Sluten pubträff – vill du ha inbjudan?

by

 

Pubträffarna i Stockholm för jämställdister har varit mycket populära, och jag tänker återuppta den traditionen. Dock med en förändring. För att undvika mötessabotage från politiska motståndare – som i våras – kommer tid och plats inte att offentliggöras på bloggen. Det blir principen ”by invitation only”.

Om du vill vara med på listan över personer som får inbjudan när det ska vara pubträff, skicka mig ett mejl på tips[at]genusnytt.se. Om vi har träffats eller haft kontakt förut, skriv det i mejlet. Personer jag inte har haft kontakt med förut vill jag träffa enskilt innan jag sätter upp vederbörande på listan.

Hoppas vi ses på puben!

46 svar to “Sluten pubträff – vill du ha inbjudan?”

  1. AV Says:

    Synd att det ska behövas hållas hemligt. Hade motståndarna bara kommit dit som hyggliga människor och lugnt debatterat för att utröna var likheter och skillnader i synsätt finns, hade inget problem funnits. Men att gate-crasha någons pubträff, ta över hela tillställningen och dela ut lappar med avskurna könsorgan diskvalificerar helt klart till rätten att delta i framtiden.

    Kommer tyvärr inte, som inte bor i Stockholm. Skål!

  2. Mrs G Says:

    Tackar för erbjudandet, men just pub-besök gillar inte jag🙂

    Mvh Inredningshjälpen/Mrs G

  3. Ninni Says:

    Tråkigt det ska behövas. Hoppas ni får kul!

  4. Lasse Says:

    Är för jäkligt att man överhuvudtaget skall behöva anordna möten som den ”tidiga” motståndsrörelsen gjorde under andra världskrigets början för att slippa sabotage.

    Som jag alltid sagt feminismen är en aggressiv och militant ideologi.

  5. schmucken Says:

    Jag skulle gärna komma, men befinner mig alltför långt ifrån Stockholm för att det ska vara möjligt att närvara.

    Kanske bjuds det tillfälle i andra delar av landet i framtiden?

    Ha det trevligt på pubkvällen!

    / schmucken

  6. dolf Says:

    Jag hoppas att du ändå postar att det ska ske en pubträff, och anger vilken dag det handlar om, så man kan begära en invitation om det blir aktuellt. Jag bor också långt från Stockholm, men man vet ju aldrig om det skulle råka klaffa. Och hur gör du då med ”träffa enskilt innan”? Det funkar ju om man träffas enskilt innan i direkt anslutning till själva träffen, men knappast om man skulle behöva resa upp till Stockholm bara för att få ”clearence”.

  7. Bo W de Silva Says:

    Pär! Tänk att det har gått så långt i demokratins och yttrandefrihetens Sverige. Det är en skandal och ett hyckleri som bedrivs av våra politiker och medias journalister, när man ska vara rädd för att få in femte kolonnare och spioner – förrädare.
    Du gör helt rätt som försöker på alla sätt skydda din och våra rättigheter att kunna få träffas och utbyta tankar och erfarenheter. Tyvärr kan jag inte komma eller anmäla mig, då jag bor för långt ifrån och som pensionär med begränsade resurser skulle resa och övernattning bli för mycket för mig. Jag kommer med intresse därför följa hur det har gått på pubmötet vi bloggsidan.
    Lycka till!

  8. jämställdisten Says:

    ha en trevlig pubkväll till er alla som ska vara där

  9. Men@Work Says:

    Bedrövligt att feministerna ska tillåtas att sabotera en öppen möteskultur. Det är en mänsklig och grundlagsskyddad rätt med mötesfrihet.

  10. Jack Says:

    Märkligt hur topp 100 listan på adlibris, med länk till Pärs jämställdistiska bok ”Mansförbjudet, nu bara går till plats 15. Någon verkar ha kortat av listan som visas.

    Så här ser topp 100 ut för pocketar. Som synes går alla 100 att se.

    Så här ser den ordinära topp 100 listan med ”Mansförbjudet”. Som synes går bara 15 att se, det finns inte ens en länk som visar resten.

    Det verkar vara förbjudet för såväl män som kvinnor att läsa om diskriminering mot män.

    Utan att veta något om adlibris, men om feminister och hur de jobbar, så finns det skäl att misstänka sabotage.

  11. Peter Benenson Says:

    Vettigt förslag när feminister använder Politiskt hot och våldstendenser förekommer mot medborgare. Riksdag och regering ska tydligt motivera fortsatt radikalfeminism och ensidig bekämpning av våld mot ett kön. Trovärdighet ( Null )

  12. Hjalmar Says:

    Tyvärr så tror jag inte att genusfolket ger sig så lätt. Får de bara chansen, så gör de nog gärna om dumheterna.

  13. Pelle Says:

    @schmucken 23 september 2012 kl. 15:28
    Håller med med! Synd att landet ska vara så avlångt…🙂

  14. 1Vis Says:

    @Jack

    Inte nog med det utan om man söker på Ström så får man bara en länk till hans tidigare bok och dessutom så har de, som enda författare, tagit bort länkningen från hans namn till resten av hans böcker. Man kan bara få fram Mansförbjudet genom att söka på exakt rätt titel.

    Tycker de verkligen att det är så viktigt att stoppa Pärs bok att de är villiga att göra så mot även resten av författarna på plats 16-100?

  15. Joakim Steneberg Says:

    Likabra att det blev som det blev förra gången, det avlöjade ju ännu en gång och definitivt vad feminismen är för slags rörelse.
    Det mesta de gör nu är bara en självdestruktiv nedåtspiral, verbalt osv. ”Argumenten” är slut!
    Dessvärre är jag, som var med förrförra gången, någon helt annanstans de närmsta månaderna, oklart var…

  16. Peter Benenson Says:

    @ Lasse

    Folk mot missförhållanden i Samhället

    http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Folkrörelse

    Människors rättighet att hålla möte på allmän och enskild plats utan ingrepp från Statsfeminism. Mötesfriheten skyddas av grundlagen.

    http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mötesfrihet

  17. Lorem Ipsum Says:

    @Jack, jag lade märke till det också. Vi får hoppas att det är en tillfällighet som kan förklaras med tekniska problem, annars så har jag problem med att handla från adlibris fortsättningsvis.

    I och med att pubträffen blir en sluten tillställning så kommer våra motståndare med sina fina foliehattar att få vatten på kvarnen rörande det onda patriarkatet och dess mörkermän som möts i hemlighet.

  18. schmucken Says:

    Lorem Ipsum, som sa:

    ”I och med att pubträffen blir en sluten tillställning så kommer våra motståndare med sina fina foliehattar att få vatten på kvarnen rörande det onda patriarkatet och dess mörkermän som möts i hemlighet.”

    Det ligger något viktigt i det du säger!

    Ger vidare en hint om varför historiskt sett så kallade ”herrklubbar” gått under jorden och (för)blivit hemliga.

    Exempelvis frimurare och andra som hållt sig för sig själva efter förföljelserna de utsattes för av kyrkans inkvisitorer, kommunister samt nazister under Hitlerregimen.

    Det är bedrövligt om intolerans och förtryck ska få tysta människors rätt att tycka annorlunda och träffas som fria människor.

    Är Sverige en rättsstat 2012 när dylika händelser tillåts äga rum utan åtgärd från samhällets och de styrandes sida?

    / schmucken

  19. Ulf Andersson Says:

    Hej Pär!

    Stockholm ligger långt bort och jag dricker
    inte öl. Annars kul med en pubträff.

    Lite tråkigt att pubträffen måste vara sluten,
    men helt förståeligt.

    Den 3:e november (Alla helgons dag)
    går den tredje Antifeminismus-treffen av stapeln
    i Schweiz – på hemlig ort (som vanligt)
    Polis och en privat säkerhetsfirma kommer att
    säkerställa säkerheten för mötesdeltagarna.

    Det är så långt vi har kommit med demokrati
    och yttrandefrihet i Västvärlden……

  20. Joakim Steneberg Says:

    Mansfrågan 2012 – Underground movement…

  21. Taste in men Says:

    Förjävligt att det ska behöva gå så långt att det måste bli slutet sällskap men jag hajjar situationen och att det är det enda och bästa att göra i dagens läge.

    Hör av mig till dig Pär när jag är i krokarna, bor inte i Sverige så får hoppas det tajmas någon gång med mina resor till feminismens saudi.

  22. Taste in men Says:

    Annars vore ju en gay-bar bra ställe att köra på som någon tidigare nämnt för länge sen, fast då kanske inte kvinnsen kommer in. Hur som helst skulle nog inte pk mobben våga trasha ett möte på en gaybar.

  23. Claes-Peter Says:

    @Taste… – Men tänk på alla Fag Hags då?

  24. Ninni Says:

    @ Jack 17:21

    Jag skulle inte sätta pengar på oddset på att du har fel i din misstanke, nej.

  25. Ninni Says:

    @ 1Vis

    Jag får upp mansförbjudet om jag söker på Pär Ström.

  26. Göran E Says:

    Oerhört att Ström ska behöva köra sina pubträffar på hemlig plats och på hemlig tid för att aggressiva feminister, med Maria Sveland i spetsen, invaderar och hotar att skära könsorganet av organisatören. Det visar hur odemokratisk den feministiska rörelsens är.

    Lika odemokratiskt är det att män som organiserar sig inte har samma rätt till bidrag som kvinnor som organiserar sig.

    Det är sånt här som visar att vi lever i ett statsfeministiskt samhälle.

  27. bezor Says:

    Jag tycker inte att vi ska hålla hemliga möten. De ska inte få oss till den punkten. Då är det bättre att vi hyr en liten del av en bar och ser till att vi har egen vakt vid den delen som kanske har en egen ingång. Vi kan gärna dela på vaktkostnaden så då blir ganska liten.

    Skulle de våga och störa så blir det då till deras egen nackdel.

    Där ser man att Assange hade helt rätt, att sverige har blivit feminismens Saud Arabien, när män inte vågar ha möten utan att trakaseras.

    Gay-bar fungar nog inte heller. Då kommer de och kallar det att de kvinnliga homosexuella uteslut och diskrimineras🙂

    Det finns INGA gränser för statsfeminister när de ska tvinga sig på andra. Det bästa är att använda lagen så långt det går.

  28. generalblom Says:

    När jag kör bil genom höstmörkret och blir ensam med mina tankar drabbas jag av en olustig medelåldersmelankoli. Det kulturella klimatet känns som en yllekostym som tvättats på 60 grader – där det som jag tycker är vettigt och riktigt har förpassats till mörka gränder medan idiotin prålar i upplysta rum.

    För övrigt är det något i den hånfulla självbelåtenheten i gate-crashingen som får mig att tänka på inbrottsscenen i A Clockwork Orange.

    Till sist Vysotskij:

    ”Sanningen grät och bedyrade länge sin oskuld
    nu är hon fattig och sjuk och kan ingenstans bo.
    Lögnen far fram i en yster galopp genom världen
    för hon har stulit ett renrasigt kapplöpningssto.”

    http://www.wysotsky.com/1053.htm?40

  29. 1Vis Says:

    Ninni. Ja, nu ser jag den i min sökning också. Men Pärs namn är fortfarande det enda som inte är länkat?!?

  30. dolf Says:

    @generalblom
    inbrottsscenen??? (vilken förresten, hos författaren eller tanten med katterna?) Jag kommer snarare att tänka på när Ludivicobehandlingens effektivitet demonstreras innan stackars Alex släpps ut i friheten igen.

  31. generalblom Says:

    Inbrottsscenen hos författaren. Det som får mig att associera till den är förmodligen den munterhet de uppvisar när de objektifierar sina medmänniskor.

  32. dolf Says:

    @generalblom
    Ok. Jag har lite svårt att se den kopplingen. Jag tycker snarare att först själva hjärntvätten för tankarna till femnistisk indoktrinering, sen på scenen när Alex förödmjukas genom att tvingas slicka sulan på skon och hur han blir fysiskt oförmögen att nå tuttarna på den nakna donnan. Det måste vara feministernas drömparadis. Den manliga sexualiteten helt neutraliserad och vänd mot mannen själv som något negativt.
    (Clockwork Orange är för övrigt min favoritfilm alla kategorier, så jag kunde bara inte låta bli att haka på när du hänvisade till den.)

  33. Goran Says:

    @Lorem Ipsum, schmucken:
    Det står inget om att det bara är anhängare som kan få inbjudan i o för sig.Det kan ju faktiskt vara fullt möjligt för ”vanliga” (ej radiala) feminister att skicka en intresseanmälan också. Eller?

  34. Lorem Ipsum Says:

    @Goran, det har du helt rätt i, en samtidigt så är viljan att lyssna på avvikande åsikter bland feminister rent generellt rätt dålig, men det finns undantag. Vänsterpartiet som seglar under radikalfeministisk flagg ser det problematiskt att män organiserar sig, vilket jag tycker är talande och mycket skrämmande. De fiskar i grumliga vatten.

  35. Goran Says:

    Jag håller helt med och tror inte det kommer någon normal diskutionssugen feminist, men de är inte uteslutna enligt inbjudan. Sveland och liknande kan hålla sig därifrån då de inte tillför något alls. Oavsett så är det sorgligt att mötesfriheten hotas av dessa människor. Det som diskuteras är ju inte det minsta farligt och inga onda planer mot några grupper kommer att utformas.

  36. Ulf Andersson Says:

    http://www.dads-r-us.se/2012/09/24/svettigt-varre-for-antidemokraterna-feministerna/

  37. John Berg Says:

    dolf:

    ”Och hur gör du då med “träffa enskilt innan”? Det funkar ju om man träffas enskilt innan i direkt anslutning till själva träffen, men knappast om man skulle behöva resa upp till Stockholm bara för att få “clearence”.”

    Skype?

  38. TM Says:

    Varför skriver du ”vederbörande”? Kan du inte skriva ”han” eller ”hon”? Vill du avskaffa könen????

  39. dolf Says:

    @John Berg
    Bra idé, om det funkar för Pär.

  40. Claes-Peter Says:

    För min del är det en aning långt att åka för ett par öl, hur trevligt sällskapet än är. 50 mil?

    Långt innan ‘hen’ fanns det smått elaka människor som skämtade lite ironiskt när de skulle beskriva vissa personer. Även min fru kunde ibland om en person säga ”han, hon, den eller det” för att täcka in alla möjligheter.

    Men kanske har ‘hen’ framtiden för sig? ”Män som vill leva ett långt liv bör låta kastrera sig. En studie av eunuckernas livslängd i det gamla Korea, avslöjar att de i genomsnitt levde 14 till 19 år längre än andra män.” http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/kastrerade-man-lever-langre

    En möjlig slutsats är. att man genom att UMGÅS MED KVINNOR får sitt liv förkortat med 14 – 19 år.! Jo, när det har varit som jobbigast, så har jag ibland varit rädd för att mitt liv skulle förkortas med ännu fler år än så…

    Källan – ett exempel på ”anti-genus-vetenskap”?😉
    http://www.cell.com/current-biology/abstract/S0960-9822(12)00712-9

  41. david fedup Says:

    Visar vi inte bara att vi är mesiga rädda lortar om vi inte vågar a en öppen pubträff? Vi måste stå upp för oss!

  42. david fedup Says:

    Jag var där på puben. Dom är ju verkligen inget att skrämmas av, som många här verkar ha gjort? Ni är väl inga pussys?

  43. Ulf Andersson Says:

    @ david fedup
    ”Ni är väl inga pussys?”

    Tagen med byxorna nere, när du kör med
    öppen härskarteknik (förlöjligande är en av teknikerna).

  44. Claes-Peter Says:

    Att använda uttrycket ”tagen med byxorna nere” är väl också exempel på härskarteknik – man utmålar i bildspråk motståndaren såsom ertappad i en socialt förnedrande situation??? :-*

    Däremot är jag osäker på hur jag ska klassificera det att vissa feminister som standardsvar i skriftväxling kommer med påståenden om att debattmotståndaren (om det är en man, i alla fall) har ett mycket litet och slakt könsorgan. För i detta fall pekar pekfingret mot den andre, men tre fingrar pekar mot henne själv – för inte ens i våra så sexuellt frigjorda tider anses det väl berömligt att en kvinna har varit naken tillsammans med en stor del av landets manliga befolkning?

  45. dolf Says:

    @david fedup
    att man vill umgås i lugn och ro utan störande inslag behöver väl inte betyda att man är rädd?

  46. Ulf Andersson Says:

    @ Clas-Peter
    https://genusnytt.wordpress.com/2012/09/23/sluten-pubtraff-vill-du-vara-med-pa-listan/#comment-112614

    Ursäkta mig för att jag tog till orda!

    ”Ertappad med fingrarna i kakburken”, då?
    Dessutom vill jag ha trovärdig bevisning för att ”david fedup”
    verkligen befann sig: trovärdig källor, alltså inga intygande
    från feminist-polarna.

Kommentera

