SSU till attack mot ”vita medelålders män”

by

Nu går ordföranden för Socialdemokraternas ungdomsförbund (SSU), Gabriel Wikström, till attack mot ”vita medelålders män”. Det finns för många sådana inom socialdemokraterna, anser han.

”Vi behöver fler unga, kvinnor och personer med invandrarbakgrund på ledande poster i partiet”, säger Wikström enligt Svenska Dagbladet.

Jag har funderat på vad han säger. Wikström har rätt. Håkan Juholt är en vit medelålders man – och se hur det har gått med partiets opinionssiffror! Det är klart att nästa partiordförande måste vara en ung färgad HBT-kvinna som sitter i rullstol! Så att det blir jämställt och mångfaldigt! Och så att alla typer av kompetens tas tillvara!

Jag kom på en sak till. Gabriel Wikström kanske inte är medelålders, men han är definitivt vit man. Och det är illa nog – han gubbar ned och vitar ned SSU!

Gabriel Wikström borde föregå med gott exempel, maka på sig och lämna platsen som SSU-ordförande åt en färgad kvinna! Jag vet att det finns duktiga sådana inom SSU – om man bara bemödar sig om att leta lite. Kanske Rättviseförmedlingen har något namn?

Varför ska inte kvinnor släppas fram inom SSU?

78 svar to “SSU till attack mot ”vita medelålders män””

  1. Leif Says:

    Pär, det är ju också så att Wikström oundvikligen kommer att bli en vit medelålders man. Han har faktiskt därför nu möjlghet att vara proaktiv. Genom att redan nu kliva av kan han bana vägen för ”unga, kvinnor och personer med invandrarbakgrund”.

  2. Backlash Says:

    Om en man i Wikströms egen ålder anses vara ‘gubbe’ när han leder Allsång på Skansen så kan nog även Wikström betraktas som Vit Medelålders Man [TM]. Avgå?

  3. President Says:

    Helt rätt! Han är inte medelålders än, men snart. Av att bedömma hur han ser ut så är det på gränsen till gubbigt utseende. Dessutom vit och ser inte typiskt homo ut heller. Därför bör han göra det enda rätta och det han själv förespråkar – nämligen att avgå innan han når gubbstadiet på riktigt och lämna plats åt en kvinna i stället. Det finns hur många som helst som nog skulle vara intresserade.

  4. Urban Says:

    Ja, det är problematiskt att en vit och snart medelålders gubbe tar upp en plats för en duktig kvinna. Han borde ha vett att avgå och jag håller med Pär om att Rättviseförmedlingen borde kopplas in. Omgående!

  5. Matte Says:

    Kliv åt sidan Gabriel Wikström.

  6. Per Says:

    Han ser dessutom obehagligt heteronormativ ut vilket skrämmer oss jämställdistiska HBT-personer..

  7. Aktivarum Says:

    Jag tycker nog att Wikström själv ser ut att vara en av de där vita männen som han klagar på….

    http://aktivarum.wordpress.com/2012/01/14/magnus-linton-ar-ett-reformerat-svin-liksom-mangder-av-andra-manliga-feminister/

  8. Backlash Says:

    Förresten, ännu ett exempel på en feminist som tycker att det är ‘alla andra’ som ska ändra sig. Det är andra kvinnor som ska söka sig till könsnormsbrytande yrken, inte jag själv, det är andras män som ska kliva åt sidan i styrelsen, inte min egen alfahanne.

    Och i Wikströms fall är det någon annan som ska vara mörkhyad eller kvinna, inte han själv. Har du försökt med lösbröst och skokräm, Gabriel?

  9. President Says:

    Exakt! Det är alltid de andra som det är fel på. Klassisk svensk feminism. Menar han verkligen allvar ska han avgå med omedelbar verkan och vara ett gott exempel.

  10. Toddan Says:

    Politiker snackar bara skit, dom tänker på lönen och pensionsförmåner, politik är ett lönsamt karriärsval, gäller bara att snacka skit och hålla med chefen så länge det bär.

  11. Bengt Says:

    Jag undrar vad traditionella (S)-väljare utanför innerstädernas elitkretsar” tycker om detta…”..Vi behöver fler unga, kvinnor och personer med invandrarbakgrund på ledande poster i partiet..”

    Har den ”nya tidens (S)-märkta politiker” glömt bort att ”lyssna på rörelsen” eller har de helt med hull och hår tagit till sig mantran om ”genuspolitk, -dagis, -queerfeminism, könsneutrala toaletter” mm.

    Nej, det är inte sådant som intresserar vanliga (S)-röstande människor.. De blir bara trötta eller snarast arga över att (S) inte länge lyssnar på dem och för deras talan!

  12. barfota Says:

    ”Det är klart att nästa partiordförande måste vara en ung färgad HBT-kvinna som sitter i rullstol!”

    Jo, under förutsättning att hon tillika är invandrare och helst ”ensamstående mamma med den rätta religionen”. Vilken cirkus Sverige har förvandlats till, det är snudd på underhållande att se hur alla tävlar om att vara mest PK.

  13. JD Says:

    Är det någon som vet varför Gabriel Wikströms blogg har blivit avstängd?

    http://gabrielwikstrom.se/

    Något olagligt eller olämpligt på annat sätt som är orsaken?

  14. Anna Says:

    Kliv åt sidan, Wikström!

  15. Leif Says:

    Någonannandoktrinen lanserades av Håkan Juholt i hans första förstamajtal:
    ””Vi ska vara väldigt bestämda om när uppgiften är slutförd. Då ska vi lämna över till någon annan som får ta vid efter vårt ansvar. Det är Socialdemokraternas linje, och detta är att ta ansvar.”
    Det gällde gripenplanen och deras libyenuppdrag.
    Någonannandoktrinen präglar mycket av feministisk debatt i dag:
    Någon annan ska göra någonting – inte jag.

  16. Jämställdhetsfeministern Says:

    För en gångs skull står ni jämställdister på samma sida som oss feminister. Låt oss starta en namninsamling med kravet:

    Maka på dig Gabriel Wikström – och släpp fram en duktig tjej (gärna med invandrarbakgrund)!

  17. Toddan Says:

    Bra initiativ Jämställdhetsfeministern!

  18. Bengt Says:

    @Jämställdhetsfeministern
    Är ”alla” tjejer med invandrarbakgrund ”duktiga”?

  19. Alexandra Says:

    En blek hermofrodit skulle jag klassa Wikströms som. Med tanke på både åsikter och utseende.

  20. John Says:

    Dessa unga vita män som tycks vara eller tycks tro att de är välkommna bland feminsterna på maktpositioner inom olika områden har ett kortsiktigt tänk. Ska de avpolletera sig själva efter 40 års strecket?? Detta kommer mig osökt att tänka på begreppet ”nyttig idiot”.

  21. Maz Says:

  22. Maz Says:

  23. Fredrik Says:

    Hur står det egentligen till med sjäkvinsikten och självransakan hos SAP när väljarna flyr partiet i rasande takt?

    SAP:s kärnväljare har ju övergivit partiet just pga den intensiva debatten inom partiet angående ökad representation av marginaliserade grupper till topposterna i partiets organisation. Att föra fram fler kvinnor, invandrare och unga har skrämt iväg de traditionella (manliga) väljarna till Sd och det borgerliga blocket.

    FMed facit i hand kan man lätt konstatera att den buffliga och självgode mansgrisen Göran Persson drog mer väljare än Mona Sahlin.

  24. JD Says:

    @ Maz

    Hon är min favorit! Helt underbar! Puss i ljumsken Hanna!😉

  25. Anna Says:

    Det finns en risk att en ung vit man med tiden blir en vit medelålders man. Därför bör man konsekvent välja bort unga vita män. Tänk på framtiden!

  26. Andreij Says:

    Läste under en annan artikel: ”En kvinna når sitt sexuella attraktionsklimax vid 20 års åldern (+-5 år). Därefter devalveras det sexuella värdet med ungefär hälften varje decennium. Således når en 20 åring efter tre devalveringar och 30 år endast upp i 12,5 procent. Detta kan Reinfeldt såväl Juholt och Jonas Sjöstedt skriva under på. Gudrun Schyman likaså oavsett om hon vill eller ej. Hon har 5 % kvar.”

    Intressant att tänka sig en statistisk kurva med början från 0 tom 100 år. Ungefär så här kan man tänka sig sambandet; http://www.kniivila.net/wp-content/uploads/2011/12/raspredelenietjurova.jpeg Eller är denna kurva en kvinnoillusion / en feministisk tankevurpa? Hur ser sambandet ut? Blir den sexuella attraktionskraften någonsin negativ? Är värdet positivt eller negativt vid tex 80 år, sett ur medianmannens ögon? Hur tänker sig Gudrun Schyman att kurvan ser ut? Hur ser kurvan ut gällande män? Vad säger den unga kvinna i youtubeklippet ovanför om saken?

  27. Jocke S Says:

    1 Genushjärntvätten.
    2 Könpopulismen.

    Det finns förstås en väg att komma bort från detta dilemma med ”vita medelålders heteronormativa” män. Den är beskriven i både Mein Kampf samt i SCUM-manifestet.
    Wikström är en snorunge.

  28. J Says:

    Omvendt apartheid. Meningsløst.

  29. Jocke S Says:

    Alltså, är hon på riktigt den där Hanna Widerstedt? i så fall är hon ju sjuk! Och hör på rösten, hur hon pratar. När min son skall härma tillgjorda tjejer, så låter det exakt så där!

  30. Markus Says:

    Jojo, ibland passar det minsann att fästa vikt vid kön, ålder och etnisk tillhörighet.
    Det vore lite kul om Juholt böjde sig för Wikström och dömdes enligt diskrimineringslagen.

  31. Andreij Says:

    Kärnklyvning på hög nivå: En SIFO-undersökning skulle varit som en bomb. En vetenskapligt grundad och värderad studie skulle varit värre än en ett biologiskt vapen eller en kärnvapenspets rakt in i riksdag och regering. Ingen hade undkommit. Finns en statistisk kurva över huvudet taget att tillgå gällande frågan?

  32. Ivar J Says:

    OT om könsfördelning:

    ”Två olika arbetsplatser, en sak gemensamt – ojämn könsfördelning. I sjukhusets växel jobbar 95 procent kvinnor. På Tetra Paks produktion är siffrorna omvända”

    Sydsvenskan har två artiklar:
    http://www.sydsvenskan.se/lund/article1602276/rdquoDet-var-vaxeln-i-Angelholm-har-igen-Vill-ni-fortsatta-vantardquo.html

    http://www.sydsvenskan.se/lund/article1602268/Fyskiftet-rullar-pa-i-fabriken.html

    I reportaget från fabriken diskuteras den synnerligen problematiska och ojämna könsfördelningen. Hur mycket av det fanns i den andra artikeln, tror ni?

    ”Skiftchefen Anders Olsson har ingen förklaring till könsfördelningen.” ”Det finns inget moment i produktionen som kvinnor av någon anledning inte skulle klara av lika bra som män, säger han.”

    ”Att det nästan bara är tjejer som jobbar här är inget man tänker på..”

  33. Man & Woman United Says:

  34. Ebola Says:

    Andreij, Undrar om Jonas och Lasse är vaccinerade mot könssjukdomen Ebola.

  35. michael Says:

    Vi kanske skulle kunna skramla ihop pengar till en sifo undersökning där man ställer frågan är du feminist med svarsalternativ JA NEJ.Jag vet att man gjort liknande frågor förut men då har dom ställts på ett förledande sätt

  36. robjoh Says:

    Tja det är väl bara för honom att avgå…

  37. an@n.ym Says:

    Haha, stackars alla svenska kvinnor som behöver representeras av Hanna Widerstedt. Jag betvivlar dock att majoriteten av Sveriges kvinnor delar hennes syn på att de behöver betalt för att sära på benen…

  38. Man & Woman United Says:

    Pelle Billing: Det är så mycket tyckande!

    Feministerna läser inte innehållet eller tar sig inte tid att förstå Mansfrågor och diskriminering av män i Samhället. Och sen undrar varför de får sådant mothugg av människor och varför (S) går så dåligt! Det är bara att titta på hur S-kvinnor och s-feminister inom det egna partiet behandlar Håkan Juholt. Det var dom som sålde ut honom till gammel media i ohelig hemlig pakt med nya feminist partiet Moderaterna. Nya feminist partiet moderaterna cashar in röster. S-kvinnor,s-feminister,lena melin, hämnd lystna mona sahlin
    är avundsjuka på socialdemokraterna i danmark och vill ha en kvinna till varje pris. Även om det innebär att hugga Håkan Juholt i ryggen och samarbeta med nya feminist partiet Moderaterna.

    Men hur kan Socialdemokraterna fortsätta driva en politik, politiskt innehåll dvs feminism och radikalfeminism som folket inte vill ha. Har det fortfarande inte gått upp för partiet efter två val?
    Varför delar inte minoriteten feminister inom (s) upp sig och bildar ett eget parti som (fi). Det Håkan Juholt råkar ut för speglar Samhället för övrigt. Det är nu slaget kommer avgöras om Håkan Juholt med kollegor sätter ner foten och kartlägger feministiska och manshatande fienden och få tillbaka manliga väljarkåren som gick tiltill Moderaterna. Många borgerliga väljare som blivit uppretade på Fredrik Reinfeldts radikalfeministiska linje kommer även följa med.

    http://www.pellebilling.se/2010/05/debatt-i-lokal-tv/

  39. Bengt Says:

    (S) verkar mer lyssna på extrema queerfeminister från Södertörn, gapiga F!-anhängare och tycks tro att det är dessa som representerar verkligheten … Detta mer än vad de lyssnar på ”rörelsen”!

  40. Man & Woman United Says:

    FEMINISTERNA INOM (S) KAN BILDA EGET PARTI

    Feminismen säger sig företräda Männens rättigheter och jämställdhet. Men existerar inte kvinnors våld mot män uppmärksammar? Om feminister är vänster och (s) varför kritiserar inte feministerna inte Reinfeldts miljard satsning på mäns våld mot kvinnor? http://www.newsmill.se/node/6448

    (S) och Gustaf Fridolins (Mp) förslag om Resningskommission utmanar Alliansen i valet 2014

    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1427&blogg=10436

    Ställt utom allt rimligt tvivel….
    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1345&blogg=36629

    Jag är gammaldags nog att hålla på begreppet rättssäkerhet
    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=515&blogg=52266

    Varför heter det kvinnofrid och inte Människofrid? Har inte alla människor rätt till frid?

    http://www.s-bloggar.se/l/k4h32/maenniskofrid-elcykel-och-bortom-oljan

    Varför gör inte Socialdemokraterna, de återstående sunda, rättssäkerhet, rättvisa och rättsväsendet till en valfråga?

    Män diskrimineras vid vårdnadstvister en valfråga (S) kan utmana Moderaterna inför valet 2014
    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1465&blogg=16145

    Eller är det så att feminister inte kämpar för mäns rättigheter och jämställdhet mellan könen? Det kan inte vara kunskapen för nationell och internationell forskning finns redan. Det måste vara något annat……antijämställdhet och viljan att bygga myter på rädsla

    http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/feminister-har-olika-syn-pa-kvinnors-vald

    Är det så att feministerna köper myter och livslögner även om de kommer från ärkefienden nya arbetarpartiet och Fredrik Reinfeldts jultal?

    Är det som återspeglar sig i Socialdemokraternas opinonsras? Driver feminister,politiker politik som gynnar den egna karriären som Moderaterna inte är sena att utnyttja för att krampaktigt hänga kvar vid makten lite längre!

    Är det dags för Moderaterna att rösta fram Sveriges första kvinnliga statsminister Maria Abrahamsson…

    Ett som är sant är i alla fall att det mer politiskt mod och värdegrunder i Moderat Männen,Maria Abrahamsson och gamla mdoderaterna än i nya feministiska partiet Moderaterna!

  41. Jack Says:

    Ang Hanna Widerstedt, för de som inte räknat ut det /slagit upp det själva, tänk Jämställdhetsfeministern. En rolig profil med likheter.

    Att dra exempel från henne är som att dra exemepel från jämställdhetsfeministern och visar bara att man är mindre begåvad.

  42. dolf Says:

    Om Gabriel Wikström tycker partiet behöver avgubbifieras, kan jag rekommendera en bra bok som redogör för över ett hundratal självmordsmetoder (inklusive äta stora mängder äppelkärnor, men den metoden lär vara mycket smärtsam, så rekommenderas bara om du dessutom vill göra bot för att du redan befläckat vår värld i din egenskap av man).

  43. Per Says:

    Såg att Moderatmännen också kräver hans avgång så det blir nog hela manosfären som ställer det kravet snart!

  44. Man & Woman United Says:

    @ Jack Per

    Återkopplar till långa inlägg ovan. Ska feministerna inom (S) bryta sig ur och bilda eget parti, som te x (fi). Vad anser du/ni?

  45. Jack Says:

    Kan vara intrssant att besöka engelska wikipedia idag.

    ”Why is Wikipedia blacked-out?

    two bills in the United States House of Representatives and the United States Senate respectively…efforts to stop copyright infringement…in a way that actually infringes free expression…concerned that SOPA and PIPA will severely inhibit people’s access to online information. This is not a problem that will solely affect people in the United States: it will affect everyone around the world….In many jurisdictions around the world, we’re seeing the development of legislation that prioritizes overly-broad copyright enforcement laws, laws promoted by power players, over the preservation of individual civil liberties….I don’t live in the United States. How can I help?

    Contact your local State Department, Ministry of Foreign Affairs, or similar branch of government. Tell them you oppose SOPA and PIPA, and any similar legislation.”

  46. Jack Says:

    Eftersom wikipedia är en utbildningsmöjlighet som pojkar och män fortfarande har samma rätt till som flickor och kvinnor ligger det i mansrörelsen intresse att skydda wikipedia. Låt pojkar och män också ha rätt till utbildning! Genom wikipedia, genom rättvisa betyg och universitet som är till för även män!

  47. Jack Says:

    Man & Woman United,

    ”Ska feministerna inom (S) bryta sig ur och bilda eget parti, som te x (fi). Vad anser du/ni?”

    Har ingen direkt åsikt då jag inte tror min åsikt påverkar hur de beter sig i detta. Men visst vore det bra om de försvann någonstans.

  48. Jocke S Says:

    Jack och Per
    Tycker det är rätt otydligt här ibland.
    För oss som inte hänger på flasback, och jag själv som är utomlands med dålig wifi.
    Du som är intelligent och vet Jack, kan du berätta om Widerstedt?
    Och Per, vem krävs på avgång, måste man leta hela länken p gr av kryptiska inlägg?

  49. Man & Woman United Says:

    @ Jack

    Kärnan inom Socialdemokraterna förespråkar väljarnas intrssen inte sig själva eller radikalfeministisk ideologi. Det pågår en intern kamp. Var så säker,partiledningen läste av vindarna och fick fram Håkan Juholt som är den man som kan utmana Fredrik Reinfeldt i ringen.

    Det han inte begrep var att han blir huggen i ryggen av sina egna dvs s-kvinnor samtidigt i sitt övertagande från Persson och Sahlins
    svek mot folket. Att s-kvinnor och radikalfeminister t.o.m sålt ut sin ledare och underhandlat med feminist journalster och allaisnen. Har spelat Alliansen och Moderaterna i händerna. Och kommer fortsätta om Håkan Juholt inte kartlägger interna radikalfeministiska fienden.

    Radikalfeministiska spelet bakom kulisserna har ännu mer präglat Socialdemokraterna båda valnederlag. Mer än vad som visats tills nu. Nu generar dom sig inte med att öppet visa hur rabiata de är och skiter fullständigt i väljarna och partiets framtid.

    Så din med fleras åsikt är i allra högsta grad intressant. Och det Genus Nytt berör i detta inlägg är allra högsta grad intressant för Socialdemokraternas möjlighet att vända opinionen med att gå med väljarna istället för emot.

    Pär Ström har tidigare uttalat sig att vara proggressiv och mer än villig att föreläsa och föra dialog med Socialdemokraterna för att vidga synen på Jämställdhet. Varför låta feministerna inom (S) få förstöra för alla andra aka majoriteten av partiet och väljarna? Radikalfeminism är inte jämställdhet. Feminism säger sig förespråka mäns rättigheter vilket är hyckleri! Genus Nytt blir som en frisk fläkt och språkrör för vad jämställdhet innebär. Många feminister ifrågasätter utan att själva läst och satt sig in i Jämställdhetsbloggar som Pelle Billing,Mansnätverket,Aktivarium Daddys,Pappamanualen etc. Varför inte bloggarna tar upp kvinnors diskriminering.

    Den dumheten skrämmer mig och jag behöver hjälp med att förstå logiken, när Jämställdister inget hellre vill än att föreläsa på te x Högskolan i Södertrön, hos Politiska Ungdomsförbund för att upplysa om innehållet med värdegrunder som Mansrättigheter och Rättssäkerhet jämte kvinnofrågor. Men pga den snedvridna och falska agendan feminism har om jämställdhet låses Mansfrågor och vidsynthet och respekt för att vidga jämställdhets begreppet.

    Om det råder sådan interna stridigheter med en minoritet som är manshatande är det logiskt att denna radikalfeministiska falang bildar ett eget parti med en kvinnlig partiordföranden.

    Snart kommer beslut fattas om att Julian Assange kommer utvisas,
    och halva radikalfeministiska eliten inom (s) är inblandade.
    Medborgarna och väljarna kommer vara så syrak att göra upp med Manshat och vår tids häxprocesser. Väljarna och medborgarna i stugorna kräver den radikalfeministiska falangens avgång inom (s) så partiet kan fortsätta framåt och diskutera värdegrunder för alla. Inte en exklusiv minoritet.

    Beklagar cirkelresonemang och upprepningar. Men det är precis det här som speglar hela Samhällsproblematiken. Det blir inte mer avgörande än så här. Ylva Johansson mfl s-kvinnor tror de själva har kapacitet att vinna valet. Det tragiska är att de inte inser det själva. Låt de hållas men i ett eget nybildat parti i stil med (fi).

  50. manson Says:

    Angående videon om våld mot män. Jo, visst har de flesta män varit utsatta för sånt. Ingen ska behöva ta emot stryk. En gång för trettio års sedan slog en kvinna till mig utanför en fritidsgård. Jag svarade med absolut våld tillbaka. En riddare kom som väntat emellan och försökte göra sig hörd. Jag satte en kniv i hans arsle. Allvarligt, rakt upp mellan skinkorna. Tjejens kompis flög på mig med en kopp kaffe. Jag slog ner henne också. Som sagt, ingen ska behöva ta emot våld.

  51. barfota Says:

    @manson
    Det märks ju med all tydlighet att du är emot våld😀

  52. Man & Woman United Says:

    @ Barfota Manson

    Hur många snubbar och män talar högt om att de blivit utsatta för våld av sin kona? Det är skamligt! Dessutom hur manligt är det när polisen och Samhället sviker män som våldsoffer för sin kvinnliga partner, men tiderna förändras. Som Pelle Billing och Mansnätverket pushar för # vadhändernärmänbörjatalaochanmäla

    Feminister och JÄmställdhetsministern: Ja,men kvinnor slår inte för de har mindre fysik? Så länge kvinnor drabbas värre än män så är det inget problem. Say What!

    Här är bara några ex bland många som inte får komma fram pga radikalfeminism och Media locket. .

    När mardrömmen blev sann-Glenn Forestgate

    https://genusnytt.wordpress.com/2011/03/12/hon-misshandlar-honom-han-blir-domd-k-vapnet-anvant/

    Än mindre gör män en polis anmälan vid oprovocerat våld på stan pga skuld och skam som brottsoffer. Samt bristande förtroende för rättväsendet. Anmälan läggs ändå ner. Oprovocerat våld är inte prioriterat det är däremot mäns våld mot kvinnor före allt annat som inbrott,stöd och just oprovocerat våld på stan mm. Gradering på larm och utryckning. Det är fan sjukt att en ideologi som säger sig förespråka jämställdhet inte belyser detta. Och sen av ren dumhet frågar feministerna varför Genus Nytt bara belyser männens diskriminering????

    http://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6dv%C3%A4rnsr%C3%A4tt

  53. Man & Woman United Says:

    @ Jack

    Det hela hade varit enkelt om Moderaterna och Alliansen haft självförtoende och självkänsla att inte behöva omfamna radikalfeminism. Nu tror dom att de visar statsmannaskap och kan lita på sin strategi i kulisserna. De är och förblir en minoritets regering. Många manliga väljare funderar på att gå tillbaka till (s) och backa upp Juholt. Likaså bland första gångs väljare fd Socialdemokratiska LO-anslutna arga män som svek (s). Det var inte för (sd) politiska innehållet utan för missnöjet med (s).

    Nu visar de trots fasaden att det är livrädda när Juholt tillträdde.
    Borstar han bara av sig och kommer in i andra ronden bör Reinfeldt inte vara så kaxig.

    Återigen, Reinfeldts avgång/ utfasning till förmån för Maria Abrahamsson, Gamla Moderaterna och Moderat Männen är ett faktum. Kortsiktighet och radikalfeministisk linje straffar sig.

    Börjar Juholt tala om grönt folkhem och verkligen mena det. Som byggandet av vägar,utbyggnation av E45, flytta utländsk smutsig lastbilstrafik till godstrafik/ järnväg och svensk miljövänlig ny lastbilsteknik,utbyggnad av kollektiv trafik,trafiksäkerhet, byggandet av hyreslägenheter och investeringar av infrastruktur och grön infrastruktur som generar verkliga arbeten (även för unga).
    jämte nuvarande fastlagda linje som gemensam kvalité för sjukvård,a-kassa,försäkringskassa.

    Han kan ju även kapa Alliansens fd borgarnas och socialdemokratiska historiskt sett katastrofala valfråga som Rättsväsendet som inkluderar vårdnadslagstiftning, könsneutral lagstiftning,Mansjourer och Resningskommissioner samt återinföra Tjänstemanna ansvaret för medborgarnas förtroende för rättsstaten Sverige är han i hamn.

    http://medborgarratt.wordpress.com/2008/08/06/tjanstemanna-ansvaret-ar-avskaffat/

    Sen kan (S) börja ta in folk från folket och inte från någon indoktrinerad ssu sekt.

    Socialdemokraterna behöver Pär Ström och Pelle Billing på samma sätt som Socialdemokraterna behövde Hjalmar Brantings och kretsen av vänster liberala med bl a Stindberg på sin tid.
    Nu är det ny tid,andra förutsättningar och nya ideér som verkar gå igenom synen på Jämställdhet.

    Alliansen och Moderaterna har en ohelig pakt med s-kvinnor och raddikalfeminister. Vad säger att inte Håkan Juholt och Socialdemokraterna kan hämta inspiration från Jämställdhetsrörelsen,Rättsäkerhetsrörelsen och Mansrörelsen.
    Med den skillnaden att Socialdemorkaterna inte är lika rädda som Alliansen att bli avklädda. Det ska vara samma förutsättningar!

  54. Jack Says:

    Jocke S,

    ”Du som är intelligent…Jack”

    Tack

    ”och vet Jack”

    Tack

    ”kan du berätta om Widerstedt?”

    hmm…okej, för att jag är snäll också…

    Precis som det kan vara svårt för det otränade ögat att se skillnad på jämställdhetsfeministerns satir och en riktig feminist kan det vara svårt för det otränade ögat att se skillnad på Widerstedt och en riktig bloggerska!

    Vad jag vänder mig emot är man postar hennes videor här vilket ger sken av exempel på ”tjejer nuförtiden”. Widerstedt är jättekul förstås men det vore lika fel att posta jämställdhetsfeministerns kommentarer på t ex flashback och säga ”titta så feministerna säger”, trots allt är det påhittade personligheter.

  55. Anders Senior Says:

    Man & Woman United:

    Klockren analys av Ljuholts och Sossarnas bekymmer!

    Det finns en radikalfeministisk falang inom sossarna som är beredda att sänka partiet om det så krävs bara för att peta bort Ljuholt och sätta dit en kvinna istället!

    Man kan ju undra vem som skriver Ljuholts tal?
    Varför tillåts han hålla tal med sådana felaktigheter?
    Vem korrekturläser talen och gör faktakontroller på innehållet?
    Jag skulle nog själv börja kolla upp det där om jag vore Ljuholt…..
    Det märks dessutom tydligt hur Feministiska Aftonbladet med Lena Melin i spetsen samarbetar för att få honom att avgå.-Till vilket pris som helst.

    Eller om man ser det ur ett feministiskt perspektiv i stället:

    Starta ett eget parti är ju inget alternativ med tanke på F!´s väljarsiffror, bättre då att försöka smyga in Extremfeminismen i ett etablerat parti som sossarna istället, de har ju ett antal trogna som alltid röstar på dem av tradition snarare än vilken politik de bedriver.
    Ett feministiskt parti som heter Socialdemokraterna och har 10% av väljarnas röster är ju bättre än ett som heter F! och har 0,4%.

  56. Joakim Says:

    Har du inspirerats av Jämställdhetsfeministern, Pär?😉

    @Bengt
    ”Är ”alla” tjejer med invandrarbakgrund ”duktiga”?”

    Självklart! Tror du Jämställdhetsfeministerns sarkasm skiljer sig från Pär Ströms eller?

    @manson
    Är du här för att ge oss dåligt rykte eller bara förstora din egen självbild?

  57. barfota Says:

    @Man & Woman United

    ”Feminister och JÄmställdhetsministern: Ja,men kvinnor slår inte för de har mindre fysik? Så länge kvinnor drabbas värre än män så är det inget problem. Say What!”

    Bara det att ha en Jämställdhetsminister som gör ett sånt uttalande får mig och säkert flera med mig att undra hur det står till i den politiska sfären.
    Om man skulle ha samma anmälningsbenägenhet som kvinnor så får vi nog femdubbla antalet utredare hos polisen. Men visst borde man anmäla om man blivit utsatt för våld, fastän nu tror jag de flesta män som blir utsatta inte gör samma bedömning som kvinnor av vad som är våld eller inte är våld, män ser det nog många gånger som en ”skitsak” och går vidare med sina liv.

  58. Julius Evola Says:

    Swedish journalist Ann Helena Rudberg doubts there is a complex conspiracy aimed at crushing WikiLeaks.

    She said: ”Sweden has nothing to gain in my opinion in terms of US relations. WikiLeaks is already much less important because the banks do not give them any access to money.”

    Instead, she told Channel 4 News Assange’s year-long extradition tussle is underpinned by a ”bad legal system”.

    ”We just have a bad legal system that has given the women too much power to put a guy behind bars.

    ”I was myself a feminist in the 1970s, but now when every politician calls themselves feminists it has gone too far. We don’t have equal rights between men and women in Sweden. The women have more rights than men.
    http://www.channel4.com/news/are-the-wheels-coming-off-wikileaks

  59. manson Says:

    barfota; våld är det värsta jag vet. jag har alltid förespråkat samtal och diskussioner. däremot ska inte män behöva ta skit, varken av kvinnor eller självutnämnda moralpoliser. min rekommendation till alla män är att aldrig någonsin slå först utan brotta istället ner kvinnan på marken, håll fast och ring polisen. En lavett ska lagföras för vad det är, nämligen ringa misshandel. En pungspark blir misshandel av normalgraden och med tillhygge eller skador som ger men, grov misshandel. anmäl kvinnan!

  60. Olof Palmhjärta Says:

    Avgå, Gabriel! Låt någon som har de attribut du listar ta din plats.

  61. Mörker Says:

    Avgå Wikström!!!

  62. Mörker Says:

    Har förresten hört att Galago behöver fler vita medelålders män till sin redaktion. Så om det finns några sådana som vill kliva av sin räkmacka och leva som underdog på hårt bröd och latte på Söder i Stockholm, så kan ni skicka en bild på er skinande vita håriga röv till Galago.

  63. Observer Says:

    Det samma gäller Sjöstedt från Vänsterpartiet – vad hjälper det då hela partiet är infekterat så det understa ruttnar av radikalfeminism. Dags att grunda ett nytt parti som står upp för solidaritet och gemenskap där radikalfeminister inget har att skaffa!

  64. barfota Says:

    @manson
    Jag fick bara den uppfattningen att du var en våldsam person med tanke på att du går omkring beväpnad, jag fick inte ihop din antivårdsfilosofi med vapen. Sedan kan det vara vettigare att ibland ”ta litet skit”, överleva och gå vidare än att få en kniv i röven. Men principiellt så skall man naturligtvis inte ta skit, så frågan är varför gör vi alla det från våra politiker?

  65. Man & Woman United Says:

    @ Observer

    Word!

  66. barfota Says:

    @Observer
    Japp, håller fullständigt med dig, dags med ett nytt parti.

  67. leifer Says:

    Fascinerande med (S), man skjuter sig själv i foten. Om nu Juholt får sluta, så måste det ju bli en kvinna (varannan damernas) enl feministerna. Man har kört fast helt och Margot Wallström kommer aldrig tacka ja.

  68. leifer Says:

    Gabriel Wikström som ogillar vita medelålders män kommer själv då ha en kort karriär, för han måste ju ogilla sig själv när han blir medelålders…

  69. Man & Woman United Says:

    @ Leifer

    Slaget om (s) handlar om valet 2014 och man kommer inte låta genera sig genom att förlora det dvs låta radikalfeministerna och s-kvinnorna vinna. De får kommer bli nedmutade partitoppen och bilda nytt parti (fi)ssu.

    Läs gärna kommentar nr.53 14:59 om och ge din reflektion. Som sagt situationen med radikalfeministers attack på manliga väljarkåren och (s) speglar vårt tydligt. När är gränsen nådd innan männen och Håkan Juholt reser sig?

    Har inte du också fått nog att bli hunsad?

  70. Jocke S Says:

    Jack jag undrar om du är lite för säker på din analys, här? Det finns de som är kontraspioner på nätet, som man inte vet om de är ironiska, eller om de menar allvar. En del troll gömmer svansen. Ingen nämnd och ingen glömd!
    Tycker även Widerstedt, m.fl. om hon nu är ironisk (har ingen koll faktiskt, mer än dessa två exempel som synts här) gör det lite för enkelt för sig.
    Sedan är det ju också tacksamt att kunna ironisera ((?) om män så här. Vilket vore fullkomligt otänkbart med motsatens, en ung kille om tjejer.
    Så allvarligt talat Jack, vet du var hon står, hennes syfte, spiksäkert? Och det här med ”tränat öga”? Alla tränar vi på olika saker, efter intresse osv, eller hur?
    Men visst kan du kanske ha rätt, vad gör hon här? Verkar inte gå att göra något åt dock, hon kom ju igen, ovan!

  71. Jack Says:

    Jocke S,

    Jag har gjort min bedömning. andra får göra sin. hennes mål är bl a att få uppmärksamhet som här.

    ”vet du var hon står, hennes syfte, spiksäkert? ”

    Inte allt förstås och bryr mig inte så mycket och anser hon fått för mycket uppmärksamhet redan. Hon är säkert jättekul i verkligheten, kanske skriptad av ett gäng killar som lonelygirl15 var.

  72. Jocke S Says:

    OK, Jack, jag har redan fått nog av henne, ironisk eller ej. (Verkligheten är illa nog!) Så där är vi överens.

  73. Stina Says:

    Bengt säger 18 januari 2012 kl. 10:20: ”Är ”alla” tjejer med invandrarbakgrund ”duktiga”?”

    Det finns väl en överrepresentation av duktiga bland de som lyckats ta sig hit.

  74. Bengt Says:

    Stina menar att de invandrartjejer som ”tagit sig hit” (menar Stina då Sverige) är ”duktiga” enbart för att de tagit sig till Sverige?
    Har Stina möjligtvis inte hört talas om att de så gott som enbart bara är de med gott om pengar som kunnat betala för både det ena och det andra som på det sättet kunnat ta sig till Sverige.. En för mig och många därtill mycket underlig definition på ”duktighet”…

    Dessutom var det inte ett påstående jag skrev utan en fråga men det tycktes inte Stina ha förstått!

  75. Stina Says:

    Bengt, jag ser att du ändå besitter en viss tankeskärpa. Bara utifrån den lilla ledtråden att jag skrev på svenska, gjorde att du kunde dra slutatsen att jag menade Sverige. Med sådana medarbetare höjs sannoliheten att Pär ror detta i hamnen.

    Sen blev det iofs lite svårare för dig när jag använde begreppet ”överrepresentation”. Du tolkade det som synonymt med ”enbart”.

    Du skriver: ”enbart bara är de med gott om pengar som”… Ja, när det gäller flyktingar från Iran stämmer det. Det är inte lätt att ta sig ut därifrån.

    Men, Bengt, man kan betala med annat sätt än med cash.

  76. Helena Says:

    “SSU till attack mot ”vita medelålders män””

    Mja, de står ju i vägen för vita unga män och kvinnor.

  77. Nytt politiskt angrepp på vita medelålders män « GenusNytt Says:

    […] bloggade härom dagen om att SSU:s ordförande Gabriel Wikström också gått till attack mot vita […]

  78. Misandripatrullen - SSU fortsätter med misandri Says:

    […] bloggade härom dagen om att SSU:s ordförande Gabriel Wikström också gått till attack mot vita […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: