Kristdemokratisk ungdom chockerar

by

När man läser det jämställdhetspolitiska manifestet från KDU (Kristdemokraternas ungdomsförbund) blir man först chockad, sedan börjar man känna att det faktiskt finns hopp för världen. Här är deras sammanfattning. Jag tror det ser ut som …. har glömt bort ordet …. jovisst ja: Nytänkande heter det ju!  Tack för tipset, Henrik!

56 svar to “Kristdemokratisk ungdom chockerar”

  1. Felix Martinsson Says:

    Ta bort stöd till kvinnojourer och förbud mot sexarbete och det låter super!

  2. Peter Benenson Says:

    Står det kdu vill ge ekonomiskt stöd till mansjourer

  3. Peter Benenson Says:

    Vad vill kdu med feministisk lagstiftning

  4. Gunnar D.U. Says:

    Tips till Pär:

    Hur kvinnliga Generaldirektörer hanterar makten…

    ”Hon har handplockat fyra gamla kollegor till toppjobb på Arbetsförmedlingen.
    Tre får miljonlöner – samtidigt som man ska spara drygt 650 miljoner kronor på personal.”
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/avslojar/article11763739.ab

    Hur var det nu, om vi fick fler kvinnliga ledare och höga chefer skulle mygel minska och allt fungera schysstare…
    För kvinnor kan bättre… eller har så mycket att tillföra… eller hur det nu var…

    Vad jag kan se kan makt vara precis lika korrumperade och locka till missbruk oavsett kön!
    Det är makten i sig ihop med personligheten, inte könet, som gör att en del individer inte kan hantera den på rätt sätt, är min uppfattning!

  5. Ulf T Says:

    @Gunnar D.U.:

    De som rekryterar sina gamla polare tycker i stort sett alltid att det är för att de är mest kompetenta. Man känner dem och vet vad de går för. Reglerna förbjuder det inte för att folk vanligtvis använt det för att rekrytera folk de inte tror på, utan för de som gör så inte är objektiva och inte ser längre än till den egna bekantskapskretsen.

  6. Ullis Says:

    Men oj vilket svammel KDU säger ju emot sig själva!

    KDU vill avskaffa den moderna feminismen i sin helhet… och ersätta den med gårdagen feminism … eller … Det finns dessutom väldigt många olika inriktningar inom feminismen så den punkten sa i stort sett ingenting om vad det är KDU vill avskaffa.

    KDU menar att jämställdhet mäts i lika möjligheter och inte lika utfall… men då måste ju flickor ges lika stora möjligheter att utvecklas inte hela tiden bli tillplattade i skolan och hämmade genom konservativa trad förväntningar på dem.

    KDU motsätter sig kvotering… Sluta då GENAST att kvotera umgänget med barnen efter separationer! Barn ska inte tvingas till pappor bara för att det ska bli rättvist mellan föräldrarna.

    Inga feminister påstår heller att skillnaderna mellan könen är enbart sociala faktorer.

    Om inte olika priser för män och kvinnor hos tex frisörer, taxiresor, försäkringar osv är diskriminering vad är då diskriminering enligt KDU kan man ju undra?

    Avveckling av DO innebär också att de som diskrimineras pga hudfärg eller religion inte har någonstans att vända sig. Vem ska då ha hand om alla diskrimineringsfrågor?

    OM vi någonsin ska få reda på vilka skillnader det är mellan kvinnor och män så måste man ju få forska om det. Vore det inte bättre att lägga ner allt statligt stöd till religiösa studieprojekt?

    Förskolepersonal måste ha en genusmedvetenhet för att inte omedvetet förstärka könsstereotypa roller. Det är just för att personalen ska kunna vara neutral som medvetenhet och kunskap behövs.

    Kriminalisera gärna sexhandeln.

    Ja tack! Öka stödet för kvinnojourerna utan en massa gnäll från män om att det är orättvist och att det borde kvoteras lika mellan mansjourerna och kvinnojourerna.

    För att kunna utbilda polis, socialtjänsten skolorna mm om hur man upptäcker tvångsäktenskap och hedersvåld mm måste man satsa mer pengar på de genusvetenskapliga institutionerna.

    KDU ser alltså positivt på att våra skattepengar blir till vinst för riskkapitalbolag och att de äldre får sämre och sämre vård? Avreglera vården och låt sjuksköterskor få sälja sina tjänster som McDonalds säljer hamburgare så får ni se vilket samhälle ni får….

  7. Ullis Says:

    TIll Ulf T
    Precis! Håller med. Och det är därför kvotering är bra till viss del för annars plockar manliga chefer bara in sina manliga kompisar och kvinnliga chefer sina tjejkompisar. Kvotering tvingar chefer att välja lite vidare.

  8. jimmy Says:

    Ullis// jag misstänker att det är lönlöst men jag ska ändå göra ett litet inlägg som pekar på de största felaktigheterna i ditt inlägg:

    I skolan plattas inte kvinnor/tjejer till, tvärtom, kvinnor/tjejer får högre betyg än förtjänar enligt flera undersökningar.

    Vem påstår att barnen kvoteras till att umgås med sina pappor?
    Det är ju så att pappor och barn VILL umgås, dessutom om man ska titta på ett annat samband så är det en överrepresentation bland barn till mammor som huvudsaklig vårdnadshavare som hamnar i problem än de som har pappan som huvudsaklig vårdnadshavare,

  9. Men@Work Says:

    Jämställdismen börjar göra avtryck minsann… Synd bara att KD är så bakåtsträvande i narkotika- och sexualpolitiken. De är ju djukligt fixerade vid underlivsfrågor. Men det finns ju ett annat parti att kolla in också som tar avstånd från genus *hyscchhh*

    För mig som är libertarian blir det ett dilemma i valbåset, eftersom det i dagsläget inte finns något riktigt liberalt parti med utsikter att komma in i riksdagen. Därför kommer jag att taktikrösta mot radikalfeminismen.

  10. Access Says:

    Felix Martinsson säger:
    ”Ta bort stöd till kvinnojourer och förbud mot sexarbete och det låter super!”

    Instämmer!

    Men lägg till:
    – ”Inrätta ideologiskt oberoende relationsjourer”.
    – ”Delad föräldraförsäkring, med möjlighet att överlåta valfritt antal dagar till den andra föräldern eller annan till barnet närstående person”.
    – ”Delat barnbidrag”

  11. Ulf T Says:

    @Ullis:

    Precis! Håller med. Och det är därför kvotering är bra till viss del för annars plockar manliga chefer bara in sina manliga kompisar och kvinnliga chefer sina tjejkompisar. Kvotering tvingar chefer att välja lite vidare.

    Fast i det här fallet fanns ju faktiskt regler på plats för att motverka svågerpolitik: ett öppet rekryteringsförfarande! Kvotering utan offentlig utannonsering av positionen och en tydlig kompetensprofil leder bara lätt till att man myglar fram en annan typ av människor på oklara grunder.

    Om man å andra sidan använder sig av moderna tekniker för rekrytering – kompetensprofiler, öppen och rationell process för utvärdering av ansökande, och helst också psykologisk profilering – så är bara kvotering till nackdel, eftersom det för in en parameter i utvärderingen som knappast har relevans för den ansökandes lämplighet.

    Med tanke på att kvinnor genomgående (i snitt) får bättre betyg än män och dominerar numerärt på högskolan (där de också i snitt presterar bättre), ser jag inte varför kvinnor generellt skulle propsa på annat än ett öppet, meritbaserat rekryteringsförfarande.

  12. Men@Work Says:

    Var det inte KD:s kvinnoförbund förut som ville förbjuda ensamma män till Thailand av uppenbara själv. Moralfascism är bara förnamnet. Sossarnas kvinnoförbund ville förbjuda kabel-TV och filmer innehållande våld. De ville även lagstifta om porrfria hotell, och straffa svenska medborgare (läs män) för lagliga handlingar begångna i utlandet (sexköp).

    Framstegsvänliga de där kvinnoförbunden… Om man nu tycker att sharialiknande lagar är framstegvänliga och vill ha ett feminismens Saudiarabien.

  13. Nicholas Says:

    De nämner inte jämställdhetsbonusen samt en massa andra projekt som diskriminerar män för närvarande.

  14. toklandet Says:

    Ähhh, Ullis är ett troll i samma kategori som de som retar sig på korvreklam, samma människor tror även att genus”vetenskap” är universallösningen på allt från fotsvamp till diskriminering. Halleluja skriker de i kör när Tiina Rosenbergs namn nämns för nog är det oroväckande likheter med religion…

  15. ninnitokan Says:

    För den som inte läst, gör det! NU!

    Jag sitter och ler. Tydligen börjar man lyssna på oss:D
    Vågar en kommer andra att följa efter *övertygad*

  16. Ulf T Says:

    @Ullis:

    KDU ser alltså positivt på att våra skattepengar blir till vinst för riskkapitalbolag och att de äldre får sämre och sämre vård?

    Du kanske skall läsa något annat än skandalblaskorna, som t.ex. Dagens Samhälle: Carema – bakom vårdskandalen, eller Vårdfokus: DN har fel om Carema-skandalen.

    Dagens Samhälle gör en väldigt intressant uppföljning, där de kollar upp vad som händer nu när Carema sparkats ut och Koppargården återgått i kommunal regi:

    Dagens Samhälle nr 26 2012: Det bedrevs ingen vanvård

    Susann Ronström behövde inte nyanställa.
    De multisjuka och dementa på Koppargården har aldrig
    skötts av några riskkapitalister. Så samma sjukvårdsbiträden,
    undersköterskor och sjuksköterskor – de som beskylldes för
    att driva gamla i döden – är kvar. Fast numera höjda över alla misstankar.

    När Carema utvisades försvann företagets avancerade ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Förlusten av Qualimax innebär att Koppargården har kastats flera år tillbaka i utvecklingen. Och vad som i praktiken fått stryka på foten är patientsäkerheten för de gamla och sköra.
    […]
    Avvikelser bör hanteras snabbt. Men enligt uppgift ligger i dag ett tjugotal avvikelser avseende Koppargården orörda, i väntan på från kommunens MAS, Marie Sundström.
    Vid ett möte nyligen uppgav MAS att hon inte hinner med avvikelserna. Det är samma Marie Sundström som i höstas hyllades för att hon larmade om missförhållanden på Koppargården, och som tidigare i år fick Demensförbundet pris för ”civilkurage i äldreomsorgen”.
    Nu samlas avvikelserapporterna, det främsta instrumentet för att stärka patientsäkerheten, på hög hos MAS.
    – Det låter märkligt.
    […]
    När kommunen drev Koppargården gjordes i snitt en anmälan per år. Efter övergången i mitten av september 2008 sköt antalet i höjden. Under den tid Carema svarade för driften gjorde företagets MAS totalt 15 anmälningar. Av det kan man göra två påståenden, varav bara ett kan vara sant:

    1) Patientsäkerheten blev sämre.
    2) Patientsäkerheten blev bättre.

    Det råder inga tvivel om vilket påstående som journalister, opinionsbildare och många politiker föredrog. Bilden av riskkapitalägda Carema som ett vanvårdande företag var, och är fortfarande, ett oemotståndligt slagträ i debatten om vinster i välfärden.

    Genom att följa regelboken och registrera avvikelser i Qualimax blottade sig Carema för angrepp. Risken hade man inte ens tänkt på. Den interna beredskapen var obefintlig. Trots att det borde ha varit lätt att förutse att ett berg av nya avvikelser och lex Maria-anmälningar väcker frågor.

    Vad har nu detta med genusfrågor att göra? Möjligen lite med oviljan att se verkligheten som den är, och benägenheten att strunta i fakta så länge de står i konflikt med favoritideologin.

  17. Valeria Says:

    Angående sexhandel så borde tilläggas att det finns olika skäl till KDU:s kritik och den feministiska kritiken. KDU:s kritik grundar sig i kristna värderingar. Jo, jag vet att kyrkan under vissa perioder har sett prostitution som ett nödvändigt ont, men den intställningen lever knappast kvar. Feminismens kritik mot sexhandel brukar bestå i att det är ett sätt för män att utnyttja kvinnor, att det är en del av mäns våld mot kvinnor och så vidare.

  18. Joakim Steneberg Says:

    Jag hade faktiskt en debatt med Jenny Alexandersson från KDU, med anledning av hennes artikel på Newsmill om föräldraförsäkringen. Hon besvarade bara mitt inlägg🙂 där jag angrep statsfeminismen, med detta bl.a svarade hon.:
    ”Joakim: Statsfeminismen tar vi tydligt avstånd ifrån. Läs gärna KDU:s jämställdhetspolitiska manifest som finns på kdu.se
    Angående sexköpslagen tog KDU detta året beslut om att det är vår uppfattning att det även bör vara olagligt att sälja sex.”

  19. Joakim Steneberg Says:

    Man kan väl inte få allt, men enkönsstödet till bara kvinnojourer rimmar illa med ”jämställdhet”. Det finns massor att göra för manlig problematik, pappor osv. Här är iaf KDU-artikeln på newsmill och hennes hela svar till mig.

  20. ninnitokan Says:

    Joakim, absolut fnns det saker som jag inte skriver under på. Dels det om kvinnojourer, men även sexköpslagen. Varför vuxna människor väljer idka sexuellt umgänge har staten inte med att göra. Men i det stora hela är det där jämställdism, med få undantag. Otroligt positivt att det börjar hända saker:)

  21. Men@Work Says:

    Angående punkten om sexarbete kan man fråga sig hur KDU motiverar ännu mer repression när nu även FN kommit ut med en rapport som rekommenderar total avkriminalisering av sexhandel. Detta för att inte utsätta sexsäljare för ökade risker.

    http://www.hivlawcommission.org/resources/report/FinalReport-Risks,Rights&Health-EN.pdf

    (sammanfattning under punkt 3.2, sidan 43).

    Dessutom bör man väl fråga sexarbetarna själva, de vill ju också ha en avkriminalisering.

  22. Peter Benenson Says:

    Ullis

    Får ideella mansjourer något ekonomiskt bidrag idag menar du?

  23. Info Says:

    LIKHETER HOS ANNAT UNGDOMSFÖRBUND

    Jag hittar en hel del likheter i ett annat ungdomsförbunds aktuella jämställdhets- och familjepolitiska program (på nätet):

    • verka för en positiv syn på kärnfamiljen och öka samhällets stöd till unga föräldrar

    • höja vårdnadsbidraget i syfte att möjliggöra för fler familjer att stanna hemma med sina barn under de första åren och instifta ett särskilt bidrag för förstföderskor

    • förbjuda och motverka tvångsäktenskap, könsstympning och andra former av hederskultur

    • överlåta uppdelningen av föräldraförsäkringen helt till familjerna

    • motverka genuspedagogiken och annan politisk och ideologisk indoktrinering av barn

    • verka för ett jämlikt och i sanning jämställt samhälle där förekomsten manligt och kvinnligt inte förnekas men vikt läggs vid lika högt värde

    • införa en nolltolerans mot kvinno- och mansfientliga attityder och våldsdåd

    • motverka det hedersbaserade förtryck som sprider sig i vårt land

    • avveckla all form av offentlig kvotering och särbehandling samt med kraft markera att ingen diskriminering får accepteras

    • inkvotering av det ena könet innebär diskriminering av det andra. Lika lite går det att förneka det faktum att kvinnor och män skiljer sig åt, och inte bara i fysiska attribut. På grund av olika hormonella tendenser är det för oss naturligt att även vissa beteenden och känsloyttringar tenderar att vara olika vanliga beroende på vilket kön en person har

  24. Peter Says:

    Bra talat av KDU. Trodde jag inte om kristdemokrater.

  25. stuletbarn Says:

    Underbart bra! Jag är övertygad om att det borgerliga parti, (sossarna och vänster kommer nog inte våga) som lyfer upp detta med äkta jämställdhet på agendan, och bidrar till att vädra ut unkna föreställningar kring genus som härrör från RADIKALFEMINISTISKA teorier kommer att VINNA MÅNGA VÄLJARE. Jag är självklart för att det satsas resurser på såväl Kvinno-orienterade stödorganisationer, som Mansorienterade initiativ ex Mansjourer.

    Ned med alla konfliktdrivande könsdiskriminerande hjälpverksamheter – satsa på LÖSNINGSFOKUSERADE dylika som ej är enögda pga genusindoktrinering utan håller fokus på hjälp och BARNS RÄTT TILL BÅDA SINA FÖRÄLDRAR. (Måste väl ändå tillägga att det ska gälla i det fall barnet inte riskerar fara illa eller traumattiseras ex till följd av att mamman misshandlar och skadar barnet eller pappan. Håller någon med?

  26. Men@Work Says:

    @Info:

    Just det! SD är KD, minus fixering på moralism och underlivsfrågor. Dessutom har de visat sig förvånansvärt pragmatiska i livsstilsfrågor och integritetsfrågor.

    Sann liberalism (om det nu fanns ett sådant alternativ) utgår från individens rättigheter, cilket gör feminism och genus helt överflödig. Människa framför kön helt enkelt…

  27. Men@Work Says:

    Plus en sansat invandringspolitik ska jag tillägga. För att den har spårat ur kan även jag som liberal se.

  28. Access Says:

    Det är jäkligt trist om jämställdistiska bloggars kommentarsfält blir plattform för agitation för SD. Jag betvivlar starkt att de skulle kunna få igenom en punkt som lyder ”nolltolerans mot homofientliga attityder och våldsdåd” (med ref till sjunde punkten ovan).

    Jag är i alla fall inte beredd att kasta ut halva barnet med badvattnet. Jämställdhet handlar för mig inte bara om kön, utan precis lika mycket om en massa andra mänskliga egenskaper.

  29. michael Says:

    Man ska komma ihåg att allt för många som röstar inom inom SD har samma generaliseringar och retorik om invandrare som feminister har om män.
    Och jag ser inte SD som ett liberaltparti utan ett värde konservativt parti där jag som liberal och jämställdist inte har något att hämta.

  30. michael Says:

    och inom.ska det stå.

  31. Mars Says:

    Bra markerat Access. Jämställdhet handlar om att INTE göra undantag för kön, hudfärg, sexuell läggning eller kulturell bakgrund. Jämställdhet i SD’s värld är i bästa fall Orwellsk: alla är jämställda men somliga är jämställdare än andra.

    Det gör dem inte bättre än feministerna (vars ”nya” modeord om vithet numera färgar dem i skarpa nyanser av brunt).

  32. Bashflak Says:

    Det vore synd ifall Alliansen lät SD få monopol på en jämställdhetspolitik baserad på sunt förnuft.

  33. ninnitokan Says:

    @ Access och Michael: Tack.

    @ Bashflak; vänster eller höger. Jag hoppas dom alla vaknar ur sin feministiska djupa trans, så vi alla får något att rösta på, vad än vi har för politisk tillhörighet i övrigt:)

  34. malteskogsnas Says:

    Ullis: ”Sluta då GENAST att kvotera umgänget med barnen efter separationer! Barn ska inte tvingas till pappor bara för att det ska bli rättvist mellan föräldrarna.”

    Men fy bövelen vilken barn- och manshatade inställning du har. Hur i hela friden kan du kalla föräldraskap för något kvoterat? Skäms!

  35. Bashflak Says:

    Ninni – när jag var ung hade åtminstone M och FP en jämställdhetspolitik som liknande ‘Jämställdismen’ på de flesta punkter. Inget av vänsterpartierna har någonsin varit där. Och inget av ‘7-klöverpartierna’ är där idag, med undantag för KDU som kommer ganska nära. Men moderpartiet har en del att lära.

  36. Peter Benenson Says:

    Instämmer med Axcess.

  37. Men@Work Says:

    @Access:

    Självklart ska vi vara politiskt obundna. Alla oavsett partitillhörighet är välkomna om de delar målsättningarna Men vi ska heller inte frysa ut folk eller bedriva sjölvcensur bara för att man vid ett visst tillfälle diskuterar ett visst rikdåsdagsparti.

    De så kallade markeringarna är således helt överflödiga.

  38. Men@Work Says:

    PS. Ursäkta stavningen. Sitter vid surfplatta. Editfunktion vore bra…

  39. Joakim Says:

    Visst kan man låta KDU få räknas som jämställda, men de utgör helt klart ett av de allra mest antiliberala ungdomsförbunden. Inget alternativ alls! Kriminellt att sälja sexuella tjänster är käpprätt åt h-e!

  40. Joakim Says:

    Avveckla diskrimeringsombudsmannen är också helt sjukt i huvudet. Som om det skulle vara lösningen på all mansdiskriminering. Och en enkel hårklippning hos frisören ska faktiskt fortsätta vara samma pris. Om kvinnor själva vill ha en kvinnlig frisyr så ska det uppmuntras. Varför frisörsalonger nu överhuvudtaget vill ha olika priser.

  41. Men@Work Says:

    @Joakim:

    Statlig styrning över hur samtyckande vuxna har sex är fel helt och hållet. Dagens sexarbetare och deras kunder är ju lika stigmatiserade som homosexuella var för 50 år sedan.

  42. Taste in men Says:

    Det är nog viktigt att vi inte blandar in partier i jämställdismen. Då kan motståndarna få det enkelt.

  43. Men@Work Says:

    @taste in men:

    Nja, diskutera partier måste vi ju faktiskt få göra. Detta har ju Pär gjort i detta inlägg. Eller hur?

  44. Taste in men Says:

    Jo, självklart iofs…

  45. Jimmy Says:

    Tragiskt att en del inte ens vågar lyfta bra delar ur SD:s program utan har helt och hållet har köpt de övriga partier och medias taktik att man inte ens får nämna SD, likaså tragiskt att alla som lyfter en sådan del måste börja: ”Jag håller inte på SD men……”
    Då har man fallit till samma nivå som ”jag är inte rasist men”, och då undrar jag hur man ska få övriga partier att sätta en vettig åsikt på sitt partiprogram om du/ni inte vågar lyfta bra punkter bara för att det kommer ifrån ”fel” parti?

    Att sedan de ointelligenta motdebattörerna kastar in SD & Breivik emot någon som nämner en liten del av ett partiprogram är ju ett tydligt tecken på att dom redan förlorat sakfrågan

  46. Hjalmar Says:

    Bra början KDU! Alliansen har mycket att lära. Gäller även andra…

    Riksdagspartiers skrivna partiprogram måste gå att diskutera, men jämställdhetsfrågorna är så mycket större.

  47. Nils Jungenäs Says:

    Men@Work 01:27

    Precis. Det finns ett riksdagsparti där det faktiskt inte bara är ungdomsförbundet tar stark stälning mot den rådande radikalfeminismen och dess följdverkningar. Detta parti är dock starkt stigmatiserat och omgärdat av en unisont förljugen mediabild så till den grad att massmedias bild av Pär Ström framstår som hyllning. För att undvika att Pär Ströms kamp för jämställdhet, genom intellektuellt ohederlig guilt by association, smittas av de omfattande vanföreställningar som råder angående SD, föreslår jag att Access slutar skriva fördomsfull skit om det partiet så att vi andra icke-PK-ister slipper ta partiet i försvar.

  48. Nils Jungenäs Says:

    Taste in men 04:26 :

    Precis!

  49. Eva Ellnefors Says:

    Håller med om det mesta, men tror inte att privatisering leder till mer ”valfrihet” i vården etc. Mycket vettiga åsikter, synd bara att de är kristna (jag är kristen själv) för då får de inget genomslag. Så är det! Att man haft olika åldersgränser på krogar beror ju på att killar är omogna längre generellt. Taxitaxan var ju för skydda tjejer från att antastas, vilket ju faktiskt händer när fulla dårar springer runt på stan. Det är ju också skillnader i det som man kallade ”skolmognad” Det var väl fler pojkar, som fick vänta ett år förr med skolstarten och det var bra! Ett år är oändligt mycket i den åldern. Men med förnekandet av skillnaderna har ju feministerna ställt till det för både sig själva och andra. Sen finns det ju en sort, mycket större än man vetat om, som är tveksamma om sitt kön och som inte passar in, men de får ju bedömas utifrån sina förutsättningar. Alla är individer!

  50. Eva Ellnefors Says:

    Jag vill tillägga att detta med att det inte finns skillnader generellt mellan könen INTE är nåt som stöds av de flesta i befolkningen- Genom yrket och privat har jag träffat många människor av alla slag. De flesta föräldrar har sett det på sina barn. Tyvärr har en del unga blivit itutade att det bara är ”uppfostran”, vilket leder till relationsproblem. Man förväntar sig att en partner av morsatt kön ska kunna anpassas till ens egna intressen etc. Vilket leder till onödiga gräl och separationer.

  51. KDU avvisar feminismen och vill skrota DO - Fria Tider Says:

    […] bloggen Nya Genusnytt har vi blivit uppmärksammade på Kristdemokratiska ungdomsförbundets nya jämställdhetspolitiska […]

  52. Joakim Says:

    Men@Work: Det vet jag väl, det var ju därför jag sa att KDU är ett av de absolut mest antiliberala ungdomsförbunden! Så vad är problemet?

  53. karina Says:

    Gillar detta skarpt, låter som fd. Sovjetunionen.

  54. Jämställdism « Yasers hörna Says:

    […] [Kristdemokratisk ungdom chockerar] […]

  55. Malle Says:

    De första punkerna var bra, men håller inte med om att man ska avveckla diskrimineringsombudsmannen eller att det ska vara ok med olika priser för olika kön…

  56. Malte Skogsnäs Says:

    I Genusien finns det inte någon plats för religiösa småglin som spottar genusfrälsta rakt i ögonen, trots att de bär sina genusglasögon. Herregud, hur tänkte egentligen glasögontillverkarna?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: