Kvinna charmade sig fri från böter för rödljuskörning

by

Det kom ett mejl till Genusnytt i morse:

Hej Pär! I dagens Morgonpasset i P3 (runt kl 06:45) så berättade den ena programledaren (Emma Knyckare) om att hon efter en pokerkväll blivit stoppad av polisen för att ha cyklat mot rött. Dessutom hade hon varit berusad och cyklat på trottoaren. Som om det vore självklart sa hon: ”Eftersom jag är vit kvinna och dessutom gulhårig så slog jag på charmen och tårarna och kom därmed undan med en bot för att cyklat på trottoaren” .

Detta väckte många frågor hos mig. Hur påverkar sådant här brottsstatistiken? Hur många har man inte hört (framförallt kvinnor) som gråtit sig/charmat sig/flörtat sig undan böter? Sen fattas beslut baserat på statistik där samma kvinnor indignerat hävdar att män begår fler brott…

En annan tanke: Hur hade folk reagerat om den manliga programledaren berättat samma sak?

Mer om straffrabatt för kvinnor

Åbo Underrättelser i Finland skriver (på svenska) om straffrabatt för kvinnor. Det handlar om Finland och Sverige, som båda sägs ge kvinnor mildare straff än män för samma brott. Jag citerar:

”Rättvisan är förmodligen inte alls så rättvis som vi gärna vill tro. Domstolarna har en tendens att straffa män och kvinnor olika för samma brott. Det tyder åtminstone vissa undersökningar på.

Tidningen Aamulehti lyfte häromdagen (19.7.2012) fram att det förefaller som om kvinnor får lindringare straff eftersom de som utdömer straffen tycks se lite annorlunda på dem än på manliga brottslingar.

Det passar liksom inte in vårt tankemönster att kvinnor gör sig skyldiga till grova brott. Det är mycket lättare att föreställa sig att män gör det och det märks när domarna faller.

Aamulehti tittade på domar för allvarliga brott åren 2005–2010. Man koncentrerade sig på dråp, dråpförsök, grov misshandel och försök till grov misshandel. Mord, mordförsök, dråp under förmildrande omständigheter och barnadråp lämnades bort därför att de förekommer rätt sällan.

Utfallet gav en klar bild. I de undersökta fallen var kvinnornas domar genomgående kortare än männens. För dråp dömdes i genomsnitt kvinnor till åtta månader kortare straff än männen .

Det går inte att förklara det här med att kvinnor i allmänhet inte har så diger brottshistoria som män ty också fastän man beaktar den aspekten var kvinnornas domar kortare när det gäller brott mot liv. Det kom fram i synnerhet i fall där man dödat sin partner. Då fick kvinnorna klart lägre straff än männen.

I en undersökning i Sverige testade man 350 personer – domare, nämndemän, åklagare, försvarsadvokater och polisen. Resultatet pekade i samma riktning. För samma brott gav de kvinnorna lägre straff.”

Läs mer här. Tack för tipset, Ann-Mari Maukonen på Ann-Mari’s blogg.

För övrigt: Stockholms stad marknadsför en bok som listar 300 stipendier som endast kvinnor kan söka. Se här. Tack för tipset, Plenty of noise! Kommentar: Jag vet att det finns många stipendier, oftast instiftade för länge sedan, som är formulerade så att bara det ena könet kan söka. Det är tråkigt. Samhället har förändrats, medan stipendievillkoren från donatorn inte kan förändras.

44 svar to “Kvinna charmade sig fri från böter för rödljuskörning”

  1. Micke K Says:

    Det är väl klassiskt att vissa kvinnor använder sitt utseende/sin charm/sin kvinnlighet för att skaffa sig fördelar i vissa situationer.

    När de har fördel av det, så är det väldigt bra att vara ”ett objekt”…..men i andra situationer blir de skitförbannade om de behandlas som ”ett objekt”:..

    Klassisk dubbelmoral, helt enkelt!

    Det finns kanske motsvarande beteende hos män, men jag kan inte komma på något…?!?

  2. Hjalmar Says:

    Micke K:
    ”Klassisk dubbelmoral, helt enkelt!”

    Ja, men samtidigt så är det en brist på moral: att inte rakryggat stå upp för vad man gjort. Emma Knyckare är en smitare, och har rymligt samvete. En karaktärssvag ung kvinna, tyvärr är Knyckare inte ensam. På samhällsnivå är sådant beteede förödande, jämför Sverige nu med Sverige för några årtionden sedan…

  3. Peter Benenson Says:

    Mer om läsning inom ämnet rättvisa

    Kvinnorabatt

    http://maukonen.wordpress.com/2011/12/07/oisin-cantwell-om-rattspsyk-och-kvinnorabatt/

    Mor är inte alltid rar

    http://www.vickansdagar.com/2011/05/29/nar-mor-inte-ar-rar/

    Förövaren är en kvinna

    http://maukonen.wordpress.com/2011/05/29/nar-forovaren-ar-en-kvinna-del-2/

  4. Nisse Nyfiken (@NisseNyfiken) Says:

    Vet flera bekanta kvinnor som klarat sig undan olika trafikbrott genom att spela på sin kvinnlighet. Allt från att cykla utan lyse till att köra mer än 30 km/h för fort på landsväg. Att få igenom en bil utan anmärkning på bilbesiktningen är en annan paradgren de har.

    Att det påverkar statistiken är nog ingen vild gissning.

  5. Pontus Says:

    Racial and Gender Profiling Can Affect Outcome of Traffic Stops

    By combining data dealing with race and gender, Briggs found the differences between men and women do not hold up for all races. Out of all racial and ethnic categories of male and female drivers, white women were most likely to receive a perceived benefit in a traffic stop, such as receiving only a warning or no outcome at all. But the same is not true for black and Hispanic women, who were just as likely as white men to be ticketed, arrested or searched instead of receiving a warning or no outcome.

    http://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120621130716.htm

  6. Micke K Says:

    @Hjalmar:

    Du har helt rätt.

  7. Nils Jungenäs Says:

    I vårt samhälle ses kvinnor helt enkelt som lite mindre myndiga än män. Detta förstärks av den feministiska diskursen som ofta utgår ifrån och förstärker den bilden. Vi har omedvetet en starkare tendens att ursäkta en kvinnas beteende och söka efter bakomliggande oraker, än vad vi har för män. Kvinnor ses oftare som offer för omständigheterna på ett sätt som män varken vill ses eller ses. Kvinnor betraktas som lite oförargliga och menlösa. Kvinnor måste lyftas fram och ges plats. Detta är det centrala och oändligt ironiska i dagens feministiska samhällsklimat. ”Kvinnor kan” tydligen inte alls – göra något åt sin egen situation eller ställas till svars för sina handlingar.

    Därför betraktar jag dagens skeva feminism som kvinnoföraktande. Själv ser jag kvinnor som lika kapabla som män. De flesta kvinnor jag själv umgås med ser också sig själva som kompetenta och starka och inte det minsta som offer för allsjöns märkliga konsprationteorier. Därför är dessa kvinnor heller inte feminister när man frågar dem. Kvinnor kan absolut! Det är min uppfattning.

  8. Joakim Steneberg Says:

    Manlig kriminalitet ”är normen”, det är ett perpeteum mobile, ett ”naturligt kretslopp” som inte kan/får ändras, liksom inte manlig umbärlighet. (Kanonmat, dödsfall i farliga arbeten.
    Då skulle nämligen samhället få problem.
    Det är därför politiker upp på regeringsnivå negligerar manlig problematik. Utom för att peka finger åt.
    ”Se som dom är, de vanliga männen”.

  9. Kristin Says:

    ”Framtidens fängelse” för kvinnor ska öppnas i Sätila.
    De intagna ska ägna sig åt bland annat hästskötsel.

    http://hn.se/nyheter/omkretsen/1.1726972–framtidens-fangelse-for-kvinnor-ska-oppnas-i-satila

  10. Hjalmar Says:

    Micke K 16:18:

    Jag tror att svaret på frågan ”varför beter sig folk så illa?” står att finna i bristfällig uppfostran och ett alltför tillåtande samhälle.
    Gör din plikt, kräv din rätt” hette det förut. Nuförtiden verkar det vara: ”Gör vad du vill, ta vad du kan”. På moralupplösning följer samhällsupplösning.
    Jag ogillar att låta som en moraltant men…i tangentens riktning finns mycket elände. Mera darwinism än civilisation, kan man säga.

  11. Micke K Says:

    Hjalmar:

    Jo, så är det ju. Men det har ju också sin förklaring – Idag FÅR man inte säga ifrån, eller ryta till åt barn/ungdomar som beter sig illa – i skolan, eller knappt hemma heller.

    Då kan de ju bli kränkta! – Och om de blir det så har de det svenska samhället på sin sida till 100%

    Inte så konstigt att moralen löses upp…

  12. Kristin Says:

    Fler kvinnor döms för misshandel

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5224903

  13. Peter Benenson Says:

    Joakim Steneberg

    Med andra ord har manlig kanonmat, män som riskerar dö i yrket och överlag hunsade män väldigt mycket att säga till om i Samhället.

    Om de bara vill.

  14. Helge Says:

    Men herregud. Om konstapeln faller för det där så får hen skylla sig själv! Det är väl för fan inte kvinnans fel att den här polisen är puckad.

  15. ninnitokan Says:

    Mer om kvinnorabatten i Sverige hittar ni här

  16. Nils Jungenäs Says:

    ”-Det är väl för fan inte kvinnans fel att den här polisen är puckad.”

    Det missade jag. Vem skrev beskyllningar mot cyklisten?

  17. Hjalmar Says:

    Micke K:
    Javisst. Jag brukar snegla avundsjukt åt Finland. Tänk om vi hade samma ordning och reda! Sverige är ett samhälle i sönderfall, och ingen kan göra något åt det.

    Nej, att skärpa ordningsregler i skolan, att ge lärare mfl befogenheter att ingripa mot ordningsstörningar, vore ett steg på vägen. Ett fungerande samhälle är till nytta för alla, tyvärr är den kunskapen förlorad.

    Och vem har sagt att det är acceptabelt att bryta mot lagar & regler? Knyckare koketterar med sina dumheter i SR! Hon borde åtalas, för falsk tillvitelse.

  18. Hjalmar Says:

    @Helge 17:01
    Polisen kan göra misstag. Det gör inte E Knyckares bedrägliga beteende bättre. Om Knyckare inte har vett att skämmas, så får jag hoppas att hon växer upp någon gång – helst innan hon ska uppfostra egna barn.

  19. ninnitokan Says:

    Helge:
    Knappast cyklisten vi klandrar.

    Gudarna ska veta att jag använt ”mina ögonfransar”(Det är bara ett uttryck, jag har inte fått guds gåva just där) många gånger, i många olika situationer. Korkad vore jag väl annars? Men så förnekar jag aldrig dom positiva sakerna ”vara kvinna” innebär där detta är en fördel vi har och jag gnäller inte heller för baksidan av myntet ”kvinna”.

    Inte heller påstår jag någonsin att kvinnans makt är underordnad mannens, för det anser jag absolut inte. Den enda ”makt av kön” jag kan se, har jag turen att ha fötts med. Med makt följer ansvar, ett ansvar jag tar.

    Problemet är vår samhällsbild, där ”feminististers strukturer”, när det inte är rena hallucinationer, är att man enbart tittar på kvinna-myntets baksida och blunda för framsidan… eller försöka omvandla framsidan till en nackdel och ge det offerstatus.

  20. ninnitokan Says:

    @ Hjalmar:
    Polisen kan göra misstag. Det gör inte E Knyckares bedrägliga beteende bättre.

    Så du menar att om du, med små enkla medel skulle kunna komma undan böter eller skatt, skulle du inte prova?
    Beundrar din moral, men så hög är inte min moral gentemot samhället.

    Det är polisen och rättsväsendets arbetsuppgift att vara blinda för vem som begår ett brott och kunna utföra sitt uppdrag utan att påverkas av sånt. Polisen gör tjänstefel.

  21. Hjalmar Says:

    @ninnitokan
    En man skulle nog inte kunna flörta sig ur den situationen🙂
    Knyckare visar ett bedrägligt beteende, och mot en polis!
    Skulle Du anställa en sådan person? Att ljuga för poliser, vi har rätt beskedliga sådana här i landet, var inget jag fick lära mig…

    Som vuxen vill jag vara ett föredöme, och då finns inte plats för lögn eller bedrägeri, jag vill ha ett rent samvete. Visst finns svåra situationer, men så länge man gör sitt bästa så…

  22. ninnitokan Says:

    @Hjalmar
    En man skulle nog inte kunna flörta sig ur den situationen
    Nej, det skulle inte en man kunna. Jag skrev ”om du skulle kunna”, alltså hypotetiskt. Så jag ställer frågan igen:
    Så du menar att om du, med små enkla medel, skulle kunna komma undan böter eller skatt, skulle du inte prova?

    Knyckare visar ett bedrägligt beteende, och mot en polis!
    Skulle Du anställa en sådan person? Att ljuga för poliser, vi har rätt beskedliga sådana här i landet, var inget jag fick lära mig…

    Det är tre olika situationer.
    1. Knyckare begår ett brott
    2. Knyckare flörtar sig fri från straff för brottet
    3. Knyckare pratar om det i radio.

    I punkt 1 visar Knyckare ett bristande ansvar som samhällsmedborgare. Det är hennes(lik som för oss alla) skyldighet att leva efter lagboken. Det tycker jag inte är okej. (Ja, jag är löjligt laglig.I
    I punkt 2 gör Knyckare sig ”skyldig” till att använda charm. Bedrägligt? Knappast, fullt lagligt och, tycker jag, kul. Det är polisens ansvar att se till att lagbrott lagförs/bestraffas. Det enda bedrägliga i den situationen är att polisen inte har stake nog att göra sitt uppdrag.

    Skulle jag anställa en person så långt, ja absolut. Vad hon gör p sin fritid har jag som arbetsgivare inte med att göra.

    3. Knyckare har ett ansvar i sitt yrke. Här anser jag att hon brister i det ansvaret. Och som chef skulle jag bli förbannad.

    En annan tanke: Hur hade folk reagerat om den manliga programledaren berättat samma sak?
    Man hade ylat ”patriarkatet” i kör:P

  23. Peter Benenson Says:

    Tjejer som lyssnar på inslaget är inte dummare än att de tar efter beteendet med att charma sig ur begångna brott

    Killar får axla den ridderliga manteln och acceptera sin manliga underdånighet.

  24. Matte Says:

    Om det nu kvoteras in fler kvinnor som poliser så kanske det kommer bli lägen för män att charma sig ifrån böter i framtiden?

    Lite gott följer alltid med det dåliga😉

  25. Niko Says:

    Just nu:

    I radion, P1, har två unga kvinnor fått fritt utrymme att sitta och analysera och skära i minnet av August Strindberg. Ännu en gång.

    Är det någon mer som funderar ibland över hur kulturdebatten kring Strindberg helt saknar djupare substans, eller referenser till äldre män i teatervärlden som har livslånga relationer till Strindbergs verk? Thommy Berggren till exempel.

    Det är helt tyst.

    Samhället har beslutat att inte hylla Strindbergs 100-års jubileum. Det är praktiskt taget tyst. (några symboliska miljoner har slängts på det nödvändigaste, men ingen verkar tycka att August skall hyllas. Han är ogillad inom feminismen).

    I Sverige är Strindberg, liksom Ingmar Bergman (inom kort helt och fullt, tro mig) ett onödigt ont. Minnen av MÄN som har fått alldeles för mycket uppmärksamhet – och som går att tysta ner och få att försvinna i historien, om bara statliga televisionen, radion och de övriga kulturinstitutionerna samarbetar.

    I Sverige är män ingenting som man uppskattar, annat än då de hyllar kvinnor eller vill bli kvinnor.

    Mäns historier är inte längre intressanta.

    Svenskt kulturliv befinner sig i någon slags implosion, där tomheten, idiotin, dumheten och självbedrägeriet snart når sådana höjder att till och med en midsommarfitta ter sig som poesi.

    Hatet mod kunskap, hatet mot män, hatet mot historien och hatet mot allt som inte är uttalat gynocentriskt (eller direkt kopplat till feministisk teori), gör att det kulturella klimat går under i en slags nonsens Big Bang.

    Feminismen har blivit en sjukdom – som samhället måste återhämta sig ifrån om vi vill komma vidare. Både kvinnor och män. Och alla som tror på jämställdhet.

  26. ninnitokan Says:

    @ Matte:
    Om det nu kvoteras in fler kvinnor som poliser så kanske det kommer bli lägen för män att charma sig ifrån böter i framtiden?

    Vi är inte mottagliga för charm. Du får komma på något bättre knep. ;D

  27. Eric Says:

    Olikheten inför lagen är påtaglig i Sverige, och är ett allvarligt hot mot tilltron till polis- och rättsväsende. Män/kvinnor, invandrare/svenskar o.s.v. ska bedömas lika!

  28. bezor Says:

    Det är kanske en av anledningarna som gör att femnister alltid tror att om kvinnor var ledar för länder så skulle det bli mindre krig och allmänt fredligare. De kan vara minst lika grygga som männen.

  29. Matte Says:

    @Ninni

    Inte ens om jag ler med mitt vitaste leende, vickar huvudet på sned, visar mina hundvalpsögon och kommer med en komplimang eller två samtidigt som jag spänner mina kanonkulor till biceps!?
    Är det ändå lönlöst?

  30. 1Vis Says:

    @Matte

    Jag tror nog att det ligger mannen i fatet att den största källan till hans ”charmkapital” är just hans kapital och om han visar plånboken så riskerar han att åka fast för mutförsök också!

  31. Joakim Steneberg Says:

    Peter Benenson: ”Med andra ord har manlig kanonmat, män som riskerar dö i yrket och överlag hunsade män väldigt mycket att säga till om i Samhället.

    Om de bara vill.”
    Ja och nej, visst har den svenske mannen ”underordnat sig” väl mycket. Men så har också hans ”överordnade broder” i media och riksdag gjort det mesta för få honom i den positionen. Män som förtrycker män, en gammal historia… Och varför? Är vi som älgtjurarna ändå!?

  32. Joakim Steneberg Says:

    Å andra sidan verkar det inte vara så lätt inom kvinnlig OS-brottning heller…fast lite mänskligare? http://www.svd.se/sport/grat-nar-jag-sag-lottningen_7411040.svd

  33. ninnitokan Says:

    @ Matte och 1vis
    Att jag ska behöva lära er allt ni behöver kunna inför J2.0. Ni måste ha något att ”erbjuda”

    När ni drar ner rutan och fru polis säger ”Här gick det visst lite fort. Här blir det böter” så tittar ni upp, får ögon stora som tefat och gapar med mun.. sen när ”chocken” lagt sig så utbrister ni: ”Gud vilken tur jag har!!”
    Fru polis blir klart förvånad och säger: Tur?!
    Ni, dödligt lyckliga: Ja aa, ditt hår! Gud, va vackert! Perfekt! Du är precis den jag sökt efter för modelljobbet! Kan jag inte först få din mailadress här, så mailar jag ett förslag… alltså…(nu ”kommer ni på” er själv i er framfusighet).. om du vill… du vill kanske inte det…. förlåt… Så börjar ni lägga tillbaka blocket som hon skulle skriva upp adressen på…

    ;D

  34. mariaos Says:

    Ha ha, men herre gud, har ni aldrig hört taklas om män, som försöker slingra sig ur dylika situationer? Finns ju otaliga exempel på detta, bara att googla det.Håller förövrigt med ovanstående, somtycker att polismannen gjorde ett stort misstag, som tydligen lät sig charmas så lättvindigt och som lät henne färdas vidare. Det kan likställas med arga mäns beteende på de kvinnor som får spermadonationer, varför klagar de inte på männen som lämnar den samma?

  35. Joakim Steneberg Says:

    Visst verkar lätt som en plätt, lite kvinnlig svaghet, tårar, eller dylikt. Men vad tycker ni båda om manlig svaghet då? Förutom svagheten att falla för kvinnlig då?
    Manliga tårar, kom igen nu!

  36. Info Says:

    KVINNLIGA KOMIKER CHARMAR MEST OCH BÄST

    http://www.svt.se/kultur/ett-handikapp-for-komiker-att-bry-sig-om-vad-folk-tycker

    ”- Det är ett handikapp för en komiker att bry sig om vad folk tycker och jag inte lagt särskilt mycket värde i mäns åsikter.”

  37. mariaos@hotmail.se Says:

    Vad kännetecknar du, kl 22.22, som manlig respektive kvinnlig svaghet?
    Och vaf tycker du om kvinnor, som får spermiedonation respektive de män som donerar anonymt?

  38. Peter Benenson Says:

    Joakim Steneberg

    Manliga tårar är tabu.Den kvinnliga normen säger manlighet är att inte gråta. Män gråter inte, män är inga våp, män ömkar inte. De är inga flickor,de är män. De är starka,trygga och blir patetiska när de ömkar sig. Tårar klär inte en manlig själ.

  39. Peter Benenson Says:

    Eric

    Viktig punkt för jämställdhet. Hur kan en mansrörelse driva dessa frågor?

  40. Peter Benenson Says:

    Kristin

    Enligt jämställdhetsplanen borde manliga kåkfarare ägna sig åt renovering av amerikanare.

    Bra länk. Män bryter skammen och anmäler kvinnomisshandel. Stort mörkertal utan forskning.

  41. Joakim Says:

    Jag fick just en idé var vi kan placera de inkvoterade poliskvinnorna någonstans😀

    Angående straffrabatt för våldsbrott: Oförklarade könsskillnader är alltid svårt att analysera, titta bara på löneskillnaderna som man annars alltid tar för givet beror på diskriminering. Man får ha i åtanke att kvinnor kanske generellt oftare KAN ha förmildrande omständigheter av olika anledningar, men då får man nästan analysera fallen för att komma fram till en sådan slutsats. Det finns ju vissa uppenbara fall där domare rakt ut sagt ”ni är ju kvinnor” eller ”ni är ju mammor”, så om det är det vanliga mörkertalet är det förstås oerhört allvarligt. Skulle vara väldigt intressant att fördjupa sig i förklaringarna!

    För övrigt: Dags att ändra reglerna för stipendier med andra ord. Inaktuella stipendier borde blandas upp i en allmän stipendiefond. Extra allvarligt är det egentligen att man nu uppmärksammar dessa kvinnostipendier genom att lista dem. Förlegade och modernt oetiska stipendier borde man få leta upp själv.

  42. Hjalmar Says:

    ninnitokan 10 aug 18:43:
    ”Så du menar att om du, med små enkla medel, skulle kunna komma undan böter eller skatt, skulle du inte prova?”

    Om de små enkla medlen är lagliga och känns rätt, så skulle jag nog göra det. Personligen skulle jag aldrig försöka lura en polis, ens för att slippa böter. Jag känner till trafikreglerna, och följer dem – jag värdesätter mitt körkort:) – och får stå mitt kast om jag gör fel.
    (Iofs har jag aldrig fått trafikböter…och ändå pendlar jag varje dag.)

    I punkt 1 & 3 håller jag med dig. Punkt 2:
    ”Skulle jag anställa en person så långt, ja absolut. Vad hon gör på sin fritid har jag som arbetsgivare inte med att göra.”

    Både och. Visst kan man anställa en person med rymligt samvete, men då gör arbetsgivaren nog en notering om det… Nu när folk fläker ut hela sina liv på tex Fb är även privatlivet offentligt. Bland det första en arbetsgivare gör är att googla en arbetssökande… Det som kommer upp blir ett ”varumärke”.

    Själv är jag mestadels analog…🙂

  43. ninnitokan Says:

    @Hjalmar

    Ok.
    Det är vår moral som sätter gränser för vad vi gör/inte gör. Du skriver så här:
    Om de små enkla medlen är lagliga och känns rätt, så skulle jag nog göra det. Personligen skulle jag aldrig försöka lura en polis, ens för att slippa böter. Jag känner till trafikreglerna, och följer dem – jag värdesätter mitt körkort:) – och får stå mitt kast om jag gör fel.

    Jag skulle också stå mitt kast i den situationen, för att min moral säger mig att jag ska följa trafikreglerna. Däremot har jag inte mycket över för svensk polis&rättsväsende**, så min moral gentemot dom är lägre än trösklarna i mitt hem. Så ”lura en polis”, bara jag hamnar i en situation där jag få chansen och inte min moral i sakfrågan hindrar mig, så ska jag göra allt jag kan ;P

    ** Nej, jag har aldrig varit i juridisk klammer. Det är annat som fått min moral mot dessa att ligga på negativa sidan av skalan.

  44. Emma knyckare Says:

    Haha. Hittade detta när jag googlade mig själv (ja jag gör det ibland). När man jobbar med radio, och i synnerhet med humor är inte alltid allting man säger korrekt. Jag har tex nästan inga ögonfransar att fladdra med (se bild) inte heller några pattar att puta med (se bild). Så oroa er inte. Malmöpolisen har viktigare saker att tänka på än kvinnlig list. Tex har 5 kvinnor blivit mördade här bara i år. Då hjälpte ingen kvinnlig list i världen. Puss!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: