vilja till könskrig bemöts inte överhuvudtaget.

    Däremot bemöts det med kärlek och upplysning. Ghandi,Luther King,Assange,Wikileaks,Rättssäkerhets Jämställdhetsrörelsen Jämställdhet 2,0 och Antikönskrigsrörelsen bekämpar maktmissbruk,rättsövergrepp,våld och könskrig.

    Se
    Anonymous op.scum sweden

    Mansrörelsen har fötts utifrån rättsövergrepp som feminister numera bekänner färg inför.

    ”When men wake up to how they been demonized by feminism movement and they understand how this been achived. They´ll fight back, and that´s what happend now” säger Angry Harry Psychologist and Men´s Rights Activist med ett leende på läpparna! ”

    Ps. Blått och rosa är precis lika farligt när de tar en dominerande roll så tidigt. Barn formas in i roller i tidig ålder och har inte möjlighet att utvecklas till sin egen person. Killar ska leka med bilar och titta på spiderman. Tjejer ska leka med dockor och titta på Barbie. Det är normen, Tv följer den, tidningar följer den, föräldrar och släktingar följer den. Klart som fan vi inte kan få ett jämställt samhälle när vi skapar killar som ska vara macho och tjejer som ska vara fåfänga!

    Killar som tvingas vara tjejer som är killar enligt arv och dna kod gör revolt och gör sig fria från tanken på statsfeministisk välfärdsbörda. Det kalas brist på tålamod när ödmjukheten körts över i 30års tid.

    Hon sade att pojkar och män numera är offer som känner skuld för sin blotta existens, och uppmanade männen att slå tillbaka.

    Nobelpristagaren och fd feministen Doris Lessing.

    – Jag är chockad över det ständiga och självklara tillplattandet av männen i vårt samhälle. De mest idiotiska, outbildade och elaka kvinnorna kan prata strunt om de trevligaste, snällaste och klokaste männen utan att någon protesterar, sade hon.

    Se nyktert på feminismen som splittrade vänstern,(s) och profeministiska Alliansen.

  93. Frej Wimbledon Says:

    Alltid härligt med lite skön analys av saker som ni inte begriper er på och har en väldigt starka åsikter om.

    Ska ut och protestera mot högertrafiken nu, vi hörs!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: