Min bok ”Sex feministiska myter” släppt

by

(Köp eller ladda ned boken gratis här)

Idag släpps min nya bok om jämställdhet. Den heter ”Sex feministiska myter”, och motbevisar dessa feministiska påståenden:

Myt 1: ”Kön är en social konstruktion”
Myt 2: ”Kvinnor får lägre lön för samma jobb”
Myt 3: ”Kvinnor har svårare att göra karriär”
Myt 4: ”Män slår kvinnor”
Myt 5: ”Kvinnor dubbelarbetar”
Myt 6: ”Kvinnor får sämre sjukvård”

I boken tar jag också upp hur och varför feministiska myter skapas, sprids och växer.

Jag vill tacka alla snälla jämställdister på denna blogg som bidragit med tips och underlag för boken. Ett antal av de saker jag tar upp i boken har kommit till min kännedom genom sådana tips.

Du kan köpa boken för 50 kr plus porto, eller ladda ned den gratis som pdf, i båda fall här. Tipsa gärna andra!

Och skänk gärna en positiv tanke till tankesmedjan Den Nya Välfärden, som har tagit det politiskt icke-korrekta beslutet att satsa på min bok och ge ut den.

Idag har vi pressträff och berättar om boken och dess innehåll för ett antal journalister. En del andra journalister och medieföretag kommer att få ett exemplar av boken imorgon. Dessutom kommer alla 349 riksdagsledamöter att få varsitt exemplar, liksom hela regeringen och ytterligare ca 100 politiska tjänstemän i ministrarnas närhet.

Återigen, tack för allt stöd jag fått från alla jämställdister som läser denna blogg! Nu går vi vidare i vår kamp för jämställdhet!

PS: Metro har en artikel om min bok i dagens tidning (här):

.

Uppdatering: Pelle Billing har recenserat min bok här.

79 svar to “Min bok ”Sex feministiska myter” släppt”

  1. Urban Says:

    Kul och gratulerar, du kommer ju att förändra historiens riktning Pär 🙂

  2. Matte Says:

    Frestande att ladda ner gratis 🙂 Får se om jag köper den.

    Bra jobb Pär! Jag har alltid gillat att se myter av alla de slag krossade.

  3. ParStrom Says:

    Tackar tackar! /Pär

  4. PabloHoney_4 Says:

    Kul och grattis Pär, kommer så klart att köpa, läsa och granska boken. Vore kul att diskutera varje myt i tur och ordning här på bloggen om några dagar, när fler har läst den.

  5. Tanja Says:

    Grattis! Kommer den som ljudbok? Det var behändigt med den förra.

  6. juggen Says:

    Hoppas att boken får uppmärksamheten som den förtjänar. Bra gjort Pär!

  7. AV Says:

    Nu är det bara att huka sig för floden av härskartekniker, tyckande, ”känner att” och annat postmodernistiskt dravel.

    Det blir intressant om någon mediafeminist verkligen kommer gå igenom boken och kontrar med rejäla källor, eller det bara blir ”Pär är dum!” Om man kritiserar feminism hatar man kvinnor” och likn.

  8. Clabbe Says:

    Kommer att fylla ett tomrum i bokhyllan!

  9. ParStrom Says:

    Tanja:
    Det blir tyvärr inte ljudbok den här gången.

  10. Koo Says:

    Hurra för Pär! En nagel i ögat på statsmakten och en av de få som vågar kritisera etablissemanget!

  11. Fredrik Olsson Says:

    Bra skrivet! Finns det möjlighet att ladda hem som EPub utöver PDF?

  12. Liberalen Says:

    Riktigt, riktigt bra. Fakta, istället för lögner.

    För exakt vem i Sverige kan egentligen ha något emot att könskommunistiska lögner fullständigt utplånas?

  13. Musse Pig Says:

    Beställde just 5 ex.

  14. ParStrom Says:

    Jag satt just i en radiodebatt om jämställdhet mot den vänsterpartistiska EU-parlamentarikern Eva-Britt Svensson. Det spelades in och sänds i eftermiddag. Jag återkommer om det.

  15. Ulf Andersson Says:

    Grattis Pär!

    Hälsningar från Uffe/PappaRättsGruppen

  16. Mats Says:

    Grattis till nya boken! Ska bli spännande att läsa. Jag har just beställt en.

  17. Tommy Jonsson Says:

    Grattis Pär
    Jag älskar att få läsa det exemplar jag beställt.

  18. Eric Says:

    Hurra! Fantastiskt Pär! Detta är en stor dag för den sanna jämställdheten. Du kommer att betyda en hel del för historieskrivningen inom det här området, du gör skillnad. Tillsammans ska vi skapa en bättre framtid åt oss alla! Utan pekpinnar och radikalfeministiskt genusförtryck.

    PS: Vilket träffande omslag!

  19. Lasse Says:

    All heder till dig, din bok och din kamp mot förtrycket av män 🙂

  20. Ulf Andersson Says:

    http://www.dads-r-us.se/2011/05/17/sex-feministiska-myter-ny-bok-av-par-strom/

  21. Erik Says:

    Kanonbra bok! Perfekt början på en riktig jämställdhetsdebatt. Ligger på sidan 53

  22. Ulf Andersson Says:

    Pär Ström: Män ska inte skuldbeläggas
    http://www.metro.se/nyheter/par-strom-man-ska-inte-skuldbelaggas/EVHkeq!0Y7fJUniqHZ0o/

  23. Jack Says:

    Om inte män ska skuldbeläggas, borde kvinnor skuldbeläggas mer istället?

    Samhället måste organiseras så att sociala kontakter och ekonomiska resurser tilldelas de människor som möts och skuldbelägger kvinnor i lika hög grad som motsvarande görs mot män idag. När lika många människor och lika många resurser ges till dessa som skuldbelägger kvinnor, då är vi på väg mot ett jämställt samhälle.

    Är det bra för staten att skuldbelägga kvinnor? Självklart! Skuldbeläggning ger styrförmåga. Att bara styra halva befolkningen är en halv förlust.

  24. Tommy Jonsson Says:

    Pär
    Kan vi få se nästa bok med namnet. Kvinnor har en sexfilig motorväg till rättvisan.
    Det finns säkert sex myter i det sammanhanget också.

  25. Ingenjören Says:

    Vilken fantastisk parodi på gnällmännen i kommentarsfälten! Helt i klass med Landover Baptist Church! (http://www.landoverbaptist.org/)

  26. Hjalmar Says:

    Grattis! Jag ser redan fram emot nästa…KUTGW!

  27. Tree Says:

    Superbra idé att dela ut den i riksdagen och regeringen!

  28. Hjalmar Says:

    Tree: Instämmer!

    Därtill omslaget! ‘En bild säger mer en tusen ord…’

  29. claes Says:

    En bok som behövs i dagens förvridna debatt! En eloge, Pär!

  30. Johan Silversjö Says:

    Tack Pär! Hemskt mycket tack!

  31. Gubbe Says:

    Verkligen bra skrivit. Du är värd allt beröm

  32. bittergubben Says:

    Tack Pär, bra jobbat!

  33. David Holman Says:

    Pär, om du inte tänker spela in den till en ljudbok, okej om någon annan gör det?

  34. Olle Says:

    Kort, koncis, lättläst men ändå saklig utan att bli knastertorr. En välskriven och välbehövlig bok.

    Första e-boken jag läst från pärm till pärm (eller vad det heter i digitalvärden) på en iphone.

  35. ParStrom Says:

    David! Har du lust att göra ljudbok av den? Inte mig emot.

  36. ParStrom Says:

    Imorgon blir det tevesoffan! Kl 06.43 ska jag försvara jämställdheten i SVT:s Gomorron Sverige. Motpol blir Feministiskt Initiativs talesperson Carl Emanuelsson. Någon som vet hur han är som debattör?

  37. David Holman Says:

    Perfekt. Får se om jag får tillgång till studio i sommar eller ej. Kan ju bli ett roligt projekt om inget annat.

  38. Johan Says:

    Vore toppen om dina böcker kunde finnas i ePub-format också. PDF i alla ära, men speciellt trevliga att läsa på skärm är de inte, speciellt inte mindre skärmar som iPad.

  39. Connor Says:

    Tack Pär! Ditt arbete är mycket uppskattat! Det är fantastiskt att det finns någon som gör mycket mer än att bara kommentera bloggar som dom flesta av oss gör. Lycka till och ta inte åt dig av all skit som du sannolikt kommer att få den närmaste tiden.

  40. Ingenjören Says:

    Hmm, nej efter en noggrannare genomläsning, metaforen är Westboro Baptist Church. Svårt att skilja originalen från parodierna.

  41. J Says:

    Hej Per!

    På Nyheter24 påstår dem att du har någon slags anknytning med din tankesmedja till Ny Demokrati?

  42. profanum_vulgu Says:

    http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=3096868&codingformat=.m4a&metafile=asx

  43. Mattias Says:

    Grattis till boken! Gillar undertiteln: ”Sann jämställdhet kan bara byggas på sanningens grund” Uppfattar att det är med den visionen du driver Genusnytt.

  44. Toddan Says:

    Jättekul med ny bok! Den förra var revolutionerande för svensk jämställdhetsdebatt! Jag vet inte HUR många gånger jag lyssnat på ljudboken av förra boken i bilen , kan den näst intill utantill :). Så synd att du inte har möjlighet till ljudbok på den nya Pär.

  45. Martin Says:

    Bra Pär! Jag ser fram emot att läsa din nya bok. Givetvis kommer du att få ta massor med skit av korkade alla feminister som chockeras av att få sin ideologi/religion granskad och genomskådad. Precis som förra gången alltså.

  46. Fredrick Says:

    Tack Pär för din nya bok och arbetet med bloggen.
    Läsvärd intervju i Metro!

  47. Loaf Says:

    Kul med ny bok! Skönt också att du verkligen vill få ut budskapet och struntar i om folk laddar ner den istället för att köpa den. Mer sånt! Kommer givetvis både köpa boken och ladda ner den.

  48. Riddarenfrånmånen Says:

    Pär är min Gud! 🙂

    Konstigt att inga kvinnor verkar vara intresserade av riktig jämställdhet för övrigt, jag ser då inga här inne. 🙂

  49. Jack Says:

    ”Nu går vi vidare i vår kamp för jämställdhet!” säger Pär.

    Utmärkt.

    Nästa gång jag hör någon säga att kvinnor har svårare att göra karriär eller dylikt ska jag bara skratta.

    ”Hahaha! har du inte läst Pär Ströms bok? Sex feministiska myter. I den har han visat att det där bara är en myt, varje riksdagsledamot i Sverige har också fått en kopia av boken, så det är andra tider nu”

  50. j Says:

    snälla kolla på den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=opM3T2__lZA

  51. Ol Gregg Says:

    Blir så glad, sjukt härligt att vi män äntligen får upprättelse!

  52. Anders Says:

    Hej Pär!

    Jag har nu läst pdf-versionen av boken, och den var riktigt bra – även om den rörde sig överallt – från forskningsrapporter från New York till artiklar i Uppsala Nya Tidning. Jag undrar dock:

    Det hävdas att kvinnor i lägre utsträckning gör karriär – men lik förbannat blir det fler kvinnor på chefsposter, ända fram till 50/50-fördelningen, och det tycker jag verkar ologiskt. Det skulle ju innebära att normalkurvan (som den för kvinnors och mäns intelligens) skulle se likadan ut då det gäller chefsposter – alltså, färre kvinnor än män gör karriär, men fler av de karriärklättrande kvinnorna når chefsposter än de karriärklättrande männen? Det här var en disparation jag fäste mig vid och som inte fick något tillfredsställande svar i boken.

    Bortsett från det en alldeles utmärkt bok som jag kommer rekommendera om jag behöver.

    /Anders, likaledes jämställdist

  53. Chattanoga Says:

    Feministers reaktion på boken är värd att spara till eftervärden:

    1. Person1 presenterar Pärs bok i positiva ordalag och berömmer faktaunderlaget
    2. Person2 spyr galla över Pär Ström och alla som delar hans engagemang, bla pga att han konstant förvrider fakta
    3. Person1 håller inte med om osakligheten och ber person1 komma med exempel och motfakta
    4. Moderator läxar upp person1 (!) för att idiotförklara sina meddebatörer och göra antifeministiska korståg

    http://www.feminetik.se/diskutera/index.php?sub=3&mid=390444

  54. Andreas B Says:

    Nu har jag läst hela boken. Bra, och med rikliga referenser. Så fort jag får böckerna levererade ska de skickas till min kära familj.

  55. Andreas B Says:

    ”Anders, likaledes jämställdist”: Korrekt noterat. Visst är det intressant? Svaret på det du nämnde framgår inte så tydligt i boken, det kan jag hålla med om. Följer du denna blogg kommer du däremot snart att förstå vad det beror på. Du verkar ju vara av det mer uppmärksamma slaget, så du har nog redan en ganska sanningsenlig teori till varför det är så, eller hur?

  56. Olof Says:

    ”Det blir intressant om någon mediafeminist verkligen kommer gå igenom boken och kontrar med rejäla källor, eller det bara blir ”Pär är dum!” Om man kritiserar feminism hatar man kvinnor” och likn.”

    Ja när Pär kommer med så tunga källor som Annica Dahlström blir det ju verkligen svårt att kontra. ha haha hahahahaha

  57. Andreas B Says:

    Olof: Jag tolkar dig som ironisk. Kan du på ett sakligt sätt kontra, eller var ”ha haha hahahahaha” allt?

  58. Christoffer Says:

    Ja, men vad roligt att du som vit man har fått uttala dig.. Igen.. Det är ju något som inte har hänt innan i världshistorien och fortfarande görs gällande.
    Feminism har idag utvecklats från att vara en separatistisk rörelse till en mångfacetterad och komplex ideologi.
    Det är omöjligt att prata om en feminism som du förhoppningsvis är medveten om vilket gör att ideologin är i ständig rörelse vare sig en pratar om postkolonial- eller queerfeminism eller någon annan av dem.
    Så nästa gång, försök att placera dig utanför en heteronormativ manlig vit kontext!

  59. Jack Says:

    Christoffer,

    ”Det är omöjligt att prata om en feminism”

    Det är inte lätt att hänga med alla gånger men öppna ögonen och spola ur öronen. Läser du på bloggen t ex ser du att det faktiskt inte bara är möjligt utan redan pratas om en feminism. Feminism i betydelsen all feminism ska nämligen bort och jämställdhet införas i dess plats. Utifall feminism och jämställdhet överlappar är det förstås stämpeln feminism som ska bort. Lyft blicken. Nu går vi vidare.

  60. Erik Says:

    Christopher:

    ”Ja, men vad roligt att du som vit man har fått uttala dig.. Igen.. Det är ju något som inte har hänt innan i världshistorien och fortfarande görs gällande.”

    Vad roligt att det där inte var ett dugg rasistiskt sagt.

    ”Feminism har idag utvecklats från att vara en separatistisk rörelse till en mångfacetterad och komplex ideologi.”

    Politiska ideologier bedöms ALLTID efter de rörelser de skapar (via de ledare som väljs – Hitler, Stalin etc) – inte efter ideologin i sig. Inom vetenskapen kallas detta ”skillnaden mellan teori och praktik”

    ”Det är omöjligt att prata om en feminism som du förhoppningsvis är medveten om vilket gör att ideologin är i ständig rörelse vare sig en pratar om postkolonial- eller queerfeminism eller någon annan av dem.”

    Med samma argument vore det helt omöjligt att prata om moderaterna, socialdemokraterna och nazisterna, alla politiska rörelser består av mindre grupper – Enligt dig kan vi inte prata om någon av dem. Tycker du det är en realistisk åsikt att man inte kan prata om Moderatpartiet?

    ”Så nästa gång, försök att placera dig utanför en heteronormativ manlig vit kontext!”

    Tack, ett rasistiskt påstående räcker inte vi behövde två. Du och dina åsiktsfränder KKK kan brinna vad mig anbelangar.

  61. Sigvard Says:

    Rent allmänt tycker jag att Pärs bok är bra.

    Men inför nästa upplaga skulle det se fint ut att strikta upp referenslistan utifrån APA.s regler.

    Likaså finns det en mängd färskare forskning att stoppa in.

    Pär kan hämta den från min bok som behandlar samma ämne, men i betydligt större och forskningsmässigt sammanhang.

    Min bok är ”lite tråligt vetenskaplig”. Pärs bok är betydligt mer läsvänlig och kommer självfallet att få större positiv effekt än mina torra texter.

    Det vore fint om vi kunde samarbeta ”för saken”.

  62. Benjamin Says:

    Jag kommer definitivt köpa boken. OM den finns hos vanliga bokhandlare! Fast det är klart, med tanke vilka tofflor som jag stött på i boklådor hamnar den säker undangömd någonstans.

  63. Sigvard Says:

    Benjamin säger 18 maj 2011 kl. 22:05: ”Jag kommer definitivt köpa boken. OM den finns hos vanliga bokhandlare!”

    Varken AdLibris, Bokia, Bokus eller CDON har någon av Pärs böcker om feminism. Inte heller Bibliotekstjänst som servar Sveriges 800 bibliotek.

    Varför inte, kan man fråga sig.

  64. Anders Says:

    ”Andreas B säger:

    18 maj 2011 kl. 10:01
    ”Anders, likaledes jämställdist”: Korrekt noterat. Visst är det intressant? Svaret på det du nämnde framgår inte så tydligt i boken, det kan jag hålla med om. Följer du denna blogg kommer du däremot snart att förstå vad det beror på. Du verkar ju vara av det mer uppmärksamma slaget, så du har nog redan en ganska sanningsenlig teori till varför det är så, eller hur?”

    För att svara på frågan: Nej, eftersom jag inte vill spekulera – jag vill ha konkreta bevis eller föredragsvis ett svar från Ström om möjligt: varför förklarades inte det här i boken?
    ”Sigvard säger:

    19 maj 2011 kl. 2:38
    Benjamin säger 18 maj 2011 kl. 22:05: ”Jag kommer definitivt köpa boken. OM den finns hos vanliga bokhandlare!”

    Varken AdLibris, Bokia, Bokus eller CDON har någon av Pärs böcker om feminism. Inte heller Bibliotekstjänst som servar Sveriges 800 bibliotek.

    Varför inte, kan man fråga sig.”

    Nu ska vi inte sätta på oss några foliehattar och se konspirationer i varje gathörn – en anledning kan mycket väl vara att det helt enkelt inte finns intresse för boken. Jag skulle gärna se Stephen Kings samlade verk på biblioteken, men de finns inte heller.

    Jag tror att Ström helt enkelt är för liten, och förlagen vet också att böcker som t ex Sex feministiska myter finns att ladda ner gratis och att många då kommer ta det billigaste alternativet. Ingen idé då att lägga ner särdeles stora resurser på tryck och distribution.

  65. snoppen Says:

    Vad tycker ni då? Är boken nåt att ha? Bör man läsa den om man tenderar att bajsa på sig vid skrattanfall?

  66. Sigvard Says:

    Jag har redan skrivt (flera gånger tror jag) att Pärs bok är bra.

    Men ger man sig in i ett sådant getingbo som feminismen, då nåste man ha på fötterna. Pärs referenslista måste striktas upp, enlig APA:s regler.

    Vidare har han förvisso ganska många referenser, men inte de största och senaste. Sådana referenser finns i min bok som jag sänt Pär gratis för ett drygt halvår sedan – för att han skulle skriva en recension av den. Av någon anledning undviker Pär mig – och dessvärre alla de referenser jag samlat in.

    Då blir det inte mycket kvar.

    Min bok innehåller 2000 vetenskapliga referenser, motsvarande c:a tio doktorsavhandlingar inom det samhällsvetenskapliga området.

    När Pär systematiskt undviker allt jag skriver, blir det inte så mycket kvar.

  67. Six feminist myths « Michael Eriksson's Blog Says:

    […] The book is available free-of-charge (in Swedish) from http://www.dnv.se/mou/feministiska_myter.htme and is discussed by the author under https://genusnytt.wordpress.com/2011/05/17/min-bok-sex-feministiska-myter-slappt/e. […]

  68. snoppen Says:

    @ sigvard

    Vad är det för bok du skrivit? Jag blev grymt intresserad nu!

  69. Sigvard Says:

    snoppen säger 19 maj 2011 kl. 21:12
    @ sigvard – Vad är det för bok du skrivit? Jag blev grymt intresserad nu!

    Se: http://psykopat.info

  70. Sari Says:

    Du kanske borde kolla upp begreppet myter. Finns det nåt större offer än du själv? Jag skulle inte tro det. Att du fått den där smörjan publicerad är en gåta.

  71. Sari Says:

    Tycker synd om dina två döttrar. Är de ens värda hälften så mycket som din son, i din och din frus ögon? Eller förresten, hennes åsikt lär ju inte räknas… hon är ju kvinna… Omformulerar frågan: är dina döttrar värda ett ruttet skit i dina ögon? Nej, med ledning av det du skriver så kan de inte vara det. Stackars, stackars barn.

  72. Samot Says:

    @Sari Det är ju sjukt att feminister jobbar för kvinnor och bara kvinnor, vi män är också människor, vad Pär Ström menar är att man måste jobba för båda könen och inte bara ett kön.

    Det finns mycket myter och det han tar upp i boken är sant, jobba för jämställdhet och inte för kvinnors rätt, som jag sa vi män är också människor.. men det glömmer feminister rätt så enkelt.

  73. Emelie Says:

    Skulle vara kul att se dig ”debattera” med någon genusforskare på något universitet.
    Du har inte använt dig av någon vetenskaplig forskning. Din bok kan inte betraktas som vetenskap, bara propaganda.

  74. Anders Says:

    Emelie säger:

    25 maj 2011 kl. 20:37
    Skulle vara kul att se dig ”debattera” med någon genusforskare på något universitet.
    Du har inte använt dig av någon vetenskaplig forskning. Din bok kan inte betraktas som vetenskap, bara propaganda.

    Men… Han har ju använt sig av vetenskapliga undersökningar – visserligen ett antal suspekta som familjelivsenkäter och så, men de flesta är ju faktiskt vetenskapligt belagda.

    Däremot kan jag hålla med om att det kunde vara intressant att se en debatt, särskilt som feministerna ofta använder sig av svepande generaliseringar och abstrakta begrepp för att debattera.

  75. felis Says:

    jag skulle snarare vilja se en debatt om vad som utgör ett korrekt användande av forskningsresultat – ström vs genusvetare känns vid det här laget mest som en sandlådelek från båda håll.

    man kan slänga in hur många referenser som helst – det är inte särskilt imponerande. en författares verkliga problem hittar man i de studier han eller hon väljer att inte ta med. i ströms fall glömmer han t.ex bort det enorma material som visar på att alla grupper utom unga män systematiskt felmedicinerats (gamla män, kvinnor i alla åldrar) eftersom man länge enbart bedrivit medicinsk forskning på den här gruppen. blev aktuellt igen i höstas då en ny amerikansk studie visade att viss medicinering som hjälpte män faktiskt skadade kvinnor men fick pågå pga en bristande insikt i de olika förutsättningar kvinnors och mäns kroppar har på ålderns höst. det är väl just här det blir som tydligast att det faktiskt inte är acceptabelt att slänga sig lite som man vill med forskningsresultat. det handlar inte om en kontroversiell fråga som kvotering utan om allas rätt till bästa möjliga vård utifrån deras förutsättningar och situation.

    denna typ av fel – dvs negligering av relevant forskning som inte stöder den egna testen – tar genast ut all korrekt bedriven forskning författaren hänvisar till eftersom den därmed blir irrelevant. men då kanske man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt, vilket tycks vara en brist hos många idag och inte enbart pär ström. att läsa och uttyda forskningsresultat är inte som att läsa en tidningsartikel – man måste förstå metodik, kunna granska urvalskriterier kritiskt och också ifrågasätta finansieringen av studien och eventuella bakomliggande motiv till att man valt att genomföra just den på just det sättet. det duger inte att haspla omkring och kasta sig med referenser för sakens skull.

    cheerio.

  76. Sex feministiska myter eller hur man kan missbruka ordet sanning « Feministbiblioteket Says:

    […] Pär Ström är väl känd i feministiska kretsar och det finns få personer som feminister älskar att hata så mycket. Nu har han kommit ut med en bok som heter Sex feministiska myter och den tar upp saker som han menar att feminister sprider och som vi fått om bakfoten. Ström efterlyser med sanning i jämställdhetsdebatten. […]

  77. Feminismen har blivit allt det den en gång sade sig vara emot | Medborgarperspektiv Says:

    […] tog Gudrun Schyman (och Vänsterpartiet) till sig radikalfeminismens tankar och ett antal feministiska myter. Med utgångspunkt i sina egna upplevelser börjar Gudrun Schyman mässa om mäns inneboende ondska […]

  78. Hur jämställda är Genusföretagarna? | Medborgarperspektiv Says:

    […] I Sverige finns det ett allt större antal människor som får sin utkomst från att sprida de myter som ligger bakom feminismen och genusvetenskapen. Det är allt från politiker, anställda vid […]

  79. Feminister vill inte ha en jämställd och könsneutral lagstiftning | Medborgarperspektiv Says:

    […] kring. Med hjälp av tydliga referenser samt ett pedagogiskt och faktabaserat upplägg visar han att det istället handlar om både missuppfattningarna och ren oärlighet från feministernas sida. […]

Lämna en kommentar